© Reuters Limited, 13.05.2009 р.
Переклад: Валерій Степаненко
Нижче наводиться текст комюніке міністрів фінансів G8, яке було оприлюднене у кінці їх зустрічі у південній Італії.
Ми, Міністри фінансів G8, продовжуємо уважно слідкувати за перебігом триваючої глобальної економічної та фінансової кризи. Ми вдалися до дієвих та скоординованих дій з метою стабілізації фінансового сектору та забезпечення стимулів для відновлення економічного зростання; наявні ознаки стабілізації наших економік, у тому числі оздоровлення фондових бірж, зниження спредів процентних ставок, покращення довіри бізнесу та споживачів, але ситуація лишається непевною і все ще наявні істотні ризики для економічної та фінансової стабільності.
Навіть після того, як виробництво почало зростати, безробіття може продовжувати наростати. Наші країни продовжуватимуть вдаватися до заходів для скорочення впливу кризи на зайнятість та максимізації потенціалу приросту робочих місць у період економічного відновлення, у тому числі шляхом просування цільових активних політик на ринку праці, підвищення кваліфікації, забезпечення ефективних соціальних систем захисту та забезпечення можливості належної реакції ринку праці на ширші структурні зміни.
Ми маємо і надалі бути пильними щоб забезпечити повне відновлення довіри споживачів та інвесторів, а також підтримати зростання економік стабільними фінансовими ринками та сильними основними принципами їх функціонування.
Ми продовжуватимемо роботу з іншими суб‘єктами, вдаючись до необхідних заходів, щоб поставити глобальну економіку на шлях сильного, стійкого та підтримуваного зростання, у тому числі шляхом надання макроекономічних стимулів, узгоджених з ціновою стабільністю та середньостроковою фіскальною підтримкою, а також відновленням кредитування. Ми знову підтверджуємо своє зобов'язання вдаватися, у разі потреби, до підтримки ліквідності та капіталу банків, а також вжити всіх необхідних заходів для забезпечення потреб системно важливих фінансових установ.
Ми обговорили необхідність підготовки відповідних стратегій для посилення екстраординарних політичних заходів, які мають бути вжиті для забезпечення належної відповіді кризі після забезпечення відновлення зростання економік. Ці ”екстра-стратегії”, які, можуть змінюватися від країни до країни, є суттєвими для подальшого просування підтримуваного відновлення економіки у довгостроковій перспективі.
Ми попрохали МВФ провести необхідну аналітичну роботу для допомоги нам у цьому процесі.
У час, коли стабілізація економіки у короткостроковому періоді є критичною, ми також обговорили інші майбутні виклики.
Криза виявила, що є деякі фундаментальні слабкі сторони в глобальній економіці, які стосуються права власності, цілісності та прозорості. Щоб відповісти на ці проблеми якомога всесторонніше, ми домовилися про необхідність розробити Систему Lecce (примітка: за назвою міста в Італії, де відбувалася зустріч) - набір спільних принципів та стандартів для керування поведінкою міжнародного бізнесу та фінансів, яка розширить наявні ініціативи та закладе підвалини для стабільного довгострокового зростання.
Ми віддані співпраці з іншими нашими міжнародними партнерами для досягнення успіху цієї ініціативи, маючи на меті залучення до неї також країн, які не входять до G20.
Ми обговорили регуляторну реформу в наших країнах та на міжнародному рівні. Ми швидко здійснюємо рішення, прийняті на лондонському Саміті, та закликаємо інших об‘єднати наші зусилля для забезпечення глобальної фінансової стабільності та створення єдиного «грального поля» на міжнародному рівні.
Ми закликаємо відповідні міжнародні установи строго контролювати виконання цих рішень і також звертаємося до ФСБ (eng:FSB) розробити пакет інструментів для просування відданості пруденційним стандартам співробітництва з юрисдикціями.
Ми вітаємо прогрес у обговоренні угод щодо обміну інформацією для податкових цілей. Ми закликаємо до подальшого прогресу у запровадженні стандартів ОЕСР (eng:OECD) та залученні найбільш широкого числа юрисдикцій, у тому числі країн, що розвиваються. Також суттєвим є розвиток ефективного механізму для забезпечення відповідності однаковим стандартам. Це може бути представлене на розширеному Глобальному Форумі.
Ми також чекаємо з нетерпінням внесення змін до угоди G20 стосовно податкових гаваней на зустрічі міністрів ОЕСР.
Ми вітаємо спільне зобов'язання FATF та G20 боротися з відмиванням грошей та фінансуванням тероризму. Ми також співпрацюватимемо з FATF у поліпшенні міжнародних стандартів та їх глобальному запровадженні, включно з підготовкою наступного етапу взаємних оцінок, просуванням міжнародної співпраці та посиленням заходів щодо вразливих юрисдикцій.
FATF повинен прозвітувати до вересня щодо прогресу в ідентифікації юрисдикцій, які відмовляються від співпраці.
Ми схвалюємо заклик FATF щодо захисту країнами своїх фінансових систем від незаконного фінансування та запровадження контрзаходів проти Ірану, зокрема, для пом'якшення ризику, спричиненого відповідними стосунками з іранськими фінансовими установами.
Ми підтримуємо ефективне та своєчасне запровадження фінансових заходів проти Північної Кореї, як це передбачено, зокрема, в резолюції Ради Безпеки ООН №1874.
Щоб полегшити відновлення та підтримати приріст у довгостроковому періоді, ми знову підтверджуємо своє зобов'язання утримуватися від протекціонізму, а також продовжувати роботу у напрямку виконання честолюбного рішення, прийнятого під час проведення раунду у Доха (eng:Doha).
Швидке втілення підтримки фінансування торгівлі, анонсованої у квітні в Лондоні, є істотним для відновлення міжнародних торгівельних потоків, особливо до країн, що розвиваються.
Надлишкова волатильність товарних цін спричиняє зростання ризиків. Ми розглянемо шляхи покращення функціонування та прозорості глобальних товарних ринків, у тому числі роботу IOSCO на ринках товарних деривативів.
Ми вжили зусиль щоб забезпечити МВФ необхідними ресурсами для розширення його кредитоспроможності та маємо намір швидко втілити в життя рішення Лондонського Саміту і закликаємо інші країни брати у цьому участь.
Ми також досліджуємо шляхи істотного збільшення здатності МВФ до концесійного надання позик через продаж золота або інших засобів, що узгоджуються з новою прибутковою моделлю; ми заохочуємо Фонд дослідити масштаб можливого збільшення концесійних позик країнам з низьким рівнем доходу. Ми підтримуємо реформування МВФ для надання йому можливості здійснювати свою критичну роль у сучасній глобальній економіці. Ми вітаємо заходи, вжиті Світовим Банком та іншими банками багатостороннього розвитку (eng:Multilateral Development Banks), які підкреслюють свою важливу анти-циклічну роль у відповіді на глобальну кризу.