В АУБ застерігають від непродуманих змін до Бюджетного кодексу України
Верховна Рада України прийняла Закон України “Про внесення змін до Бюджетного кодексу України” (реєстраційний № 2709), яким внесені зміни до Закону України Про податок з доходів фізичних осіб” щодо зміни порядку сплати податку на доходи фізичних осіб. Зокрема, згідно прийнятого закону з 1 січня 2011 року податок з доходів фізичних осіб, який сплачується (перераховується) до бюджету податковим агентом, підлягає зарахуванню до відповідного місцевого бюджету за місцем податкової адреси фізичної особи, а у разі відсутності податкової адреси фізичної особи - нерезидента на території України - за місцем реєстрації податкового агента. На даний час податок з доходів фізичних осіб сплачується за місцезнаходженням (розташуванням) податкового агента. Як наголошують в АУБ, оскільки перерахування платежів здійснюється через банківські установи, найбільше від введення запропонованих змін, внаслідок порушення правил будь-яким клієнтом, можуть постраждати саме банки. Одночасно, в АУБ переконані, що питання із зарахуванням податку з доходів фізичних осіб до місцевих бюджетів (за місцем податкової адреси фізичних осіб) можна вирішити через механізм перерозподілу податку органами Державного казначейства, а не перекладати цю проблему на працедавців. Окрім цього, новоприйнятим Законом внесені зміни до Закону «Про оподаткування прибутку підприємств», якими передбачено, що платник податку, який має філії, зобов’язаний сплачувати консолідований податок до бюджетів. До цього часу платнику податку було надано право самостійно приймати рішення щодо переходу на сплату консолідованого податку на прибуток, що, на погляд АУБ, повністю відповідало нормам чинного законодавства. Як наголошують в АУБ, не зрозуміла нова норма і з точки зору наповнення бюджету, враховуючи, що при консолідованій формі сплати податку на прибуток сума прибутку, з якого утримується податок, зменшується на суму збитків, отриманих окремими філіями (відокремленими підрозділами). Асоціацією українських банків напередодні розгляду законопроекту були направлені до парламентських Комітетів з питань бюджету і податкової та митної політики обґрунтування щодо недоречності внесення вищезгаданих змін та було запропоновано залишити діючий порядок сплати податковими агентами податку з доходів фізичних осіб та податку з прибутку юридичних осіб. Прес-служба |
2009-07-01 |