Київський апеляційний суд 1 серпня відкрив апеляційне провадження за скаргою ТОВ "Телерадіокомпанія" Жиса ", пов'язаного з бізнесменом Ігорем Коломойським і його партнерами, на постанову Печерського райсуду Києва від 24 липня, яким було задоволено заяву російської державної корпорації ВЕБ, дочірньою структурою якої є Промінвестбанк ( ПІБ, Київ), і заборонено Державній виконавчій службі (ДВС) здійснювати будь-які дії з продажу 99,77% акцій ПІБу.
Зважаючи на комплексність заходів із впровадження цього міжнародного стандарту, Національний банк України нагадує банкам та їхнім клієнтам про особливості цього процесу.
Терміни та дати
З 5 серпня 2019 року нові рахунки клієнтам банки відкриватимуть відповідно до вимог стандарту IBAN. Водночас чинні номери рахунків банки змінюватимуть відповідно до вимог цього стандарту зі збереженням чинного номера аналітичного обліку. З 1 листопада 2019 року застосування IBAN стане обов’язковим для клієнтів усіх банків України під час здійснення переказів коштів як у національній, так і в іноземних валютах, зокрема під час транскордонних переказів. Тобто всі перекази з 1 листопада 2019 року будуть здійснюватися лише з використанням IBAN. Важливо, що усі платіжні картки, емітовані банками до рахунку клієнта, залишаються чинними, вони є платіжним інструментом, який надає клієнту можливість за допомогою платіжного пристрою, зокрема ініціювати переказ коштів з банківського рахунка.
Структура IBAN
Банки України відкриватимуть своїм клієнтам нові рахунки тільки за стандартом IBAN, рахунки складатимуться з 29 літерно-цифрових символів, викладених у такій послідовності: код України – UA-2 літери; контрольний розряд – 2 цифри; код банку – 6 цифр; рахунок – довжина номера рахунка не є фіксованою (до 31 жовтня 2019 року – від 5 до 14 символів, з 01 листопада 2019 року – від 5 до 19 символів).
Заповнення реквізитів
У період з 5 серпня до 31 жовтня 2019 року клієнти банків у документах на переказ коштів можуть заповнювати реквізити “Код банку” та “Рахунок” у будь-яких варіаціях. У документах на переказ коштів в реквізитах платника/отримувача клієнт може заповнювати як пару реквізитів (номер рахунка платника/отримувача та код банку платника/отримувача), так і номер рахунка платника/отримувача за стандартом IBAN. У разі заповнення номера рахунка платника/отримувача за стандартом IBAN, у реквізиті “Код банку платника/отримувача” зазначається нуль. Банк платника обов’язково має прийняти до виконання документ на переказ коштів з реквізитами, варіації заповнення яких обрав платник.
Банк отримувача коштів зобов’язаний зарахувати кошти на рахунок отримувача: за парою реквізитів (“Код банку” та “Рахунок”, якщо рахунку не присвоєно стандарт IBAN або платнику не відомо рахунок отримувача за стандартом IBAN); або за стандартом IBAN. Обрана платником варіація заповнення реквізитів не може бути підставою для повернення документа на переказ коштів без виконання або не зарахування коштів на рахунок клієнта. Система електронних платежів Національного банку України у період з 05 серпня до 31 жовтня 2019 року забезпечить проведення міжбанківського переказу коштів незалежно від варіації заповнення реквізитів.
Переваги IBAN
Запровадження IBAN дасть можливість гармонізувати український платіжний простір з європейським, а також сприятиме подальшій запланованій модернізації системи електронних платежів Національного банку. Загалом використання стандарту IBAN завдяки скороченню реквізитів має зробити зручнішим оформлення розрахункових документів. Завдяки цьому клієнти банків зможуть:
зручно та просто ідентифікувати платника та отримувача коштів, а також банк України, що їх обслуговує;
уникнути помилок у реквізитах рахунків завдяки скороченню реквізитів в розрахункових документах;
швидше здійснювати перекази та отримувати кошти.
Серед інших переваг для клієнтів банків Національний банк планує запровадження стандарту для здійснення платежів з використанням QR-кодів для учасників платіжного ринку. Використання QR-кодів, які міститимуть інформацію про IBAN, сприятиме спрощенню сплати рахунків та обміну платіжною інформацією.
Зворотний зв’язок
У разі необхідності клієнти банків можуть користуватися пам’яткою, підготованою Національним банком у зв’язку із запровадженням IBAN.
Також із питаннями щодо IBAN та його використання під час переказу коштів можна звертися до Національного банку – телефоном (044) 230-19-76 або електронною поштою:
Тепер клієнти обох компаній зможуть користуватися розширеним спектром послуг.
Що стало простіше:
- подавати і підписувати петиції;
- голосувати за громадські бюджети;
- бронювати місця в електронній черзі;
- користуватися електронними послугами на державному порталі iGOV.
Абоненти Vodafone зі своїм Mobile ID зможуть користуватися всіма державними послугами і комерційними сервісами, де раніше ідентифікація відбувалася тільки за допомогою Bank ID ПриватБанку.
Що потрібно для підключення Mobile ID від Vodafone – необхідно придбати спеціальну SIM-картку з підтримкою технології Mobile ID і пройти процедуру реєстрації і генерації ключів.
Підключити послугу можна як на чинний абонентський номер, так і на додатковий.
Клієнту не потрібно відвідувати акредитований центр сертифікації ключів – вся процедура організована за принципом «єдиного вікна» в офісі Vodafone.
Вартість SIM-картки з підтримкою технології Mobile ID становить 100 грн,
підключення послуги КЕП терміном на 1 рік – 150 грн,
абонентська плата – 15 грн на місяць.
За матеріалами Finance.UA
В майбутній системі ліцензування діяльності з надання платіжних послуг серед ключових новацій – відсутність обов’язкової необхідності створення або членства у платіжній системі для надання платіжних послуг.
За новими правилами платіжні послуги зможуть надавати банки, платіжні установи, установи електронних грошей, поштові оператори, а також державні органи і органи місцевого самоврядування. Банки надаватимуть платіжні послуги на підставі банківської ліцензії. Небанківські установи надаватимуть відповідні послуги на підставі ліцензії на надання платіжних послуг. Також розглядається можливість надання обмежених можливостей щодо переказу коштів окремим категоріям постачальників (наприклад, телеком та інтернет-операторам, роздрібним мережам, СІТ-компаніям тощо).
Головні принципи, закладені у нову концепцію регулювання – це партнерство та синергія. Що зробить можливим знизити трансакційні витрати, розширити спектр послуг, збільшити активність клієнтів та їх залученість до фінансової системи.
В майбутній системі ліцензування діяльності з надання платіжних послуг серед ключових новацій – відсутність обов’язкової необхідності створення або членства у платіжній системі для надання платіжних послуг.
За новими правилами платіжні послуги зможуть надавати банки, платіжні установи, установи електронних грошей, поштові оператори, а також державні органи і органи місцевого самоврядування. Банки надаватимуть платіжні послуги на підставі банківської ліцензії. Небанківські установи надаватимуть відповідні послуги на підставі ліцензії на надання платіжних послуг. Також розглядається можливість надання обмежених можливостей щодо переказу коштів окремим категоріям постачальників (наприклад, телеком та інтернет-операторам, роздрібним мережам, СІТ-компаніям тощо).
Концепція нової моделі законодавчого регулювання ринку платежів та переказу коштів.
заступник Голови Правління "МЕГАБАНКУ" Андрій Онопко розповідає про всі етапи впровадження проекту:
Виявлення проблем
З чогось потрібно було починати. Кожне з відділень "МЕГАБАНКУ" пройшло свого роду тестування: ми дивилися, як організована робота у нас, а як – у конкурентів, виявляли проблеми і сервіси, які можна поліпшити, і думали, що конкретно зробити в цьому напрямку.
Основним інструментом на етапі виявлення проблем стали виміри. Складно щось змінювати, не оцифрувавши. Ми подивилися по кожному відділенню, скільки клієнтів на день туди приходить, скільки послуг вони отримують, скільки часу людина проводить в черзі. Останнє – один з основних показників комфорту для клієнта: не можна допускати, щоб, бажаючи сплатити комуналку, люди по годині стояли в чергах.
Все, що ми могли заміряти, ми заміряли і оцифрували.
Організація роботи
Другий крок сервісної реформи, після виявлення проблем, – організація роботи по-новому. Тут можна виділити кілька аспектів.
Розподіл потоків
Коли 15 років тому банк відкривав перші відділення, запити клієнтів були абсолютно іншими. Одним з флагманських сервісів банку був Єдиний розрахунковий центр по оплаті комунальних послуг, і ми облаштовували відділення, орієнтуючись на цей пріоритет.
Зараз завдання істотно розширилися: ми повинні і кредити видавати, і депозити приймати, і карти оформляти, і черга людей, які платять комуналку, нікуди не поділась. І що дуже важливо – всім клієнтам при цьому має бути однаково комфортно.
Саме тому було прийнято рішення розділити потоки людей, що приходять до відділення: частина приміщення тепер орієнтована на обслуговування клієнтів, які прийшли отримати комплекс банківських послуг, а частина приміщення – на клієнтів, що бажають оплатити комунальні послуги.
Як це робиться? Принципово змінюється зонування відділення. Береться все, виноситься, замовляються нові касові вузли, які встановлюють в самому кінці приміщення. Робиться 20 посадочних місць. Клієнт заходить у відділення – і він практично не бачить цих 20-ти сидячих чоловік, не стикається з ними: він обслуговується і виходить.
Модернізація одного відділення – захід недешевий, але банк готовий витрачати ці гроші, не дивлячись на те, що ця інвестиція не дає моментального фінансового результату: грубо кажучи, депозитів більше не стане. Відділення ремонтуються виключно для підвищення комфорту наших клієнтів і збереження їх лояльності до нас. Які наші цілі? Зробити перебування у відділенні для клієнта більш комфортним і безконфліктним, збільшити швидкість обслуговування. Фактично – це інвестиції в репутацію.
Координація співробітників банку
За ідеєю, наша сервісна реформа торкнеться перш за все тих співробітників банку, які безпосередньо працюють з клієнтами. Але операціоніст не може діяти сам по собі: кінцевий результат, враження клієнта від відвідування відділення залежать не тільки від нього. Фактично в зв'язці з операціоністом знаходяться і касир, і керівник відділення, який ставить і не ставить відповідні завдання, і навіть охоронець, який першим зустрічає клієнта.
А з іншого боку є центральний офіс банку, де знаходиться управління підтримки. Якщо центральний офіс не надає підтримки своїм співробітникам на місцях, то вони не зможуть ретранслювати високий рівень обслуговування на клієнтів.
В рамках реформи ми запустили М-support – єдиний колл-центр для співробітників відділень. Тому що процес взаємодії відділень і головного банку – це невидима частина айсберга, але вона несе основне функціональне навантаження.
Навчання
Звичайно, наша реформа передбачає навчання співробітників.
Співробітники регіональних відділень з різних областей України приїжджають до нас раз в квартал. На цих зустрічах ми проводимо тренінги, основна мета яких – донести розуміння системно правильного ставлення до клієнтів і єдність підходу до якісного обслуговування.
Для персоналу харківських відділень тренінги проводяться щомісяця. Тематика виступів різна, але завжди пов'язана з питаннями якості обслуговування і сервісу: як вирішувати конфліктні ситуації, яким повинен бути зовнішній вигляд співробітників відділень, як допомогти клієнтам освоїти М-бокси і так далі.
Для багатьох керівників, які працюють у нас по 20 років, такі тренінги стали свого роду струсом, адже ми говоримо на них не тільки про якісь кількісні показники – ми говоримо про системний і правильний підхід до обслуговування. В результаті у нас з'явилися нові критерії оцінки роботи: не тільки кількість оформлених депозитів або кредитів, а й, наприклад, "середній час клієнта в черзі", що ми розцінюємо як один з показників успішності реформи.
Робота зі скаргами
Скарги, що надходять – один з інструментів оцінки обраного нами шляху. Ми не просто рахуємо і вивчаємо ці скарги: ми їх консолідуємо і групуємо за видами. Десь може фігурувати недостатньо ввічливе ставлення, десь – технічні заминки, десь – скарга на процес і так далі. Потім шукається рішення, як відкоригувати роботу банку, щоб не допустити повторення ситуації в майбутньому. Аналогічно – з конфліктними ситуаціями. Ми розділили проблеми і намагаємося виявити системні прорахунки, щоб раз і назавжди ліквідувати їх.
Що змінилось для співробітників? По-перше, система мотивації. Ми впроваджуємо додаткові бонуси – так звані сервіс-бонуси – для тих, на кого немає нарікань. У планах – ввести бонуси для тих, хто отримує позитивні відгуки від клієнтів.
По-друге, ми проводимо системну роботу зі співробітниками, на яких йдуть скарги. У банку діє система роботи з таким персоналом, яка передбачає чотири ступені відповідальності: від розмови з керівником через фінансові санкції аж до розставання зі співробітником.
Оцінка
Ми розробили нову систему оцінки відділень за восьми показниками. Це зовнішній вигляд співробітників, манера спілкування, час, проведений клієнтом в черзі, і так далі. Всі співробітники підрозділу отримують надбавку до зарплати за високі показники. Це бонус, який нараховується суто за якісне обслуговування клієнтів, фактично – інвестиція в сервіс.
Ще один момент – репутація відділення в Google. З 1 березня в Україні скасували книги скарг, і реальним аналогом їх стають відгуки і оцінки в інтернеті. Ми мотивуємо переконувати клієнтів залишати позитивні відгуки в Мережі. Це нормальна світова практика – сказати, що найкращою подякою для нас буде позитивний пост. Саме додавання цього пункту програмує співробітника на певне розуміння, що хороший відгук – це цінно.
Олексій Яценко, Голова Правління "МЕГАБАНКУ":
До складу акціонерів банку входять найбільші іноземні фінансові організації, такі як Європейський банк реконструкції та розвитку, Німецький державний банк KfW, Міжнародна фінансова корпорація IFC. Для наших європейських партнерів якість обслуговування грає не менш важливу роль, ніж фінансові показники, демонстровані банком.
Виходячи з середньострокової стратегії банку, затвердженої акціонерами на трирічний термін, основними векторами нашого розвитку є мікрокредитування і роздрібний бізнес. Сьогодні на ринку спостерігається досить жорстка боротьба за клієнтів – фізичних осіб, і її переможцем все частіше стає не тільки той банк, який запропонує найкращі умови за продуктом, але і той, що надасть послуги більш якісно.
"МЕГАБАНК" одним з перших включився в цей тренд. Ми не ставимо мети заробити тут і зараз: стратегічним завданням банку є задоволений клієнт.
Сервісна реформа – це не швидкий і не зупиняючийся процес. Ми займаємося нею рік, вже є певні результати. Очевидного ефекту плануємо досягти через 2-3 роки після старту. Але це тільки частина тих змін, які впроваджує банк. Ми системно рухаємось у бік інновацій і вже найближчим часом запропонуємо нашим клієнтам новий унікальний технологічний продукт.
Залишайтеся з нами!
Довідково:
«Мегабанк» є одним з найбільших регіональних банків України, та активним членом Асоціації українських банків з 1991 року, входить до складу Ради АУБ
Банк обслуговує понад 600 тисяч клієнтів. Мережа банку нахаховує 167 відділень.
АТ "МЕГАБАНК", головний офіс: м. Харків, вул. Алчевських, 30. Ліцензія НБУ №163 від 12.11.2018 р.
Довідка.
BlueOrchard Finace Ltd – провідний глобальний менеджер з інвестицій, покликаний сприяти інклюзивному та екологічно безпечному зростанню. BlueOrchard була заснована в 2001 році з ініціативи ООН як перший в світі комерційний менеджер з мікрофінансових боргових інвестицій. Сьогодні BlueOrchard надає установам на ринках, що розвиваються і граничних ринках боргове і акціонерне фінансування, а інвесторам по всьому світу – високоякісні інвестиційні рішення, включаючи кредити, приватні інвестиції і стійку інфраструктуру.
Маючи велику глобальну присутність і представництва на чотирьох континентах, на сьогоднішній день BlueOrchard інвестувала понад 6 мільярдів доларів США на 80 ринках, що розвиваються і граничних ринках, забезпечуючи суттєві соціальні та екологічні результати.
«Мегабанк» працює в Україні вже 28 років. Банк обслуговує близько 600 тисяч клієнтів в 167 відділеннях. Серед акціонерів банку – великі іноземні фінансові організації, такі як Європейський банк реконструкції та розвитку, Німецький державний банк KfW, Міжнародна фінансова корпорація IFC.
«Мегабанк» є одним з найбільших регіональних банків України, та активним членом Асоціації українських банків з 1991 року, входить до складу Ради АУБ
З 2007 року «Мегабанк» уклав 49 угод з 17 зарубіжними партнерами по залученню фінансування у вигляді капіталу, субординованого боргу, кредитів і депозитів на загальну суму 356 млн. доларів США.
За рахунок іноземного фінансування банк видав українським підприємствам реального сектора економіки понад 6 тисяч кредитів на загальну суму близько 500 млн. доларів США, більша частина яких була надана підприємствам мікро-, малого та середнього бізнесу аграрного сектора, а також спрямована на фінансування проектів підвищення енергоефективності, розвитку експортного потенціалу клієнтів банку і так далі.
Станом на 14 травня 2019 року «Мегабанк» реалізує 12 довгострокових програм 9 зарубіжних інвесторів з 6 країн світу на загальну суму 91 млн. доларів США, більшість з яких спрямовані на фінансову підтримку підприємств мікро-, малого та середнього бізнесу.
"Для приватного банку в Україні отримати фінансування від іноземної компанії – подія неординарна. Це свідчить про те, що європейські ділові кола бачать в "Мегабанку" надійного партнера. Укладена угода – вже другий етап співпраці "Мегабанку" з компанією Triodos Investment Management. Минулого року ми залучали у голландських партнерів кредит в локальній валюті на розвиток малого і середнього бізнесу", – розповів голова правління "Мегабанку" Олексій Яценко.
Залучення субординованого кредиту є частиною плану докапіталізації, який спрямований на створення додаткового буфера капіталу і реалізується "Мегабанком". Кошти даного кредиту будуть зараховані в регулятивний капітал банку; необхідну процедуру отримання дозволу на включення цих коштів до капіталу банк проходить в даний час.
Яценко також зазначив, що банк продовжує переговори про співпрацю з іншими інвестиційними компаніями, зокрема, Корпорацією закордонних приватних інвестицій (OPIC, США). Укласти угоду про залучення довгострокового субординованого кредиту від цієї компанії планується в поточному місяці.
Довідка.
Компанія Triodos Investment Management (Triodos IM) дає можливість широкого спектру інвесторів вкладати свої гроші в інвестиції, що працюють на довготривалі позитивні зміни, підтримуючи і дозволяючи розвивати бізнес інноваційним підприємцям і підприємствам. У цій діяльності Triodos IM грає роль каталізатора в русі до більш справедливого, стійкого і гуманного світу. За 25 років професійної діяльності компанія Triodos IM накопичила великий досвід і експертизу в галузі ефективного інвестування в такі галузі, як (альтернативна) енергетика, кліматичні зміни, інклюзивні фінансові послуги, стійке виробництво продуктів харчування і сільське господарство. Triodos IM також інвестує в компанії, акції яких котируються на біржі і які істотно сприяють руху до сталого суспільства. Активи під управлінням станом на кінець 2018 року: 4,2 мільярда євро.
Компанія Triodos IM – інвестор світового масштабу. Triodos IM є дочірньою компанією банку і повністю належить Triodos Bank NV.
Корпорація закордонних приватних інвестицій (OPIC) – це урядове агентство США, яке допомагає американським компаніям інвестувати в ринки, що розвиваються. OPIC надає підприємствам інструменти для управління ризиками, пов'язаними з прямими іноземними інвестиціями, сприяє економічному розвитку країн з ринками, що розвиваються. Працює з 1971 року, веде діяльність в 160 країнах світу.
"Мегабанк" працює в Україні вже 28 років. Банк обслуговує близько 600 тисяч клієнтів у 167 відділеннях. Серед акціонерів банку – великі іноземні фінансові організації, такі як Європейський банк реконструкції та розвитку, Німецький державний банк KfW, Міжнародна фінансова корпорація IFC.
З 2007 року "Мегабанк" уклав 49 угод з 17 зарубіжними партнерами щодо залучення фінансування у вигляді капіталу, субординованого боргу, кредитів і депозитів на загальну суму 356 млн доларів США. За рахунок закордонного фінансування банк видав українським підприємствам реального сектора економіки понад 6 тисяч кредитів на загальну суму близько 500 млн доларів США, більша частина яких була надана підприємствам мікро-, малого та середнього бізнесу аграрного сектора, а також спрямована на фінансування проектів підвищення енергоефективності, розвитку експортного потенціалу клієнтів банку тощо.Станом на 14 травня 2019 року "Мегабанк" реалізує 12 довгострокових програм 9 зарубіжних інвесторів з 6 країн світу на загальну суму 91 млн доларів США, більшість з яких спрямовані на фінансову підтримку підприємств мікро-, малого та середнього бізнесу.
У свою чергу Сергій Тігіпко відмітив, що банківська спільнота пам'ятає та високо цінує роботу АУБ для захисту інтересів українських банків, економіки України та розвитку банківської системи, а також запевнив, що ТАСКОМБАНК й надалі продовжуватися активну співпрацю з Асоціацією українських банків.
Довідково:
АТ «ТАСКОМБАНК» – універсальний комерційний банк, який надає повний спектр фінансових послуг як корпоративним клієнтам, так і приватним особам. Банк засновано у 1989 році, він є одним із старіших комерційних банків України. У 2004 році банк приєднався до Групи «ТАС», однієї з найбільших інвестиційно-фінансових груп країни.
Активи банку становлять більше 16 млрд. грн
Довідково:
Компанія Titan Machinery Ukraine – український представник всесвітньо відомої американської компанії Titan Machinery, найбільшого у світі дилера техніки CNH (бренди Case, New Holland, Steyr, Iveco, Magirus), що має 20-річний досвід та розгалужену мережу із 105 представництв в США та майже 20 представництв у Європі.
Агропросперіс Банк – єдиний в Україні банк, який кредитує виключно малих і середніх агровиробників. Банк надає фінансування під заставу майбутнього врожаю або зерна на елеваторі та є першим в Україні банком, який кредитує під аграрні розписки. Банк із 100% іноземним капіталом.