Заступник голови правління АТ «Мегабанк» Олена Пономаренко в інтерв’ю порталу Status Quo розповіла про форвардні операції з купівлі-продажу іноземної валюти - магістральний продукт, який «Мегабанк» пропонує клієнтам, які працюють на землі.
- Чому робота з аграріями є пріоритетною для банку? Що «Мегабанк» пропонує цій категорії клієнтів?
- Україна на сьогодні посідає одне з лідируючих місць у світі з експорту сільгосппродукції, зокрема, зерна. Причому це лідируючі позиції як за абсолютними величинами, так і за темпами приросту обсягів операцій. У зв'язку з цим «Мегабанк» вважає свою присутність на цьому зростаючому сегменті українського бізнесу не тільки необхідним, але і пріоритетним, що відображено в його стратегії.
Ми пропонуємо сільгоспвиробникам комплексне обслуговування і цілий спектр продуктів:
- кредитування з метою проведення посівної кампанії;
- кредитування на покупку сучасної енергоефективної сільгосптехніки;
- торгове фінансування (документарні акредитиви та банківські гарантії) для зниження ризиків розрахунків з контрагентами;
- операції з купівлі-продажу іноземної валюти на міжбанківському ринку;
- і наш магістральний продукт - форвардні операції з купівлі-продажу іноземної валюти за заздалегідь відомим курсом з датою розрахунків в майбутньому.
- Розкажіть докладніше про форварда. Що це таке?
- Клієнтам надається можливість здійснювати операції з купівлі / продажу / обміну валюти з її постачанням у майбутньому за курсом, зафіксованим на момент укладення форвардної угоди. Цей продукт особливо актуальний саме для агробізнесу через його сезонність: такі клієнти часто чекають надходження валютної виручки від сезонного продажу сільгосппродукції іноземним покупцям.
- Чим привабливі форварди для клієнтів?
- Основна перевага цього продукту - можливість мінімізувати ризики, пов'язані зі змінами курсів валют на міжбанківському ринку. При цьому протягом терміну дії форвардного договору клієнт може використовувати до 90% коштів від розміру зобов'язань за договором. Завдяки форвардними контрактами аграрії можуть вільніше планувати свою роботу, розширити коло контрагентів і збільшити кількість проведених операцій.
- Яким саме клієнтам може бути цікава ця послуга? Це невеликі або великі фермерського господарства? Якогось певного або будь-якого виду діяльності?
- Форварди будуть цікаві насамперед тим аграріям, які укладають зовнішньоекономічні договори і реалізують свою продукцію за кордон або ж здійснюють за кордоном закупівлі необхідної продукції. Це можуть бути як невеликі фермерські господарства, так і великі корпорації. Але оскільки вийти на міжнародний ринок маленьким фермерським господарствам досить непросто, продукт швидше цікавий великим корпораціям.
- Які додаткові витрати несе клієнт?
- Банку не бере ніяких додаткових комісій, пов'язаних з укладенням форвардного договору. У рамках договору діють тільки комісії, пов'язані з купівлею / продажем / конверсією валюти.
- Які дії клієнта, який хотів би оформить форвард у вашому банку?
- Клієнт - юридична особа звертається до «Мегабанку» із запитом на форвардну операцію. Він повинен подати в банк заяву і зовнішньоекономічний або кредитний договір, який є підставою для операції. А банк визначає можливість виконання операції і повідомляє клієнту її форвардний курс.
Банк укладає з клієнтом генеральний форвардний контракт і форвардний контракт. У разі виконання клієнтом подальших операцій укладаються тільки форвардні договори.
- Одним із початкових етапів процедури є визначення банком можливості виконання операції. Що може стати перешкодою?
- Якщо говорити про можливі перешкоди, які можуть виникнути на початковому етапі, - то це, перш за все, відсутність укладених зовнішньоекономічних договорів. Саме вони будуть підтверджувати наявність зобов'язань.
- Які дії банку, якщо клієнт порушує договір?
- Якщо клієнт порушує зобов'язань за договором, то він повинен сплатити штраф у розмірі суми грошового покриття, розміщеного в банку. Але я хочу нагадати, що «Мегабанк» завжди знаходиться в діалозі з усіма своїми клієнтами і приймає до уваги різного роду обставини. Ми закликаємо всіх клієнтів, у разі виникнення будь-яких складнощів, відразу звертатися в банк для пошуку шляху вирішення питання.