- Джерело: Кабінет Міністрів України
В Україні активно впроваджується система відкритого банкінгу, яка несе в собі значні зміни для банківського сектору. Ця система передбачає надання банками та іншими установами доступу до даних клієнтів третім сторонам за їх згодою. Це відкриває нові можливості для розвитку фінансових послуг, але водночас створює ряд викликів, які банкам доведеться вирішувати. Про це 3 квітня розповів Олександр Карпов, директор Української міжбанківської асоціації членів платіжних систем ЄMA в рамках церемонії “Головна фінансова премія року”, яку організував та провів партнер Асоціації ЄМА, Асоціація Українських Банків.
Відкритий банкінг – це нова модель взаємодії банків з клієнтами та сторонніми постачальниками послуг, яка ґрунтується на наданні доступу до даних клієнтів за їх згодою. Ця інноваційна концепція має значний потенціал для трансформації українського банківського сектору, відкриваючи нові можливості для розвитку та водночас кидаючи низку викликів, які потребують ретельного опрацювання.
Можливості відкритого банкінгу
Відкритий банкінг може принести значні переваги як для клієнтів, так і для банків.
Для клієнтів:
Для банків:
Виклики відкритого банкінгу
Незважаючи на значні можливості, відкритий банкінг також несе в собі ряд викликів, які банкам доведеться вирішувати:
Перспективи відкритого банкінгу
В Україні вже вживаються кроки для впровадження відкритого банкінгу:
Впровадження відкритого банкінгу буде складним процесом, але він може принести значні переваги як для української економіки, так і для її громадян. Перспективи відкритого банкінгу для банківського сектору України є значними. Це можливість розширення клієнтської бази, збільшення впливу на ринок та зростання прибутковості бізнесу. Крім того, впровадження відкритого банкінгу може сприяти покращенню якості обслуговування клієнтів та збільшенню їх задоволеності від взаємодії з банками.
