Новини фінансового сектору

Рішення. Справа №709/08

Постійно діючий Третейський суд при Асоціації українських банків
_________________________________________________________________________
      02660 м. Київ, вул. М.Раскової 15, к. 703
  (Зареєстрований Київським міським управлінням юстиції Свідоцтво про реєстрацію № 007-2005 від 21.06.2005 року)
 _____________________________________________________________________________________

РІШЕННЯ

м. Київ, 22 квітня 2008 року                          Справа № 709/08

Третейський суд у складі суддів: третейського судді Ярецького О. А. – головуючого, третейського судді Білоконя Ю.М., третейського судді Олійника В.О.,
розглянувши позовну заяву
Товариства з обмеженою відповідальністю “Д”
01033, м. Київ, вул. Саксаганського 3, літ. А
до:
гр. А.,
гр. Б.,
гр. В..
про стягнення заборгованості,
ВСТАНОВИВ

Товариство з обмеженою відповідальністю “Д” звернулось до постійно діючого Третейського суду при Асоціації українських банків з позовом до гр. А, гр. Б, гр. В про стягнення заборгованості в сумі 5 888 811 грн. 60 коп.
Позовна заява відповідає вимогам ст. 35 Закону України «Про третейські суди» та ст. 48 Регламенту постійно діючого Третейського суду при Асоціації українських банків. Тому, відповідно до ст.ст. 1, 5, 6, 12-14, 27 Закону України «Про Третейські суди» та ст.ст. 2, 13, 14 Регламенту Постійно діючого третейського суду при Асоціації українських банків, зазначений суд компетентний вирішувати цей спір.
Ухвалою Постійно діючого третейського суду при Асоціації українських банків від 27 березня 2008 порушено провадження по справі № 709/08, судове засідання призначено на 08 квітня 2008 року.
В судовому засіданні 08 квітня 2008 року ТОВ “Д”  подав заяву про зміну позовних вимог, а саме просить стягнути з Гр. А. заборгованість в сумі 6 081 889 гривень 40 копійок, а також витрати по сплаті третейського збору в сумі 41’666 гривень 43 копійки. Загальна сума до стягнення -  6’123’555 гривень 83 копійки.
Також ТОВ “Д”  подав заяву про забезпечення позову, згідно з якою просив суд з метою забезпечення позову накласти арешт на все рухоме та нерухоме майно, грошові кошти, що належать гр. А. в частині суми достатньої для погашення Відповідачем боргу перед Позивачем.
Ухвалою Постійно діючого третейського суду при Асоціації українських банків від 08 квітня 2008 р. заяву Позивача про забезпечення позову задоволено. Судом накладено арешт на рухоме та нерухоме майно, грошові кошти, що належать гр. А. в межах суми 6’123’555 гривень 83 копійки.
Відповідач у судове засідання 08 квітня 2008 р. не з’явився, письмовий відзив на позовну заяву не надав, про час і місце слухання справи був повідомлений належним чином.

Ухвалою від 08 квітня 2008 р. в зв’язку з неявкою Відповідача розгляд справи перенесено на 22.04.2008 р.

В судовому засіданні 22 квітня 2008 р. Позивач підтримав позовні вимоги з підстав, викладених у позовній заяві.

Відповідач у судове засідання 22 квітня 2008 р. не з’явився, письмовий відзив на позовну заяву не надав, про час і місце слухання справи повідомлений належним чином, тому третейський суд, на підставі ст. 60 Регламенту постійно діючого Третейського суду при Асоціації українських банків, вважає за можливе слухати справу у його відсутність.

Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, заслухавши їх пояснення, всебічно і повно з’ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об’єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вирішив задовольнити позовні вимоги Позивача в повному обсязі на підставі наступного.

27 листопада 2007 року між Товариством з обмеженою відповідальністю «Д» (Позивач) та гр. А. (Відповідач) було укладено кредитний договір № 1180-04-КЗН–Т (далі – Кредитний договір).
Відповідно до Кредитного договору Позивач надав Відповідачу кредит в сумі 5’565’000,00 (п’ять мільйонів п’ятсот шістдесят п’ять тисяч) гривень, а Відповідач зобов’язувався повернути кредит в строк до 26 листопада 2022 року включно.

Погашення кредиту Відповідачем повинно було здійснюватись відповідно до пункту 5.1 Кредитного договору щомісячно, не пізніше 25 числа поточного місяця, починаючи з наступного місяця після видачі кредиту, рівними частинами в сумі 30’917,00 (тридцять тисяч дев’ятсот сімнадцять) гривень 00 копійок. Остаточне погашення залишку кредиту в сумі 30’857,00 (тридцять тисяч вісімсот п’ятдесят сім) гривень 00 копійок Відповідач мав здійснити не пізніше 26 листопада 2022 року.

За користування кредитом Відповідач зобов’язаний сплачувати Позивачу 17,5 (сімнадцять цілих п’ять десятих) відсотків річних не пізніше 25 числа місяця за попередній місяць, а також відповідно до пункту 5.4 Кредитного договору, Відповідач зобов’язаний щомісячно сплачувати Позивачу не пізніше 25 числа поточного місяця комісію у розмірі 0,2 (нуль цілих дві десятих) відсотка від заборгованості за кредитом станом на дату нарахування комісії. Також на умовах та у випадках визначених Кредитним договором, Відповідач зобов’язаний сплачувати Позивачу штрафи та пеню.

Відповідно до положень Кредитного договору, зобов’язання Відповідача перед Позивачем по поверненню кредиту забезпечуються іпотекою нежитлових приміщень та порукою фізичної особи.
27 листопада 2007 року між Позивачем та гр. Б. був укладений та посвідчений Пономарьовою В.Ю. приватним нотаріусом КМНО, зареєстрований в реєстрі за № 7843 іпотечний договір (далі – Іпотечний договір) та передано в іпотеку групу нежитлових приміщень  номер 96 (дев’яносто шість) загальною площею 1107,2 м.кв., що розташовані за адресою: Київська область, місто Ірпінь, селище міського типу Коцюбинське, вулиця Комуни П., будинок 5 (далі - Нежитлові приміщення)
27 листопада 2007 року між Позивачем та гр. В. був укладений договір поруки № 1108-04 (далі – Договір поруки).
Відповідно до ст.526 Цивільного кодексу України (далі – ЦК України) зобов’язання має виконуватись належним чином відповідно до умов договору та вимог цього кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких вимог - відповідно звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.
Позивач, виконав свій обов’язок по Кредитному договору щодо надання Відповідачу кредиту, надавши 27.11.2007 кредит одноразово у повній сумі.
28 листопада 2007 року до Позивача від гр. В. надійшла заява про дострокове припинення дії Договору поруки. Позивач звернувся до Відповідача з вимогою надати Позивачу додаткову поруку, взамін тієї поруки гр. В., щодо припинення дії якої звертався гр. В.  до Позивача. Додаткової поруки Позивачу не було надано.

В свою чергу, Відповідач не виконав умови Кредитного договору, а саме:
- своєчасно не погасив чергові частини кредиту в період з грудня 2007 року по березень 2008 року загальною сумою 123668,00 гривень;
- прострочив сплату відсотків за користування кредитом в період з 27.11.2007 по 07.04.2008  в сумі 354149,62 гривень;
- прострочив сплату комісії за управління кредитом за грудень 2007 року по квітень 2008 року в сумі 55650,00 гривень;
- не сплатив пеню за несвоєчасне погашення заборгованості за кредитом, відсотками за користування кредитом, комісії за управління кредитом в сумі 107089,78 гривень.
За таких обставин, відповідно до пунктів 3.3.3, 6.1.1 та 6.2 Кредитного договору Позивач набув право вимоги до Відповідача про дострокове повернення кредиту, сплати відсотків за його користування, комісії за управління кредитом, виконання інших зобов'язань за Кредитним договором у повному обсязі, про що 10.12.2007 направив Відповідачу вимогу про дострокове погашення кредиту у тридцяти денний строк, на які відповіді від Відповідача не отримав..
Відповідач у встановлені Позивачем строки не виконав вимоги щодо дострокового погашення заборгованості по Кредитному договору в повному обсязі, що підтверджується випискою із рахунків Боржника. Непогашена заборгованість Відповідача склала 6’081’889  гривень 40 коп.
Відповідно до ст. 525 Цивільного кодексу України, одностороння відмова від зобов’язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.  
        
Отже, з урахуванням наведеного, позов підлягає задоволенню в повному обсязі, з Відповідача на користь Позивача підлягає стягненню заборгованість по кредиту в сумі 6’081’889  гривень 40 коп.

Крім того, на підставі ст. 42  Регламенту постійно діючого Третейського суду при Асоціації українських банків, з відповідача на користь позивача підлягає стягненню сума сплаченого ним третейського збору в розмірі 41’666,43 гривень (сорок одна тисяча шістсот шістдесят шість) гривень 43 копійки.

         На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 1-3, 11-13, 38, 42, 68, 69 Регламенту постійно діючого Третейського суду при Асоціації українських банків, ст.ст. 1, 3, 6, 25-27, 45, 46 Закону України «Про третейські суди» та ст.ст. 525, 526, 612 Цивільного кодексу України, третейський суд, -

В И Р І Ш И В:

 Позов Товариства з обмеженою відповідальністю “Д” до гр. А. про стягнення заборгованості задовольнити.
 
Стягнути з гр. А. на користь Товариства з обмеженою відповідальністю “Д” заборгованість по кредиту в сумі 6’081’889 (шість мільйонів вісімдесят одна тисяча вісімсот вісімдесят дев’ять) гривень 40 копійок.

Стягнути з гр. А. на користь Товариства з обмеженою відповідальністю “Д”  третейський збір в сумі 41’666 гривень (сорок одна тисяча шістсот шістдесят шість) гривень 43 копійки.

Судді     ______________ Ярецький О.А.
         ______________ Білоконь Ю.М.
      ______________ Олійник В.О.


Президент Асоціації
українських банків                                                                                      Сугоняко О.А.

 

Щодо журналу Університету банківської справи НБУ "Золоті резерви"

Шановні банкіри!

Вперше на ринку преси України з’явилось корпоративне видання Університету банківської справи НБУ. Ще задумуючи його, ми планували, що він має стати цікавим не лише усій команді нашого Університету, але й тим, з ким ми дуже тісно працюємо, –  банкірам.

Відтак, метою журналу є інформування читачів про головні події, що відбуваються у банківській сфері та висвітлення діяльності навчального закладу НБУ. У журналі представлено аналітику, огляд головних подій та тенденцій на банківському та фінансовому ринках,  коментарі та прогнози фахівців банківської сфери, практичні поради для майбутніх та дійсних банкірів. Оскільки журнал є виданням УБС НБУ, у ньому також подано аналітичні статті на освітню тему, представлено експертні думки освітян з приводу успішного реформування вищих навчальних закладів.

Видання у рубриках „Неформат” та „Стиль життя” привідкриває „завісу” приватного життя та особистості відомих банкірів, а у рубриці „Наші кумири” своєю життєвою філософією діляться культові особистості України.

Цікавою у журналі є рубрика „Постаті”, де можна прочитати невідомі сторінки життєвих хронік українських фінансистів, підприємців, банкірів, що творили у минулому та варті наслідування сучасності.

Концепцію видання вдало відображає назва журналу та слоган: „Золотий резерв. Інтелект – найцінніший скарб держави”. Адже в УБС переконані, що освічені, глибоко мислячі, ініціативні українці – це найдорожче надбання нації, запорука її благополуччя та розквіту.
 
Журнал повноколірний, 44 сторінки, виходить 1 раз на квартал.
Передплатний індекс – 99425. Ціна передплати на друге півріччя - 21, 54 грн.

Ми хочемо запросити Вас до тісної співпраці на сторінках нашого «Золотого резерву».

Чим ми можемо бути Вам цікавими?

- На сторінках журналу Ви можете не просто почерпнути цікаву аналітику на банківську та фінансову тему, але й дізнатись про ідеї, інноваційні пропозиції, прогнози та дослідження наших науковців;
- Ви маєте можливість висловити думку з приводу тих чи інших економічних подій;
 - Пригледіти особливо успішних студентів УБС НБУ як майбутніх своїх працівників;
- Журнал має нагоду стати корпоративним для банкірів, адже тільки у ньому ми розкриватимемо особистості банкірів, стиль їх життя;
- Тут публікуватимуться інтерв’ю з культовими особистостями, а відтак рубрика  „Наші кумири” – робить журнал і відпочинковим;
- Багато заходів Університет проводить разом з банкірами, і саме про це теж йтиметься на сторінках видання;
- Оскільки читачами нашого видання є більше 5000 студентів та викладачів УБС НБУ по цілій Україні (Київ, Львів, Харків, Черкаси), Вам вигідно розміщувати у нас рекламу, наприклад про кредити на навчання, молодіжне житло, побутові кредити, депозитні програми, а також оголошення про акції, вакансії і т.д.
- Розміщення іміджевих інтерв’ю.

 Ми запрошуємо Вас передплатити наше видання. Поштовий індекс 99425. Сума передплати на друге півріччя – 21, 54 коп.

Щодо співпраці звертайтесь у відділ прес-служби УБС НБУ
Керівник Наталія Кузьма
Конт.тел. 8 067 672 61 28

10 червня у Москві відбудеться міжнародна конференція «Контроль та управління простроченою заборгованістю. Досвід роботи банків Росії та СНД»

«Контроль и управление просроченной задолженностью. Опыт банков России и СНГ»

10 июня 2008 г., отель «Marriott Royal Aurora», Москва, Россия

Представители украинских банков приглашаются принять участие в конференции «Контроль и управление просроченной задолженностью. Опыт банков России и СНГ», которая пройдет 10 июня 2008г. в Москве, в гостинице «Marriott Royal Aurora». Организаторами конференции выступают Ассоциация российских банков и компания Infor-media Russia.

В условиях быстрых темпов роста рынка розничного кредитования, усиления конкуренции на этом рынке, наиболее актуальным становится понимание уровня рисков для банков. В сложившейся ситуации на первое место выходит риск невозврата заемщиками полученных кредитов.

На объем просроченной задолженности влияют несколько факторов: это и объем выданных экспресс-кредитов, и несовершенство скоринговых систем банков, применяемых при оценке заемщика, и мошенничество самих заемщиков, неправильная оценка рисков при формировании кредитного продукта банка и другие.

При  возникновении просроченной задолженности банк может передать работу с ней либо аффилированому агентству, либо независимому коллекторскому агентству, либо неспециализированной компании.

На конференции будут рассмотрены все эти модели работы с проблемной задолженностью и формы взаимодействия банков с заинтересованными структурами.

Основные темы конференции:

· Законодательная база в российском банковском секторе
· Практика работы с проблемной задолженностью силами банка. Методы снижения затрат на работу с «плохими» долгами
· Отдавать ли работу с проблемной задолженностью на аутсорсинг или создавать свою коллекторскую службу?
· Продажа проблемной задолженности как метод стабилизации кредитного портфеля. Юридические и бухгалтерские аспекты продажи проблемной задолженности
· Новые инструменты на рынке продажи проблемных задолженностей. Создание фонда проблемных активов
· Что делать с «безнадежными» долгами? Эффективные механизмы списания проблемных задолженностей
· Совместная работа банка, коллекторского агентства и БКИ как инструмент снижения просроченной задолженности
· Специфика работы с проблемной задолженностью в странах СНГ
· Национальные особенности кредитного скоринга
· Страхование кредитных рисков банков
· Особенности  работы с проблемными задолженностями в ипотечном и автокредитовании

Конференция адресована руководителям департаментов по работе с просроченной задолженностью, департаментов по управлению рисками, отделов безопасности, отделов по работе с претензией, отделов по правовому обеспечению, службы внутреннего контроля, руководителям коллекторской службы банка, руководителям департаментов по кредитованию физ. лиц, представителям коллекторских агентств, а также представителям юридических и страховых компаний.


Департамент юридических и финансовых конференций
Infor-media Russia

Контактная информация:

Россия, 115093, г. Москва, Партийный пер-к.,1, корп. 58, стр.1   |   Тел.: +7 (495) 666 22 44   |   Факс: +7 (495) 666 22 45   | 
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
 
 www.infor-media.ru  

21 травня 2008 року в Києві відбудеться Другий щорічний Форум приватних інвесторів України

21 травня 2008 року в Києві відбудеться Другий щорічний Форум приватних інвесторів України (Український будинок, великий концертний зал)  Організатор форуму: Асоціація «Приватні інвестори України», повноправний член European Business Angel Network (EBAN). Стратегічний партнер форуму: Укрсоцбанк - один з найбільших системних універсальних банків України, учасник UniCredit Group.

До участі у Форумі з доповідями запрошені представники Міністерства економіки України, Європейської Асоціації бізнес-ангелів (EBAN), Академії наук України, Держагенства по інвестиціях і інноваціях, Національного інституту стратегічних досліджень, Української асоціації інвестиційного бізнесу (УАІБ), Українського науково-технологічного центру, „Ukrainian Rielter Group”, AVentuser Group, Агентства економічного розвитку регіонів (С-Петербург), компаній «Конкорд Капітал», «Столичні будівельні технології», BrainsToVentures AG, інших українських і іноземних компаній, що фінансують проекти в науково-технологічній сфері.

На розгляд Форуму винесені проблемні і актуальні питання інвестиційної діяльності, серед яких:
- Перспективи науково-технологічного розвитку України;
- Державна політика стимулювання внутрішніх інвестицій;
- Залучення іноземного капіталу в національні інноваційні проекти;
- Банківські програми фінансування інвестиційних проектів.
- Розвиток українського ринку прямих інвестицій;
- ІСІ на ринку венчурних інвестицій;
- Шляхи комерціалізації наукоємких технологій і виведення інноваційних технологій на глобальні ринки;

Форум підтримують European Business Angel Network (EBAN), Асоціація українських банків, Українська Асоціація інвестиційного бізнесу, Ліга страхових організацій України, Українська будівельна асоціація, інші професійні об'єднання.

Медіапартнери: Газета «Бізнес», ІА «Інтерфакс-Україна», газета «Экономические известия», журнал «Експерт – Україна“, газета «Ділова Столиця», журнал «Власть денег», журнал Деньги.ua, банківський портал UABanker.net

До дня проведення форуму приурочено видання щорічного Каталогу інвестиційних проектів України, деякі з інвестиційних проектів і інноваційних розробок будуть представлені авторами проектів безпосередньо на Форумі. 

Для участі у Форумі запрошуються приватні і корпоративні інвестори, венчурні фонди, комерційні банки, представники державних органів і професійних Асоціацій, інноваційні підприємства і підприємці, які потребують фінансування на ранніх стадіях проектів, здатних забезпечити значущий економічний ефект і високу прибутковість.

Реєстраційний внесок учасника форуму    - 1180 грн.

Додаткова інформація та реєстрація - на сайті форуму www.forum-investor.com

Оргкомітет Тел. +38 044 222 89 60 Факс. +38 044 285 69 89 Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Інформація для підрозділів банків з кредитування та оцінки ризиків про фахівця з кредитування канадсько-українського зернового проекту-II

Кос Ростислав Володимирович
Спеціаліст з питань сільськогосподарських позик та кредитування
„Канадсько-українського зернового проекту”.

Народився 20 червня 1977 року у м. Долина   Івано-Франківської області.
Закінчив Тернопільську Академію народного господарства у 1998 році.

З 1999 по 2000 рік працював головним спеціалістом-економістом у Долинському районному відділенні Пенсійного фонду України.

У 2000 – 2004 робота в кредитній спілці „Злет” м. Долина. Займав посади кредитного інспектора, виконавчого директора та Голови правління.
Крім основної роботи, у 2000 – 2004 працював страховим агентом страхової компанії „Скайд-Вест”.

2004 – 2006 експерт Європейського Проекту TACIS «Надання підтримки малим та середнім підприємствам на селі».

Протягом 2002-2004 р. викладав у Прикарпатському університеті            ім. В.Стефаника (м. Івано-Франківськ) економічні дисципліни : «Гроші, банки і кредит», «Страхування», «Інвестування», «Фінанси підприємств».
2006 – 2007 – фінансовий аналітик „Асоціації кредитних спілок Івано-Франківщини”.

З 2007 працює спеціалістом з питань сільськогосподарських позик та кредитування „Канадсько-українського зернового проекту”.

 У 2003 році проходив стажування у США (м. Де-Мойн, штат Айова)  у фінансовій групі “Wells Fargo”, страховій компанії “State Farm insurance” та кредитній спілці «Edco community credit union».

У 2004 та 2006 році – стажування у Польщі (м. Сопот). Вивчав польську систему кредитної кооперації «SKOK».

У 2006 році – стажування в Угорщині у кооперативному банку „Takarekbank” та у кредитних кооперативах країни.

Володіє англійською, польською та російською мовами. 

Контактна інформація:
Тел./факс: (044)484-15-02, (044)489-60-38
Моб.: (050)945-55-38

 

Всемирно известный банкир и лауреат Нобелевской премии мира Мухаммед Юнус в Украине!

Впервые в СНГ – 8 апреля 2008 года основатель легендарного Grameen Bank, лауреат Нобелевской премии мира и «гуру» микрокредитования - Мухаммед Юнус посетит Киев. Инициаторами приезда «банкира для бедных», как его еще называют в СМИ, выступают компании «Indigo People» и «Conference House».

Доктор Мухаммед Юнус является признанным в мире авторитетом в области экономики. Он основал Grameen Bank, принципом деятельности которого в течении 30 лет является микрокредитование беднейших слоев населения Бангладеш и Юго-Восточной Азии. Примечательно, что профессор Юнус стал первым и единственным на то время банкиром, который выдавал кредиты без залога и других финансовых гарантий – причем под проценты в десятки раз меньше, чем у местных ростовщиков.

Новаторская идея Мухаммеда Юнуса стала популярна и возымела успех во всем мире. Благодаря микрокредитам, миллионы людей начинают свой бизнес, навсегда покинув ряды малоимущих. На сегодня это одна из крупнейших финансовых корпораций в мире, в которую входят около 25 учреждений: Grameen Trust, Grameen Communications, Grameen Shakti/Energy, Grameen Shikkha/Education, Grameen Telecom, Grameen Knitwear Ltd. и т.д.
Благодаря успехам корпорации и признанию микрокредита во всем мире, Мухаммед Юнус был включен одной из ведущих бизнес-школ Wharton в список «25 самых влиятельных людей в бизнесе в наше время». Система, основанная Профессором Юнусом, сегодня используется в более чем 100 странах, в том числе в таком развитом государстве, как США.
Развитие микрофинансирования поддерживается такими мировыми лидерами как Билл Клинтон, Билл Гейтс, Тэд Тернер, основатель eBay Пьерр Омидьяр и другие.

В 2006 году Мухаммеду Юнусу была присуждена Нобелевская премия мира за вклад в борьбу с бедностью. «Нельзя достичь мира до тех пор, пока широкие слои населения не могут найти способа выбраться из нищеты. Микрокредит – один из таких способов», - говорится в официальном релизе Нобелевского комитета. На сегодняшний день – это единственный случай в мировой практике, когда Нобелевская премия мира присуждена банкиру за его финансовую деятельность.

В рамках своего визита в Украину Мухаммед Юнус проведет открытый мастер-класс «Микрокредитование как инструмент развития малого бизнеса: мировой пример успеха». Кроме того, он станет гостем круглого стола «Экономическое развитие нации: роль малого бизнеса и предпринимательства», участниками которого также станут ведущие деятели страны в области политики и финансов.

Присоединяйтесь к участникам встречи с Мухаммедом Юнусом – Нобелевским лауреатом, выдающимся экономистом, предпринимателем, доказавшим миру свою идею!
 
Более подробную информацию можно получить, обратившись по тел. +38 (044) 541 18 38,  e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. , или на сайт: www.ch.kiev.ua

 

 

 

Дослідження Систем заохочування в банках України доводить існування проблем нестачі довгострокової спрямованості Систем заохочування та утримання менеджерів в компанії

Протягом листопада 2007-го – лютого 2008-го років фахівці Finopis Consulting (www.finopis.com) проаналізували інформацію щодо існуючих Систем заохочування (змінна складова компенсаційного пакету), надану 36 банками-респондентами (презентують приблизно 48% загальних активів та 62% чистих прибутків всього банківського сектору станом на 01.01.2008). Причому, об'єктом дослідження був не абсолютний рівень змінної складової компенсації, а структура існуючих Систем заохочування.

На думку респондентів, нагальною є необхідність узгодження існуючих Систем заохочування з довгостроковими цілямі компанії та інтересами акціонерів (власників). Сьогодні більшість банків прив'язують змінну складову компенсаційного пакету до досягнення короткострокових цілей, до того ж якісні (нефінансові) показники чітко домінують. Натомість найбільш прийнятними для вирішення проблеми узгодження інтересів були б фінансові (вимірювані та контрольовані) цілі довгострокової спрямованості.

Також всі респонденти вказують на проблему утримання менеджерів. «Утримання» - фактор, що вимірює можливість компанії не втрачати керівників та ключових співробітників, навіть у періоди, коли компанія тимчасово зазнає труднощів або при тих чи інших кризових ситуаціях на ринку. В банках України трансформація результатів діяльності в виплати більшою мірою залежить від персональної оцінки керівника. В такому разі зв'язок результат – винагорода є нечітким. Але збільшення рівня прозорості та об’єктивності Систем заохочування допоможе створити додаткову мотивацію та покращить віру в компанію. На додаток, форми компенсації, що відповідають принципу «оплати за результатами», можуть бути привабливими для залучення та утримання ключових менеджерів, зокрема під час жорсткої конкуренції, а також сприяти досягненню необхідного баланса між витратами на персонал та результативністю компанії.

Крім характеристики Систем заохочування в банках України, в звіт про результати дослідження фахівці Finopis Consulting включили порівняльний аналіз існуючих систем із такими, що побудовані за принципами Вартісного управління, і надали рекомендації щодо розробки і впровадження Систем заохочування.  Результати дослідження можуть стати на користь у впровадженні моделі управління, що відповідає вимогам сучасного міжнародного ринку.


Повну версію презентації результатів дослідження можна отримати звернувшись за телефоном 8 (044) 253-72-20 або надіславши листа на Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

 

8 квітня у Києві Нобелівський лауреат доктор Юнус розповість про принципи успішної банківської діяльності у сегменті мікро- та малого бізнесу

8 апреля 2008г. в Киеве пройдет встреча с доктором Мухаммедом Юнусом – лауреатом Нобелевской премии мира и всемирно известным банкиром-предпринимателем, чья банковская деятельность возымела мировой социальный эффект и получила распространение в 35 странах.
В 2006 г. Нобелевская премия мира была присуждена именно Грамин Банку, основанному д-ром Юнусом. Премия была поделена на две равные части: банку Грамин – «за усилия по способствованию экономическому и социальному развитию снизу» и самому Мухаммеду Юнусу –  за «самоотверженность и лидерство на этом пути».
Грамин Банк (Grameen Bank – GB) зародился как проект в 1976г., а в 1983 г. был трансформирован в формальный банк. Владельцами банка выступают бедные слои населения, большинство из которых женщины. Заемщики GB владеют 94% капитала банка, государство – оставшимися 6%.
GB не требует залога под выдачу микро-кредитов. Банк не заинтересован привлекать заемщиков к судебному разбирательству в случае невозврата кредита и не требует подписания обязательств заемщиком.
Общее количество заемщиков в банке – 7,34 млн, 97% – женщины. Сеть GB составляет 2 499 филиалов в 81 334 деревнях. Общее количество сотрудников – 25 211 человек.
С момента основания сумма выданных банком кредитов составила US$ 6,82 млрд., при этом US$ 6,09 млрд. были выплачены. Текущий объем непогашенных ссуд равен US$ 548,75 млн. За прошедший год (март’07 по февраль’08) GB выдал кредитов на сумму US$ 755,58 млн. Ежемесячная сумма выданных кредитов на протяжении последних 12 месяцев составила US$ 62,97 млн. Ожидаемый объем ссуд на 2008 г. – US$ 874 млн (т.е. ежемесячные кредиты на уровне US$ 72,87 млн. Возврат кредита составляет 98,15%.
Банк на 100% обеспечивает выданные кредиты за счет собственных депозитов. Депозиты составляют 139% от выданных ссуд. Банк перестал принимать донорские деньги с 1998г. и не планирует привлекать займы от местных или внешних источников в обозримом будущем. Растущий объем депозитов в банке позволяет перекрыть и развивать кредитные программы.
Деятельность банка была прибыльной в течении всех лет, за исключением 1983, 1991 и 1992гг. Банк ежегодно публикует свой баланс после аудита, проведенного двумя аудиторскими компаниями с международной репутацией (часть отчетов доступна на сайте банка).
Общий доход GB в 2006г. составил US$ 134,90 млн, валовые затраты – US$ 114,90 млн. Главные статьи затрат были выплата процентов по депозитам (US$ 35,35 млн или 43%) и оплата труда, а также пенсии (US$ 28,97 млн или 25%). Доход банка – US$ 20,00 млн в 2006г. – был полностью перечислен в Реабилитационный Фонд, созданный для борьбы с бедствиями – во исполнение требования, установленного правительством в обмен на освобождения банка от уплаты налога на прибыль.
Грамин Банк предлагает привлекательные ставки для депозитов – минимальная на уровне 8,5%, максимальная – 12%.
Для быстрорастущих участников программы (для «микро-предприятий») банк предлагает большие ссуды без ограничений на сумму. На данный момент ими уже воспользовались 1 323 481 участника, а общая сумма кредита составила US$ 456,61 млн. Средний размер кредита составляет US$ 327,48, при максимальном выданном US$ 17 498, который был использован для покупки грузовика.
В рамках Корпоративной Семьи Грамин (Grameen Family of Enterprises) есть ряд абсолютно независимых от банка компаний (банк не владеет акциями, не предоставлял займа, компании платят все налоги как любые другие компании в Бангладеш): Grameen Phone, Grameen Telecom, Grameen Communications, Grameen Cybernet, Grameen Software, Grameen IT Park, Grameen Information Highways, Grameen Star Education, Grameen Bitek, Grameen Uddog (Enterprise), Grameen Shamogree (Products), Grameen Knitwear, Gonoshasthaya Grameen Textile Mills, Grameen Shikkha (Education), Grameen Capital Management, Grameen Byabosa Bikash (Business Promotion), а также Grameen Trust.
На конец февраля 2008 сумма депозитов в банке составила US$ 761,67 млн.
При открытии новых филиалов банк требует, чтобы они могли полностью обеспечить себя депозитами, которые сами же мобилизовали. Ни центральный офис, ни любой другой филиал не дает ссуду. Новый филиал должен достичь точки безубыточности в течении первого года своей операционной деятельности. Грамин Банк работает со своими филиалами по программе «кода цветных звезд» – за 100% достижение поставленных задач. Филиал или коллектив, получивший 5 звезд, достиг высшего уровня выполнения. По состоянию на конец июня 2007г., 1 688 филиалов из общего количества 2 432 получили зеленые звезды за 100% уровень выплаты кредитов. 1 801 филиал получил голубые звезды за получение прибыли. 518 филиалов заработали фиолетовые звезды за покрытие выданных кредитов при помощи прибыли и депозитов.

 

Продаються (700 м до Києва) три котеджі преміум- та бізнес-класу

Пропонуються до продажу три котеджі преміум- та бізнес-класу.
C. Гатне, вул. Трояндова (700 м до Києва, Теремки-1).
Ідеальне місце для корпоративного клубу, пансіонату, проживання та відпочинку.
1) 272 кв. м., еквівалент 380000 ЄВРО;
2) 210 кв.м., еквівалент 420000 доларів США;
3) 175 кв.м., еквівалент 350000 доларів США.
Детальніше: xatynka.kiev.ua, Тел. 8(067)5495570, 8(044)2859055

 

«Про надання власником в довгострокову оренду спеціалізованого і капітально відремонтованого банківського приміщення у м.Запоріжжя»

Власник пропонує в довгострокову оренду спеціалізоване і капітально відремонтоване банківське приміщення у м. Запоріжжя, пр. Металургів,2.
Запропоноване приміщення має:

цокольний поверх під касовий вузол з двома сховищами;
1 поверх – два зали для обслуговування юридичних та фізичних осіб;
2 поверх – кабінетна система (площа 1 кімнати 20-25 кв. м та більше);
3-4 поверхи – планування довільне, визначається орендарями.

Загальна площа складає 2 445 кв. м.
Дизайнові витрати компенсуються орендодавцем.

Контактні телефони:
8 (050) 311-88-45; 8 (044) 490-88-38 (факс).

Компанія Делойт провела опитування серед керівників вищої ланки компаній стосовно IPO

IPO в Росії та СНД: очікування і перспективи” – це звіт про результати дослідження серед керівників вищої ланки компаній країн СНД стосовно IPO.

Звіт, підготовлений компанією Делойт, демонструє, наскільки очікування керівників відносно підготовки до IPO відрізняються від реального досвіду компаній, які вже пройшли лістинг.  В опитуванні взяли участь компанії з трьох країн СНД (Росія, Україна, Казахстан), які представляють п’ять різних секторів економіки.

Опитування проводилося у період з вересня до грудня 2007 року.  У ньому були задіяні генеральні, фінансові та виконавчі директори компаній, які готуються до IPO або вже здійснили розміщення акцій.

Більш детальну інформацію щодо дослідження ви можете одержати за адресою: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Електронну версію звіту „IPO в Росії та СНД: очікування і перспективи” ви можете знайти тут - http://www.deloitte.com/dtt/article/0,1002,cid%253D187809,00.html

 

Дводенний семінар “Реорганізація банків: правові та фінансові аспекти”

Як відомо, відповідно до ст. 6 Закону України «Про банки і банківську діяльність» з 04.10.2009 акціонерні комерційні банки зможуть існувати виключно у формі відкритого акціонерного товариства. Крім того, постійно підвищуються нормативні вимоги до розміру статутного капіталу комерційних банків. Ці обставини привертають особливу увагу менеджерів та юристів, що працюють у банківському секторі економіки, до реорганізаційних процедур, адже саме злиття, приєднання та перетворення є оптимальними шляхами виконання зазначених вимог чинного законодавства.
Також не є секретом, що реорганізаційні процедури – досить складні та нечітко врегульовані чинним законодавством України, що призводить до численних конфліктів під час реорганізації компаній. Усе це робить надзвичайно актуальним проведення певних професійних заходів, спрямованих на детальне вивчення та уточнення порядку виконання реорганізаційних процедур.

Відповідаючи на численні запити наших клієнтів, Центром корпоративного управління МІБ за участі Асоціації українських банків підготовлено дводенний семінар
«Реорганізація банків: правові та фінансові аспекти»
(24 – 25 червня 2008 р.),
присвячений детальному розгляду юридичних та фінансових аспектів реорганізаційних процедур банків.

Учасники семінару отримають:
1. Найповнішу інформацію щодо юридичних та фінансових аспектів кожної з реорганізаційних процедур (злиття, приєднання, поділу, виділу, перетворення)
2. Практичні поради досвідчених фахівців щодо можливостей практичного застосування реорганізаційних процедур
3. Важливу інформацію щодо вимог ДКЦПФР до здійснення реорганізаційних процедур від керівника підрозділу, який безпосередньо здійснює нагляд за дотриманням законодавства у зазначеній роботі
4. Пакет матеріалів, який окрім підборки нормативних актів містить методичні рекомендації та зразки основних документів, що складаються під час здійснення реорганізаційних процедур, зокрема, договір про злиття, розподільчий акт, пояснення щодо формули обміну акцій тощо.

Місце проведення семінару – м. Київ, вул. Дегтярівська, 51, Міжнародний інститут бізнесу.
Попередня програма семінару розміщена на сайті http://iib.com.ua/actionopen.asp?cid=525&act=588
            Вартість семінару – 2900,00 грн. (включаючи ПДВ).

До вартості семінару входить: навчання, пакет матеріалів, обіди та кава-брейки під час семінару.

З питаннями Ви можете звертатись до Інни Науменко - тел.(044)22-88-759(прямий), 456-37-00 (внут. номер – 132), e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. або Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її..

 

 

 

Підписка на новини АУБ

aub logo white 70

 

Місія Асоціації українських банків – підтримка розвитку національної банківської системи. АУБ співпрацює з Верховною Радою України з питань удосконалення законодавства, що регулює банківську діяльність, взаємодіє з Національним банком України щодо нормативного забезпечення функціонування банків та небанківських фінансових установ. АУБ дбає про підвищення кваліфікації банківських працівників, розширює міжнародні зв'язки з асоціаціями та банківськими структурами інших країн.

 

Контакти

Підписка на новини АУБ