Financial sector news

aub-bank-news-null Financial sector news | Асоціація українських банків

Олександр Сугоняко: “Економічну кризу подолаємо, якщо вийдемо з політичної”

Більше трьох місяців минуло після прийняття НБУ Постанови №319, якою він призупинив відтік депозитів з банків. Тоді АУБ заявила, що це відповідальне рішення Нацбанку дає законодавчій і виконавчій владі ресурс часу на прийняття і реалізацію антикризових заходів. Проте до цього часу не те що немає стратегії виходу з економічної кризи, але не проаналізовані і не виявлені причини: чому саме Україна опинилася серед п’яти країн світу, економіка яких потерпіла найбільше.

Макроекономічні проблеми впали на голови українців безробіттям, невиплатою зарплат і пенсій, інфляцією, падінням курсу гривні, фінансовими проблемами господарств, підприємців, банків...

Через падіння платоспроможності підприємств і населення - клієнтів банків, - через зростання ризиків кредитування погіршується стан і банківської системи. Люди, підприємства, банки дорого платять за кожен день кризи. З кожним днем все більше. І не видно цьому кінця. І немає з кого спитати.

Для суспільства подолання економічної біди є головним. Натомість для політиків є більш важливе – боротьба за владу, їм не до економічних проблем. За цих умов у країні поширюється і поглиблюється криза.

Очевидно, що економічну біду подолаємо, якщо вийдемо з політичної.

----------------------------------


1. Від 2004 року Україна у перманентній гострій політичній кризі. Реальне життя суспільства супроводжувалося виборами, розпусками парламенту, блокуванням його роботи, конфронтацією між гілками влади, між фракціями, між КМУ і Секретаріатом Президента, Прем'єром і Президентом.

Люди і господарства якось адаптувалися до того роздору, до шкідливої для суспільства діяльності гілок «влади», і виживали. Наближені  до «влади»  бізнесмени  жирували. 

2. У цей час перебувала у кризі і українська економіка, тільки  -потенційній.  Її структура, енерговитратність, застарілість і зношеність устаткування підприємств надавали економіці кризового характеру. Структурні економічні реформи в Україні за всі роки незалежності не робилися, а так званий “крупний” бізнес, який зрісся з владою, разом з нею паразитували на старому економічному потенціалі України. По суті, той владно-бізнесовий мутант і все суспільство споживали те, що зробили попередні покоління, не думаючи про проблеми завтрашнього дня.

Після Помаранчевої революції, з суттєвим припливом  в Україну іноземного капіталу, з доступом українських компаній до фінансових ресурсів за кордоном, кризогенні структурні диспропорції були приховані під «повінню» залучених ззовні ресурсів. Недалека соціальна політика  Уряду  та популістське підігрівання споживчого буму притлумили і совість, і розум значної частини суспільства. Людина, бізнес, країна в цілому почали жити в борг. Точніше, споживати в борг. Країна п’яніла від можливості жити не по кишені і непомітно сповзала в системну кризу.

3. Те, що мало місце в економіці в останні роки: випереджуючі темпи росту доходів населення у порівнянні з темпами росту продуктивності праці,
негативне торговельне сальдо і дефіцит поточного рахунку платіжного балансу, різке зростання зовнішньої заборгованості компаній, різке зростання споживчого кредитування при надзвичайно високому рівні енергоємності економіки, – все це разом  наближувало економічну кризу. Всі ці проблеми “покривалися” зовнішніми запозиченнями.  Як тільки перекрилися джерела зовнішнього фінансування - економічна криза з потенційної перетворилася в реальну, у видиму. Прийшло похмілля. Протверезіння  влади йде з великим запізненням.

4. З жовтня 2008 року наша країна знаходиться одночасно в політичній і економічній кризі. Це якісно нова ситуація для останніх років. Політична і економічна кризи, що діють разом в один і той же час, перетворюються у суспільно-політичну вибухову суміш,  вкрай небезпечну для країни.

Тепер, коли в Україні розгортається страшна економічна криза,  криза  влади стає проявом своєрідної суспільної гангрени. ЇЇ треба рішуче відсікти, бо політикам немає діла до економіки та проблем суспільства, – вся їх увага йде на поборення один одного. В той час люди, бізнес, суспільство все більше і більше платять за кожен наступний день кризи.

Зараз стає  очевидним – Україна  подолає економічну кризу, якщо  подолає політичну.

Вихід з економічної біди вимагає концентрації відповідальності і повноважень для того, хто береться навести лад.

5. Корінь політичної кризи – в аморальності та бездуховності   носіїв  владних повноважень. Всюдисуще хабарництво – не наслідок  поганих законів. Це наслідок морального розкладу, в першу чергу суб’єктів влади. Назовні такий стан влади проявляється у безпардонному протягуванні  егоїстичних інтересів на шкоду суспільним, прикриваючи все це   патологічною брехнею на «Свободах».

Вихід з кризи вимагає чесного погляду на стан речей. Більшість посадовців на це не здатні. Державні посади вимагають від тих, хто їх займає, душею вболівати за національні, державні інтереси, і бути здатними на цих рівнях мислити. Мислити категоріями держави, регіону, міста, села вони не можуть і не будуть.

Суспільне тло, на якому  існує політична криза –безвідповідальність. За цих умов персоніфікатор влади, що чинить несправедливо і непрофесійно, уникає політичної, юридичної і моральної відповідальності, безкарно ховаючись за публічною демагогією на тих же «Свободах» і не тільки.
 
6. Що означає вихід з політичної кризи ?

Персональна чітка відповідальність керівника держави за  вихід із кризи у визначений термін.

Концентрація владних повноважень, необхідних для забезпечення позитивних змін в економіці.

Узаконена домовленість між гілками влади про одночасні вибори Президента і Верховної Ради України по завершенні визначеного терміну, відведеного на вихід із економічної кризи.

7. На подолання політичної кризи в Україні є не більше місяця. Цей термін визначається станом української економіки, бюджету, банківської системи та суспільства. Цей стан, в свою чергу, вимагає негайного розроблення і здійснення економічних перетворень. Затягування з прийняттям таких рішень та їх реалізації щоденно наносить збитки людям, суспільству, країні. Через місяць вихід з кризи вимагатиме значно більшу ціну, яку заплатить суспільство, ніж якби це зробити зараз.

8. Як практично  вийти з політичної кризи?

На кому з нинішніх вищих політиків лежить персональна відповідальність перед Богом, народом і історією за те, що буде з країною в найближчі роки?  Юридично ця відповідальність розмита між Президентом, Верховною Радою і Прем’єр-Міністром України. Зрозуміло, не випадково. Але  морально вона лежить на Президентові України. Персонально на ньому:   народ поклав на нього відповідальність своїм прямим вибором.

Моральна відповідальність Верховної Ради не персоніфікована. Вона розмита між Головою Верховної Ради, фракціями, депутатами.

Прем’єр-Міністра України обирав не народ безпосередньо, а коаліційна більшість парламенту. Тому і відповідальність Прем’єра перед народом не безпосередня, а опосередкована через відповідальність перед коаліцією. Так чи інакше вона переадресовується Главі держави.

Отже історична відповідальність на час виходу країни з кризи лежить на Президентові країни. Якщо він здатний взяти на себе цю відповідальність, хай формує дієву команду і робить рішучі кроки.

Якщо Президент не хоче брати на себе всю повноту відповідальності, тоді він має негайно запропонувати країні позачергові вибори Президента і Верховної Ради України.

Якщо Президент буде затягувати з прийняттям цих рішень, суспільні сили, що усвідомлюють ціну цього зволікання, політично примусять його піти на позачергові вибори і Президента, і  парламенту.

Якщо Президент бере відповідальність на себе, то Верховна Рада України має узаконити повноваження Президента на цей час в царині здійснення економічних перетворень, врахувавши досвід передачі таких повноважень Президенту Кравчуку і Прем’єру Кучмі. Вона має узаконити також термін, на який надаються Президенту ці повноваження, і дату проведення наступних виборів Президента і Верховної Ради країни.

Якщо Верховна Рада України буде затягувати узаконення ліквідації політичної безвідповідальності в країні у кризовій ситуації, то суспільні сили, які розуміють ціну продовження кризи влади для суспільства, політично змусять її вчасно прийняти необхідні закони. На терезах – доля народу і країни.

Від нинішньої влади з її  безвідповідальністю, з її розпорошеністю на локальні бізнес-інтереси і внутрішніми конфліктами, з закоріненою аморальністю, з її системною недієздатністю можна чекати лише патологічно-неправдивого говоріння.
* * *

Автор шукав правди, яка одна для всіх. Викладений варіант виходу з кризи діючої влади видається логічно обґрунтованим, може ідеалістичний.  Але чи реальним?

Важко уявити собі, що діючі суб`єкти влади: Верховна Рада, Прем`єр - будуть діяти належно, як тут прописано. Є серйозні сумніви, що Президент теж буде діяти правильно. Це так.

Але якщо цей варіант виходу з владної кризи не буде швидко реалізований, за кожен день затримки український народ буде платити  все більшу і більшу ціну. І не лише в грошах. І це правда. Той, хто це розуміє, кому це болить, хто не хоче цього допустити, буде діяти. Від того, наскільки масовий і організований буде тиск громадськості на владу, залежатиме реальність подолання політичної кризи, а через це і економічної.

Олександр Сугоняко                                          

Газета “Голос України”, № 19 (4519), 4 лютого 2009 р.
http://www.golos.com.ua/article/1233671618.html

 

 

aub-bank-news-null Financial sector news | Асоціація українських банків

Олександр Сугоняко: “Економічну кризу подолаємо, якщо вийдемо з політичної”

Більше трьох місяців минуло після прийняття НБУ Постанови №319, якою він призупинив відтік депозитів з банків. Тоді АУБ заявила, що це відповідальне рішення Нацбанку дає законодавчій і виконавчій владі ресурс часу на прийняття і реалізацію антикризових заходів. Проте до цього часу не те що немає стратегії виходу з економічної кризи, але не проаналізовані і не виявлені причини: чому саме Україна опинилася серед п’яти країн світу, економіка яких потерпіла найбільше.

Макроекономічні проблеми впали на голови українців безробіттям, невиплатою зарплат і пенсій, інфляцією, падінням курсу гривні, фінансовими проблемами господарств, підприємців, банків...

Через падіння платоспроможності підприємств і населення - клієнтів банків, - через зростання ризиків кредитування погіршується стан і банківської системи. Люди, підприємства, банки дорого платять за кожен день кризи. З кожним днем все більше. І не видно цьому кінця. І немає з кого спитати.

Для суспільства подолання економічної біди є головним. Натомість для політиків є більш важливе – боротьба за владу, їм не до економічних проблем. За цих умов у країні поширюється і поглиблюється криза.

Очевидно, що економічну біду подолаємо, якщо вийдемо з політичної.

----------------------------------


1. Від 2004 року Україна у перманентній гострій політичній кризі. Реальне життя суспільства супроводжувалося виборами, розпусками парламенту, блокуванням його роботи, конфронтацією між гілками влади, між фракціями, між КМУ і Секретаріатом Президента, Прем'єром і Президентом.

Люди і господарства якось адаптувалися до того роздору, до шкідливої для суспільства діяльності гілок «влади», і виживали. Наближені  до «влади»  бізнесмени  жирували. 

2. У цей час перебувала у кризі і українська економіка, тільки  -потенційній.  Її структура, енерговитратність, застарілість і зношеність устаткування підприємств надавали економіці кризового характеру. Структурні економічні реформи в Україні за всі роки незалежності не робилися, а так званий “крупний” бізнес, який зрісся з владою, разом з нею паразитували на старому економічному потенціалі України. По суті, той владно-бізнесовий мутант і все суспільство споживали те, що зробили попередні покоління, не думаючи про проблеми завтрашнього дня.

Після Помаранчевої революції, з суттєвим припливом  в Україну іноземного капіталу, з доступом українських компаній до фінансових ресурсів за кордоном, кризогенні структурні диспропорції були приховані під «повінню» залучених ззовні ресурсів. Недалека соціальна політика  Уряду  та популістське підігрівання споживчого буму притлумили і совість, і розум значної частини суспільства. Людина, бізнес, країна в цілому почали жити в борг. Точніше, споживати в борг. Країна п’яніла від можливості жити не по кишені і непомітно сповзала в системну кризу.

3. Те, що мало місце в економіці в останні роки: випереджуючі темпи росту доходів населення у порівнянні з темпами росту продуктивності праці,
негативне торговельне сальдо і дефіцит поточного рахунку платіжного балансу, різке зростання зовнішньої заборгованості компаній, різке зростання споживчого кредитування при надзвичайно високому рівні енергоємності економіки, – все це разом  наближувало економічну кризу. Всі ці проблеми “покривалися” зовнішніми запозиченнями.  Як тільки перекрилися джерела зовнішнього фінансування - економічна криза з потенційної перетворилася в реальну, у видиму. Прийшло похмілля. Протверезіння  влади йде з великим запізненням.

4. З жовтня 2008 року наша країна знаходиться одночасно в політичній і економічній кризі. Це якісно нова ситуація для останніх років. Політична і економічна кризи, що діють разом в один і той же час, перетворюються у суспільно-політичну вибухову суміш,  вкрай небезпечну для країни.

Тепер, коли в Україні розгортається страшна економічна криза,  криза  влади стає проявом своєрідної суспільної гангрени. ЇЇ треба рішуче відсікти, бо політикам немає діла до економіки та проблем суспільства, – вся їх увага йде на поборення один одного. В той час люди, бізнес, суспільство все більше і більше платять за кожен наступний день кризи.

Зараз стає  очевидним – Україна  подолає економічну кризу, якщо  подолає політичну.

Вихід з економічної біди вимагає концентрації відповідальності і повноважень для того, хто береться навести лад.

5. Корінь політичної кризи – в аморальності та бездуховності   носіїв  владних повноважень. Всюдисуще хабарництво – не наслідок  поганих законів. Це наслідок морального розкладу, в першу чергу суб’єктів влади. Назовні такий стан влади проявляється у безпардонному протягуванні  егоїстичних інтересів на шкоду суспільним, прикриваючи все це   патологічною брехнею на «Свободах».

Вихід з кризи вимагає чесного погляду на стан речей. Більшість посадовців на це не здатні. Державні посади вимагають від тих, хто їх займає, душею вболівати за національні, державні інтереси, і бути здатними на цих рівнях мислити. Мислити категоріями держави, регіону, міста, села вони не можуть і не будуть.

Суспільне тло, на якому  існує політична криза –безвідповідальність. За цих умов персоніфікатор влади, що чинить несправедливо і непрофесійно, уникає політичної, юридичної і моральної відповідальності, безкарно ховаючись за публічною демагогією на тих же «Свободах» і не тільки.
 
6. Що означає вихід з політичної кризи ?

Персональна чітка відповідальність керівника держави за  вихід із кризи у визначений термін.

Концентрація владних повноважень, необхідних для забезпечення позитивних змін в економіці.

Узаконена домовленість між гілками влади про одночасні вибори Президента і Верховної Ради України по завершенні визначеного терміну, відведеного на вихід із економічної кризи.

7. На подолання політичної кризи в Україні є не більше місяця. Цей термін визначається станом української економіки, бюджету, банківської системи та суспільства. Цей стан, в свою чергу, вимагає негайного розроблення і здійснення економічних перетворень. Затягування з прийняттям таких рішень та їх реалізації щоденно наносить збитки людям, суспільству, країні. Через місяць вихід з кризи вимагатиме значно більшу ціну, яку заплатить суспільство, ніж якби це зробити зараз.

8. Як практично  вийти з політичної кризи?

На кому з нинішніх вищих політиків лежить персональна відповідальність перед Богом, народом і історією за те, що буде з країною в найближчі роки?  Юридично ця відповідальність розмита між Президентом, Верховною Радою і Прем’єр-Міністром України. Зрозуміло, не випадково. Але  морально вона лежить на Президентові України. Персонально на ньому:   народ поклав на нього відповідальність своїм прямим вибором.

Моральна відповідальність Верховної Ради не персоніфікована. Вона розмита між Головою Верховної Ради, фракціями, депутатами.

Прем’єр-Міністра України обирав не народ безпосередньо, а коаліційна більшість парламенту. Тому і відповідальність Прем’єра перед народом не безпосередня, а опосередкована через відповідальність перед коаліцією. Так чи інакше вона переадресовується Главі держави.

Отже історична відповідальність на час виходу країни з кризи лежить на Президентові країни. Якщо він здатний взяти на себе цю відповідальність, хай формує дієву команду і робить рішучі кроки.

Якщо Президент не хоче брати на себе всю повноту відповідальності, тоді він має негайно запропонувати країні позачергові вибори Президента і Верховної Ради України.

Якщо Президент буде затягувати з прийняттям цих рішень, суспільні сили, що усвідомлюють ціну цього зволікання, політично примусять його піти на позачергові вибори і Президента, і  парламенту.

Якщо Президент бере відповідальність на себе, то Верховна Рада України має узаконити повноваження Президента на цей час в царині здійснення економічних перетворень, врахувавши досвід передачі таких повноважень Президенту Кравчуку і Прем’єру Кучмі. Вона має узаконити також термін, на який надаються Президенту ці повноваження, і дату проведення наступних виборів Президента і Верховної Ради країни.

Якщо Верховна Рада України буде затягувати узаконення ліквідації політичної безвідповідальності в країні у кризовій ситуації, то суспільні сили, які розуміють ціну продовження кризи влади для суспільства, політично змусять її вчасно прийняти необхідні закони. На терезах – доля народу і країни.

Від нинішньої влади з її  безвідповідальністю, з її розпорошеністю на локальні бізнес-інтереси і внутрішніми конфліктами, з закоріненою аморальністю, з її системною недієздатністю можна чекати лише патологічно-неправдивого говоріння.
* * *

Автор шукав правди, яка одна для всіх. Викладений варіант виходу з кризи діючої влади видається логічно обґрунтованим, може ідеалістичний.  Але чи реальним?

Важко уявити собі, що діючі суб`єкти влади: Верховна Рада, Прем`єр - будуть діяти належно, як тут прописано. Є серйозні сумніви, що Президент теж буде діяти правильно. Це так.

Але якщо цей варіант виходу з владної кризи не буде швидко реалізований, за кожен день затримки український народ буде платити  все більшу і більшу ціну. І не лише в грошах. І це правда. Той, хто це розуміє, кому це болить, хто не хоче цього допустити, буде діяти. Від того, наскільки масовий і організований буде тиск громадськості на владу, залежатиме реальність подолання політичної кризи, а через це і економічної.

Олександр Сугоняко                                          

Газета “Голос України”, № 19 (4519), 4 лютого 2009 р.
http://www.golos.com.ua/article/1233671618.html

 

 

aub-bank-news-null Financial sector news | Асоціація українських банків

Удосконалено регулювання механізмів досудової реалізації предмету іпотеки

Вступив в силу Закон України “Про запобігання впливу світової фінансової кризи на розвиток будівельної галузі та житлового будівництва” (реєстраційний номер N 800-VI  від 25 грудня 2008 року).

У роботі над прийняттям цього закону приймав безпосередню участь Перший заступник Голови парламентського Комітету з питань фінансів та банківської діяльності, Голова Ради АУБ Станіслав Аржевітін. Завдяки його зусиллям, у законі були реалізовані ініційовані Національним банком України та Асоціацією українських банків пропозиції щодо удосконалення законодавчого регулювання механізмів досудової реалізації предмету іпотеки.

При підготовці до другого читання законопроекту також була врахована пропозиція АУБ щодо  виключення із тексту закону норми про заборону на відчуження за ініціативою кредитора предмета іпотеки за кредитами, отриманими на придбання житла, у разі невиконання позичальником своїх зобов’язань.

Натомість, чинний закон передбачає у якості організаційних заходів з розв'язання нагальних проблем у сфері житлового будівництва - викуп державою у кредиторів іпотечних кредитів, отриманих фізичними особами на будівництво та придбання житла до набрання чинності цим Законом і віднесених до категорії ризикованих, що в свою чергу було запропоновано АУБ.

Асоціація українських банків висловлює подяку комерційним банкам, які брали участь в роботі над підготовкою вищезазначених змін.

 

aub-bank-news-null Financial sector news | Асоціація українських банків

Оцінки міжнародних рейтингових агентств перестають відображати дійсність

В Асоціації українських банків вважають, що необхідно радикально поміняти методику роботи рейтингових агентств, навіть, можливо, шляхом створення нових спеціалізованих структур, які даватимуть більш-менш об'єктивну оцінку і не будуть неадекватними у них. “Час і ситуація вимагають того, щоб методика, опираючись на яку здійснюється оцінювання інвестиційного ризику як держави, так і окремого банку, була відкритою і враховувала специфіку  тогочасної економічної моделі”, – кажуть в АУБ.

В АУБ також вважають, що структури, які мають замінити рейтингові агентства, повинні бути, перш за все, некомерційними і націлюватись на виконання функцій незалежної оцінки надійності того або іншого об'єкту інвестування, а не збереження свого реноме, як джерела  прибутку. Це дозволить забезпечити фінансовий ринок якісною  інформацією про ситуацію  на ринку. На даний момент  оцінки, які дають рейтингові агентства, можна розглядати як  частково достовірну інформацію, яка відображає лише думку  рейтингового агентства.

Криза, яку зараз переживає світова економіка, виявила ще одну проблему, на  яку мало звертали увагу в стабільніший час. Рейтингові агентства завжди вважалися високопрофесійними аналітичними центрами. Багато інвесторів, вирішуючи питання про інвестування в той або інший актив, часто керувалися рекомендаціями цих агенцій, беззастережно довіряючи їх інформації. Але події, які розгорнулись  на ринку американських іпотечних паперів, а особливо події, пов'язані з банкрутством інвестиційного банку «Меррін Лінч»,  показали, що робота  рейтингових агентств не задовільна. Фактично  агентства  не виявили проблем, які несли американські цінні папери. Крім того, їх інформація стосовно надійності інвестицій виявилася поверхневою і не відповідала дійсності.  Як наслідок, після цих подій  рейтингові агентства почали дуже  критично  підходити до оцінки  надійності банків і фінансових інститутів. Маятник хитнувся в інший бік. Тепер агентства почали перестраховуватись і прагнуть занизити кредитний рейтинг, намагаючись в такий спосіб довести свою необхідність. Це не могло не торкнутись адекватності оцінки подій в українській фінансовій системі рейтинговими агентствами. Підтвердженням є останні кредитні рейтинги економіки України та українських банків, присвоєні агентством Fitch.

Банківські експерти переконані, що знижуючи кредитний  рейтинг низки українських банків, рейтингове агентство Fitch послуговувалось виключно своєю думкою, не враховуючи поточну ситуацію на українському банківському ринку. Проблема у тому,  що методика оцінки міжнародних рейтингових агентств помилкова в своєму  методологічному підході. Рейтингові агентства намагаються оцінити ризики в країнах, що розвиваються, застосовуючи до них жорсткі вимоги  ринків розвинутих країн. І навпаки, оцінюючи  ринки розвинутих країн, агентства безпідставно  завищують прогнози позитивного розвитку  країни або галузі. Такий підхід не дозволяє інвесторам реально оцінити надійність того або іншого об'єкту інвестування. Тому в Асоціації українських банків вважають, що необхідно змінити методику роботи рейтингових агентств, зокрема й шляхом створення нових спеціалізованих структур.

Прес-служба
Асоціації українських банків

aub-bank-news-null Financial sector news | Асоціація українських банків

Банки об’єднують зусилля для недопущення дезінформації

В Асоціації українських банків відбувся “круглий стіл” на тему “Координація зусиль банків щодо недопущення паніки та дезінформації в умовах економічно-політичної кризи”.

В роботі “круглого столу” взяли участь керівники прес-служб, маркетингових та PR-підрозділів 30 комерційних банків – членів АУБ.

Під час “круглого столу” Президент АУБ Олександр Сугоняко наголосив на необхідності консолідації та координації зусиль банків в умовах економічно-політичної кризи. Відбулася жвава і конструктивна дискусія. Було накреслено конкретні заходи на майбутнє. Ідея консолідації та координації зусиль банків була підтримана всіма учасниками “круглого столу”. З метою  забезпечення такої взаємодії між банками вирішено створити Координаційний банківський прес-центр при АУБ, куди входитимуть PR-фахівці банків.

Подібні робочі наради за участю керівників прес-служб, маркетингових та PR-підрозділів комерційних банків вирішено проводити при АУБ регулярно.

aub-bank-news-null Financial sector news | Асоціація українських банків

Банки об’єднують зусилля для недопущення дезінформації

В Асоціації українських банків відбувся “круглий стіл” на тему “Координація зусиль банків щодо недопущення паніки та дезінформації в умовах економічно-політичної кризи”.

В роботі “круглого столу” взяли участь керівники прес-служб, маркетингових та PR-підрозділів 30 комерційних банків – членів АУБ.

Під час “круглого столу” Президент АУБ Олександр Сугоняко наголосив на необхідності консолідації та координації зусиль банків в умовах економічно-політичної кризи. Відбулася жвава і конструктивна дискусія. Було накреслено конкретні заходи на майбутнє. Ідея консолідації та координації зусиль банків була підтримана всіма учасниками “круглого столу”. З метою  забезпечення такої взаємодії між банками вирішено створити Координаційний банківський прес-центр при АУБ, куди входитимуть PR-фахівці банків.

Подібні робочі наради за участю керівників прес-служб, маркетингових та PR-підрозділів комерційних банків вирішено проводити при АУБ регулярно.

aub-bank-news-null Financial sector news | Асоціація українських банків

Моніторинг ЗМІ: Інтерв’ю Президента АУБ інтернет-виданню “Острів”

Кабмін і НБУ проводили неправильну курсову політику й створили умови, за яких люди не можуть банкам повернути кредити. І якщо Кабмін хоче насправді допомогти позичальникам, то він повинен був би викупити ці кредити у комерційних банків і повернути кошти банкам замість населення, а населення нехай би повертало ці кошти Кабінету міністрів рік, два, п'ят років, десять. Нехай Кабмін зробить реструктуризацію й допоможе людям. Але вони цього не роблять, а перекладають усе на банківську систему...

Докладніше: http://www.ostro.org/articles/article-54281/

 


 

aub-bank-news-null Financial sector news | Асоціація українських банків

НБУ: Групування банків за розміром регулятивного капіталу і активів станом на 01.12.2008 р.

 

 

 

Додаток до рішення Комісії НБУ з питань нагляду та регулювання діяльності банків    від    30 грудня 2008 року   № 765

№ з/п

№ з/гр.

NKB

Назва банку

 

 

 

 

Група 1 (Регулятивний капітал - більше 1 500 млн.грн., активи - більше 14 000 млн.грн.)

1

1

46

ПРИВАТБАНК

2

2

36

РАЙФФАЙЗЕН БАНК АВАЛЬ

3

3

136

УКРСИББАНК

4

4

5

УКРСОЦБАНК

5

5

2

УКРЕКСІМБАНК

6

6

225

"НАДРА"

7

7

296

ОТП БАНК

8

8

272

АЛЬФА-БАНК

9

9

6

ОЩАДБАНК

10

10

42

ВТБ БАНК

11

11

3

ПРОМІНВЕСТБАНК

12

12

248

"ФОРУМ"

13

13

115

ПЕРШИЙ УКР.МІЖНАРОДНИЙ БАНК

14

14

17

"ФІНАНСИ ТА КРЕДИТ"

15

15

68

УКРПРОМБАНК

16

16

37

БРОКБІЗНЕСБАНК

17

17

274

УКРГАЗБАНК

18

18

11

СВЕДБАНК

 

 

 

Усього по групі 1 (18 банків)

 

 

 

 

Група 2 (Регулятивний капітал - більше 500 млн.грн., активи - більше 4 000 млн.грн.)

19

1

289

КРЕДИТПРОМБАНК

20

2

66

РОДОВІД БАНК

21

3

106

"ПІВДЕННИЙ"

22

4

295

IHГ БАНК УКРАЇНА

23

5

322

ЕРСТЕ БАНК

24

6

287

УНIКРЕДИТ БАНК

25

7

242

УНІВЕРСАЛ БАНК

26

8

153

ПРАВЕКС-БАНК

27

9

76

ВIEЙБI БАНК

aub-bank-news-null Financial sector news | Асоціація українських банків

Листування Першого Віце-прем’єр-міністра, Міністра економіки, Заступника Міністра внутрішніх справ щодо проблем у взаємовідносинах між банками та ДДСО при ВМС України

Міністерство економіки України
31.10.2008 № 200/6-6/5418-04

Першому віце-прем'єр-міністру України Турчинову О.В.

Щодо платних послуг Державної служби охорони при МВС України

Шановний Олександре Валентиновичу!

На виконання доручень Кабінету Міністрів України від 27.08.2008 р. № 42840/1/1.-.08, від 26.09.2008 р. № 42840/4/1-08 та у доповнення до листа від 23.09.2008 р. № 200/6-6/3425 Мінекономіки інформує про наступне.
Пропозиції Асоціації українських банків щодо внесення змін до Методики визначення розміру цін на послуги з охорони об'єктів, що підлягають обов'язковій охороні підрозділами ДСО при МВС України, які надійшли до Мінекономіки в ході виконання вищевказаних доручень Кабінету Міністрів України, направлено до МВС України для розгляду та можливого врахування.
Відповідно до протокольного рішення засідання робочої групи з питань ціноутворення на платні послуги, що надаються Державною службою охорони при МВС України, Асоціації українських банків було запропоновано ініціювати індивідуальні звернення комерційних банків до Антимонопольного комітету України щодо проведення дослідження стосовно монопольного становища підрозділів ДСО на ринку надання послуг охорони, зокрема, охорони приміщень банку та озброєної охорони супроводження інкасаторів банку під час перевезення ними грошових знаків і цінних паперів. За інформацією Антимонопольного комітету України на даний час таких заяв (звернень) від комерційних банків до Комітету не надходило.
Міністерством фінансів України, з метою проведення аналізу відповідності чинному законодавству та обґрунтованості витрат на грошове забезпечення осіб рядового і начальницького складу підрозділів ДСО, направлено запит до Державної служби охорони при МВС щодо надання розрахунків витрат, які включено до договірної ціни на послуги, що надаються банківським установам. Відповідні матеріали одержані Мінфіном 13.10.08 р. і на даний час опрацьовуються.
У зв'язку з проведеною Державною податковою адміністрацією України виїзною перевіркою Управління державної служби охорони при ГУ МВС України в м. Києві за період з 01.07.06 р. по 30.09.07 р. та враховуючи норми Закону України «Про державну податкову службу в Україні» щодо періодичності здійснення органами державної податкової служби планових виїзних перевірок суб'єктів підприємницької діяльності, передбачених планом роботи (не частіше одного разу на календарний рік), ДПА вважає, що підстав для включення до плану-графіку перевірок Управління державної служби охорони при МВС України немає.
Мінекономіки, підтримуючи необхідність запровадження єдиного методологічного підходу до ціноутворення на послуги ДСО з озброєного супроводження під час інкасації та перевезення цінностей, зазначає, що питання щодо узгодження надання таких послуг здійснюється на договірній основі, яка передбачає рівність та вільне волевиявлення сторін (ст. 627 Цивільного кодексу), тобто законодавчо врегульовано.
На даний час, за умови відсутності банківських установ у Переліку об'єктів, що підлягають обов'язковій охороні підрозділами Державної служби охорони при МВС України за договорами, банкам доцільно приділити більше уваги пошуку альтернативних шляхів вирішення порушеного питання. Зокрема, в частині впровадження технічних засобів захисту цінностей та використання механізмів страхування цінностей, що передбачено нормами Інструкції з організації перевезення валютних цінностей та інкасації коштів у банківських установах України, затвердженої постановою Правління Нацбанку України від 14.02.2007р. № 45 і зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 03.03.2007 р. за № 181/13448. Згідно зазначеної Інструкції банк може здійснювати перевезення певних обсягів валютних цінностей та інкасацію коштів без озброєного супроводження з дотриманням вимог, визначених у главі 3 розділу II та додатку № 1 до цієї Інструкції.
Зважаючи на викладене та враховуючи історію взаємовідносин банків з ДСО при МВС України, вбачається за доцільне внести зміни до Переліку об'єктів, що підлягають обов'язковій охороні підрозділами Державної служби охорони при МВС України за договорами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10.08.1993 р. № 615, в частині включення до Переліку банківських установ, у разі їхньої відповідності критеріям віднесення підприємств (організацій) до таких, що мають стратегічне значення для економіки та безпеки держави, визначених постановою Кабінету Міністрів України від 15.05.2003 р. № 695.

З повагою,

Міністр економіки      Б. Данилишин

---------------------------------------------------------------------------------------

Міністерство внутрішніх справ України

31 жовтня 2008 р.   № 19129/см

Про хід виконання доручення Кабінету 
Міністрів України

Відповідно до доручення Кабінету Міністрів України проведено попередні спільні робочі зустрічі з керівництвом Асоціації українських банків (далі - АУБ) і Національного банку України (далі - НБУ).
Для проведення остаточної зустрічі між керівництвом МВС, АУБ та НБУ підготовлено та надано відповідні інформаційні матеріали виконавчому директорові з питань готівково-грошового обігу Національного банку України Дащенку О.В. (лист ДДСО при МВС України від 23.10.2008 № 11/2-1-4587/Гр).
На даний час дату проведення робочої зустрічі керівництвом НБУ не визначено.
Одночасно повідомляємо, що загадане вище питання винесено на розгляд Комітету Верховної Ради України з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності (лист МВС від 02.10.2008 № 17114/Сн).
Робота із зазначеного питання триває.


Заступник Міністра внутрішніх справ                                          О.І. Савченко

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Міністерство економіки України
23.10.2008 р.   № 200/6-10/3841


Асоціації українських банків

Міністерство економіки розглянуло листи Асоціації українських банків від 19.09.2008 р. № 01/02-06/0522 та № 01/02-06/0524 і повідомляє.
На виконання доручення Кабінету Міністрів України від 27.08.2008 р. №42840/1/1-08 та відповідно до протокольного рішення засідання робочої групи з питань ціноутворення на платні послуги, що надаються Державною службою охорони при МВС України, від співвиконавців доручення надійшла наступна інформація.
Міністерством фінансів України з метою проведення аналізу відповідності чинному законодавству та обґрунтованості витрат на грошове забезпечення осіб рядового і начальницького складу підрозділів ДСО направлено запит до Державної служби охорони при МВС щодо надання розрахунків витрат, які включено до договірної ціни на послуги, що надаються банківським установам. Відповідні матеріали одержані Мінфіном 13.10.08 р. і на даний час опрацьовуються.
Державною податковою адміністрацією України проведено виїзну перевірку Управління державної служби охорони при ГУ МВС України в м. Києві за період з 01.07.06 р. по 30.09.07 р. Відповідно до Закону України «Про державну податкову службу в Україні» органи державної податкової служби здійснюють планові виїзні перевірки суб'єктів підприємницької діяльності, передбачені планом роботи, за сукупними показниками фінансово-господарської діяльності не частіше одного разу на календарний рік. Враховуючи це, ДПА вважає, що підстав для включення до плану-графіку перевірок Управління державної служби охорони при ГУ МВС України відповідно до протоколу засідання робочої групи немає.
Міністерство економіки для розгляду і узгодження одержало проект наказу МВС України «Про затвердження змін до Методики визначення розміру цін на послуги з охорони об'єктів, що підлягають обов'язковій охороні підрозділами ДСО при МВС України» (лист від 31.07.08 р. №13552/Сн), який після опрацювання погоджено із зауваженнями.
Держцінінспекцією, як відповідальним виконавцем вищевказаного доручення Кабінету Міністрів України, направлено до МВС України пропозиції Асоціації українських банків щодо внесення змін до «Методики визначення розмірів цін на послуги з охорони об'єктів, що підлягають обов'язковій  охороні підрозділами Державної служби охорони при МВС України» для розгляду та можливого коригування проекту зазначеної Методики.
Поряд з цим, Держцінінспекцією, на виконання доручення т.в.о. Секретаря Ради національної безпеки і оборони України Зайчука Б.О. від 13.08.2008 р. №2/6-3001-02-14, проведено перевірку Департаменту Державної служби охорони при МВС України щодо дотримання порядку формування та застосування плати за послуги з охорони банківських приміщень та супроводження інкасаторських бригад банків.
Перевіркою встановлено, що рівень цін на послуги визначається згідно діючої Методики визначення розмірів цін на послуги з охорони об'єктів, що підлягають обов'язковій охороні підрозділами ДСО при МВС, затвердженої спільним наказом Міністерства внутрішніх справ та Міністерства економіки від 02.03.2001 р. № 171/51. Проте об'єкти охорони банківських установ не входять до Переліку об'єктів, що підлягають обов'язковій охороні підрозділами Державної служби охорони при МВС України за договорами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10.08.1993 № 615. Вартість робіт, пов'язаних з охороною банківських установ та супроводженням інкасаторських бригад банків підрозділами ДСО, визначається виходячи із принципів самоокупності. На сьогодні ціни на зазначені послуги державою не регулюються.
При цьому, підвищення плати на послуги з охорони банківських установ та супроводження інкасаторських бригад спричинене зростанням з 01.01.2008р. витрат на грошове забезпечення працівників міліції відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 07.11.2007 р. № 1294 «Про упорядкування структури та умов грошового забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу» ( у 2,0-2,3 рази у порівнянні з 2007 роком, питома вага яких з урахуванням нарахованого збору на обов'язкове державне пенсійне страхування у розрахунку планових витрат займає найбільшу питому вагу - від 71,1 до 72,6 відсотка).
Стосовно ініціювання Міністерством економіки розгляду Антимонопольним комітетом питання щодо визначення монопольного становища ДСО при МВС України зазначаємо наступне.
Відповідно до Закону України «Про захист економічної конкуренції» для розгляду подання про порушення законодавства про захист економічної конкуренції, результатом якого може бути визнання суб'єкта господарювання таким, що займає монопольне становище на ринку послуг, подається пакет документів, що підтверджує порушення законодавства про захист економічної конкуренції. Враховуючи умови подання, Мінекономіки, як третя особа, не має підстав для звернення до Антимонопольного комітету без наявності обґрунтованих причин та конкретних фактів щодо порушеного питання.
Процедура надання висновку про монопольне становище будь-якого суб'єкта господарювання на ринку послуг визначена Правилами розгляду заяв і справ про порушення законодавства про захист економічної конкуренції, затвердженими Розпорядженням Антимонопольного комітету України від 19.04.94р. № 5 і зареєстрованими в Мін`юсті 06.05.94 р. за № 90/299.
Таким чином, відповідно до ст. 36 і 48 вищевказаного Закону Асоціація українських банків за наявності необхідних доказів може самостійно звернутись до Антимонопольного комітету для вирішення даного питання.
Одночасно звертаємо увагу на те, що протокольним рішенням засідання робочої групи з зазначених питань було запропоновано Асоціації українських банків ініціювати індивідуальні звернення комерційних банків до Антимонопольного комітету України щодо проведення дослідження стосовно монопольного становища підрозділів ДСО на ринку надання послуг охорони, зокрема, охорони приміщень банку та озброєної охорони супроводження інкасаторів банку під час перевезення ними грошових знаків і цінних паперів.
За інформацією Антимонопольного комітету України на даний час таких заяв (звернень) від комерційних банків до Комітету не надходило.


Перший заступник
Міністра економіки      С.А. Романюк

---------------------------------------------------------------------------------------------

Кабінет міністрів України
18.11.2008р.  № 42840/6/1-08

МВС (Луценку Ю. В.)
Асоціація українських банків (Сугоняку О. А.)
Прошу разом з Національним банком продовжити подальшу роботу з метою взаємоприйнятного та узгодженого вирішення питань щодо охорони банківських установ. У разі потреби — в установленому порядку внести Кабінетові Міністрів відповідні пропозиції.
Національний банк України (Стельмаху В. С.)

Перший Віце-прем’єр-міністр
Олександр ТУРЧИНОВ

 

 

aub-bank-news-null Financial sector news | Асоціація українських банків

Листування Першого Віце-прем’єр-міністра, Міністра економіки, Заступника Міністра внутрішніх справ щодо проблем у взаємовідносинах між банками та ДДСО при ВМС України

Міністерство економіки України
31.10.2008 № 200/6-6/5418-04

Першому віце-прем'єр-міністру України Турчинову О.В.

Щодо платних послуг Державної служби охорони при МВС України

Шановний Олександре Валентиновичу!

На виконання доручень Кабінету Міністрів України від 27.08.2008 р. № 42840/1/1.-.08, від 26.09.2008 р. № 42840/4/1-08 та у доповнення до листа від 23.09.2008 р. № 200/6-6/3425 Мінекономіки інформує про наступне.
Пропозиції Асоціації українських банків щодо внесення змін до Методики визначення розміру цін на послуги з охорони об'єктів, що підлягають обов'язковій охороні підрозділами ДСО при МВС України, які надійшли до Мінекономіки в ході виконання вищевказаних доручень Кабінету Міністрів України, направлено до МВС України для розгляду та можливого врахування.
Відповідно до протокольного рішення засідання робочої групи з питань ціноутворення на платні послуги, що надаються Державною службою охорони при МВС України, Асоціації українських банків було запропоновано ініціювати індивідуальні звернення комерційних банків до Антимонопольного комітету України щодо проведення дослідження стосовно монопольного становища підрозділів ДСО на ринку надання послуг охорони, зокрема, охорони приміщень банку та озброєної охорони супроводження інкасаторів банку під час перевезення ними грошових знаків і цінних паперів. За інформацією Антимонопольного комітету України на даний час таких заяв (звернень) від комерційних банків до Комітету не надходило.
Міністерством фінансів України, з метою проведення аналізу відповідності чинному законодавству та обґрунтованості витрат на грошове забезпечення осіб рядового і начальницького складу підрозділів ДСО, направлено запит до Державної служби охорони при МВС щодо надання розрахунків витрат, які включено до договірної ціни на послуги, що надаються банківським установам. Відповідні матеріали одержані Мінфіном 13.10.08 р. і на даний час опрацьовуються.
У зв'язку з проведеною Державною податковою адміністрацією України виїзною перевіркою Управління державної служби охорони при ГУ МВС України в м. Києві за період з 01.07.06 р. по 30.09.07 р. та враховуючи норми Закону України «Про державну податкову службу в Україні» щодо періодичності здійснення органами державної податкової служби планових виїзних перевірок суб'єктів підприємницької діяльності, передбачених планом роботи (не частіше одного разу на календарний рік), ДПА вважає, що підстав для включення до плану-графіку перевірок Управління державної служби охорони при МВС України немає.
Мінекономіки, підтримуючи необхідність запровадження єдиного методологічного підходу до ціноутворення на послуги ДСО з озброєного супроводження під час інкасації та перевезення цінностей, зазначає, що питання щодо узгодження надання таких послуг здійснюється на договірній основі, яка передбачає рівність та вільне волевиявлення сторін (ст. 627 Цивільного кодексу), тобто законодавчо врегульовано.
На даний час, за умови відсутності банківських установ у Переліку об'єктів, що підлягають обов'язковій охороні підрозділами Державної служби охорони при МВС України за договорами, банкам доцільно приділити більше уваги пошуку альтернативних шляхів вирішення порушеного питання. Зокрема, в частині впровадження технічних засобів захисту цінностей та використання механізмів страхування цінностей, що передбачено нормами Інструкції з організації перевезення валютних цінностей та інкасації коштів у банківських установах України, затвердженої постановою Правління Нацбанку України від 14.02.2007р. № 45 і зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 03.03.2007 р. за № 181/13448. Згідно зазначеної Інструкції банк може здійснювати перевезення певних обсягів валютних цінностей та інкасацію коштів без озброєного супроводження з дотриманням вимог, визначених у главі 3 розділу II та додатку № 1 до цієї Інструкції.
Зважаючи на викладене та враховуючи історію взаємовідносин банків з ДСО при МВС України, вбачається за доцільне внести зміни до Переліку об'єктів, що підлягають обов'язковій охороні підрозділами Державної служби охорони при МВС України за договорами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10.08.1993 р. № 615, в частині включення до Переліку банківських установ, у разі їхньої відповідності критеріям віднесення підприємств (організацій) до таких, що мають стратегічне значення для економіки та безпеки держави, визначених постановою Кабінету Міністрів України від 15.05.2003 р. № 695.

З повагою,

Міністр економіки      Б. Данилишин

---------------------------------------------------------------------------------------

Міністерство внутрішніх справ України

31 жовтня 2008 р.   № 19129/см

Про хід виконання доручення Кабінету 
Міністрів України

Відповідно до доручення Кабінету Міністрів України проведено попередні спільні робочі зустрічі з керівництвом Асоціації українських банків (далі - АУБ) і Національного банку України (далі - НБУ).
Для проведення остаточної зустрічі між керівництвом МВС, АУБ та НБУ підготовлено та надано відповідні інформаційні матеріали виконавчому директорові з питань готівково-грошового обігу Національного банку України Дащенку О.В. (лист ДДСО при МВС України від 23.10.2008 № 11/2-1-4587/Гр).
На даний час дату проведення робочої зустрічі керівництвом НБУ не визначено.
Одночасно повідомляємо, що загадане вище питання винесено на розгляд Комітету Верховної Ради України з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності (лист МВС від 02.10.2008 № 17114/Сн).
Робота із зазначеного питання триває.


Заступник Міністра внутрішніх справ                                          О.І. Савченко

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Міністерство економіки України
23.10.2008 р.   № 200/6-10/3841


Асоціації українських банків

Міністерство економіки розглянуло листи Асоціації українських банків від 19.09.2008 р. № 01/02-06/0522 та № 01/02-06/0524 і повідомляє.
На виконання доручення Кабінету Міністрів України від 27.08.2008 р. №42840/1/1-08 та відповідно до протокольного рішення засідання робочої групи з питань ціноутворення на платні послуги, що надаються Державною службою охорони при МВС України, від співвиконавців доручення надійшла наступна інформація.
Міністерством фінансів України з метою проведення аналізу відповідності чинному законодавству та обґрунтованості витрат на грошове забезпечення осіб рядового і начальницького складу підрозділів ДСО направлено запит до Державної служби охорони при МВС щодо надання розрахунків витрат, які включено до договірної ціни на послуги, що надаються банківським установам. Відповідні матеріали одержані Мінфіном 13.10.08 р. і на даний час опрацьовуються.
Державною податковою адміністрацією України проведено виїзну перевірку Управління державної служби охорони при ГУ МВС України в м. Києві за період з 01.07.06 р. по 30.09.07 р. Відповідно до Закону України «Про державну податкову службу в Україні» органи державної податкової служби здійснюють планові виїзні перевірки суб'єктів підприємницької діяльності, передбачені планом роботи, за сукупними показниками фінансово-господарської діяльності не частіше одного разу на календарний рік. Враховуючи це, ДПА вважає, що підстав для включення до плану-графіку перевірок Управління державної служби охорони при ГУ МВС України відповідно до протоколу засідання робочої групи немає.
Міністерство економіки для розгляду і узгодження одержало проект наказу МВС України «Про затвердження змін до Методики визначення розміру цін на послуги з охорони об'єктів, що підлягають обов'язковій охороні підрозділами ДСО при МВС України» (лист від 31.07.08 р. №13552/Сн), який після опрацювання погоджено із зауваженнями.
Держцінінспекцією, як відповідальним виконавцем вищевказаного доручення Кабінету Міністрів України, направлено до МВС України пропозиції Асоціації українських банків щодо внесення змін до «Методики визначення розмірів цін на послуги з охорони об'єктів, що підлягають обов'язковій  охороні підрозділами Державної служби охорони при МВС України» для розгляду та можливого коригування проекту зазначеної Методики.
Поряд з цим, Держцінінспекцією, на виконання доручення т.в.о. Секретаря Ради національної безпеки і оборони України Зайчука Б.О. від 13.08.2008 р. №2/6-3001-02-14, проведено перевірку Департаменту Державної служби охорони при МВС України щодо дотримання порядку формування та застосування плати за послуги з охорони банківських приміщень та супроводження інкасаторських бригад банків.
Перевіркою встановлено, що рівень цін на послуги визначається згідно діючої Методики визначення розмірів цін на послуги з охорони об'єктів, що підлягають обов'язковій охороні підрозділами ДСО при МВС, затвердженої спільним наказом Міністерства внутрішніх справ та Міністерства економіки від 02.03.2001 р. № 171/51. Проте об'єкти охорони банківських установ не входять до Переліку об'єктів, що підлягають обов'язковій охороні підрозділами Державної служби охорони при МВС України за договорами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10.08.1993 № 615. Вартість робіт, пов'язаних з охороною банківських установ та супроводженням інкасаторських бригад банків підрозділами ДСО, визначається виходячи із принципів самоокупності. На сьогодні ціни на зазначені послуги державою не регулюються.
При цьому, підвищення плати на послуги з охорони банківських установ та супроводження інкасаторських бригад спричинене зростанням з 01.01.2008р. витрат на грошове забезпечення працівників міліції відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 07.11.2007 р. № 1294 «Про упорядкування структури та умов грошового забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу» ( у 2,0-2,3 рази у порівнянні з 2007 роком, питома вага яких з урахуванням нарахованого збору на обов'язкове державне пенсійне страхування у розрахунку планових витрат займає найбільшу питому вагу - від 71,1 до 72,6 відсотка).
Стосовно ініціювання Міністерством економіки розгляду Антимонопольним комітетом питання щодо визначення монопольного становища ДСО при МВС України зазначаємо наступне.
Відповідно до Закону України «Про захист економічної конкуренції» для розгляду подання про порушення законодавства про захист економічної конкуренції, результатом якого може бути визнання суб'єкта господарювання таким, що займає монопольне становище на ринку послуг, подається пакет документів, що підтверджує порушення законодавства про захист економічної конкуренції. Враховуючи умови подання, Мінекономіки, як третя особа, не має підстав для звернення до Антимонопольного комітету без наявності обґрунтованих причин та конкретних фактів щодо порушеного питання.
Процедура надання висновку про монопольне становище будь-якого суб'єкта господарювання на ринку послуг визначена Правилами розгляду заяв і справ про порушення законодавства про захист економічної конкуренції, затвердженими Розпорядженням Антимонопольного комітету України від 19.04.94р. № 5 і зареєстрованими в Мін`юсті 06.05.94 р. за № 90/299.
Таким чином, відповідно до ст. 36 і 48 вищевказаного Закону Асоціація українських банків за наявності необхідних доказів може самостійно звернутись до Антимонопольного комітету для вирішення даного питання.
Одночасно звертаємо увагу на те, що протокольним рішенням засідання робочої групи з зазначених питань було запропоновано Асоціації українських банків ініціювати індивідуальні звернення комерційних банків до Антимонопольного комітету України щодо проведення дослідження стосовно монопольного становища підрозділів ДСО на ринку надання послуг охорони, зокрема, охорони приміщень банку та озброєної охорони супроводження інкасаторів банку під час перевезення ними грошових знаків і цінних паперів.
За інформацією Антимонопольного комітету України на даний час таких заяв (звернень) від комерційних банків до Комітету не надходило.


Перший заступник
Міністра економіки      С.А. Романюк

---------------------------------------------------------------------------------------------

Кабінет міністрів України
18.11.2008р.  № 42840/6/1-08

МВС (Луценку Ю. В.)
Асоціація українських банків (Сугоняку О. А.)
Прошу разом з Національним банком продовжити подальшу роботу з метою взаємоприйнятного та узгодженого вирішення питань щодо охорони банківських установ. У разі потреби — в установленому порядку внести Кабінетові Міністрів відповідні пропозиції.
Національний банк України (Стельмаху В. С.)

Перший Віце-прем’єр-міністр
Олександр ТУРЧИНОВ

 

 

 

 

 

 

aub-bank-news-null Financial sector news | Асоціація українських банків

ВАТ КБ «Іпобанк» підвів підсумки діяльності за 11 місяців 2008 року

По итогам работы за 11 месяцев 2008 года, ОАО КБ «Ипобанк» продемонстрировал стабильный рост своих основных показателей. Так, чистая прибыль Банка составила 10,763 млн. грн, увеличившись с начала года на 2,5 млн. грн. Чистые активы Ипобанка, по сравнению с 1 января 2008 года, увеличились на 0, 5 млрд. грн. и достигли отметки 1,431 млрд. грн., что позволило Банку удержать 67 позицию в общем списке финансовых учреждений Украины по данному показателю.
Кредитный портфель Банка достиг 1,35 млрд. грн. Общий прирост кредитного портфеля с начала года  составил 93 %.


Справка.
ОАО КБ «Ипобанк» - полноправный член платежных систем VISA и УкрКарт, а также Фонда гарантирования вкладов физических лиц и всемирной сети межбанковской связи SWIFT. Центральный офис находится в г. Киеве. В стратегических планах банка в 2008-2010 годах – расширение сети отделений Банка, и развитие высокотехнологических каналов продаж
банковских продуктов и услуг.

.
 

Пресс - служба ОАО КБ «Ипобанк»

aub-bank-news-null Financial sector news | Асоціація українських банків

АНОНС прес-конференції АУБ 25 грудня о 14:30

ТЕМА:   «Звернення Асоціації українських банків
до НБУ, Кабінету міністрів та Верховної Ради України щодо неправильності їх дій в час фінансово-економічної кризи в країні»

У прес-конференції бере участь:

Олександр Сугоняко,
Президент Асоціації українських банків

Прес-конференція відбудеться:

у четвер 25 грудня о 14:30
у прес-центрі інформагентства "Українські Новини"


за адресою: м. Київ, вул. Еспланадна, 20, 1-й поверх (ст. м. "Палац спорту").
          
Початок реєстрації журналістів о 14.15. З питань акредитації представників ЗМІ звертатись до прес-центру інформагентства "Українські Новини" за телефоном: (044) 494-31-65, або за e-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.


Прес-служба
Асоціації українських банків
 

Subscribe to our newsletter

aub logo white 70

 

The mission of the Association of Ukrainian Banks is to support the development of the national banking system. The AUB cooperates with the Verkhovna Rada of Ukraine on improving the legislation governing banking activities, and interacts with the National Bank of Ukraine on regulatory support for the functioning of banks and non-bank financial institutions. The CBA takes care of the professional development of bank employees, expands international relations with associations and banking institutions of other countries.

 

Subscribe to our newsletter