AUB News

АУБ проти непродуманих змін системи валютного регулювання та контролю в державі

В Асоціації українських банків вважають, що запланований до розгляду у Верховній Раді України законопроект «Про валютне регулювання та валютний контроль в Україні» (№ 3043) несе в собі потенційну загрозу стабільності національної банківської системи, а отже не може бути прийнятий.
Як пояснив Президент АУБ Олександр Сугоняко, чинне законодавство України орієнтується на європейську модель валютного регулювання, а проект Закону № 3043 за структурою і за змістом є повторенням Закону Російської Федерації «Про валютне регулювання та валютний контроль». Прийняття цього законопроекту передбачає зміни парадигми побудови системи валютного регулювання та контролю.
В АУБ відзначають, що калькування у якості базової основи до проекту українського Закону чужого законодавства, замість глибокого аналізу власної практики і досвіду валютного контролю і регулювання, виглядає дивним. Тим паче, що останнє вже робиться в Концепції системи валютного регулювання та контролю, яку готує НБУ, та робилося в проекті Закону про систему валютного регулювання та контролю, над яким працювали у Верховній Раді попереднього скликання. “Некритичне перенесення в реалії української економіки правових норм, які використовуються з метою валютного регулювання в країні, перед економікою якої стоять інші, нерідко прямо протилежні завдання, загрожує негативними соціально-економічними наслідками”.
На думку банкірів сумнівною з методологічної точки зору є сама ідеологія законопроекту. Він спрямований на прискорене досягнення конвертованості національної валюти за капітальними операціями, яке не випливає з логіки розвитку національної економіки. Запропоноване зняття обмежень на капітальні операції не обумовлене ані потребами провідних галузей економіки, ані станом платіжного балансу країни і призведе до посилення «втечі капіталу» (за оцінками експертів - близько 5 млрд. дол. США щорічно).
Окремі норми законопроекту (зокрема, ст. 11.5, яка передбачає можливість введення штучного офіційного курсу) суперечать міжнародним зобов'язанням України.
В АУБ наголошують, що стратегічно та методологічно вірним буде рішення про прийняття спочатку Концепції системи валютного регулювання та контролю, над якою зараз працює Національний  банк України.  Ця Концепція  покликана враховувати місце валютного ринку та системи валютного регулювання в загальній економічній політиці, їх координацію та кореспондування з діями державних органів влади у галузі монетарної, бюджетної, торгівельної, фінансово-банківської та інвестиційної політики. Необхідно також врахувати напрацювання, що містяться в законопроекті, розробленому у Верховній Раді попереднього скликання.
“Лише на основі здійснення такої комплексної роботи можна братися за проект Закону, який не тільки вирішить проблеми розвитку внутрішнього валютного ринку, але і забезпечить сумісність національної валютної системи з міжнародною валютною системою, зокрема з умовами та вимогами, які існують в країнах Європейського Союзу ”, – каже президент Асоціації українських банків.
В АУБ пропонують відмінити розгляд законопроекту № 3043, завершити розробку проекту Концепції системи валютного регулювання та контролю, і лише після схвалення такої Концепції приступати до розробки та розгляду відповідних законопроектів, що регулюють відносини у сфері валютного ринку.
Як зауважив Олександр Сугоняко: “Характерною ознакою, як для “помаранчевої”, так і для “біло-блакитної” влади, є нехтування реальними виразниками ринків, для яких влада “шиє” нормативно-правовий “одяг”. “Примірка” такого “одягу”, чомусь, не входить в плани “шевців” законів. Ось і цього разу, вже вкотре, автори не побажали ознайомитися з думками АУБ і банків на законопроект, який стосується безпосередньо банків. Вважаючи себе “демократами”, вони чинять не демократично, “забуваючи” залучити об”єднання суб”єктів ринку для з”ясування їх оцінки якості документу. Чому? Може тому, що в таких проектах приховується приватний, а не національний інтерес?” – запитує Президент АУБ.

Прес-служба
Асоціації українських банків

«УкрСиббанк» повністю розмістив облігації ТОВ “Міжнародний автомобільний холдинг „Атлант-М” серії В

АКИБ «УкрСиббанк» полностью разместил облигаций ООО “Международный автомобильный холдинг „Атлант-М” серии В
15 марта 2007 года ООО “Международный автомобильный холдинг „Атлант-М” завершил размещение облигаций серии В через Ведущего андеррайтера выпуска АКИБ «УкрСиббанк» на сумму 50 000 000,00 грн. Размещение было осуществлено в течение четырех дней.
Единая доходность, по которой проводилось размещение облигаций ООО “Международный автомобильный холдинг „Атлант-М” серии В, была установлена Эмитентом на уровне 15,5 % годовых на основании принятых заявок инвесторов (на 0,5% ниже номинальной доходности (16%)).
Первичное размещение облигаций серии В началось 12 марта 2007 года, и продлилось до 15 марта 2007 года.

Основные параметры выпуска:
· Объем эмиссии: 100 000 000,00 гривен, две серии по 50 000 000,00 гривен;
· Номинал одной облигации: 1 000 грн.;
· Купонный доход для первого-четвертого купонных периодов по обоим сериям: 16% годовых в гривне, процентная ставка по остальным периодам устанавливается эмитентом, но не может быть ниже 3% годовых в гривне;
· Купонный период: 91 день;
· Досрочная продажа облигаций: возможна по окончании 4-го и 8-го купонных периодов;
· Серия А – 50 000 000 гривен; Период обращения 36 месяцев: с 11 декабря 2006 года до 07 декабря 2009 года;
· Серия В – 50 000 000 грн; Период обращения 36 месяцев: с 12 марта 2007 г . до 08 марта 2010 г .;
· Депозитарий: ОАО «МФС»;
· Ведущий андеррайтер: АКИБ «УкрСиббанк»;
· Платежный агент: АКИБ «УкрСиббанк».

Облигации серии А также размещены в полном объеме и в установленные сроки.

АКИБ «УкрСиббанк» будет поддерживать ликвидность вторичного рынка корпоративных облигаций  Эмитента, выставляя ежедневные котировки в ПФТС и Reuters.

 

«УкрСиббанк» став партнером Французької весни 2007

АКИБ «УкрСиббанк» стал партнером Французской весны 2007, которая пройдет в разных городах Украины: Киеве, Донецке, Днепропетровске, Львове, Харькове, Одессе.

Благодаря поддержке банка, с 27 марта по 29 апреля Французская весна представит разнообразную программу, которая откроет основные тенденции современной культурной деятельности во Франции – театра, живописи, музыки и кино.
«Сегодня «УкрСиббанк» - третий крупнейший банк Украине - часть одной из крупнейших банковских систем в мире BNP Paribas, которая имеет французские корни. Это объясняет символичность поддержки Французской весны в Украине, - подчеркнул Председатель Правления банка Александр Адарич. - Работая в 85 странах мира, BNP Paribas уделяет огромное значение диалогу между европейскими культурами. Мы рады, что «УкрСиббанк» способствует взаимному культурному обмену между Украиной и Францией».
 
Для справки:
АКИБ «УкрСиббанк» зарегистрирован 18 июня 1990 года. Банк имеет полную лицензию НБУ № 75 от 24 декабря 2001 года на осуществление банковских операций.
По состоянию на 01.02.2007 г.: чистые активы – 22,3 млрд. грн., капитал – 2,5 млрд. грн., кредитно-инвестиционный портфель составляет 19,5 млрд. грн., средства корпоративных клиентов – 3,4 млрд. грн., средства физических лиц – 3,5 млрд. грн. На сегодняшний день региональная сеть насчитывает 967 филиалов и отделений по всей территории Украины. Клиентами АКИБ «УкрСиббанк» являются 69 тысяч предприятий Украины, количество счетов физических лиц превышает 2,5 млн.

ПУМБ навчає мистецтву використання документарних операцій

  Первый Украинский Международный банк (ПУМБ) организовал для своих действующих и потенциальных клиентов в Луганске мастер-класс на тему «Документарные операции и торговое финансирование».

Мастер-класс состоялся 14 марта. В ходе мероприятия, участникам были представлены основные документарные инструменты и их преимущества, возможности ПУМБ по кратко- и долгосрочному финансированию торговли.

«Документарные операции – не только уникальный в своем роде вид финансовых услуг, но и наиболее удобная и надежная форма расчетов и снижения рисков при осуществлении внешнеэкономической деятельности», - отметил  Сергей Шашило, начальник Управления документарных операций ЗАО ПУМБ. «В связи с активным выходом  отечественных компаний на международные рынки, этот эффективный банковский продукт с каждым днем приобретает все большую популярность среди предприятий различных отраслей экономики», - добавил он.

Справка
ЗАО "Первый Украинский Международный банк" является универсальным банком, деятельность которого сосредоточена на коммерческих, розничных и инвестиционно-банковских операциях. Широкий спектр услуг предоставляется как корпоративным, так и частным клиентам.
ПУМБ зарегистрирован в 1991 году, акционерами банка являются ООО "СКМ Финансы" (99%), физические лица (1%). Банк входит в 15 крупнейших украинских банков по классификации НБУ.
Региональная сеть ПУМБ насчитывает 11 филиалов и 58 отделений.

 

23 березня НБУ та АУБ проведуть Всеукраїнську банківську нараду

2007 р. в м. Києві. Організаторами наради виступають Національний банк України та Асоціація українських банків. До участі у ній буде залучено керівників комерційних банків України, керівних працівників НБУ та АУБ, керівників регіональних банківських союзів.  Також візьмуть участь народні депутати України від профільного Комітету з питань фінансів та банківської діяльності тощо.

На Всеукраїнській нараді заплановано обговорити підсумки діяльності банківської системи за 2006 рік та завдання на 2007 рік, виходячи із стану економіки країни і Основних засад грошово-кредитної політики на 2007 рік. Також банкіри розглянуть питання захисту прав кредиторів та недопущення прийняття протиправних рішень в судах, питання нагляду та регулювання діяльності комерційних банків, валютного регулювання, удосконалення бухгалтерського обліку та звітності, інші актуальні для національної банківської системи питання.

За підсумками наради банків буде проведено прес-конференцію за участю керівництва НБУ та АУБ, про що буде повідомлено додатково.

Проведення Всеукраїнської наради попередньо було заплановано на 16 березня, проте після консультацій з НБУ дату проведення з технічних причин перенесено на 23 березня.

Прес-служба
Асоціації українських банків

 

Директор Івано-Франківської ОД Райффайзен Банку Аваль стала лауреатом заходу «Жінка року м.Івано-Франківська»

Директор Івано-Франківської обласної дирекції Райффайзен Банку Аваль Галина Старчевська стала лауреатом заходу «Жінка року м. Івано-Франківська». Про це повідомляє відділ зв’язків з громадськістю з посиланням на Івано-Франківську ОД.

Як повідомили у дирекції, Галина Старчевська стала однією з 10 лауреатів заходу та була нагороджена подякою «За вагомий внесок у банківську справу м. Івано-Франківська».

Свято нагородження відбувалося в обласному музично-драматичному театрі м. Івано-Франківська 8 березня з нагоди Міжнародного жіночого дня.

Захід організовано під патронатом мера м. Івано-Франківськ Віктора Анушкевичуса, який особисто нагороджував лауреатів.

АКБ «Укрсоцбанк» підключив короткий телефонний номер 332 у оператора Life:)

АКБ «Укрсоцбанк» подключил короткий телефонный номер 332 у оператора
Life:). Об этом сообщила пресс-служба банка со ссылкой на начальника отдела
электронных каналов продаж Управления организации и развития каналов  продаж Максима Земляного.

Благодаря подключению короткого номера 332 абоненты оператора Life:) и
клиенты Укрсоцбанка (как существующие, так и потенциальные) могут легко
позвонить в Call-центр банка и получить широкий спектр услуг.

Клиенты могут использовать короткий телефонный номер 332 как в Украине,
так и за ее пределами. Плата за соединение отсутствует, стоимость минуты для
клиента составляет 1,06 грн. (включая НДС, но без отчислений в Пенсионный
фонд).

 После подключения короткого номера у клиента нет необходимости запоминать
длинный номер, поскольку  новый короткий номер 332 используется как для
мобильного банкинга, так и для совершения звонков в Call-центр.

«На наш взгляд наиболее важно, что для клиентов теперь используеться
единый короткий телефонный номер 332, который доступен абонентам UMC и
Life:)», — говорит Максим Земляной.

 По его словам, в ближайшее время Укрсоцбанк также подключит короткий
телефонный номер 332 у операторов Киевстар и Beeline.

АБ "Брокбізнесбанк" надав благодійну допомогу Конгресові багатодітних матерів "Новий Світ"

АБ «Брокбизнесбанк» предоставил благотворительную помощь Благотворительной организации - Конгрессу многодетных матерей "Новый Свет".
В качестве помощи банк передал компьютерную технику  - для детей, о которых заботится БОКБМ «Новый Свет».
Банк постоянно уделяет внимание проблемам и практическим потребностям незащищенных слоев населения, оказывая финансовую и материальную помощь тем, кто более всего в ней нуждается, - детям, пенсионерам, инвалидам.

 

Чисті активи Надра Банку за лютий 2007 року збільшилися більше, ніж на 600 млн. гривень

      Загальний обсяг чистих активів Надра Банку за період з 1 лютого по 1 березня  2007 року зріс на 6,5% або на 665 млн. грн. і склав 10 млрд. 918 млн. грн.  Зростання обсягу чистих активів відбулося переважно за рахунок збільшення кредитно-інвестиційного портфеля банку, який за лютий 2007 року зріс на 7,2% або на  640 млн. грн. і досяг обсягу 9 млрд. 482 млн. грн.
      Як зазначила директор Департаменту економіки і фінансів Надра Банку Олена Чуперова, успіх кредитної політики Надра Банку обумовлений пропозицією для фізичних і юридичних осіб десятків різноманітних програм кредитування, основними перевагами яких є довгостроковий характер фінансування, невисокі відсоткові ставки, а також можливість комплексного співробітництва клієнта з банком.
       Крім цього, значне зростання кредитування фізичних осіб частково обумовлено проведенням повномасштабного ребрендингу Надра Банку, який стартував півроку тому. У рамках цього процесу на фінансовий ринок виведено неординарний рітейловий бренд і запропоновано декілька революційних нововведень у різноманітних сегментах кредитування населення.

АУБ наполягає на врахуванні позиції банків у питанні протидії відмиванню “брудних коштів”

Асоціація українських банків звернулась до профільних парламентських комітетів з питань фінансів та банківської діяльності та з питань боротьби з організованою злочинністю і корупцією з обгрунтуванням потреби зняття з розгляду у Верховній Раді законопроекту “Про внесення змін до Закону України “Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом” (реєстраційний номер № 2847 від 28.12.2006 р.).
Як наголосив у своєму листі Президент АУБ Олександр Сугоняко, цей законопроект не враховує особливостей банківської діяльності і потребує суттєвої адаптації до існуючої банківської практики в Україні.
Банкіри наполягають, що перш ніж виносити законопроект на розгляд у парламенті, його необхідно опрацювати з банківською спільнотою, врахувавши висловлені банками зауваження. “Даний законопроект не розглядався у Комітеті Верховної Ради України з питань фінансів і банківської діяльності, який був визначений основним при прийнятті базового Закону. Таким чином не була проведена всебічна фахова оцінка впливу запропонованих змін на діяльність фінансового, у тому числі  банківського сектора України”, – наголошується у листі Президента АУБ до парламентарів.
В АУБ зауважують, що, скажімо, зміни до статті 5 Закону передбачають отримання при встановленні  ділових стосунків з іноземними фінансовими установами (у тому числі банками) інформації про репутацію таких фінансових установ, а також випадки застосування до них заходів впливу за недотримання національного  законодавства щодо боротьби з відмиванням коштів. Виконання цієї норми потребуватиме отримання такої інформації за всіма коррахунками іноземних банків. При цьому джерело отримання інформації законопроектом не визначається. А це, переконані в АУБ, призведе до порушення безперебійних розрахунків за  зовнішньоекономічними операціями.
Асоціацією українських банків до Держкомітету фінансового моніторингу України були надіслані зауваження та пропозиції до більшості статей законопроекту. Але більшість із наданих банками пропозицій так і не були взяті до уваги. Більше того, без остаточного погодження з банківською спільнотою Держкомітет спрямував законопроект до Верховної Ради України. 
Згідно зі звітом про роботу Держфінмоніторингу України щодо реалізації державної політики у сфері протидії відмиванню доходів, одержаних злочинним шляхом, і фінансуванню тероризму, за 9 місяців 2006 року було отримано більше 580 тисяч повідомлень (556 тисяч від банківських установ, або 98%), направлено до правоохоронних органів 498 матеріалів, закінчено  провадження і спрямовано до суду шість кримінальних справ. Судом розглянуто та винесено обвинувачувальний вирок по одній кримінальній справі.
В АУБ переконані, що з прийняттям вищезгаданого законопроекту обсяг повідомлень збільшиться майже втричі. Водночас, з огляду на не досить високий коефіцієнт дійсно підозрілих операцій серед загальної кількості повідомлень, потребують ретельного опрацювання як вимоги щодо обсягів інформації, яка надається банками, так і критерії визначення фінансових операцій, що підлягають фінансовому моніторингу. Тож і з цієї причини, наголошує Олександр Сугоняко, розгляд даного законопроекту у Верховній Раді України без урахування думки банківських фахівців не припустимий.

Прес-служба
Асоціації українських банків

 

 

 


 

НБУ та АУБ узгодили пропозиції до законопроекту щодо регулювання діяльності банків

В Національному банку України відбулася нарада з узгодження пропозицій до законопроекту №2248 “Про внесення змін до деяких законів України (щодо регулювання діяльності банків)”. Опрацювання законопроекту відбувалось  в рамках підготовки його до другого читання у Верховній Раді.
У нараді взяли участь заступник Голови НБУ п.Кротюк В.Л., Президент АУБ п.Сугоняко О.А., народні депутати України пп.Аржевітін С.М., Воропаєв Ю.М., виконавчий директор НБУ з питань нагляду п.Кірєєв О.І., заступник Голови Ради АУБ п.Яременко Ю.В., керівники департаментів НБУ та АУБ.
За результатами наради між НБУ та АУБ принципово узгоджені такі питання:
- змінений порядок створення банків з перенесенням контрольних функцій щодо ділової репутації та фінансового стану засновників на процедуру отримання банківської ліцензії. При цьому дещо спрощені вимоги до підтвердження банком готовності виконання банківських операцій та скорочений загальний термін реєстрації та отримання банківської ліцензії (з 9 місяців до 7 місяців);
- встановлений місячний термін (після надання повного пакету документів) на погодження НБУ змін до статуту діючих банків;
- в Прикінцевих положеннях для діючих банків передбачений перехідний період на приведення структури власності у відповідність з вимогами НБУ щодо її прозорості (1 рік після приведення НБУ своїх нормативних актів у відповідність до Закону);
- збережено законодавче визначення мінімального значення нормативу адекватності регулятивного капіталу;
- скасована вимога щодо отримання банками дозволів на окремі види операцій (за винятком інвестиційної діяльності та ліцензій на валютні операції). При цьому в Прикінцевих положеннях законопроекту передбачається обов’язок НБУ переоформити діючим банкам відповідні ліцензії протягом 6 місяців;
- скасовано обмеження на встановлення банками розміру процентних ставок за кредитами (частину 6 статті 47 пропонується виключити в повному обсязі);
- обов’язок публікації квартальної звітності замінений оприлюдненням її на Інтернер-сторінці банку та в приміщеннях, до яких мають доступ клієнти;
- збережений термін публікації річних звітів – до 1 червня наступного року (у робочих версіях пропонувалося перенесення терміну на 30 квітня);
- принципово збережена редакція статті 71 щодо можливості доступу перевіряючих НБУ до приміщень банку тільки у робочий час;
- досягнуті інші домовленості щодо врахування пропозицій банків.
Разом з тим, залишилися окремі питання, конструктивна дискусія навколо яких продовжується, зокрема, визначення критеріїв опосередкованої участі розмежування переліку підтверджувальних документів, які надаються в НБУ, для прямих та опосередкованих власників істотної участі.
Після остаточного обговорення усіх спірних питань узгоджені між НБУ та АУБ пропозиції будуть передані до Комітету ВР України з питань фінансів та банківської діяльності для їх розгляду та врахування при доопрацюванні законопроекту № 2248 до другого читання.

Прес-служба
Асоціації українських банків

АКБ «Укрсоцбанк» згідно дослідження журналу "Деньги.ua" визнаний найбільш «лояльним» до клієнтів - фізосіб банком України

В рейтинге журнала "Деньги.ua" (№ 8 за 2007 г.) Укрсоцбанк признан банком
с наименее жесткой политикой штрафов и санкций в отношении физлиц. Об этом
сообщила пресс-служба банка.

Исследование проводилось среди 20-ти крупнейших банков, суммарная доля
депозитов физлиц в которых составляет более 75% общего объема вкладов
населения в украинской банковской системе.

АКБ «Укрсоцбанк» отличает то, что в условиях кредитования клиент не найдет
скрытых комиссий, которые существенно удорожают стоимость кредита.

АКБ «Укрсоцбанк», входящий в группу крупнейших банков Украины, основан в
сентябре 1990 года. Сеть банка насчитывает 482 операционные точки, из них —
450  безбалансовых точек, 5 подотчетных филиалов и 27 областных филиалов.
Персонал банка насчитывает свыше 10 тыс. 500 человек.
 По состоянию на 1 марта 2007 года:
 • чистые активы – 19,834 млрд грн.;
 • кредитный портфель — 13,334 млрд. грн.;
 • объем средств юридических лиц на срочных и текущих счетах – 5,655 млрд.
грн.;
 • объем средств физических лиц на срочных и текущих счетах — 5,379 млрд.
грн.
 Один из ведущих европейских банков итальянский Banca Intesa в феврале 2006 года подписал договор о покупке 85,42% акций Укрсоцбанка за $1,16 млрд. — рекордно высокую цену для банковской системы Украины. В сентябре 2006  года Banca Intesa заявил о том, что сделка предполагает приобретение 88,55 % акций Укрсоцбанка с предоставлением прочим акционерам (миноритарным) опциона на продажу акций с целью контроля над 100% его акционерного капитала. При этом стоимость 100% пакета акций Укрсоцбанка (по состоянию на сентябрь 2006 года) оценена в $1,4 млрд.

Subscribe to our newsletter

aub logo white 70

 

The mission of the Association of Ukrainian Banks is to support the development of the national banking system. The AUB cooperates with the Verkhovna Rada of Ukraine on improving the legislation governing banking activities, and interacts with the National Bank of Ukraine on regulatory support for the functioning of banks and non-bank financial institutions. The CBA takes care of the professional development of bank employees, expands international relations with associations and banking institutions of other countries.

 

Subscribe to our newsletter