AUB News

АУБ проти непродуманих змін системи валютного регулювання та контролю в державі

В Асоціації українських банків вважають, що запланований до розгляду у Верховній Раді України законопроект «Про валютне регулювання та валютний контроль в Україні» (№ 3043) несе в собі потенційну загрозу стабільності національної банківської системи, а отже не може бути прийнятий.
Як пояснив Президент АУБ Олександр Сугоняко, чинне законодавство України орієнтується на європейську модель валютного регулювання, а проект Закону № 3043 за структурою і за змістом є повторенням Закону Російської Федерації «Про валютне регулювання та валютний контроль». Прийняття цього законопроекту передбачає зміни парадигми побудови системи валютного регулювання та контролю.
В АУБ відзначають, що калькування у якості базової основи до проекту українського Закону чужого законодавства, замість глибокого аналізу власної практики і досвіду валютного контролю і регулювання, виглядає дивним. Тим паче, що останнє вже робиться в Концепції системи валютного регулювання та контролю, яку готує НБУ, та робилося в проекті Закону про систему валютного регулювання та контролю, над яким працювали у Верховній Раді попереднього скликання. “Некритичне перенесення в реалії української економіки правових норм, які використовуються з метою валютного регулювання в країні, перед економікою якої стоять інші, нерідко прямо протилежні завдання, загрожує негативними соціально-економічними наслідками”.
На думку банкірів сумнівною з методологічної точки зору є сама ідеологія законопроекту. Він спрямований на прискорене досягнення конвертованості національної валюти за капітальними операціями, яке не випливає з логіки розвитку національної економіки. Запропоноване зняття обмежень на капітальні операції не обумовлене ані потребами провідних галузей економіки, ані станом платіжного балансу країни і призведе до посилення «втечі капіталу» (за оцінками експертів - близько 5 млрд. дол. США щорічно).
Окремі норми законопроекту (зокрема, ст. 11.5, яка передбачає можливість введення штучного офіційного курсу) суперечать міжнародним зобов'язанням України.
В АУБ наголошують, що стратегічно та методологічно вірним буде рішення про прийняття спочатку Концепції системи валютного регулювання та контролю, над якою зараз працює Національний  банк України.  Ця Концепція  покликана враховувати місце валютного ринку та системи валютного регулювання в загальній економічній політиці, їх координацію та кореспондування з діями державних органів влади у галузі монетарної, бюджетної, торгівельної, фінансово-банківської та інвестиційної політики. Необхідно також врахувати напрацювання, що містяться в законопроекті, розробленому у Верховній Раді попереднього скликання.
“Лише на основі здійснення такої комплексної роботи можна братися за проект Закону, який не тільки вирішить проблеми розвитку внутрішнього валютного ринку, але і забезпечить сумісність національної валютної системи з міжнародною валютною системою, зокрема з умовами та вимогами, які існують в країнах Європейського Союзу ”, – каже президент Асоціації українських банків.
В АУБ пропонують відмінити розгляд законопроекту № 3043, завершити розробку проекту Концепції системи валютного регулювання та контролю, і лише після схвалення такої Концепції приступати до розробки та розгляду відповідних законопроектів, що регулюють відносини у сфері валютного ринку.
Як зауважив Олександр Сугоняко: “Характерною ознакою, як для “помаранчевої”, так і для “біло-блакитної” влади, є нехтування реальними виразниками ринків, для яких влада “шиє” нормативно-правовий “одяг”. “Примірка” такого “одягу”, чомусь, не входить в плани “шевців” законів. Ось і цього разу, вже вкотре, автори не побажали ознайомитися з думками АУБ і банків на законопроект, який стосується безпосередньо банків. Вважаючи себе “демократами”, вони чинять не демократично, “забуваючи” залучити об”єднання суб”єктів ринку для з”ясування їх оцінки якості документу. Чому? Може тому, що в таких проектах приховується приватний, а не національний інтерес?” – запитує Президент АУБ.

Прес-служба
Асоціації українських банків

АУБ наполягає на врахуванні позиції банків в питанні протидії відмиванню “брудних коштів”

  Асоціація українських банків звернулась до профільних парламентських комітетів з питань фінансів та банківської діяльності та з питань боротьби з організованою злочинністю і корупцією з обгрунтуванням потреби зняття з розгляду у Верховній Раді законопроекту “Про внесення змін до Закону України “Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом” (реєстраційний номер № 2847 від 28.12.2006 р.).
Як наголосив у своєму листі Президент АУБ Олександр Сугоняко, цей законопроект не враховує особливостей банківської діяльності і потребує суттєвої адаптації до існуючої банківської практики в Україні.
Банкіри наполягають, що перш ніж виносити законопроект на розгляд у парламенті, його необхідно опрацювати з банківською спільнотою, врахувавши висловлені банками зауваження. “Даний законопроект не розглядався у Комітеті Верховної Ради України з питань фінансів і банківської діяльності, який був визначений основним при прийнятті базового Закону. Таким чином не була проведена всебічна фахова оцінка впливу запропонованих змін на діяльність фінансового, у тому числі  банківського сектора України”, – наголошується у листі Президента АУБ до парламентарів.
В АУБ зауважують, що, скажімо, зміни до статті 5 Закону передбачають отримання при встановленні  ділових стосунків з іноземними фінансовими установами (у тому числі банками) інформації про репутацію таких фінансових установ, а також випадки застосування до них заходів впливу за недотримання національного  законодавства щодо боротьби з відмиванням коштів. Виконання цієї норми потребуватиме отримання такої інформації за всіма коррахунками іноземних банків. При цьому джерело отримання інформації законопроектом не визначається. А це, переконані в АУБ, призведе до порушення безперебійних розрахунків за  зовнішньоекономічними операціями.
Асоціацією українських банків до Держкомітету фінансового моніторингу України були надіслані зауваження та пропозиції до більшості статей законопроекту. Але більшість із наданих банками пропозицій так і не були взяті до уваги. Більше того, без остаточного погодження з банківською спільнотою Держкомітет спрямував законопроект до Верховної Ради України. 
Згідно зі звітом про роботу Держфінмоніторингу України щодо реалізації державної політики у сфері протидії відмиванню доходів, одержаних злочинним шляхом, і фінансуванню тероризму, за 9 місяців 2006 року було отримано більше 580 тисяч повідомлень (556 тисяч від банківських установ, або 98%), направлено до правоохоронних органів 498 матеріалів, закінчено  провадження і спрямовано до суду шість кримінальних справ. Судом розглянуто та винесено обвинувачувальний вирок по одній кримінальній справі.
В АУБ переконані, що з прийняттям вищезгаданого законопроекту обсяг повідомлень збільшиться майже втричі. Водночас, з огляду на не досить високий коефіцієнт дійсно підозрілих операцій серед загальної кількості повідомлень, потребують ретельного опрацювання як вимоги щодо обсягів інформації, яка надається банками, так і критерії визначення фінансових операцій, що підлягають фінансовому моніторингу. Тож і з цієї причини, наголошує Олександр Сугоняко, розгляд даного законопроекту у Верховній Раді України без урахування думки банківських фахівців не припустимий.

Прес-служба
Асоціації українських банків

 

АУБ та банки об‘єднують зусилля проти порушення прав кредиторів


Голови правлінь дев”яти комерційних банків та АУБ підписали “Меморандум про об'єднання зусиль комерційних банків щодо захисту їх законних прав та інтересів як кредиторів”. Зокрема, документ підписали керівники ЗАТ “Агробанк” (Молчанова І.О.), ЗАТ “Донгорбанк” (Попович В.П.), ЗАТ “БАНК НРБ” (Кравець В.І.), ЗАТ “ОТП Банк” (Зінков Д.В.), ЗАТ “Банк Петрокомерц Україна” (Корміліцин Д.О.), ВАТ “Райффайзен Банк Аваль” (Лавренчук В.М.), АБ “Банк регіонального розвитку” (Яценко І.М.), АКБ “ТАС-Комерцбанк” (Тігіпко С.Л.), АКБ “Форум” (Солнцев І. М.) та АУБ (Сугоняко О.А.).

З цього приводу в агентстві “Інтерфакс-Україна” відбулась прес-конференція на тему “АУБ та банки об”єднують зусилля проти порушення прав кредиторів”. У прес-конференції взяли участь президент Асоціації українських банків Олександр Сугоняко та заступник голови спеціальної робочої групи при АУБ, заступник директора юридичного департаменту АУБ Валерій Волков.

За словами президента АУБ, Меморандум підписано у відповідь на звернення до Асоціації вищезгаданих банків щодо захисту своїх прав, порушених внаслідок незаконних дій посадових осіб органів місцевої влади, Господарського суду Миколаївської області, ліквідатора ВАТ “Агроекспорт” та інших осіб, причетних до банкрутства та ліквідації ВАТ “Агроекспорт”. “Внаслідок  рейдерської  операції банки були штучно позбавлені можливості повернути надані кредитні кошти, у тому числі за рахунок вартості заставленого майна, яке було незаконно передано у власність стороннім комерційним структурам”, – зазначено в листі банків до АУБ.
 
Як повідомили учасники прес-конференції, в 2006 році рішенням Господарського суду Миколаївської області одного з провідних вітчизняних експортерів зерна – ВАТ «Агроекспорт» (м. Миколаїв) було визнано банкрутом. Причому за спрощеною процедурою. Приводом для цього стала заява одного із кредиторів (ТОВ “Астон Індастріал”) про те, що він нібито не виявив ані представників ВАТ «Агроекспорта» за юридичною адресою, ані звітності компанії в податковій інспекції й статистичному управлінні. У відповідь рішенням господарського суду було прийнято спрощену процедуру банкрутства (яка за законом не може бути прийнята у випадку банкрутства компанії, що володіє майном), тобто процедура, що  не передбачає створення Комітету кредиторів, що розпоряджається майном банкрута. Внаслідок такого рішення кредиторами, що заявили своєї вимоги на загальну суму порядку 400 млн. грн., повністю було втрачено контроль над подіями. Хоча їх вимоги діючим на той момент ліквідатором (Соляник О.О.) визнавались.
Проте, користуючись недосконалістю законодавства, певні особи вирішили почати дії з метою захоплення бізнесу, у т.ч. майна, що перебуває в заставі у банків-кредиторів.

Банки-кредитори оскаржили рішення господарського суду про визнання банкрутом боржника та проведення процедури банкрутства за спрощеною процедурою. Після проходження справою всіх судових інстанцій 29.11.2006 року Вищий господарський суд призупинив процедуру касації, справа залишається без розгляду й відправляється у м. Миколаїв. Але до цього було звільнено із займаної посади й позбавлено ліцензії арбітражного керуючого ліквідатора Соляника О.О. та призначено  нового ліквідатора банкрута Донкова С.В. Проте цей останній ліквідатор не витребовує заявлені вимоги банків від попереднього ліквідатора, не помічає наявність в матеріалах судової справи скарг банків, не звертає уваги на численні виступи в публічних органах керівника банкрута про те, що банкрут винен гроші певному числу банків, кінець кінцем не перевіряє наявність нерухомого та рухомого майна в місці розташування підприємства – банкрута, не перевіряє реєстри застав нерухомого та рухомого майна. В порушення норм Конституції, матеріального та процесуального права, кредитори не сповіщаються про те, що відбувається. Внаслідок цього єдиним кредитором, сповіщеним про призначене судове засідання, стала «Юридична компанія «Основа». На судове засідання інші кредитори не запрошуються. Таким чином банки-кредитори у такий спосіб втрачають найменшу можливість захистити свої інтереси. Більше того, у всіх судових інстанціях представникам банків – кредиторів не дають змоги ознайомитись зі справою.

22 грудня 2006 року Миколаївський суд прийняв рішення, за яким знімаються арешти і всі обмеження на все належне банкруту (у тому числі заставлене!) майно. ВАТ «Агроэкспот» ліквідується. Укладається мирова угода між боржником та єдиним кредитором, по якій все майно банкрута, у тому числі те, що знаходиться у заставі, передається “Юридичній компанії «Основа». Майно в короткий термін (протягом одного з половиною місяця) двічі перепродається і реєструється в державних органах на нових власників. Таким чином боржник - ВАТ «Агроэкспорт» зникає, а все його майно, яке знаходилось у заставі, переходить до підставного «сумлінного» набувача.

За словами учасників прес-конференції, всупереч принципам гласності,  рівності сторін, відкритості судового розгляду справи про банкрутство, порушуючи закон, не беручи до уваги фактичні обставини, про які йому відомо з матеріалів справи, суддя на підставі сфальсифікованого звіту ліквідатора Донкова С.В. та складеного ним ліквідаційного балансу, який містить недостовірні дані, залишивши поза увагою вимоги банків-кредиторів до ВАТ “Агроекспорт”, які спочатку були визнані у встановленому Законом України “Про відновлення платоспроможності або визнання боржника банкрутом” порядку, скасував арешти та інші обмеження, щодо майна, яке належить банкруту у справі, затвердив мирову угоду про передачу всіх активів боржника лише одному кредитору -ТОВ “Юридична фірма “Основа” та ліквідував підприємство.

Справа про банкрутство Вищим господарським судом України не розглядалась, оскільки за надуманою, безпідставною касаційною скаргою ліквідатора Донкова С.В., була направлена до Верховного Суду України, на розгляді в якому на даний момент і знаходиться.

Враховуючи викладені факти, банки розглядають подібний розвиток подій заздалегідь спланованою акцією, основною метою якої є безоплатне заволодіння майном ВАТ “Агроекспорт”, яке знаходиться в іпотеці/заставі у вказаних вище комерційних банків із одночасним позбавленням останніх будь-яких передбачених чинним законодавством можливостей повернення як наданих кредитних коштів, так і задоволення їх вимог шляхом реалізації заставного майна.

В АУБ вважають, що головною причиною того, що сталося, є суттєві наявні проблеми у судовій системі України. Відповідальність суддів за прийняте протиправне, завідомо неправосудне рішення визначена, але не може бути на-сьогодні реалізована на практиці. Внаслідок чого використання суддів у рейдерських схемах набирає масового характеру.

З метою проитидії таким протиппавним діям постраждалі банки уклали Меморандум, наголосивши на необхідності:
· об’єднання зусиль банків - кредиторів щодо захисту своїх законних прав та інтересів;
· вироблення та дотримання єдиної політики, заходів та шляхів щодо відновлення своїх порушених прав;
· привернення уваги органів державної законодавчої, виконавчої, судової влади, органів управління та правоохоронних органів до проблеми захисту прав кредиторів;
· притягнення до відповідальності осіб, які своїми діями (бездіяльністю) завдають збитків та порушують права банків – кредиторів.
Як зазначено в Меморандумі: “Сторони впевнені, що спільні дії забезпечать захист їх законних прав та інтересів як кредиторів, сприятимуть підвищенню уваги до цього питання з боку державних органів та призведуть до захисту та відновлення прав банків, порушених в ході провадження у справі про банкрутство боржника ВАТ “Агроекспорт””.

АУБ та банки об‘єднують зусилля проти рейдерства та порушення прав кредиторів

“АУБ та банки об‘єднують зусилля проти рейдерства та порушення прав кредиторів– така тема прес-конференції, яка відбудеться у вівторок 6 березня 2007 р. о 14:30 в приміщенні ІА “ІНТЕРФАКС”.

 

У прес-конференції візьмуть участь:

 

-        Президент Асоціації українських банків –            Олександр Сугоняко,

-        Голова  ради юристів при АУБ  – Анатолій Жуков.

 

 

Інформаційний привід:

 

6 березня 2007 р. дев”ять комерційних банків та АУБ підписали “Меморандум про об'єднання зусиль комерційних банків щодо захисту їх законних прав та інтересів як кредиторів”. Моморандум укладено на звернення до Асоціації групи банків-членів АУБ щодо захисту своїх прав, порушених внаслідок незаконних дій посадових осіб органів місцевої влади, господарського суду Миколаївської області, ВАТ ”Агроекспорт”, ліквідатора Донкова С.В., інших осіб, причетних до банкрутства та ліквідації зазначеного підприємства. “Внаслідок  рейдерської  операції банки були штучно позбавлені можливості повернути надані кредитні кошти, у тому числі за рахунок вартості заставленого майна, яке було незаконно передано у власність стороннім комерційним структурам”, – зазначено в листі банків до АУБ.

 

 

Прес-конференція відбудеться за адресою:

 

м. Київ, вул. Рейтарська, 8/5а,

конференц-зал ІА “ІНТЕРФАКС”, 2-й поверх.

 

До участі у прес-конференції запрошуються всі бажаючі журналісти. Акредитація обовязкова. Про участь представників ЗМІ у прес-конференції необхідно завчасно повідомити за телефоном прес-служби АУБ: 541-05-36,  або за електронною адресою:  presa@aub.com.ua

 

 

Прес-служба

Асоціації українських банків

Тел. (044) 541-05-36

E-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.                

 

Аналітики Укрсоцбанку відзначають високий рівень залежності українських банків від можливості залучати ресурси із-за кордону

 Аналитики Укрсоцбанка отмечают высокий уровень зависимости украинских
банков от возможности привлекать ресурсы из-за рубежа. Об этом сообщила
пресс-служба банка.

 Эксперты констатируют, что рост доходов населения поддерживает активное
развитие ипотечного рынка. По данным НБУ, объем ипотечного кредитования в
Украине утроился в минувшем году и к началу марта 2007 года достиг 28 млрд.
грн. или 33,5% от общего объема всех кредитов, выданных физическим лицам.

 Специалисты Укрсоцбанка отмечают, что наибольший объем ипотечных кредитов
(около 28% от общей суммы) был выдан на приобретение жилья в Киеве и
Киевской области. При этом 81% или 22,8 млрд. грн. ипотечных кредитов были
выданы в иностранной валюте.  «Ограничение кредитования физлиц в инвалюте
может привести к резкому сокращению объема выданных кредитов, по крайней
мере, в первое время», - утверждают аналитики банка.

Успішна ко-брендингова програма «Амстор-РОДОВІД БАНК»

«Амстор-РОДОВІД БАНК» - дисконтна картка з розширеною функціональністю. Ко-брендингова картка з кредитом, який автоматично відновлюється, у розмірі від 500 до 2 000 гривень. Вона надає кожному клієнту можливість отримувати 3% знижку в "щасливі години", коли клієнт пред’являє картку чи сплачує покупку карткою «Амстор-РОДОВІД БАНК».
  «Програма "Амстор-РОДОВІД БАНК» здобула популярність серед клієнтів банку та ТМ "Амстор", - говорить заступник начальника Управління стратегічного розвитку роздрібних продуктів і програм РОДОВІД БАНКу Наталія Дубовик. - На сьогодні  кількість клієнтів-користувачів «Амстор-РОДОВІД БАНК» - більше 120 000 осіб. Банк постійно проводить різноманітні заходи для клієнтів. Так з 14 лютого 2007 року в РОДОВІД БАНКу діяла акція для власників карток «АМСТОР-РОДОВІД БАНК». Під час дії акції, розраховуючись карткою «АМСТОР-РОДОВІД БАНК» на суму від 250 гривень, клієнти РОДОВІД БАНКу отримали цінні подарунки від банку, серед яких телевізор, DVD-плеєр,  фотоапарат та безліч інших подарунків. Щоб отримати свій подарунок, потрібно було лише надати чек співробітникові РОДОВІД БАНКу. Акція тривала до 14 березня 2007 року. У планах банку продовжувати стимулювання власників карток".
Під даний проект фахівці РОДОВІД БАНКу розробили новинку – логістику для розповсюдження карток, котру використовують і для інших проектів РОДОВІД БАНКу, в роздрібних мережах з великою кількістю клієнтів і широким колом постійних покупців. Вона передбачає максимальну доступність та близькість по відношенню до кінцевого споживача в приміщеннях супермаркетів «Амстор» і достатнє технічне забезпечення для прискорення процесу активації картки.
«Наразі у РОДОВІД БАНКу впроваджено і перебуває у процесі впровадження більше десяти подібних програм. Ми не виключаємо можливості впровадження партнерської програми лояльності, в якій будуть об'єднуватися різнопрофільні компанії», - говорить начальник Управління стратегічного розвитку роздрібних продуктів і програм РОДОВІД БАНКу Ірина Мурзаєва. 
 

ПУМБ розробив новий продукт для малого та середнього бізнесу

Первый Украинский Международный банк (ПУМБ) внедрил новый продукт для
 малого и среднего бизнеса - кредит на приобретение оборудования. Банк
 осуществляет финансирование  на приобретение оборудования различных групп:
 промышленное, фармацевтическое, сельскохозяйственное  оборудование,
 оборудование для сферы торговли и услуг.
 Преимуществами продукта и гарантиями его востребованности,  по мнению
 специалистов ПУМБ, должны стать лояльные условия кредитования, скоринговая
 схема оценки заемщика. А также предоставление клиентам возможности
снижения
 размеров первоначального взноса до 15 % и получения отсрочки погашения
 кредита сроком до полугода.
 Данный продукт стал уже 7-м кредитным продуктом ПУМБ, среди
ориентированных
 на  сегмент малого и среднего бизнеса, которые включают в себя:  кредит на
 пополнение оборотных средств, кредит под залог имущественных прав по
 депозиту, кредит на приобретение коммерческой недвижимости, авто
 кредитование, овердрафт и аваль векселей. Кроме этого, в продуктовом ряде
 для МСБ существуют тарифные пакеты с комплексом услуг на льготных
условиях,
 - Пакет для малого и среднего бизнеса и Пакет для частного
 предпринимателя.

 Справка
 ЗАО "Первый Украинский Международный банк" является универсальным банком,  деятельность которого сосредоточена на коммерческих, розничных и
 инвестиционно-банковских операциях.
 Широкий спектр услуг предоставляется как корпоративным, так и частным
 клиентам.
 ПУМБ зарегистрирован в 1991 году, акционерами банка являются ООО "СКМ
 Финанс" (99%), физические лица (1%). Банк входит в 15 крупнейших
украинских  банков по размеру активов.
 Его региональная сеть насчитывает 11 филиалов и 58 отделений.

Золото знову почало дорожчати

«Ситуація на строковому ринку дорогоцінних металів на початку тижня характеризувалася зниженням цін на золото, але п'ятниця внесла свої корективи. Золото знову подорожчало на європейських торгах у зв'язку з різким зниженням курсу долара. Ціна жовтого металу піднялася до позначки 652,19 доларів за тройську унцію.
Що стосується платини та срібла, то після здешевлення до кінця тижня вони знову подорожчали. Станом на 16.03.07 платина коштує 1,218 доларів за унцію, срібло – 13,04-13,14 доларів за унцію», - говорить начальник відділу роботи з банківськими металами Казначейства РОДОВІД БАНКа Володимир Комар.

РОДОВІД БАНК виплачує грошові кошти фізичним особам – вкладникам збанкрутілого АКБ «Росток Банк»

РОДОВІД БАНК розпочав виплачувати грошові кошти фізичним особам – вкладникам збанкрутілого АКБ «Росток Банк» на підставі Реєстру одержувачів сум кредиторської заборгованості за вкладами (розміри конкретних виплат визначені ліквідатором АКБ «Росток Банк»). Ця процедура відбувається згідно Договору доручення, укладеного 25 грудня 2006 року між РОДОВІД БАНКом та ліквідатором АКБ «Росток банк» та погодженого Національним банком України.
            За словами заступника начальника Управління роздрібного бізнесу РОДОВІД БАНКу Алли Давидюк, наданий дозвіл НБУ щодо виплати грошових коштів фізичним особам-владникам збанкрутілого АКБ "Росток Банк" - це прояв високої довіри Національного банку до ВАТ "РОДОВІД БАНК", а також показник прозорої політики, стабільної прибуткової діяльності банку.
На сьогодні до РОДОВІД БАНКу звернулося вже понад 100 клієнтів, яким банк виплачує грошові кошти у відділеннях Києва, Львова і Харкова та здійснює їхнє обслуговування безкоштовно.
У своїй роботі РОДОВІД БАНК керується засадами, що роблять життя  клієнтів більш стабільним, прогнозованим, захищеним від будь-яких несподіванок. Широкий спектр депозитних продуктів банку включає вклади зі щомісячною, щоквартальною виплатою процентів, вклади з можливістю поповнення, зі щоквартальною капіталізацією процентів, депозитні лінії (можливість поповнювати та частково знімати кошти) на термін від 1 до 24 місяців. «У нашому банку навіть найвибагливіший клієнт може знайти цікаву для себе пропозицію і щодо відсоткових ставок, і щодо умов виплати процентів. Ми зацікавлені у тому, щоб кожен клієнт міг отримати прибуток від власних коштів. Сьогодні, розмістивши кошти на депозитному рахунку у РОДОВІД БАНКу, клієнт гарантовано отримує до 17,6% річних у національній валюті та до 12,0% в іноземній. Нашим клієнтам ми раді запропонувати і безкоштовне відкриття карткового рахунку при укладанні депозитного договору», - говорить заступник начальника управління роздрібного бізнесу РОДОВІД БАНКу Алла Давидюк.
У РОДОВІД БАНКу користуються популярністю акційні вклади («Джерело» - виплата відсотків щомісяця, «Конвалія» з можливістю поповнення, «Пролісок» - короткий строк, привабливі відсотки. Власники депозитів «Джерело», «Конвалія»  та  «Пролісок» отримують пільгові умови дострокового розірвання договору.  З «Гаманецем» відсотки виплачуються щомісяця та надається можливість поповнювати та частково знімати кошти, самостійно встановивши мінімальну та максимальну суму вкладу).  РОДОВІД БАНК пропонує постійно діючі депозити («Спрінт» - виплата відсотків щомісяця, «Квартал» - щоквартальна виплата відсотків, «Скринька» - щоквартальна виплата процентів і можливість поповнення,   «Скарбниця» - щоквартальна капіталізація нарахованих процентів).
Для клієнтів, які відкрили  у РОДОВІД БАНКу  рахунок для одержання пенсій та грошової допомоги, яка надходить від органів ПФУ та органів соціального захисту населення, передбачено підвищення чинної ставки за будь-яким неакційним банківським вкладом на 1% річних. Таким чином, ці клієнти  мають можливість відкрити депозитний рахунок з доходністю  до 18,8 % по вкладах у гривнях та до 12% річних в  іноземній валюті.
Окрім того, РОДОВІД БАНК входить до Фонду гарантування вкладів фізичних осіб,  розмір відшкодування коштів за вкладами, включаючи відсотки, за рахунок цього Фонду збільшено до 25 тисяч гривень. 

Визнання фінансової стабільності АКБ "ІМЕКСБАНК" у Європі

В продолжение проведенных в феврале текущего года в Гамбурге переговоров между АКБ "ИМЭКСБАНК" и страховой компанией "Hermes" (Германия) 8 марта 2007 года состоялось заседание кредитного комитета указанной компании. 14 марта текущего года стало известно, что страховой компанией "Hermes" принято положительное решение по предоставлению страхового покрытия по операциям торгового финансирования АКБ "ИМЭКСБАНК".
Напомним, что ранее уже было заключено генеральное соглашение между АКБ "ИМЭКСБАНК" и Landesbank Berlin AG . Основным условием проведения сделки было согласие государственной страховой компании "Hermes" предоставить страховое покрытие.
Европейскими финансовыми учреждениями был проведен тщательный анализ финансового состояния и деятельности АКБ "ИМЭКСБАНК". Достигнутая договоренность - авторитетное признание финансовой стабильности и платежеспособности АКБ "ИМЭКСБАНК", и залог дальнейшего взаимовыгодного сотрудничества.

Пресс-служба АКБ "ИМЭКСБАНК"

Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 16 лютого 2007 року «Про заходи щодо запобігання непродуктивному відпливу капіталів за межі України»

УКАЗ ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ № 216/2007

Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 16 лютого 2007 року «Про заходи щодо запобігання непродуктивному відпливу капіталів за межі України»

Відповідно до статті 107 Конституції України постановляю:
1. Увести в дію рішення Ради національної безпеки і оборони України від 16 лютого 2007 року «Про заходи щодо запобігання непродуктивному відпливу капіталів за межі України» (додається).
2. Контроль за виконанням цього Указу покласти на Секретаря Ради національної безпеки і оборони України.
Президент України Віктор ЮЩЕНКО
17 березня 2007 року
 
РАДА НАЦІОНАЛЬНОЇ БЕЗПЕКИ І ОБОРОНИ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
Про заходи щодо запобігання непродуктивному відпливу капіталів за межі України
Розглянувши комплекс проблем, пов'язаних з непродуктивним відпливом капіталів за межі України, Рада національної безпеки і оборони України відмічає існування загрозливих тенденцій у цій сфері і констатує, що основною причиною зазначених негативних явищ залишається несприятливий підприємницький та інвестиційний клімат у державі.
Високий рівень тінізації економіки України суттєво ускладнює державний контроль за рухом капіталів.
Серйозні недоліки у системі державного регулювання руху капіталів та зовнішньоекономічної діяльності створюють сприятливий грунт для поширення різноманітних схем непродуктивного виведення капіталів з України, які використовуються з метою ухилення від сплати податків, легалізації (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом, тощо.
Нерозвиненість фондового ринку суттєво звужує можливості інвестування в Україні, а недосконалість правового регулювання цієї сфери створює підґрунтя для відпливу капіталів за межі України шляхом проведення сумнівних операцій з цінними паперами.
Відсутність єдиної судової практики застосування законодавства у сфері руху капіталу використовується учасниками ринку для непродуктивного виведення капіталів з використанням судових рішень.
Закономірними наслідками посилення відпливу капіталів з України є дефіцит фінансових ресурсів для капіталовкладень, посилення залежності від зовнішніх інвестицій та запозичень як для окремих вітчизняних підприємств, так і для економіки в цілому.
Дальше зволікання з вирішенням зазначених проблем загрожує послабленням національної валюти, посиленням інфляційних процесів, зниженням рівня життя населення тощо.
З огляду на нагальну потребу вжиття дієвих заходів щодо запобігання непродуктивному відпливу капіталів за кордон, підвищення ефективності діяльності органів виконавчої влади у цій сфері, а також ураховуючи, що поліпшення інвестиційного клімату та припинення відпливу капіталів за межі України відповідно до статті 8 Закону України «Про основи національної безпеки України» є одними з основних напрямів державної політики з питань національної безпеки, Рада національної безпеки і оборони України вирішила:
1. Визнати недостатніми заходи з реалізації державної політики щодо створення сприятливих умов для підприємництва та інвестиційної діяльності в Україні.
2. Визнати незадовільним рівень виконання Указу Президента України від 24 листопада 2005 року № 1648 «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 29 червня 2005 року «Про заходи щодо поліпшення інвестиційного клімату в Україні» та від 28 жовтня 2005 року «Про заходи щодо утвердження гарантій та підвищення ефективності захисту права власності в Україні».
3. Кабінету Міністрів України:
1) вжити у місячний строк додаткових заходів щодо забезпечення виконання Указу Президента України від 24 листопада 2005 року № 1648 «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 29 червня 2005 року «Про заходи щодо поліпшення інвестиційного клімату в Україні» та від 28 жовтня 2005 року «Про заходи щодо утвердження гарантій та підвищення ефективності захисту права власності в Україні»;
2) розробити та в установленому порядку внести на розгляд Верховної Ради України законопроекти:
а) до 1 червня 2007 року:
про внесення змін до Законів України «Про цінні папери та фондовий ринок» і «Про Національну депозитарну систему та особливості електронного обігу цінних паперів в Україні», передбачивши, зокрема:
– запровадження механізмів стимулювання укладання договорів з цінними паперами на фондових біржах;
– удосконалення механізмів допуску цінних паперів іноземних емітентів для обігу на фондовому ринку України;
– створення єдиного центрального депозитарію;
– забезпечення обігу цінних паперів вітчизняних емітентів на міжнародних фондових ринках та допуску цінних паперів іноземних емітентів на фондовий ринок України шляхом встановлення кореспондентських відносин по цінних паперах між єдиним центральним депозитарієм та іноземними депозитарними установами;
– запровадження механізмів запобігання випуску та обігу цінних паперів, які використовуються для непродуктивного відпливу капіталів;
– підвищення вимог до провадження професійної діяльності на фондовому ринку з метою захисту прав інвесторів та попередження маніпулювань з інвестиційними ресурсами;
про внесення змін до Законів України «Про страхування», «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг», передбачивши, зокрема:
– забезпечення прозорості у діяльності страхових компаній, зокрема шляхом визначення переліку відомостей, які підлягають обов'язковому оприлюдненню, та порядку їх оприлюднення;
– посилення відповідальності за діяльність на ринках фінансових послуг без відповідної ліцензії, одержання якої передбачено законом;
про внесення змін до Кримінального кодексу України щодо посилення кримінальної відповідальності за шахрайство у сфері фінансових послуг;
про внесення змін до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», передбачивши, зокрема, спрощення механізму державної реєстрації припинення юридичних осіб, які не подають протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності, та акціонерних товариств, які не надають Державній комісії з цінних паперів та фондового ринку регулярну інформацію про емітента, відповідно до чинного законодавства, а також за наявності в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису про їх відсутність за місцезнаходженням;
про внесення змін до Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» щодо вдосконалення механізму визначення звичайних цін при експорті та імпорті товарів (послуг);
про рейтингування;
б) до 1 грудня 2007 року:
про зовнішньоекономічну діяльність (нова редакція), передбачивши, зокрема:
– вдосконалення механізму контролю за імпортом послуг;
– запровадження процедури отримання окремого дозволу Міністерства економіки України на проведення імпортних операцій, які не передбачають фактичного ввезення товарів (робіт, послуг);
в) розробити за участю Національного банку України та внести до 1 червня 2007 року на розгляд Верховної Ради України законопроекти:
про внесення змін до Законів України «Про інвестиційну діяльність», «Про режим іноземного інвестування», передбачивши, зокрема:
– заходи, спрямовані на запобігання та припинення правопорушень у сфері інвестиційної діяльності;
– визначення критеріїв, механізмів заохочення залучення інвестицій (у тому числі іноземних) до пріоритетних сфер та видів економічної діяльності;
про систему валютного регулювання;
3) вжити до 1 грудня 2007 року в установленому порядку заходів щодо вдосконалення контролю з боку Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України за страховиками (перестраховиками, перестрахувальниками), страховими посередниками при укладанні ними договорів страхування, перестрахування та інших видів договорів для забезпечення страхових, перестрахових зобов'язань;
4) опрацювати у тримісячний строк питання та підготувати відповідні пропозиції щодо:
– вдосконалення процедури оцінки капіталізації вітчизняних підприємств на основі ринкових механізмів;
– удосконалення методики визначення частки тіньової економіки;
5) за участю Національного банку України:
а) у тримісячний строк:
проаналізувати причини виникнення негативних тенденцій у сфері зовнішньої торгівлі України, зокрема у зовнішній торгівлі товарами, та за результатами аналізу з урахуванням норм і правил Світової організації торгівлі прийняти відповідні рішення;
опрацювати в установленому порядку питання та підготувати пропозиції щодо:
– удосконалення процедури розкриття банківської таємниці на вимогу правоохоронних та інших органів державної влади, яка б забезпечувала доступ до інформації про контрагентів за банківськими операціями та підстави здійснення таких операцій;
– удосконалення системи обміну інформацією між державними органами, що здійснюють контроль у сфері зовнішньоекономічної діяльності та руху капіталів, з метою своєчасного виявлення сумнівних операцій та суб'єктів господарювання, діяльність яких має ознаки фіктивної або є протиправною;
– запровадження механізму моніторингу експортних та імпортних операцій, зокрема їх супроводження включно до отримання коштів (при виконанні експортних операцій) та отримання товару або послуги (при виконанні імпортних операцій) за встановленим обсягом операцій;
проаналізувати ефективність виконання міжнародних договорів України стосовно уникнення подвійного оподаткування доходів і майна, попередження ухилень від сплати податків, сприяння, взаємного захисту інвестицій та опрацювати в установленому порядку питання щодо доцільності перегляду таких договорів;
6) організувати до 1 червня 2007 року із залученням наукових установ проведення досліджень та розроблення методики, на основі якої здійснити оцінку обсягів непродуктивного відпливу капіталів за межі України.
4. Національному банку України здійснювати постійний моніторинг судових рішень з питання звільнення суб'єктів господарювання від сплати збору на обов'язкове державне пенсійне страхування при купівлі іноземної валюти на міжбанківському валютному ринку України, з подальшим наданням цієї інформації до Пенсійного фонду України, для можливого оскарження таких судових рішень.
5. Генеральній прокуратурі України з метою підвищення ефективності розслідувань кримінальних справ та результативності протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, внести до 1 травня 2007 року в установленому порядку на розгляд Президентові України пропозиції щодо вдосконалення законодавства у цій сфері.
6. Верховному Суду України обговорити до 1 травня 2007 року на Пленумі Верховного Суду України питання та прийняти рішення щодо забезпечення однакового застосування законодавства при вирішенні судових спорів, які стосуються, зокрема:
– придбання та переведення за межі України іноземної валюти, повернення іноземних інвестицій, які були вкладені в Україні, а також необхідності та випадків залучення до участі в судових процесах Пенсійного фонду України та Національного банку України;
– легалізації (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом;
– виведення капіталів за межі України шляхом проведення операцій з цінними паперами.
7. Вищій раді юстиції, Вищій кваліфікаційній комісії суддів України поінформувати до 1 травня 2007 року Секретаря Ради національної безпеки і оборони України про виявлені факти ухвалення судами незаконних рішень, що призвели до економічних збитків держави, та вжити заходів щодо притягнення в установленому порядку до відповідальності суддів, які ухвалили такі рішення.
Голова Ради національної безпеки і оборони України В. ЮЩЕНКО
Секретар Ради національної безпеки і оборони України В. ГАЙДУК

 

Спільна акція Надра Банку та житомирського автосалону «Азія-моторс» – знижка на авто у розмірі 1000 грн.

     Один з лідерів автокредитування в Україні – Надра Банк – проводить у м. Житомирі спільну акцію з автосалоном «Азія-Моторс». Згідно з умовами акції при купівлі в автосалоні нового легкового автомобіля за допомогою кредиту, виданого Надра Банком, автосалон надає знижку на авто у розмірі 1000 грн. 
    Акція триває до 31 березня 2007 року.


    Довідка про партнера акції: ПП «Азія-Моторс» (м.Житомир, вул. Черняховського, 103-в, тел. (0412) 44-76-86) є дилером автобрендів Great Wall, Geely, Samand, Peugeot, Lexus, а також займається обслуговуванням китайських позашляховиків, пікапів, великовантажних і легкових автомобілів.


Довідка: Свою діяльність ВАТ КБ «Надра» розпочав 26 жовтня 1993 року. Сьогодні Надра Банк – універсальна фінансова установа, один із лідерів вітчизняного банківського ринку. Надра Банк входить до десятки найпотужніших фінансових установ України і посідає верхні рядки банківських рейтингів. Банк надає клієнтам усі види найсучасніших банківських продуктів і послуг. Щоб стати ще ближчим до клієнтів, Надра Банк постійно працює над розвитком регіональної мережі і вже зараз присутній у кожному регіоні України, нараховуючи 606 відділень.
Одне з найавторитетніших міжнародних рейтингових агентств Moody‘s Investors Service присвоїло Надра Банку довгостроковий кредитний рейтинг Moody‘s В2 з прогнозом рейтингу «Позитивний». Міжнародне рейтингове агентство Fitch Ratings у квітні 2005 року присвоїло Надра Банку довгостроковий рейтинг «В-», короткостроковий «В», індивідуальний «D/E» і рейтинг підтримки «5». Прогноз для довгострокового рейтингу – «Позитивний».
Станом на 01.03.2007 р. чисті активи банку склали 10 млрд. 918 млн. грн., кредитно-інвестиційний портфель – 9 млрд. 482 млн. грн., депозити фізичних осіб – 3 млрд. 439 млн. грн., депозити юридичних осіб – 0.91 млрд. грн., балансовий капітал – 1 млрд. 357 млн. грн., фінансовий результат – 17 млн. грн.
В Інтернеті інформація про банк представлена на офіційному сайті ВАТ КБ «Надра»:
www.nadra.com.ua.

Subscribe to our newsletter

aub logo white 70

 

The mission of the Association of Ukrainian Banks is to support the development of the national banking system. The AUB cooperates with the Verkhovna Rada of Ukraine on improving the legislation governing banking activities, and interacts with the National Bank of Ukraine on regulatory support for the functioning of banks and non-bank financial institutions. The CBA takes care of the professional development of bank employees, expands international relations with associations and banking institutions of other countries.

 

Subscribe to our newsletter