Не згідний я з тим, що «при нинішній владі правда нікому не потрібна». А що, заповідь «не свідчи неправдиво» вже в Україні відмінили? Якраз при нинішній владі вона потрібна всім, від Президента країни до безхатченка. Хіба не з допомогою правди ми станемо вільними?
У коментарях також торкалися теми курсу гривні, тому про курс і інфляцію.
Розвиток власного виробництва країни є головною економічною метою нормальної влади. Зростання виробництва, відновлення життєво необхідних суспільству галузей економіки, для забезпечення народу роботою і товарами, збільшення зайнятості для кваліфікованої робочої сили - піднімає доходи населення і рівень життя. Адже саме зростання добробуту і вимагає народ від економічної політики влади. А такі економічні макропоказники, як курс національної валюти і інфляція є лише одними із засобів досягнення цієї стратегічної мети.
В дійсності, головною метою нашої влади в економічній політиці стала низька інфляція за будь-яку ціну, а не якийсь розвиток українського господарства, бо саме від цінової стабільності залежить майбутнє діючого політичного режиму.
В Україні національне виробництво товарів для народу деградує, воно в значній мірі замінено імпортом. Падіння курсу гривні означає зростання цін на імпортні товари. Тому курс гривні і інфляція стали самоціллю діючої влади, вони замінили собою розвиток економіки і зростання добробуту народу.
Мету діюча влада підмінила засобом, а опозиція та деякі економічні експерти не помітили підміни? Заслуга нинішньої влади полягає в тому, що вона довела цей стратегічний маразм до граничної ясності. Хоча в закамуфльованому вигляді він існував і раніше.
Розвиток українського господарства – про це тільки говорять, але не докладають ніяких зусиль для реалізації. Направляючи усі ресурси на утримування курсу гривні вони не хвилюються у що суспільству це обійдеться, адже платити врешті решт буде народ і то не тепер, а пізніше. А до того часу йому можна промивати мізки «експертами» про «покращення».
Чому японський уряд збільшує інфляцію і девальвує йєну? Тому що це засоби пожвавити японську економіку. Лише засоби, а не мета. Чимало інших країн останніми роками теж послабили свої національні валюти відносно долару – Індія, Румунія, Угорщина, Росія, Бразілія, Білорусь, Велика Британія, ін. Вони девальвували свої валюти заради поліпшення стану власної економіки, - зокрема для надання конкурентних переваг своїм експортерам. Можна валюту девальвувати контрольовано, планомірно, як в Угорщині чи Польщі – де девальвація йшла в межах 10-20% на рік, чи як у Білорусі, де через вибори Президента курс національної валюти тримали як могли, а потім в 2011 р. різко опустили в майже в 3 рази. А можна тримати, як в Україні - спалюючи золотовалютні резерви (ЗВР), нарощуючи держборг для підтримки платіжного балансу, і … гальмуючи власну економіку. Накопичуючи економічні, бюджетні, боргові проблеми, влада лише відтерміновує неминучу розплату за спотворення економічної стратегії держави.
Вже в кінці 2011, початку 2012 років аналіз платіжного балансу країни і динаміки його основних статей за останні сім років, давали підстави аргументовано говорити про передумови девальвації гривні. Про це в 2012 році, через декілька місяців після АУБ, писали і західні економічні експерти. Але я і вони помилилися не в оцінці стану і тенденцій платіжного балансу, економічних передумов девальвації, а в оцінці того, на що готова піти влада задля досягнення своєї політиканської мети.
Платіжний баланс.
Я не допускав, що наша економічна і монетарна влада насправді має інфляцію і курс за свою стратегічну мету, ігноруючи національні інтереси щодо економічного розвитку. Не допускав, що вони свідомо підуть на погіршення економічного стану країни.
Я не допускав, що влада піде на безпрецедентні валютні інтервенції в 2011-2012 роках для підтримки курсу - більші за інтервенції під час кризового 2009 року. Це призвело до небезпечного зменшення валютних резервів країни, які зараз менші ніж були в 2009 році і менші за мінімально необхідні 24 млрд. дол. США, щоб забезпечити трьохмісячний імпорт країни.
Я не допускав, що економічна влада піде на свідоме обезкровлення економіки і посадить її на голодний гривневий пайок. Протягом 2011-2012 років чистий продаж НБУ валюти з ЗВР склав 11,2 млрд.$. Отже з гривневого ринку ним було абсорбовано майже 90 млрд.грн. Це кошти, які пішли з економіки. Я не допускав, що влада піде на свідоме радикальне охолодження економіки в дуже скрутний час її відновлення від кризового удару 2008 року, що вона проігнорує ризики рецесії, як закономірний наслідок гривневого голоду і фактичної дефляції.
Я не допускав, що НБУ піде на створення штучної кризи ліквідності банків, що він доведе вартість залучення гривневих коштів на міжбанку до 40%, а залучення банками депозитів населення до 30% і вище в умовах практичної зупинки кредитування через високі процентні ставки.
Я не допускав, що НБУ проігнорує різке зростання вартості банківських пасивів. І в 2013 році за 7 місяців приріст процентних витрат склав 20,9% , а приріст процентних доходів банків - 8,5 %. Ця негативна тенденція тримається з кінця 2011року. Це призвело до погіршення фінансового стану банків.
Я не допускав, що НБУ піде на наджорстку монетарну політику для створення штучного дефіциту гривні, штучного її подорожчання і «підтримку» курсу гривні при негативному сальдо торгового балансу в ці роки.
Маючи негативне сальдо рахунку поточних операцій, влада мала його перекривати також шляхом накопичення державного боргу. З 2010 по 2012 роки він зріс майже на 25 млрд.$. І ще на 4,7 млрд.$ він збільшився за чотири місяці 2013 року. Якщо в 2009 році на кожного українця припадало приблизно 7 тис. грн. державного боргу, то тепер більше 12 тис. грн. На сім’ю з трьох чоловік - більше 36 тис. грн. І ці кошти рано чи пізно будуть забрані у кожного нас через інфляцію і девальвацію. Ця тенденція не була для мене новиною. І вона буде продовжуватися при такій владі і далі.
Державний та гарантований державою борг України (на кінець періоду)
І
останнє. Я не допускав вже тепер, що влада так спокійно сприйме трьохквартальну
рецесію і падіння промвиробництва, в чому
присутній суттєвий вплив їхніх дій зі стабілізації курсу гривні. Невже
вони не розуміють, що їхні (і наші) бюджетні проблеми є наслідком в першу чергу
їхнього вчорашнього і сьогоднішнього ігнорування стратегічної мети – розвитку економіки
і забезпечення зайнятості населення?
За
вісім місяців поточного року (в порівнянні із відповідним періодом
минулого року) доходи держбюджету вперше в історії України знизилися, і
склали 98,6%. А видатки зросли і склали 107,9%. Живемо в борг, панове.
Вчитися на чужих помилках не для нас?
http://blogs.korrespondent.net/business_blogs/blog/first4/a117394

З глибоким сумом повідомляємо, що 21 травня 2012 року на 88-році пішов з життя знаний працівник банківської системи України, секретар Ради АУБ та референт-консультант Президента АУБ Мельник Василь Ферапонтович.
Національний банк України постановою № 278 "Про затвердження змін до Інструкції про порядок організації і здійснення валютно-обмінних операцій на території України", яка набуває чинності з 23 вересня, змінив умови здійснення валютно-обмінних операцій фізичними особами. Ці нововведення коментує Президент Асоціації українських банків Олександр Сугоняко.
24 червня 2011 р. відбудеться XV звітно-виборчий З'їзд Асоціації українських банків. Станом на 10.00 23 червня підтвердили свою участь та сплатили внески на участь у З’їзді 87 банків, що складає майже 80 % від загальної кількості членів АУБ.
Президент Асоціації українських банків Олександр Сугоняко провів робочу зустріч з Першим заступником Голови Національного банку України Юрієм Колобовим та Заступником Голови НБУ Ігорем Соркіним. Під час зустрічі було обговорено питання співпраці І-го і ІІ-го рівнів банківської системи та деякі питання законодавчого забезпечення діяльності банків.
Ви, шановний Станіславе Михайловичу, своє свідоме трудове життя присвятили банківській справі і досягли значних вершин на цьому шляху. Тепер, уже у якості народного депутата України, Ваші наполегливі зусилля, спрямовані на посткризове відновлення національної банківської галузі, захист її прав, інтересів, що визнається банківською громадськістю. У День Вашого ювілею зичимо Вам, шановний Станіславе Михайловичу, міцного здоров'я, значних успіхів у Вашій громадській та політичній діяльності, сімейного щастя і благополуччя!
Асоціація українських банків вимагає скасування невластивих контрольних функцій, покладених Податковим кодексом на банки. У цьому АУБ єдина з Національним банком України, який запропонував профільному парламентському Комітету з питань фінансів, банківської діяльності, податкової та митної політики при внесенні змін до Податкового кодексу України виключити з нього абзац другий п.69.6 пункту 69.
В Асоціації українських банків на прохання Німецької консультативної групи з питань економічних реформ в Україні відбулася зустріч з членом Німецької консультативної групи, консультантом «Берлін Економікс» Робертом Кірхнером. З боку АУБ у зустрічі взяли участь Перший Віце-президент АУБ Володимир Бондар, директор Департаменту з питань нагляду та регулювання банківської діяльності Ірина Самойлова, директор Інформаційно-аналітичного центру Володимир Кучерук.
Рішенням Вищої атестаційної комісії України Голові Ради Асоціації українських банків, народному депутату України Станіславу Аржевітіну присвоєно науковий ступінь доктора економічних наук. Тема докторської дисертації, по якій захищався Аржевітін С.М., - «Грошово-кредитні відносини в розвитку економіки України» (спеціальність «Гроші, фінанси і кредит»). Захист докторської дисертації здійснено на спеціалізованій вченій раді Київського національного економічного університету ім.В.Гетьмана.
