AUB News

Банк Пекао (Україна) вступив до АУБ

ТзОВ Банк “Пекао (Україна)" прийнято до складу Асоціації українських банків. Рішення про це на своєму засіданні 22 квітня затвердила Рада АУБ.

Банк зареєстрований Національним банком України 28 лютого 1997 року (реєстраційний № 265) у формі товариства з обмеженою відповідальністю.

Місцезнаходження банку – м. Луцьк, вул.Д.Галицького, 14
Голова Правління банку – Януш Дедо.

Оголошений статутний фонд - 33,0 (тридцять три) мільйона гривень.

Оплачений статутний Фонд - 33,0 (тридцять три) мільйона гривень.

Основними напрямками діяльності ТзОВ Банк “Пекао (Україна)" є: кредитування реального сектора економіки, залучення коштів населення, проведення готівкових та безготівкових розрахунків, розробка й впровадження сучасних банківських продуктів тощо.

Координати ТзОВ Банк “Пекао (Україна)":
вул.Д.Галицького,14
м.Луцьк, 43016

Телефони: +38(0332)776210,
776217, 776216
Факс: +38(0332) 720357

 

Прес-служба
Асоціації українських банків

Рада АУБ обрала нового Голову Комітету з банківської етики

На засіданні Ради Асоціації українських банків обрано нового Голову Комітету з банківської етики. Ним став Голова Правління АКБ “Реал-банк” (м.Харків) Юрій Шрамко, який заступив на цій посаді Олександра Сорокіна (АКБ “Укрексімбанк”). До складу Комітету входять Віце-президент АУБ та Голови Правлінь банків: Аваль, ВаБанк, Електронбанк, Укрексімбанк, Укрсоцбанк, Реал-банк.

Комітет з банківської етики сформовано за пропозиціями комерційних банків. Головною його метою є сприяння формуванню умов рівного конкурентного середовища. З цією метою до компетенції Комітету передано здійснення аналізу та запобігання фактів порушень банківської етики, безпосередній розгляд справ та прийняття рішень за ними, застосування заходів, що забезпечують оперативний та справедливий розгляд справ.

Серед функцій Комітету, зокрема, передбачається аналіз та запобігання встановленню банками необґрунтовано високих відсотків за банківськими депозитами та занижених процентних ставок за кредитами, встановленню банками занижених (демпінгових) розцінок на комісійні послуги. Також Комітет слідкуватиме за некоректними діями банків та порушенням професійної етики на міжбанківському кредитному та валютному ринках.

На думку банкірів, створення Комітету надасть можливість вести внутрісистемний діалог з впровадження етичних стандартів у банківську діяльність, є свідченням зростання цивілізованості вітчизняної банківської системи, усвідомленням необхідності формування таких етичних стосунків між банками, які сприяли б утвердженню позитивного іміджу та довіри до неї.

Прес-служба
Асоціації українських банків

При АУБ буде створено Третейський суд

Створити при Асоціації українських банків Третейський суд, який би забезпечував швидке та справедливе розв”язання спорів між банками та їх клієнтами. Рішення про це ухвалено 22 квітня на засіданні Ради АУБ. Банкіри також затвердили  “Положення про постійно діючий Третейський суд  при Асоціації українських банків”, “Регламент постійно діючого Третейського суду при Асоціації українських банків”, “Положення про витрати, пов’язані з вирішенням спору в постійно діючому Третейському суді при Асоціації українських банків”.

Головою Третейського суду при АУБ обрано заступника Голови АКБ “Мрія” п.Жукова А.М. На засіданні Ради АУБ затверджено список суддів постійно діючого Третейського суду при Асоціації українських банків та доручено провести реєстрацію новоутвореної структури в Мінюсті України.

Нагадаємо, з 16 червня 2004 року набрав чинності Закон України “Про Третейські суди”.  Він містить цілу низку нових позитивних зрушень, порівняно з раніше діючими нормативними документами.

Так, дотепер питання розгляду спорів третейськими судами регулювалися “Положенням про третейський суд” для роз”яснення господарських суперечок між об”єднаннями, підприємствами, організаціями та установами, яке було затверджено постановою Державного арбітражу при Раді Міністрів СРСР від 30 грудня 1975 року. Прийняте за радянських часів державного регулювання економіки, воно не мало діючих механізмів розв”язання спорів.

На відміну від Положення, новий закон врегулював правовий стан та повноваження постійно діючих третейських судів, порядок їх створення, розгляду спорів, виконання їх рішень тощо.

Таким чином третейський суд може бути певною альтернативою державним судам, відмінностями якого будуть:

  • відсутність залежності від органів державної влади;
  • швидкість розгляду спорів;
  • професіоналізм та неупередженість суддів при розгляді справ.

На переконання банкірів, існуюча до цього часу в Україні чотирирівнева система розгляду господарських суперечок є занадто зарегулюваною і складною. Терміни розгляду справ не визначені і часто перевищують розумні межі. А для несумлінного партнера існує чимало можливостей ухилятися від цивільної відповідальності або відтягувати таку відповідальність на невизначений термін. За таких умов створення при Асоціації третейського суду значно розв”яже банкам чимало проблем, допоможе їм захищати та відстоювати свої законні права та інтереси, – вважає Президент АУБ Олександр Сугоняко.


Прес-служба
Асоціації українських банків

Президент АУБ закликав Прем’єр-міністра України законодавчо змінити порядок управління державними банками

Президент Асоціації українських банків Олександр Сугоняко звернувся до Прем’єр-міністра України Юлії Тимошенко з проханням ініціювати прискорення прийняття Верховною Радою змін до Закону "Про банки і банківську діяльність" в частині надання права Кабінету Міністрів самостійно формувати наглядову раду державних банків.

Обґрунтовуючи необхідність внесення таких змін, Президент АУБ звернув увагу на правову невідповідність, закладену в Законі "Про банки і банківську діяльність" в частині визначення порядку формування органів управління державними банками.

Так статтею 116 Конституції України передбачено, що управління об’єктами державної власності здійснює Кабінет Міністрів України. Ця конституційна норма знайшла своє відображення в статті 7 Закону України "Про банки і банківську діяльність", якою визначено, що рішення щодо заснування державного банку, затвердження його статуту, розміру статутного фонду чи ліквідації банку приймає Кабінет Міністрів України. Тобто, саме Кабінет Міністрів є органом, якому Законом передане право виконання функцій власника банку.

Разом з тим, наголошує Президент АУБ, відповідно до частини 9 цієї статті вищим органом управління державного банку є наглядова рада, яка призначається Верховною Радою та Президентом України, і до складу якої можуть входити народні депутати України, представники органів виконавчої влади та інші особи, що відповідають вимогам Закону.

Згідно зі статтями 7, 38, 39 Закону саме на наглядову раду покладені всі основні управлінські функції – визначення основних напрямів діяльності банку та затвердження звітів про їх виконання, розподіл прибутку, контроль діяльності правління, прийняття рішень щодо розширення регіональної системи банку тощо.

При цьому, каже Олександр Сугоняко, Закон не надає Кабінету Міністрів права змінити склад ради у разі, якщо вона здійснюватиме політику, яка не буде відповідати інтересам держави та кредиторів банку.

Таким чином, переконаний Президент АУБ, Законом закладена правова невідповідність, коли управлінські рішення приймає наглядова рада, а відповідальність несе Кабінет Міністрів, який її не формує. “Усунення Кабінету Міністрів України від формування вищого органу управління державним банком не дає йому можливості повноцінно виконувати покладені на нього Конституцією України функції управління об’єктами державної власності”, – наголошується у зверненні до Юлії Тимошенко.

В АУБ вважають, що участь народних депутатів у наглядовій раді державного банку суперечить і Закону України “Про статус народного депутата України”, частиною 1 статті 3 якого передбачено, що народний депутат не має права входити до складу керівництва, правління чи ради підприємства, установи, організації, що має на меті одержання прибутку. Одночасно стаття 4 цього Закону передбачає дострокове припинення повноважень народного депутата України у разі порушення вимог частини 1 статті 3 Закону.

З огляду на вищевикладене АУБ наголосила на необхідності ініціювати прискорення прийняття Верховною Радою проекту Закону “Про внесення змін до статті 7 Закону України "Про банки і банківську діяльність" (реєстраційний № 1088 від 23.05.02 р.).

“Мета таких змін в тому, щоб персоніфікувати відповідальність наглядових рад держбанків як реального представника інтересів держави і усунути різні політичні впливи на діяльність банків. Якщо для досягнення цієї мети потрібно ці банки передати у власність НБУ, - це може бути. Очевидно, що в наглядовій раді держбанку не можуть бути представники інших банків і банкіри”, – підкреслив Президент АУБ Олександр Сугоняко.

Прес-служба
Асоціація українських банків

Президент АУБ закликав Прем’єр-міністра України законодавчо змінити порядок управління державними банками

Президент Асоціації українських банків Олександр Сугоняко звернувся до Прем’єр-міністра України Юлії Тимошенко з проханням ініціювати прискорення прийняття Верховною Радою змін до Закону "Про банки і банківську діяльність" в частині надання права Кабінету Міністрів самостійно формувати наглядову раду державних банків.

Обґрунтовуючи необхідність внесення таких змін, Президент АУБ звернув увагу на правову невідповідність, закладену в Законі "Про банки і банківську діяльність" в частині визначення порядку формування органів управління державними банками.

Так статтею 116 Конституції України передбачено, що управління об’єктами державної власності здійснює Кабінет Міністрів України. Ця конституційна норма знайшла своє відображення в статті 7 Закону України "Про банки і банківську діяльність", якою визначено, що рішення щодо заснування державного банку, затвердження його статуту, розміру статутного фонду чи ліквідації банку приймає Кабінет Міністрів України. Тобто, саме Кабінет Міністрів є органом, якому Законом передане право виконання функцій власника банку.

Разом з тим, наголошує Президент АУБ, відповідно до частини 9 цієї статті вищим органом управління державного банку є наглядова рада, яка призначається Верховною Радою та Президентом України, і до складу якої можуть входити народні депутати України, представники органів виконавчої влади та інші особи, що відповідають вимогам Закону.

Згідно зі статтями 7, 38, 39 Закону саме на наглядову раду покладені всі основні управлінські функції – визначення основних напрямів діяльності банку та затвердження звітів про їх виконання, розподіл прибутку, контроль діяльності правління, прийняття рішень щодо розширення регіональної системи банку тощо.

При цьому, каже Олександр Сугоняко, Закон не надає Кабінету Міністрів права змінити склад ради у разі, якщо вона здійснюватиме політику, яка не буде відповідати інтересам держави та кредиторів банку.

Таким чином, переконаний Президент АУБ, Законом закладена правова невідповідність, коли управлінські рішення приймає наглядова рада, а відповідальність несе Кабінет Міністрів, який її не формує. “Усунення Кабінету Міністрів України від формування вищого органу управління державним банком не дає йому можливості повноцінно виконувати покладені на нього Конституцією України функції управління об’єктами державної власності”, – наголошується у зверненні до Юлії Тимошенко.

В АУБ вважають, що участь народних депутатів у наглядовій раді державного банку суперечить і Закону України “Про статус народного депутата України”, частиною 1 статті 3 якого передбачено, що народний депутат не має права входити до складу керівництва, правління чи ради підприємства, установи, організації, що має на меті одержання прибутку. Одночасно стаття 4 цього Закону передбачає дострокове припинення повноважень народного депутата України у разі порушення вимог частини 1 статті 3 Закону.

З огляду на вищевикладене АУБ наголосила на необхідності ініціювати прискорення прийняття Верховною Радою проекту Закону “Про внесення змін до статті 7 Закону України "Про банки і банківську діяльність" (реєстраційний № 1088 від 23.05.02 р.).

“Мета таких змін в тому, щоб персоніфікувати відповідальність наглядових рад держбанків як реального представника інтересів держави і усунути різні політичні впливи на діяльність банків. Якщо для досягнення цієї мети потрібно ці банки передати у власність НБУ, - це може бути. Очевидно, що в наглядовій раді держбанку не можуть бути представники інших банків і банкіри”, – підкреслив Президент АУБ Олександр Сугоняко.

Прес-служба
Асоціація українських банків

Актив-банк пропонує послуги з авалювання податкових векселів за низькими комісійними та коротким терміном їх надання

Актив-банк пропонує послуги з авалювання податкових векселів за низькими комісійними та коротким терміном їх надання. Так, термін здійснення першої операції з моменту подачі всіх документів займає до трьох діб. Всі наступні операції для цього клієнта здійснюється в термін до трьох годин. Мінімальна відсоткова ставка комісійної винагороди Банку як аваліста становить 0,3% від вартості податкового векселя та визначається за результатами переговорів з клієнтами.

Банк здійснює авалювання податкових векселів підприємств, які ввозять товари на митну територію України. Це забезпечує можливість одержувати відстрочку сплати за податком на додану вартість за терміном, який передбачений законодавством України.

Операції з авалювання податкових векселів здійснюються відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 01.10.97 №1104 “Про затвердження Порядку випуску, обігу та погашення векселів, які видаються на суму податку на додану вартість при ввезенні (пересиланні) товарів на митну територію України” та з урахуванням положень Закону України від 25.03.05 № 250-IV “Про внесення змін до Закону України “Про Державний бюджет України на 2005 рік” та деяких інших законодавчих актів України”.

Варто відзначити, що авальований податковий вексель дає можливість відстрочити сплату податку на додану вартість до бюджету на строк до 30 днів при ввезенні товарів на митну територію України.

Наталка Фольовчук
This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

АКИБ «УкрСиббанк» был удостоен звания «Лучший инвестиционный банк Украины» по итогам 2004 года

АКИБ «УкрСиббанк» был удостоен звания «Лучший инвестиционный банк Украины» по итогам 2004 года ро результатам рейтинга от агентства Cbonds, выпустив на рынок облигации на наибольшую сумму.

Начальник Департамента инвестиционного бизнеса АКИБ «УкрСиббанк» Александр Суляев заявил: «Мы уже не первый год возглавляем рейтинг инвестиционных банков и намерены оставаться лидерами. Задавая высокие стандарты бизнеса, мы выпускаем на рынок только качественных эмитентов и постоянно поддерживаем ликвидность выпущенных нами бумаг.» Александр Суляев отметил также, что выпуски УкрСиббанка занимают 45% в общем объеме торгов облигациями в ПФТС, что свидетельствует о их высоком качестве как фондовых инструментов.

В 2004 г. УкрСиббанк принял участие в организации семи рыночных выпусков облигаций на общую сумму 195 млн.грн., среди которых эмиссии ПроКредитбанк, серия D, ООО «МКС», «Фирма Т.М.М.»-ООО, Одесский завод шампанских вин, ОАО «АК «Комбинат «Приднепровский», ООО «Квиза-Трейд», выпуск муниципальных облигаций Запорожья.

При составлении рейтинга андеррайтеров агентством было учтено 58 выпусков облигаций, размещение которых было проведено в течение 2004 года. Совокупный объем учтенных выпусков облигаций – 944,2 млн. грн.
Ранее УкрСиббанк стал наиболее активным торговцем корпоративными и муниципальными облишгациями в ПФТС поитогам 2004 г.

Для справки:

АКИБ «УкрСиббанк» зарегистрирован 18 июня 1990 года. Банк имеет полную лицензию НБУ №75 от 24 декабря 2001 года на проведение банковских операций.

По состоянию на 01.05.2005 г.: чистые активы – 6,48 млрд. грн., капитал – 745 млн. грн., кредитно-инвестиционный портфель составляет 4,69 млрд. грн., средства корпоративных клиентов – 2,2 млрд. грн., средства физических лиц – 1,94 млрд. грн.

На сегодняшний день региональная сеть насчитывает 612 филиалов и отделений по всей территории Украины. Клиентами АКИБ «УкрСиббанк» являются более 34 тысячи предприятий Украины, количество счетов физических лиц превышает 873 тысячи.

АКИБ «УкрСиббанк» выступил андеррайтером 27 выпусков облигаций, среди которых эмиссии ЗАО "Киевстар Дж.Эс.Эм." (первая и вторая эмиссии), ГМА "Борисполь" (первая, вторая и третья эмиссия), ЗАО "Сармат" (первая и вторая эмиссия), ДП ЗАО "ПО "Киев-Конти" "Конти-Инвест", ОАО "Азот", ООО «Концерн «АВК», ЗАО «ПроКредит Банк» (вторая и третья эмиссии), ООО «МКС», Киевской и Запорожской городской администрации и др. на общую сумму почти 1,6 млрд.грн.


Галина Богданенко
Пресс-служба АКИБ "УкрСиббанк"

АКБ «Укрсоцбанк» намерен открыть 25 отделений по всей территории Украины до конца 2005 года

До конца 2005 года АКБ «Укрсоцбанк» намерен открыть 25 универсальных отделений по всей территории Украины. Об этом сообщила пресс-служба «Укрсоцбанка» со ссылкой на начальника управления развития сети банка Людмилу Пономареву.

«К открытию новых отделений наш банк подходит взвешенно, — говорит Людмила Пономарева, — Для нас важен в первую очередь не количественный показатель развития сети, а качественный, поэтому новые отделения открываются только тогда, когда банк уверен в их окупаемости».

СПРАВКА. АКБ «Укрсоцбанк» основан в сентябре 1990 года, входит в группу крупнейших банков Украины. Его филиальная сеть включает 507 операционных точек. Чистые активы банка на 1 мая 2005 года составили 8,88 млрд. грн., капитал — 923 млн. грн., кредитный портфель - 4,46 млрд. грн., объем средств юридических лиц на срочных и текущих счетах достиг 4,77 млрд. грн. Текущий финансовый результат деятельности банка на 1 мая 2005 года составил 13,7 млн. грн.


Пресс-служба
АКБ "Укрсоцбанк"

До конца 2005 года АКБ «Укрсоцбанк» откроет 24 центра финансовых услуг, действующих по принципу «финансового супермаркета»

До конца 2005 года АКБ «Укрсоцбанк» во всех регионах Украины откроет 24 центра финансовых услуг, действующих по принципу «финансового супермаркета». В них, помимо непосредственно банковских продуктов, клиентам «Укрсоцбанка» будут предоставляться страховые, нотариальные, юридические, риэлторские услуги, услуги  негосударственного пенсионного  фонда. Об этом сообщила пресс-служба «Укрсоцбанка» со ссылкой на начальника управления развития сети банка Людмилу Пономареву.

«Основная цель центров финансовых услуг (ЦФУ) — предоставление комплекса, дополняющих друг друга финансовых и иных услуг в удобном для клиента формате, что называется, «под одной крышей». Открытие ЦФУ является одним из направлений стратегии банка, направленной на развитие розничных финансовых услуг, которые становятся все более выгодным бизнесом, — говорит Людмила Пономарева, — Партнеров по работе в формате центров финансовых услуг «Укрсоцбанк» отбирает на жесткой тендерной основе, поэтому клиентам  гарантировано высокое качество обслуживания».

На сегодняшний день АКБ «Укрсоцбанк» открыл два центра финансовых услуг — в Крыму и Харькове, в конце мая подобная структура появится в Донецке.

СПРАВКА. АКБ «Укрсоцбанк» основан в сентябре 1990 года, входит в группу крупнейших банков Украины. Его филиальная сеть включает 507 операционных точек. Чистые активы банка на 1 мая 2005 года составили 8,88 млрд. грн., капитал — 923 млн. грн., кредитный портфель - 4,46 млрд. грн., объем средств юридических лиц на срочных и текущих счетах достиг 4,77 млрд. грн. Текущий финансовый результат деятельности банка на 1 мая 2005 года составил 13,7 млн. грн.


Пресс-служба
АКБ "Укрсоцбанк"

АУБ: Рішення Нацбанку сприятиме покращанню інвестиційного клімату

У відповідь на звернення Асоціації українських банків та іноземних інвесторів Національний банк України прийняв рішення про відміну Положення про порядок здійснення в грошовій формі іноземних інвестицій в Україну та повернення іноземному інвестору його інвестицій, а також репатріації прибутків, доходів, інших коштів, одержаних від інвестиційної діяльності в Україні, що було затвердженого постановою Правління Національного банку України № 482 від 14.10.2004 року.

Таке рішення Національного банку України, на думку АУБ, сприятиме покращанню інвестиційного клімату в Україні.

З моменту вступу в дію Положення № 482 від банків, іноземних інвесторів та їх партнерів до Асоціації надійшла велика кількість зауважень до положень Постанови № 482, які порушували норми законів України. АУБ, особливо за правової підтримки банків з іноземним капіталом, неодноразово зверталася до Національного банку України з приводу необхідності внесення відповідних змін до Положення та неодноразово просила НБУ скасувати згадану постанову.


Прес-служба
Асоціації українських банків

АУБ: Рішення Нацбанку сприятиме покращанню інвестиційного клімату

У відповідь на звернення Асоціації українських банків та іноземних інвесторів Національний банк України прийняв рішення про відміну Положення про порядок здійснення в грошовій формі іноземних інвестицій в Україну та повернення іноземному інвестору його інвестицій, а також репатріації прибутків, доходів, інших коштів, одержаних від інвестиційної діяльності в Україні, що було затвердженого постановою Правління Національного банку України № 482 від 14.10.2004 року.

Таке рішення Національного банку України, на думку АУБ, сприятиме покращанню інвестиційного клімату в Україні.

З моменту вступу в дію Положення № 482 від банків, іноземних інвесторів та їх партнерів до Асоціації надійшла велика кількість зауважень до положень Постанови № 482, які порушували норми законів України. АУБ, особливо за правової підтримки банків з іноземним капіталом, неодноразово зверталася до Національного банку України з приводу необхідності внесення відповідних змін до Положення та неодноразово просила НБУ скасувати згадану постанову.


Прес-служба
Асоціації українських банків

Subscribe to our newsletter

aub logo white 70

 

The mission of the Association of Ukrainian Banks is to support the development of the national banking system. The AUB cooperates with the Verkhovna Rada of Ukraine on improving the legislation governing banking activities, and interacts with the National Bank of Ukraine on regulatory support for the functioning of banks and non-bank financial institutions. The CBA takes care of the professional development of bank employees, expands international relations with associations and banking institutions of other countries.

 

Subscribe to our newsletter