AUB News

ВАТ «Кредобанк» розпочинає впровадження системи ARIS

За сприяння та методологічної допомоги стратегічного інвестора PKO BP SA з вересня 2006 року ВАТ «КРЕДОБАНК» розпочинає впроваджувати систему ARIS (програмний інструментарій німецької компанії IDS Scheer), що дасть змогу банку завдяки передовим технологіям вийти на новий рівень роботи з бізнес-процесами, оптимізувати їх і підвищити ефективність, застосовуючи процесний підхід. У підсумку - КРЕДОБАНК підвищить якість продуктів, послуг та обслуговування клієнтів.   

ARIS – це не лише велика кількість програмних засобів, але й методологія, яка надає широкі можливості для вдосконалення діяльності банку у різних сферах: розробки стратегії розвитку банку, здійснення опису, аналізу та оптимізації (ре-інжинірингу) бізнес-процесів, управління операційними ризиками, впровадження системи управління якістю, управління знаннями.

На початковому етапі проекту впровадження інструментарію ARIS у ВАТ «КРЕДОБАНК» планується:

  • -          створити єдину базу знань банку про продукти, послуги та технології обслуговування клієнтів;
  • -          здійснити опис та визначити ефективність основних бізнес-процесів банку та сформулювати напрямки та механізми їх оптимізації;
  • -          забезпечити ефективне навчання працівників та уніфікувати виконання операцій у всій системі банку;
  • -          здійснити впровадження механізму обрахунку собівартості та часу виконання бізнес-процесів;
  • -          підготувати банк до впровадження автоматизованих систем класу ERP (планування використання ресурсів), CRM (управління взаємовідносинами з клієнтами) та Workflow (управління потоками робіт).

Результатом впровадження процесного підходу з використанням системи ARIS за рахунок оптимізації бізнес-процесів та підвищення якості стане:

  • -          посилення відповідальності за кінцевий результат процесів;
  • -          скорочення витрат банку;
  • -          скорочення терміну розробки та впровадження продуктів та послуг;
  • -          скорочення часу навчання працівників;
  • -          скорочення часу тривалості процесів;
  • -          прозорість та зрозумілість технологій;
  • -          зниження витрат на неякісні продукти або відмова від неякісних банківських продуктів;
  • -          формування зв’язку кожного працівника з системою стратегічних цілей банку;
  • -          оперативний доступ та отримання змін по всій системі банку щодо актуальної інформації різних рівнів про банківські продукти, нормативні документи та бізнес-процеси (процедури, технології).

У перспективі ВАТ «КРЕДОБАНК», використовуючи досвід та підтримку стратегічного інвестора, буде розвивати цей напрямок та впроваджувати більш складні інструменти ARIS, які вже ефективно працюють у PKO BP SA.

ПУМБ предложил новый продукт для малых и средних предпринимателей

В рамках реализации программы обслуживания субъектов малого и среднего бизнеса Первый Украинский Международный банк (ПУМБ) выпустил на рынок новый продукт  «Кредит на приобретение коммерческой недвижимости».

Продукт позволит малым и средним предприятиям, а также частным предпринимателям приобретать торговые, офисные или складские помещения без дополнительного залогового обеспечения, поскольку в качестве залога по кредиту выступает приобретаемая недвижимость.

Кредиты предоставляются сроком до 7 лет. Сумма кредита  может составлять до 300 тыс. долларов США или эквивалент в другой валюте. Процентные ставки установлены в размере: 17,2% - в гривне, 13% - в долларах США, 12,5% - в евро. Первоначальный взнос при предоставлении кредита на приобретение коммерческой недвижимости составляет не менее 10%.

Предложение  кредита на приобретение коммерческой недвижимости, адаптированного к сегменту малого и среднего бизнеса,  обусловлено стремительным развитием рынка недвижимости и достаточно высоким уровнем спроса на данный  вид  финансовых услуг.


Справка
ЗАО «ПУМБ» зарегистрировано в 1991 г. Акционерами банка являются общество с ограниченной ответственностью "СКМ Финанс" (99%), физические лица (1%).
По состоянию на 1 июля 2006 г. чистые активы ПУМБ составили 4 449,7 млн. гривен, кредитный портфель — 2 653,8 млн. гривен, собственный капитал — 517,5 млн. гривен.
2-й квартал банк закончил с прибылью 10,63 млн. гривен.

6 вересня о 12.00 відбудеться підписання Угоди про співпрацю та прес-конференція Асоціації українських банків (АУБ) та Банківської Асоціації Центральної та Східної Європи (ВАСЕЕ)

Анонс
церемонії підписання Угоди про співпрацю
та прес-конференції Асоціації українських банків (АУБ) та Банківської Асоціації Центральної та Східної Європи (ВАСЕЕ)

Прес-конференція відбудеться у середу 6 вересня о 12.00
в приміщенні Асоціації українських банків.

У прес-конференції візьмуть участь:

- Президент Асоціації українських банків (АУБ) п. Олександр Сугоняко;
- Генеральний Секретар Банківської Асоціації Центральної та Східної Європи (ВАСЕЕ) п. Іштван Лендьєл.

Прес-конференція відбудеться за адресою:
м. Київ, вул. Марини Раскової, 15,
зал засідань Асоціації українських банків (кім. 710), 7-й поверх.

До участі у прес-конференції запрошуються усі бажаючі журналісти. Початок реєстрації журналістів – з 11.45. Про участь представників ЗМІ у прес-конференції просимо завчасно повідомити за телефоном Приймальні АУБ: 516-87-75.

 

P.S.
Мета підписання Угоди:

- зміцнення ділових зв'язків між банками, що входять в АУБ і ВАСЕЕ, з метою розвитку і зміцнення банківських систем України і країн, представлених у ВАСЕЕ;
- здійснення обміну інформацією про стан економіки України і країн, представлених у ВАСЕЕ, про їхні банківські системи;
- сприяння   поширенню   передового   досвіду   у   сфері   банківських технологій і банківських послуг; здійснення обміну інформацією про новації в організації банківської справи, на фінансовому і валютному ринках України і країн, представлених у ВАСЕЕ;
- сприяння обмінові досвідом   службовцями   банків - членів Сторін, перепідготовці і підвищенню кваліфікації банківського персоналу.

 

Банківська Асоціація Центральної та Східної Європи (BACEE, www.bacee.hu) заснована в 1996 р. з метою просування ділових відносин її банків-членів з фінансовими установами Центральної та Східної Європи (ЦСЄ). Задля підтримки поширення бізнесу у цих країнах, BACEE забезпечує інформаційні та аналітичні послуги щодо країн та банківських ризиків у них.

З другого боку, BACEE надає консультативні  послуги банкам-членам з  ЦСЄ, які хочуть розвивати більш активну присутність на міжнародних ринках. Ці послуги включають пропозиції щодо ділової політики, прозорості (транспарентності), представлення банківської документації зарубіжним партнерам, до- і після-рейтингові консультації, залучення  кредитних ліній від зарубіжних банків та міжнародних фінансових установ, а також  підготовка для продажу зарубіжним інвесторам.

За словами п. Іштвана Ленгеля, BACEE створила унікальну базу даних  з інформацією про  банки у регіоні ЦСЄ, яка є вільно доступною для її членів та стала одним з найбільш важливих  джерел інформації щодо банків у Центральній та Східній Європі. За його словами, Банківську Асоціацію Центральної та Східної Європи цікавить, насамперед, налагодження тісної співпраці, а також можливість надання аналітичних послуг українським банкам, участь у підготовці фахівців для вітчизняних банків з “Базелю-2”, кредитних ризиків тощо. Він також розповів про нові можливості аналізу фінансових звітів, планування, менеджменту та корпоративного управління. Він також зауважив, що співробітництво в цій сфері має бути корисним для всіх сторін і сприяти залученню інвестицій в українську банківську систему. Новітні методики повної аналітики банків повинні сприяти підвищенню прозорості та інвестиційної привабливості вітчизняних фінансових установ.

ПриватБанк совершил очередной переворот в сфере коммунальных платежей

Принципиально новую схему оплаты коммунальных платежей реализовал для своих клиентов ПриватБанк. Теперь вносить плату за свет-воду-газ и так далее можно в любое время суток в банкоматах этого банка.

Новый, оригинальный принцип внесения платы за коммунальные услуги, это, в первую очередь, колоссальная экономия времени. Такая операция занимает считанные минуты и избавляет от утомительной необходимости стоять в очередях в кассы. К тому же, большинство банкоматов работает круглосуточно и оплатить в них услуги коммунальных предприятий можно и после окончания рабочего дня, когда банковские отделения уже не работают. Кстати, такие платежи в банкомате на порядок дешевле, чем  в банковских кассах.

Первыми воспользоваться новой услугой смогут жители Днепропетровска и Луганска – именно в этих городах стартовал проект «Комбат – коммунальный банкомат». В ближайшее время аналогичная услуга появится в Кривом Роге и городах Донецкой области.

Развитая сеть банкоматов ПриватБанка позволяет клиентам не ломать себе голову над тем, где же совершить проплату. Так, в Днепропетровске банкоматов уже более 250-ти, в небольшом Луцке – свыше полусотни. Так что совершить коммунальный платеж с помощью «комбатов» можно не только в любое время, но и практически в любом уголке города.

Для того, чтобы воспользоваться этой услугой, достаточно иметь муниципальную карту и любую платежную карту ПриватБанка.

Алгоритм оплаты в «комбате» выглядит следующим образом:

  • 1.        Выбрать в банкомате пункт меню "Электронный банк" и операцию "Коммунальные платежи".
  • 2.        Ввести номер своей муниципальной карты.
  • 3.        После появления информации о задолженности по каждому виду коммунальных услуг выбрать необходимую операцию - "ОПЛАТИТЬ ВСЕ", "ОПЛАТИТЬ ЧАСТИЧНО" или "ОТМЕНА".
  • 4.        При выборе пункта меню "Оплатить частично" указать предприятия, в адрес необходимо совершить платеж.
  • 5.        Получить чек, подтверждающий осуществление операции.

Более подробную информацию можно получить по телефону (380) 562 393579 (Наталья Моногарова, Бизнес обслуживания индивидуальных клиентов ПриватБанка).

До Ощадбанку надійшов перший транш

31 серпня  2006 року ВАТ “Ощадбанк”  отримав   перший  у 2006 році  транш бюджетних коштів у розмірі  50 000 000 гривень  для компенсації грошових заощаджень громадян, вкладених в установи колишнього Ощадбанку СРСР, що діяли на території України.

На виконання  постанов Кабінету  Міністрів  України від 3 серпня 2006 року № 1091 “Про виплату у 2006 році громадянам України компенсації втрат від знецінення грошових заощаджень і страхових внесків, вкладених до 2 січня 1992 р. в установи Ощадного банку СРСР та державного страхування СРСР, що діяли на території України”  та  від 15 серпня 2006 р. № 1205 “Про деякі питання відновлення заощаджень громадян України” передбачено протягом 2006 року провести виплати на загальну суму 590 млн. гривень.

 

Одержані Ощадбанком грошові кошти розподілено для здійснення таких виплат:

 

10 000 000 гривень – вкладникам з числа тих, що не отримали протягом  2002-2005 років компенсацію грошових заощаджень, у межах залишку проіндексованого вкладу, але не більш як 50 гривень за одним рахунком кожного вкладника;

 

 5 000 000 гривень – спадкоємцям вкладників, померлих у 2003-2004 роках, у межах залишку проіндексованого вкладу в розмірі державної допомоги на поховання, але не більш як 150 гривень;

           35 000 000 гривень – спадкоємцям вкладників, померлих у 2005-2006 роках, в межах залишку проіндексованого вкладу, але не більш як 500 гривень.

АБ "Брокбизнесбанк" прошел международный аудит.

Международная аудиторская компания ЗАО «Делойт энд туш ЮСК» завершила аудит финансовой отчетности АБ "Брокбизнесбанк" и его дочерних компаний по состоянию на 31 декабря 2005 г. в соответствии с международными стандартами финансовой отчетности (МСФО).

Отчет независимых аудиторов подтвердил, что финансовая отчетность АБ "Брокбизнесбанк" достоверно отражает финансовое состояние банка по состоянию на 31 декабря 2005 года.

По результатам проверки активы банка составили 4 562 648 тыс. грн, в т.ч. кредиты предоставленные клиентами за вычетом резервов составляет 2 703 098 тыс. грн; обязательства банка составили всего 4 144 423 тыс. грн. и собственный капитал банка составил 418 225 тыс. грн.

31 серпня 2006 р. відбулися чергові Загальні збори акціонерів ВАТ КБ „Хрещатик”.

На зборах акціонери банку, враховуючи динамічний розвиток „Хрещатика” та його філіальної мережі, необхідність подальшого зміцнення конкурентних позицій та підвищення інтенсивності активних операцій, одностайно прийняли рішення про збільшення статутного капіталу до 540 млн грн. Для цього у період з 16 жовтня до 15 грудня включно здійснюватиметься шоста емісія акцій банку шляхом їх закритого випуску за існуючою номінальною вартістю загальною сумою 290 млн грн. Розміщення акцій проводитиметься у два етапи. Кошти, залучені у ході емісії, банк спрямовуватиме на розвиток власної інфраструктури і впровадження новітніх банківських технологій, збільшення обсягів активних операцій.

Крім того, рішенням Загальних зборів розподілено повноваження між органами управління банку, а також затверджено першим заступником голови Правління Юлію Тур.

Дисконтная программа АБ "Брокбизнесбанк" пополняет число участников

Для развития партнерских отношений  с клиентами в АБ "Брокбизнесбанк" действует Дисконтная программа, в которой участвуют ведущие отечественные компании. Все участники предоставляют скидки до 20% на свои товары и услуги клиентам-держателям платежных карт АБ "Брокбизнесбанк" – как физическим, так и юридическим лицам.

Благодаря Дисконтной программе корпоративные клиенты банка, представители малого и среднего бизнеса могут воспользоваться профессиональными услугами, сопутствующими любой финансовой деятельности, – страховыми («Брокбизнесстрахование», «Веско», «Провита»), юридическими («Шабалин и Костянчук»), консалтинговыми (Институт организации времени), сервисными (Президент-отель «Киевский»), рекламно-информационными (Издательский дом «Свит», «Всеукраинская бесплатная справка 53-145-53», газета «Метро»).

Для частных клиентов особенно удобными являются скидки в сети аптек «Интерфарм» и «Биокон», медицинских учреждениях «Берегиня» и «ТАС-Клиника семейной медицины», туристических компаниях «Гамалия», «Спутник-Украина» и «Туристический лидер».

                 Дисконтная программа АБ «Брокбизнесбанк» постоянно пополняется новыми компаниями-участниками, способствуя развитию их бизнеса, привлечению новых клиентов, укреплению позиций на рынке.

Дан старт “Безопасной рассрочке” от банка Аваль м ALICO AIG Life

Киев. 30 августа. - Страховая компания ALICO AIG Life и один из лидеров украинского банковского сектора – банк Аваль – объявили об общенациональном внедрении совместной программы “Безопасная рассрочка”. Эта программа была разработана с целью обеспечить платежеспособность заемщиков банка  при наступлении несчастного случая с последствиями потери работоспособности или смерти заемщика. В течение трёх месяцев программа тестировалась в качестве пилотного проекта в региональных филиалах банка в Черкасской и Полтавской областях.  По окончании пилотного периода руководством обеих компаний было принято решение о внедрении “Безопасной рассрочки” во всех регионах Украины.

 

Суть программы “Безопасная рассрочка” состоит в страховании жизни человека,  получающего ссуду в банке. В случае наступления непредвиденных обстоятельств, которые приводят к потере работоспособности или смерти заемщика, всю задолженность по кредиту перед банком берет на себя страховая компания.  Такой вид страхования является одним из наиболее распространенных в странах Западной Европы и Северной Америки и известный в мире как  Credit Life”. В Украине такой метод сочетания двух финансовых услуг – ссуды и страхования жизни – ещё только развивается.

 

В настоящее время Аваль и ALICO AIG Life предоставляют услугу “Безопасная рассрочка” клиентам, получающим потребительские кредиты. Осенью аналогичная программа будет внедрена для заемщиков средств на приобретение автомобилей. Планы партнеров также предусматривают распространение действия этой программы на ипотечное кредитование.

 

Такой совместный проект можно назвать знаковым для украинского финансового сектора. Ведь в нем объединили свои усилия компании, которые являются флагманами в своей сфере деятельности. Руководство обоих партнеров убеждено, что такой тандем “лидер + лидер” не только приведет к увеличению числа клиентов двух компаний, но и существенно повысит уровень доверия граждан к услугам как кредитования, так и страхования жизни, что, безусловно, обеспечит дополнительный стимул для развития украинского финансового сектора.  

Для развития карточных продуктов важно развитие банкоматной сети – эксперт АКБ «Укрсоцбанк»

Для развития карточных продуктов важны не только объемы эмиссии, но и развитие банкоматной сети, — считает Ирина Князева, заместитель председателя правления АКБ «Укрсоцбанк».  По ее мнению, банку необходимо устанавливать банкоматы там, где они будут приносить прибыль — в первую очередь в отделениях, а также в крупных торговых центрах.

В настоящее время  АКБ «Укрсоцбанк» эмитирует карты платежных систем VISA и MasterCard, однако, рассматривается и вопрос сотрудничества с  American Express.

«Предлагая свои карточные продукты, банкам необходимо работать не только с руководителями предприятий, но и непосредственно с работниками. Важно выяснить, какая карта нужна потребителю и для чего. Как раз после изучения спроса граждан Укрсоцбанк внедрил новый продукт — карту «Кредитка», — резюмирует Ирина Князева.

Платежная карточка «Кредитка» позволяет ее владельцу  получить кредитный лимит в размере шести среднемесячных заработных плат. Основное преимущество «Кредитки» — предоставление возобновляемой кредитной линии. Погашение задолженности  за ее использованние производится частями — ежемесячно 5% от суммы задолженности за определенный период и начисленных процентов. Но уже в том же месяце (то есть сразу же после 5%-ного погашения задолженности) клиент снова получает возможность использовать всю сумму кредитного лимита.

Заява Президента АУБ з приводу фактів поширення недостовірної компрометуючої інформації щодо окремих банків

Асоціація українських банків вважає за необхідне виступити із заявою у зв’язку із почастішанням фактів розповсюдження через засоби масової інформації та іншими способами компрометуючої кампанії відносно окремих банків з метою підриву їх іміджу та довіри з боку вкладників та клієнтів, що становить загрозу їх діяльності.

Все це є результатом недобросовісної конкурентної боротьби ворогуючих кланів і різних ділків за перерозподіл коштів, майна та засобів впливу.
Для цієї мети застосовуються брудні технології, чорний PR шляхом використання непорядних засобів масової інформації, підставних неіснуючих та анонімних юридичних та фізичних осіб.

Так, нещодавно була розгорнута кампанія з використанням так званої “Української незалежної міжбанківської асоціації” проти банку “Форум”. Як повідомила на запит АУБ Служба безпеки України, такої організації в Україні не зареєстровано, а запущена від її імені PR-кампанія, виявилась брудною брехнею.

Останнім часом розгорнута аналогічна кампанія проти банку “БІГ-Енергія”. Метою цієї кампанії є намагання групи зацікавлених ділків та акціонерів скомпрометувати банк і довести його до банкрутства. Всім пам’ятна заява одного із акціонерів банку, який ще на початку року заявив, що банк “БІГ-Енергія” знаходиться у стадії банкрутства, що не відповідало дійсності. Зараз з’явилася позовна справа до суду якогось акціонера Шевчука, частка якого в статутному капіталі банку становить 0,0021%, з вимогою ліквідувати банк.

Для неупередженого спостерігача є очевидним той факт, що ведеться цілеспрямована кампанія, вірніше, боротьба за право впливу на банк чи сферу його діяльності. 

Хоча, по суті, це є внутрішній конфлікт між окремими акціонерами і зацікавленими ділками, він негативно впливає на репутацію банку, викликає занепокоєння серед клієнтів і вкладників банку. Така ситуація загрожує стабільності всій банківській системі і національним інтересам держави.

За повідомленням Національного банку України банк “БІГ-Енергія” виконує всі нормативи НБУ, всі показники його діяльності відповідають вимогам НБУ. Протягом 2005-2006 років заходи впливу до банку відповідно до ст. 73 Закону України "Про банки і банківську діяльність" за порушення ним вимог чинного законодавства не застосовувалися. Виникає питання: на якій підставі може ініціюватися відзив у банку ліцензій?

Своїм Указом від 18 липня 2006 року Президент України В.Ющенко зобов’язав відповідні державні органи, в тому числі НБУ, вживати в установленому порядку заходів щодо оперативного реагування на інформацію в засобах масової інформації про ситуацію на фінансовому та валютному ринках, яка не відповідає дійсності, може дестабілізувати ситуацію на ринку банківських послуг, послабити рівень довіри населення до банківської системи.

АУБ сподівається, що правоохоронні органи держави, і насамперед СБУ, МВС,  вживуть дієвих заходів щодо виявлення організаторів злочинних акцій, які діють з метою дестабілізації банківської системи як важливого сектору економіки країни, та притягнуть їх до відповідальності.


Президент Асоціації
українських банків      

О. СУГОНЯКО

Заява Президента АУБ з приводу фактів поширення недостовірної компрометуючої інформації щодо окремих банків

Асоціація українських банків вважає за необхідне виступити із заявою у зв’язку із почастішанням фактів розповсюдження через засоби масової інформації та іншими способами компрометуючої кампанії відносно окремих банків з метою підриву їх іміджу та довіри з боку вкладників та клієнтів, що становить загрозу їх діяльності.

Все це є результатом недобросовісної конкурентної боротьби ворогуючих кланів і різних ділків за перерозподіл коштів, майна та засобів впливу.
Для цієї мети застосовуються брудні технології, чорний PR шляхом використання непорядних засобів масової інформації, підставних неіснуючих та анонімних юридичних та фізичних осіб.

Так, нещодавно була розгорнута кампанія з використанням так званої “Української незалежної міжбанківської асоціації” проти банку “Форум”. Як повідомила на запит АУБ Служба безпеки України, такої організації в Україні не зареєстровано, а запущена від її імені PR-кампанія, виявилась брудною брехнею.

Останнім часом розгорнута аналогічна кампанія проти банку “БІГ-Енергія”. Метою цієї кампанії є намагання групи зацікавлених ділків та акціонерів скомпрометувати банк і довести його до банкрутства. Всім пам’ятна заява одного із акціонерів банку, який ще на початку року заявив, що банк “БІГ-Енергія” знаходиться у стадії банкрутства, що не відповідало дійсності. Зараз з’явилася позовна справа до суду якогось акціонера Шевчука, частка якого в статутному капіталі банку становить 0,0021%, з вимогою ліквідувати банк.

Для неупередженого спостерігача є очевидним той факт, що ведеться цілеспрямована кампанія, вірніше, боротьба за право впливу на банк чи сферу його діяльності. 

Хоча, по суті, це є внутрішній конфлікт між окремими акціонерами і зацікавленими ділками, він негативно впливає на репутацію банку, викликає занепокоєння серед клієнтів і вкладників банку. Така ситуація загрожує стабільності всій банківській системі і національним інтересам держави.

За повідомленням Національного банку України банк “БІГ-Енергія” виконує всі нормативи НБУ, всі показники його діяльності відповідають вимогам НБУ. Протягом 2005-2006 років заходи впливу до банку відповідно до ст. 73 Закону України "Про банки і банківську діяльність" за порушення ним вимог чинного законодавства не застосовувалися. Виникає питання: на якій підставі може ініціюватися відзив у банку ліцензій?

Своїм Указом від 18 липня 2006 року Президент України В.Ющенко зобов’язав відповідні державні органи, в тому числі НБУ, вживати в установленому порядку заходів щодо оперативного реагування на інформацію в засобах масової інформації про ситуацію на фінансовому та валютному ринках, яка не відповідає дійсності, може дестабілізувати ситуацію на ринку банківських послуг, послабити рівень довіри населення до банківської системи.

АУБ сподівається, що правоохоронні органи держави, і насамперед СБУ, МВС,  вживуть дієвих заходів щодо виявлення організаторів злочинних акцій, які діють з метою дестабілізації банківської системи як важливого сектору економіки країни, та притягнуть їх до відповідальності.


Президент Асоціації
українських банків      

О. СУГОНЯКО

Subscribe to our newsletter

aub logo white 70

 

The mission of the Association of Ukrainian Banks is to support the development of the national banking system. The AUB cooperates with the Verkhovna Rada of Ukraine on improving the legislation governing banking activities, and interacts with the National Bank of Ukraine on regulatory support for the functioning of banks and non-bank financial institutions. The CBA takes care of the professional development of bank employees, expands international relations with associations and banking institutions of other countries.

 

Subscribe to our newsletter