AUB News

Новий керівник Сведбанк розпочав роботу

Ми раді повідомити, що сьогодні, 15 червня 2009 року, розпочав роботу на посаді Голови Правління АТ «Сведбанк» (публічне) пан Райнер Мюллер-Ханке.

Протягом останніх 10 років пан Мюллер-Ханке очолював КМБ Банк, ЩО входить до складу міжнародної Групи «Інтеза Санпаоло» – безперечного лідера на ринку Італії та одного з найбільших банків Європи.

Пан Мюллер-Ханке планує застосувати досвід, накопичений ним за роки роботи в банківській сфері, для успішної реалізації завдань, що стоять перед АТ «Сведбанк» (публічне). «Я вдячний за виявлену до мене довіру та з нетерпінням й ентузіазмом чекаю можливість прийняти на себе керівництво, – сказав пан Мюллер-Ханке напередодні вступу на посаду. – Сведбанк – сильний гравець з відмінною репутацією на ринку України. Я з упевненістю дивлюся в майбутнє та докладу всіх зусиль для того, щоб ці позиції зміцнити та розвинути. В цьому я розраховую на підтримку моїх колег та радий перспективі спільної роботи у новій команді».

 

 

 

За додатковою інформацією звертайтесь:
тел.: 8(066) 495-07-59
e-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.


 

Сведбанк стає Публічним акціонерним товариством

Сведбанк одним з перших українських банків привів свою організаційно-правову форму та статут у відповідність до нового закону «Про акціонерні товариства» та став Публічним акціонерним товариством «Сведбанк».

10 червня 2009 року Шевченківською районною у місті Києві державною адміністрацією було зареєстровано статут Публічного акціонерного товариства «Сведбанк». Також замінено Свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи. Рішення про зміну назви було ухвалено 30.04.2009 р. на позачергових Загальних зборах акціонерів  банку згідно з вимогами Закону України «Про акціонерні товариства», який набув чинності 29.04.2009 р.

Починаючи з 10 червня 2009 року, повним найменуванням Банку є:
• Українською мовою: Публічне акціонерне товариство «Сведбанк».
Скорочене найменування: АТ «Сведбанк» (публічне);
• Російською мовою: Публичное акционерное общество «Сведбанк».
Скорочене найменування: АО «Сведбанк» (публичное);
• Англійською мовою: Public Joint Stock Company “Swedbank”.
Скорочене найменування: Swedbank.

 


За дополнительной информацией и                                      
комментариями обращайтесь:
тел. 8(066) 495-07-59
e-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.


 

Текст завершального комюніке G8

© Reuters Limited, 13.05.2009 р. 
Переклад: Валерій Степаненко

Нижче наводиться текст комюніке  міністрів фінансів G8, яке було оприлюднене  у кінці їх зустрічі у південній Італії.

Ми, Міністри фінансів G8,  продовжуємо уважно слідкувати за перебігом  триваючої глобальної економічної та фінансової кризи. Ми  вдалися до дієвих  та скоординованих дій з метою стабілізації фінансового сектору та забезпечення стимулів для відновлення економічного зростання; наявні ознаки стабілізації  наших економік, у тому числі оздоровлення фондових бірж, зниження спредів процентних ставок, покращення довіри  бізнесу та споживачів, але ситуація лишається непевною  і  все ще наявні  істотні ризики для економічної та фінансової стабільності.

Навіть після того, як  виробництво почало зростати, безробіття може продовжувати наростати. Наші країни продовжуватимуть вдаватися до заходів  для скорочення впливу кризи на зайнятість та  максимізації потенціалу  приросту  робочих місць у період економічного відновлення, у тому числі  шляхом просування  цільових активних політик на ринку праці, підвищення кваліфікації,  забезпечення ефективних соціальних систем захисту та  забезпечення можливості  належної реакції ринку праці на  ширші структурні зміни.

Ми маємо і надалі бути пильними  щоб забезпечити  повне відновлення довіри споживачів та інвесторів, а також  підтримати зростання  економік  стабільними  фінансовими ринками та  сильними  основними принципами їх функціонування.
Ми продовжуватимемо роботу з іншими суб‘єктами,  вдаючись до  необхідних заходів, щоб поставити глобальну економіку на шлях сильного, стійкого та підтримуваного зростання, у тому числі  шляхом надання  макроекономічних стимулів,  узгоджених  з ціновою стабільністю та середньостроковою фіскальною підтримкою, а також  відновленням кредитування. Ми знову підтверджуємо своє зобов'язання  вдаватися, у разі потреби, до підтримки  ліквідності та капіталу банків,  а також  вжити всіх необхідних заходів для забезпечення  потреб системно важливих фінансових установ.

Ми обговорили необхідність підготовки відповідних стратегій для  посилення екстраординарних політичних заходів,  які мають  бути вжиті для  забезпечення належної відповіді  кризі  після  забезпечення  відновлення зростання економік. Ці ”екстра-стратегії”, які, можуть  змінюватися від країни до країни,  є  суттєвими для  подальшого просування підтримуваного  відновлення економіки  у довгостроковій перспективі.

Ми попрохали МВФ провести необхідну аналітичну роботу для  допомоги нам у цьому процесі.

У час, коли стабілізація економіки у  короткостроковому періоді є критичною, ми також обговорили інші майбутні виклики.

Криза виявила, що є деякі фундаментальні слабкі сторони в глобальній економіці, які стосуються права власності, цілісності та прозорості. Щоб   відповісти на ці  проблеми якомога всесторонніше, ми домовилися про необхідність розробити  Систему  Lecce  (примітка: за назвою міста в Італії, де відбувалася зустріч)  - набір спільних принципів та стандартів для керування поведінкою міжнародного бізнесу та фінансів,  яка розширить наявні  ініціативи та закладе підвалини для стабільного довгострокового зростання.

Ми віддані  співпраці з іншими нашими міжнародними партнерами для  досягнення успіху  цієї ініціативи,  маючи на меті  залучення  до неї також країн, які не входять до G20.

Ми обговорили регуляторну реформу в наших країнах та на міжнародному рівні. Ми швидко здійснюємо рішення,  прийняті на  лондонському Саміті,  та закликаємо інших об‘єднати наші зусилля для забезпечення глобальної фінансової стабільності та створення  єдиного  «грального поля» на міжнародному рівні.

Ми  закликаємо відповідні міжнародні установи  строго контролювати виконання цих рішень і  також звертаємося до  ФСБ (eng:FSB)  розробити пакет інструментів для просування відданості пруденційним стандартам   співробітництва з  юрисдикціями.

Ми вітаємо прогрес у обговоренні угод щодо обміну інформацією для податкових цілей. Ми закликаємо до подальшого прогресу у запровадженні стандартів ОЕСР (eng:OECD) та залученні найбільш широкого числа юрисдикцій, у тому числі країн, що розвиваються. Також суттєвим є  розвиток ефективного механізму для забезпечення  відповідності однаковим  стандартам. Це може бути  представлене на розширеному Глобальному Форумі.

Ми також чекаємо з нетерпінням  внесення змін до угоди G20  стосовно податкових гаваней  на зустрічі міністрів  ОЕСР.

Ми вітаємо спільне зобов'язання FATF та  G20 боротися з відмиванням грошей  та  фінансуванням тероризму. Ми також співпрацюватимемо з  FATF  у поліпшенні міжнародних стандартів та їх глобальному запровадженні,  включно з  підготовкою наступного  етапу взаємних оцінок, просуванням міжнародної співпраці та посиленням заходів щодо вразливих юрисдикцій.
FATF повинен прозвітувати до вересня щодо прогресу в ідентифікації  юрисдикцій, які  відмовляються від співпраці.

Ми схвалюємо заклик FATF  щодо захисту країнами своїх фінансових систем від незаконного фінансування та запровадження контрзаходів проти Ірану, зокрема, для пом'якшення ризику,  спричиненого відповідними стосунками з іранськими фінансовими установами.

Ми  підтримуємо ефективне та своєчасне запровадження фінансових заходів проти Північної Кореї, як  це  передбачено,  зокрема, в резолюції Ради Безпеки ООН №1874.

Щоб полегшити відновлення  та  підтримати приріст у довгостроковому періоді, ми знову підтверджуємо своє зобов'язання утримуватися від протекціонізму, а   також  продовжувати роботу у напрямку  виконання честолюбного  рішення, прийнятого під час проведення раунду у Доха (eng:Doha).

Швидке втілення підтримки  фінансування торгівлі, анонсованої у квітні в Лондоні, є істотним для відновлення міжнародних торгівельних потоків, особливо до  країн, що розвиваються.

Надлишкова волатильність товарних цін  спричиняє зростання ризиків. Ми розглянемо шляхи покращення функціонування та прозорості глобальних товарних ринків, у тому числі роботу IOSCO на ринках товарних деривативів.
Ми вжили зусиль щоб забезпечити МВФ необхідними ресурсами для розширення його кредитоспроможності та  маємо намір швидко втілити в життя  рішення Лондонського Саміту і  закликаємо інші країни  брати  у цьому участь.

Ми також досліджуємо шляхи істотного збільшення здатності МВФ до концесійного надання  позик через продаж золота або інших засобів,  що  узгоджуються з  новою прибутковою моделлю;  ми заохочуємо Фонд дослідити  масштаб  можливого збільшення концесійних позик  країнам з  низьким рівнем доходу. Ми  підтримуємо реформування  МВФ  для  надання йому можливості здійснювати свою критичну роль у сучасній глобальній економіці. Ми вітаємо  заходи, вжиті Світовим Банком та іншими банками багатостороннього розвитку (eng:Multilateral Development Banks), які  підкреслюють  свою важливу  анти-циклічну роль у відповіді  на глобальну кризу.

VAB Банк виплатив купон по трирічних єврооблігаціях

VAB Банк виплатив четвертий купон у розмірі 6,3 мільйонів доларів США по трирічним єврооблігаціям з датою погашення 2010 року. Виплата купона здійснюється два рази на рік за ставкою 10,125% річних.
Лід-менеджерами дебютного випуску єврооблігацій на суму 125 мільйонів доларів   США виступили Credit Suisse International та Deutsche Bank. Єврооблігації (ноти участі в кредиті) були спрямовані виключно на фінансування кредиту VAB Банку.

 


ДОВІДКА
На фінансовому ринку країни Всеукраїнський Акціонерний Банк (VAB Банк) працює з 1992 року і, згідно з даними НБУ, входить до групи великих фінансових установ. Із жовтня 2006 року – у складі універсальної фінансової групи VAB Group. Регіональна мережа Банку станом на 01.03.2009 року представлена 22 філіями та 151 відділенням в Україні, а також представництвом у м. Будапешт (Угорщина). Серед акціонерів VAB Банку – велика міжнародна компанія TBIF Financial Services BV (Амстердам, Нідерланди).
Станом на 1 січня 2009 року обсяг чистих активів VAB Банку склав 7,7 млрд грн, регулятивний капітал Банку – 925 млн грн.


 

Банк «БІГ Енергія» виплачує проценти населенню

По решению временной администрации, Банк «БИГ Энергия» проводит выплату процентов по всем депозитным вкладам физических лиц, независимо от срока окончания договора. 
Выплаты по основной сумме депозита производятся только в случаях чрезвычайных обстоятельств. Решения о сумме и сроках выплат в таких случаях принимаются на заседаниях комитета по управлению активами и обязательствами Банка «БИГ Энергия» и утверждаются Временным администратором.
За май текущего года Банком выплачено средств по основной сумме вкладов, а также процентов по депозитам физических лиц на сумму 3,6 млн. грн.
За период с 16 марта по 1 июня 2009г. вкладчики Банка «БИГ Энергия» пролонгировали свои депозитные договора или воспользовались предложенными Банком депозитными программами, на сумму более 120 млн.грн.

 

 

 

 

OTP Bank пропонує представникам малого та середнього бізнесу акційні умови продажу Тарифного пакету «Експорт-Імпорт»

Спеціально для суб’єктів малого та середнього бізнесу, які беруть активну участь у зовнішньоекономічній діяльності, OTP Bank пропонує тарифний пакет «Експорт-Імпорт» лише за  одну гривню. Акція триватиме з 11 червня по 1 жовтня поточного року.

Тарифний пакет «Експорт-Імпорт» містить повний комплекс послуг для імпортерів та експортерів при розрахунково-касовому обслуговуванні. Вартість пакету включає відкриття одного чи декількох поточних рахунків. Для більш зручного та комфортного ведення бізнесу пропонується безкоштовний випуск корпоративної картки MC Maestro, термін обслуговування якої становить один рік.

Щомісячна плата за користування пакетом передбачає можливість для клієнтів протягом розрахункового періоду проводити необмежену кількість електронних вихідних платежів у національній валюті. До головних переваг пакету належить також нарахування фіксованого відсотку по залишках грошових коштів на поточних рахунках клієнтів у національній та іноземній валютах.

Суб’єктам МСБ, які є імпортерами, банк пропонує вигідні умови купівлі іноземної валюти і найнижчу комісію за вихідні перекази в ній. Разом з тим, оформлення платіжного доручення на переказ валютних коштів та інші операції можуть здійснюватись за допомогою системи «Клієнт-Банк», що позбавляє клієнтів необхідності витрачати свій час на відвідування банку.

Клієнти-експортери мають можливість скористатися гнучкими умовами продажу іноземної валюти і таким чином спрогнозувати витрати підприємства, конкурентним розміром комісії за видачу готівкових коштів з поточного та карткового рахунків, відсутністю жодних обмежень при розрахунках в національній валюті засобами системи «Клієнт-Банк».

OTP Bank одним з перших іноземних фінансових інститутів почав реалізовувати банківські послуги для представників малого та середнього бізнесу (з річним обсягом продаж до 30 млн. грн.). Наразі завдяки стабільності й високій якості обслуговування все більше представників малого та середнього бізнесу обирають OTP Bank своїм фінансовим партнером. За останні півроку клієнтська база бізнес-лінії МСБ збільшилася на 25%. Банк пропонує клієнтам повний комплекс послуг з управління капіталом, серед яких - різноманітні депозитні програми, а також спеціальні тарифні пакети, що враховують особливості різних сфер бізнесу.

ЗАТ «ОТП Банк» <http://www.otpbank.com.ua/uab/>  – універсальний банк, визнаний лідер фінансового сектору України. Банк надає повний спектр фінансових послуг для корпоративних і приватних клієнтів, а також представників малого та середнього бізнесу. На українському ринку він має стійку репутацію надійної і стабільної структури, що пропонує споживачам продукти найвищої якості.

Згідно даних АУБ, станом на 1 квітня 2009 року OTP Bank є 7-м найбільшим вітчизняним банком за розміром активів. Нині банк обслуговує  понад 300 тисяч клієнтів. Його мережа філій на території України <http://www.otpbank.com.ua/uab/about/branches/>  об’єднує 207 точок продаж і 21 представництво.


Пресс-релиз, 12 июня 2009 года


OTP Bank предлагает субъектам малого и среднего бизнеса акционные условия продажи тарифного пакета «Экспорт-Импорт»

Специально для субъектов малого и среднего бизнеса, которые являются активными участниками внешнеэкономической деятельности, OTP Bank предлагает тарифный пакет «Экспорт-Импорт» всего лишь за одну гривну. Акция продлится с 11 июня по 1 октября текущего года.

Тарифный пакет «Экспорт-Импорт» содержит полный комплекс услуг для импортеров и экспортеров при расчетно-кассовом обслуживании. Стоимость пакета включает в себя открытие одного или нескольких текущих счетов. Для более комфортного и удобного ведения бизнеса предлагается бесплатный выпуск корпоративной карты MC Maestro, срок обслуживания которой составляет один год.

Ежемесячная плата за пользование пакетом предусматривает возможность для клиентов в течение расчетного периода проводить неограниченное количество электронных исходящих платежей в национальной валюте. К основным преимуществам пакета относится также начисление фиксированного процента по остаткам денежных средств на текущих счетах клиентов в национальной и иностранной валютах.

Субъектам МСБ, которые являются импортерами, банк предлагает выгодные условия покупки иностранной валюты и самую низкую комиссию за исходящие переводы в ней. Вместе с тем, оформление платежного поручения на перевод валютных средств и другие операции могут осуществляться при помощи системы «Клиент-Банк», что избавляет клиентов от необходимости тратить свое время на посещение банка.

Клиенты-экспортеры имеют возможность воспользоваться гибкими условиями продажи иностранной валюты и таким образом спрогнозировать затраты предприятия, конкурентным размером комиссии за выдачу наличных средств с текущего и карточного счетов, отсутствием каких-либо ограничений при расчетах в национальной валюте средствами системы «Клиент-Банк».

OTP Bank в числе первых иностранных финансовых институтов начал реализовывать банковские услуги для представителей малого и среднего бизнеса (с годовым объемом продаж до 30 млн. грн.). Сегодня благодаря стабильности и высокому качеству обслуживания все больше представителей малого и среднего бизнеса выбирают OTP Bank своим финансовым партнером. За последние полгода клиентская база бизнес-линии МСБ увеличилась на 25%. Банк предлагает клиентам полный комплекс услуг по управлению капиталом, среди которых - разнообразные депозитные программы, а также специальные тарифные пакеты, учитывающие особенности разных сфер бизнеса.

ЗАО «ОТП Банк» <http://www.otpbank.com.ua/rub/>  – универсальный банк, признанный лидер финансового сектора Украины. Банк предоставляет полный спектр финансовых услуг для корпоративных и частных клиентов, а также субъектов малого и среднего бизнеса. На украинском рынке он имеет стойкую репутацию надежной и стабильной структуры, предлагающей потребителям продукты наивысшего качества.

Согласно данным АУБ, по состоянию на 1 апреля 2009 года OTP Bank является 7-м крупнейшим отечественным банком по размерам активов. Ныне банк обслуживает свыше 300 тысяч клиентов. Его филиальная сеть на территории Украины <http://www.otpbank.com.ua/rub/about/branches/_>  насчитывает 207 точек продаж и 21 представительство.

Банк «БІГ Енергія» повністю погасив зобов'язання по 15% пенсійних рахунків

За два с половиной месяца работы временной администрации  в Банке «БИГ Энергия» задолженность по социальным выплатам – пенсиям, заработной плате и другим социальным платежам сократилась на 7,4 млн. грн., в том числе просроченная задолженность на 2,9 млн. грн.
С февраля 2009 года выплаты по пенсионным счетам производятся в рамках ранее зачисленных средств Пенсионного фонда и ежемесячно начисляемых Банком процентов. За отчетный период Банк «БИГ Энергия» полностью погасил обязательства по 15% текущих пенсионных счетов. Ликвидирована задолженность по выплате пенсий перед  866 клиентами.

 

 

 

Профільний парламентський Комітет врахував аргументи АУБ щодо неприпустимості розкриття банківської таємниці

Парламентський Комітет з питань фінансів і банківської діяльності, врахувавши аргументацію Асоціації українських банків щодо недоречності прийняття законопроекту “Про внесення змін до статті 62 Закону України «Про банки і банківську діяльність» в частині розкриття банківської таємниці (реєстраційний № 3673-1), прийняв рішення про його відхилення.

Як наголошувалось у листі Президента АУБ Олександра Сугоняка до Комітету з питань фінансів і банківської діяльності, “прийняття цього законопроекту нівелює значення банківської таємниці, яка є запорукою розвитку банківської системи та загальновизнаним міжнародним стандартом”.

Нагадаємо, що згаданий  законопроект надає право тимчасовій слідчій комісії, спеціальній тимчасовій слідчій комісії, тимчасовій спеціальній комісії Верховної Ради України тощо отримувати на письмову вимогу інформацію від банків щодо юридичних та фізичних осіб, що містить банківську таємницю. При цьому законопроект не передбачає режиму збереження банківської таємниці, за порушення якого щодо винних осіб встановлюється кримінальна відповідальність (стт. 231, 232 Кримінального Кодексу України).

Як було відзначено Президентом АУБ в листі до профільного парламентського Комітету, спроби привласнення народними депутатами, які складають законодавчу гілку влади, інструментів, що по юридичній природі належать судовій гілці влади та певному колу уповноважених органів у визначених законом межах (як-то право безпосереднього доступу до банківської таємниці), є не просто зловживанням своєю функцією законотворчої діяльності та правом вносити зміни до законів. “Це розхитує конституційний баланс, встановлений для забезпечення принципу рівності гілок влади, що матиме наслідком нагромадження повноважень законодавчою гілкою влади, які їй не властиві в силу основної законотворчої функції, яку вона покликана здійснювати”, – наголошувалось в листі Президента АУБ.

На переконання Олександра Сугоняка, такі тенденції є загрозливими та такими, що підривають основи демократичного конституційного ладу та прямо суперечать Конституції України та чинному законодавству. З цієї причини АУБ наголошувала на необхідності відхилення згаданого законопроекту.

Прес-служба
Асоціації українських банків

Профільний парламентський Комітет врахував аргументи АУБ щодо неприпустимості розкриття банківської таємниці

Парламентський Комітет з питань фінансів і банківської діяльності, врахувавши аргументацію Асоціації українських банків щодо недоречності прийняття законопроекту “Про внесення змін до статті 62 Закону України «Про банки і банківську діяльність» в частині розкриття банківської таємниці (реєстраційний № 3673-1), прийняв рішення про його відхилення.

Як наголошувалось у листі Президента АУБ Олександра Сугоняка до Комітету з питань фінансів і банківської діяльності, “прийняття цього законопроекту нівелює значення банківської таємниці, яка є запорукою розвитку банківської системи та загальновизнаним міжнародним стандартом”.

Нагадаємо, що згаданий  законопроект надає право тимчасовій слідчій комісії, спеціальній тимчасовій слідчій комісії, тимчасовій спеціальній комісії Верховної Ради України тощо отримувати на письмову вимогу інформацію від банків щодо юридичних та фізичних осіб, що містить банківську таємницю. При цьому законопроект не передбачає режиму збереження банківської таємниці, за порушення якого щодо винних осіб встановлюється кримінальна відповідальність (стт. 231, 232 Кримінального Кодексу України).

Як було відзначено Президентом АУБ в листі до профільного парламентського Комітету, спроби привласнення народними депутатами, які складають законодавчу гілку влади, інструментів, що по юридичній природі належать судовій гілці влади та певному колу уповноважених органів у визначених законом межах (як-то право безпосереднього доступу до банківської таємниці), є не просто зловживанням своєю функцією законотворчої діяльності та правом вносити зміни до законів. “Це розхитує конституційний баланс, встановлений для забезпечення принципу рівності гілок влади, що матиме наслідком нагромадження повноважень законодавчою гілкою влади, які їй не властиві в силу основної законотворчої функції, яку вона покликана здійснювати”, – наголошувалось в листі Президента АУБ.

На переконання Олександра Сугоняка, такі тенденції є загрозливими та такими, що підривають основи демократичного конституційного ладу та прямо суперечать Конституції України та чинному законодавству. З цієї причини АУБ наголошувала на необхідності відхилення згаданого законопроекту.

Прес-служба
Асоціації українських банків

Парламент відхилив законопроект, що ніс загрозу стабільності національної банківської системи та економіки України

Верховна Рада України відхилила законопроект №3560 "Про першочергові заходи щодо запобігання впливу світової фінансової кризи на хлібопекарську галузь". За прийняття цього проекту в другому читанні та цілому проголосували 3 депутати з 428 зареєстрованих в залі.

Як відомо, цим законопроектом передбачалось надання підприємствам хлібопекарської галузі та їх власникам надзвичайних преференцій  у вигляді пролонгації кредитів та реструктуризації боргу за валютними кредитами на умовах курсу долара США, що діяв на момент укладання угод.

Асоціація українських банків з моменту реєстрації цього законопроекту виступала категорично проти його прийняття. А коли законопроект таки було прийнято у першому читанні, АУБ звернулась до народних депутатів України із закликом не приймати його у другому читанні, оскільки він несе загрозу стабільності національної банківської системи та економіки України.

Зокрема, як наголошував неодноразово Президент АУБ Олександр Сугоняко, надання привілеїв окремим комерційним структурам за рахунок ресурсів НБУ з застосуванням сумнівних операцій є неприпустимим і небезпечним для суспільства, тому що це є прихована емісія, розбазарювання валютних резервів НБУ і збитки бюджету, тобто для платників податку всіх галузей. Окрім того, такі рішення створюють загрозливий прецедент у суспільстві, адже при прийнятті законопроекту аналогічних пільг вимагали б і  інші позичальники. Розповсюдження ж такого порядку на всіх позичальників валютних  кредитів потребувало б приблизно 150 млрд. грн. (більше половини Державного бюджету на 2009 рік). Все це мало б наслідком те, що країна опинилася б у прірві гіперінфляції з відповідними катастрофічними наслідками для усієї економіки держави.

В Асоціації українських банків вітають рішення народних депутатів України про відхилення  законопроекту, адже його прийняття могло завдати невиправної шкоди національній банківській системі та економіці України.

Прес-служба
Асоціація українських банків

Парламент відхилив законопроект, що ніс загрозу стабільності національної банківської системи та економіки України

Верховна Рада України відхилила законопроект №3560 "Про першочергові заходи щодо запобігання впливу світової фінансової кризи на хлібопекарську галузь". За прийняття цього проекту в другому читанні та цілому проголосували 3 депутати з 428 зареєстрованих в залі.

Як відомо, цим законопроектом передбачалось надання підприємствам хлібопекарської галузі та їх власникам надзвичайних преференцій  у вигляді пролонгації кредитів та реструктуризації боргу за валютними кредитами на умовах курсу долара США, що діяв на момент укладання угод.

Асоціація українських банків з моменту реєстрації цього законопроекту виступала категорично проти його прийняття. А коли законопроект таки було прийнято у першому читанні, АУБ звернулась до народних депутатів України із закликом не приймати його у другому читанні, оскільки він несе загрозу стабільності національної банківської системи та економіки України.

Зокрема, як наголошував неодноразово Президент АУБ Олександр Сугоняко, надання привілеїв окремим комерційним структурам за рахунок ресурсів НБУ з застосуванням сумнівних операцій є неприпустимим і небезпечним для суспільства, тому що це є прихована емісія, розбазарювання валютних резервів НБУ і збитки бюджету, тобто для платників податку всіх галузей. Окрім того, такі рішення створюють загрозливий прецедент у суспільстві, адже при прийнятті законопроекту аналогічних пільг вимагали б і  інші позичальники. Розповсюдження ж такого порядку на всіх позичальників валютних  кредитів потребувало б приблизно 150 млрд. грн. (більше половини Державного бюджету на 2009 рік). Все це мало б наслідком те, що країна опинилася б у прірві гіперінфляції з відповідними катастрофічними наслідками для усієї економіки держави.

В Асоціації українських банків вітають рішення народних депутатів України про відхилення  законопроекту, адже його прийняття могло завдати невиправної шкоди національній банківській системі та економіці України.

Прес-служба
Асоціація українських банків

В АУБ проведено семінар для банків, що працюють з підприємствами сільськогосподарської галузі

В Асоціації українських банків проведено семінар для працівників банків-членів АУБ на тему “Використання майбутнього врожаю зерна як застави та складські документи на зерно у банківській практиці”. Організаторами семінару виступили Асоціація українських банків, ДП “Держреєстри України” та “Канадсько-український зерновий проект – ІІ” (КУЗП) за підтримки Канадського агентства з міжнародного розвитку (CIDA). У роботі семінару взяли участь працівники банків, які відповідають за роботу з підприємствами сільськогосподарської галузі.

Під час семінару перед банківськими фахівцями було здійснено презентацію Канадсько-українського зернового проекту.

Із доповіддю на тему “Обіг складських документів на зерно та введення електронного реєстру складських документів на зерно” виступили директор ДП “Держреєстри України” Ігор Ходаківський та перший заступник директора Валерій Лебедь.

По темі “Методика оцінки майбутнього врожаю для кредитування господарств виробників зернових та олійних сільгоспкультур” виступив експерт Канадсько-українського зернового проекту, колишній банківський працівник, а нині керівник сільськогосподарського підприємства з Полтавщини Олексій Харсун.

У другій частині семінару проведено дискусію між його учасниками. Відбувся конструктивний діалог, в ході якого учасники семінару обмінялися досвідом, отримали можливість систематизувати і поглибити свої фахові знання з обговорюваних питань тощо.

Прес-служба
Асоціації українських банків

Subscribe to our newsletter

aub logo white 70

 

The mission of the Association of Ukrainian Banks is to support the development of the national banking system. The AUB cooperates with the Verkhovna Rada of Ukraine on improving the legislation governing banking activities, and interacts with the National Bank of Ukraine on regulatory support for the functioning of banks and non-bank financial institutions. The CBA takes care of the professional development of bank employees, expands international relations with associations and banking institutions of other countries.

 

Subscribe to our newsletter