Новини АУБ

Лист президента Асоціації українських банків до міністра внутрішніх справ щодо необґрунтованого збільшення вартості послуг ДСО з охорони банків

Міністру внутрішніх справ
України
п. Луценку Ю. В.

Шановний Юрію Віталійовичу !

З цим висловлюємо Вам свою повагу та бажаємо успіхів у Вашій діяльності на благо нашої Вітчизни. Реалізуючи статутні завдання, які покладені на Асоціацію українських банків (надалі - АУБ), а також враховуючи те, що банківські установи є споживачами охоронних послуг, звертаємося до Вас із наступним.
Державою на банківську систему України покладені фінансово-економічні функції: забезпечення стабільності національної валюти, своєчасне проведення розрахунків між суб’єктами господарювання, забезпечення потреби економіки кредитними ресурсами, забезпечення суб’єктів господарювання, установ і населення України готівковими коштами шляхом здійснення інкасаторських операцій у державі.
За останні сім років, починаючи з 2001 року, до банківських установ щорічно по декілька разів надходять пропозиції Державної служби охорони при МВС України (надалі ДСО) про суттєве збільшення вартості охорони як банківських приміщень, так і з супроводження інкасаторських бригад банків (послуги озброєної охорони) без економічного обґрунтування.
Вперше за сім років протистояння між ДСО та банківською спільнотою було досягнуто взаєморозуміння наприкінці 2007 року. Так, між Асоціацією українських банків та Департаментом Державної служби охорони при МВС України (надалі ДДСО) 29 жовтня 2007 року було підписано “Меморандум про співпрацю з питань охорони  між Департаментом Державної служби охорони при Міністерстві внутрішніх справ України і Асоціацією українських банків” (надалі – Меморандум). Це була, без перебільшень, визначна подія.
Але, на превеликий жаль, ситуація кардинально погіршилась уже в середині 2008 року. У травні 2008 року ДСО заявила про одностороннє відкликання свого підпису під Меморандумом. І, вертаючись до ганебної практики минулих років, знову, в середині року,  розіслала листи банкам з вимогою переглянути вартість послуг та їх підвищення на 30-100% без надання відповідних обґрунтувань, всупереч підписаним договорам та  погрожуючи зняттям охорони. Зазначимо, що кожен банк формує річний бюджет, в якому враховані і витрати на послуги охорони. Даний бюджет є незмінним протягом року, незалежно від економічних показників у державі.
Особливу стурбованість викликає той факт, що у своїх зверненнях до банків ДСО висловлює намір в односторонньому порядку розривати угоди з банками про надання послуг озброєної охорони, якщо банки не погодяться на  пропозиції щодо збільшення вартості послуг.
У ситуації, коли ДСО в односторонньому порядку припинить надання послуг озброєної охорони,  виникне затримка з доставкою грошей клієнтам та  виплатою заробітної плати, пенсій та інших соціальних виплат. Також, на тлі загострення криміногенної ситуації у державі, збільшення випадків пограбувань банків, може виникнути соціальне напруження у суспільстві. Дії ДСО будуть створювати передумови для здійснення тяжких злочинів, зростання напруження у суспільстві, недовіри до банківських установ тощо. 
Така позиція ДСО може призвести до негативних наслідків не лише для банківської системи, а і для держави в цілому.
Просимо Вас, шановний Юрію Віталійовичу, втрутитися у цю ситуацію з метою недопущення необґрунтованого збільшення ДСО цін на послуги озброєної охорони для банківських установ та односторонньої відмови від надання послуг, оскільки це призведе як до дестабілізації грошового обігу та дискредитації влади.
Просимо також посприяти організації цивілізованого діалогу ДСО з АУБ для досягнення компромісу по ціні на послуги охорони.

З повагою
Президент Асоціації                                      О. СУГОНЯКО

 

 

Відкритий лист президента Асоціації українських банків до керівників держави щодо ДСО

Президенту України п.Ющенкові В.А.

Прем`єр –міністру України п.Тимошенко Ю.В.

Голові Верховної Ради України  п.Яценюкові А. П.

Високоповажні керівники держави!

Змушений у такій незвичній формі звернутися до Вас  від імені банківської громадськості у зв`язку з ситуацією, що склалася навколо  охорони банків, і яка несе в собі загрозу нормальній діяльності банківської системи країни.
Відомо, що в банках зосереджені значні цінності, грошові кошти і грошово-розрахункова інформація, які стосуються практично всіх членів суспільства і які мають бути надійно захищені.
Тому банки потребують послуг охорони, в т.ч. і з використанням нарізної вогнепальної зброї, наприклад, при перевезенні цінностей, при інкасації, при охороні касових вузлів і т.п.
Але в Україні, на жаль, не існує конкурентного ринку цих послуг охорони. Він монополізований Департаментом державної служби охорони при МВС України  (далі – ДСО), оскільки ДСО має монополію на використання нарізної вогнепальної зброї при наданні послуг охорони всім, хто їх потребує.
Тому на цьому сегменті ринку охорони у банків є лише один партнер – ДСО. Ці послуги банк може отримати або в ДСО, або ніде.
Користуючись монопольним становищем, ДСО визначає ціни на свої послуги без прив`язки до ефективності,  результативності і якості своєї роботи.  Робить це ультимативно, шантажуючи погрозами зняти охорону при неприйнятті банками їхніх розцінок. При цьому у банку залишається такий вибір: або погоджуватися на необґрунтовано великі витрати, або залишати банк без охорони, бо ніхто інший не має права надавати ці послуги.
У 2007 році АУБ уклала з ДСО Меморандум про співпрацю і  Протокол погодження принципів цінової політики на 2008 рік. Нинішнє нове  керівництво ДСО розірвало ці угоди і розгорнуло чергову компанію з підвищення цін на послуги. Воно повідомило про підвищення тарифів з 01.07.2008 року в 1,3 - 2 рази, а банкам, які не погоджуються на монопольно високі ціни, надіслала погрози про зняття   з охорони, або висловило їх усно.
Уже є кричущі факти зняття озброєної охорони банків, та невиділення охорони для забезпечення безпеки грошових перевезень.
Мабуть у жодній країні світу немає такої ситуації на ринку охоронних послуг, як в Україні. У більшості наших сусідів, не лише в у прибалтів, але у росіян, казахів і молдаван діють законодавчі норми цивілізованого використання зброї, що створює умови для діяльності альтернативних охоронних структур та сприяє конкуренції на цьому ринку.
Система комерційних банків в особі Асоціації українських банків неодноразово ставила це питання перед органами української влади. Воно розглядалось на парламентських сесіях, слуханнях, міжнародних конференціях та інших форумах, але залишилось невирішеним.
17 років українські політики різних кольорів закривають очі на факт неприхованого зрощення бізнесу і держслужби у формі Департаменту державної служби охорони при МВС, який з одного боку є комерційною структурою, а з другого – департаментом МВС. В Україні виростили унікального владно-бізнесового мутанта. Структура ДСО, без сумніву,  потрібна ринку, але не в такій спотвореній формі.
Шановні керівники держави, люди не забули Ваші правильні гасла про відділення влади від бізнесу і чекають їх реалізації!
Для того, щоб це зробити стосовно ДСО, щоб в Україні був конкурентний ринок охорони, ніяких бюджетних витрат не потрібно здійснювати. Потрібна лише воля для прийняття двох відповідних законів України “Про зброю” і “Про охоронну діяльність”.
Виходячи з викладеного, прошу Вас, шановні Вікторе Андрійовичу, Юліє Володимирівно і Арсенію Петровичу:
1) Прийміть ці закони.
2) Зупиніть цю ганьбу для влади і країни - зняття ДСО охорони з банків, з цінностей, що належать суспільству.
3) Зорієнтуйте керівництво МВС на продуктивний діалог зі своїм значимим клієнтом – банківською системою.
Впевнений, що Ви поділяєте викладену позицію і оперативно посприяєте збереженню безпеки суспільства.

Олександр Сугоняко,
президент Асоціації українських банків

 

Лист президента АУБ до президента України про погрози зняття та зняття ДСО охорони з банків

Вих. № 01/02-06/0409
від 04.08.2008

Вельмишановний Вікторе Андрійовичу !

З цим висловлюємо Вам свою повагу та бажаємо успіхів у Вашій діяльності на благо України.
Ситуація, яка складається останнім часом у взаємовідносинах між Державою службою охорони при МВС України та комерційними банками і можливі негативні наслідки її змушує Асоціацію українських банків звернутися до Вас як до представника вищої влади в Україні.
Як відомо, державою на банківську систему України покладені фінансово-економічні функції: забезпечення стабільності національної валюти, своєчасне проведення розрахунків між суб’єктами господарювання, забезпечення потреби економіки кредитними ресурсами, забезпечення суб’єктів господарювання, установ і населення України готівковими коштами шляхом здійснення інкасаторських операцій у державі.
За останні сім років, починаючи з 2001 року, до банківських установ щорічно по декілька разів надходять пропозиції Державної служби охорони при МВС України (надалі ДСО) про суттєве збільшення вартості охорони як банківських приміщень, так і з супроводження інкасаторських бригад банків (послуги озброєної охорони) без виваженого економічного обґрунтування.
Вперше за сім років протистояння між ДСО та банківською спільнотою було досягнуто взаєморозуміння наприкінці 2007 року. Так, між Асоціацією українських банків та Департаментом Державної служби охорони при МВС України (надалі ДДСО) 29 жовтня 2007 року було підписано “Меморандум про співпрацю з питань охорони  між Департаментом Державної служби охорони при Міністерстві внутрішніх справ України і Асоціацією українських банків” (надалі – Меморандум). Це була, без перебільшень, визначна подія.
Але, на превеликий жаль, ситуація кардинально погіршилась уже в середині 2008 року. У травні 2008 року ДСО заявила про одностороннє відкликання свого підпису під Меморандумом. І, вертаючись до ганебної практики минулих років, знову, в середині року, розіслала листи банкам з вимогою переглянути вартість послуг та їх підвищення від 30 до 100% без надання відповідних обґрунтувань всупереч підписаним договорам.
 погрожуючи зняттям охорони. Зазначимо, що кожен банк формує річний бюджет, в якому враховані і витрати на послуги охорони. Даний бюджет є незмінним протягом року, незалежно від економічних показників у державі.
Особливу стурбованість викликає той факт, що у своїх зверненнях до банків ДСО висловлює намір в односторонньому порядку розривати угоди з банками про надання послуг озброєної охорони, якщо банки не погодяться на  пропозиції щодо збільшення вартості послуг, погрожують зняти охорону.
Зараз вже є  факти зняття та зменшення постів охорони в банках.
Така позиція ДСО може призвести до негативних наслідків не лише для банківської системи, а і для держави в цілому.
На жаль, керівництво МВС, посилаючись на госпрозрахунковий статус ДСО, не вживає дієвих заходів щодо втручання у цю ситуацію  та організації нормального діалогу між користувачами та постачальниками послуг охорони.
Переконливо просимо Вас, шановний Вікторе Андрійовичу, звернути увагу на ситуацію, що склалася, та не допустити зняття монополістом охорони з банків.  

Аналогічні звернення направлені Прем'єр-Міністру України п. Тимошенко Ю.В. та Секретареві РНБО п. Богатирьовій Р.В.

Додаток: інформація щодо стосунків ДСО при МВС України
і комерційних банків – на 3 аркушах.

 

З повагою
Президент Асоціації                                                О. СУГОНЯКО


###

Додаток
до листа №01/02-06/0409
 від 04.08.2008 р.

Деяка інформація щодо стосунків ДСО при МВС України
і комерційних банків

У підписаному Меморандумі сторони погодилися спільно працювати на створення цивілізованого конкурентного ринку охоронних послуг в Україні за європейськими стандартами, у тому числі і ринку послуг охорони, озброєної вогнепальною нарізною зброєю; опрацювання проектів законів та інших нормативно-правових актів, що впливають на сферу забезпечення охорони банківських установ, життя і здоров’я працівників, клієнтів з урахуванням інтересів обох сторін та ін. Також Сторони домовились, що  щорічно обговорюють та виробляють спільні позиції щодо визначення цінової політики на наступний рік для банків – клієнтів ДСО, з урахуванням регіональних особливостей, для чого у жовтні-листопаді кожного року проводять спільні наради та консультації, за результатами яких підписується протокол погодження принципів цінової політики на послуги ДСО для банків на наступний рік.
На підставі Меморандуму АУБ з ДДСО був підписаний “Протокол погодження принципів цінової політики Державної служби охорони при МВС України для банків на 2008 рік” (надалі Протокол), у якому визначено, що з метою недопущення порушення законодавства України щодо захисту економічної конкуренції при наданні послуг з охорони банківським установам, що охороняються підрозділами ДСО, сторони погодили підвищення вартості послуг ДСО з охорони банківських установ та грошових коштів і інших цінностей, що перевозяться представниками банків, у розмірі до 13% від діючих тарифів на момент підписання цього Протоколу по кожному виду окремих послуг, або загальних витрат на всі види послуг, що надаються ДСО, по кожному банку. Ціна послуг для кожного конкретного банку встановлюється шляхом переговорів суб’єктів договірних відносин згідно з вимогами цивільного та господарського законодавства України. Узгоджена на рівні центральних офісів банків і Департаменту ДСО при МВС України ціна по кожному регіону діє з 01.01.2008 по 31.12.2008 року. На початку 2008 року на основі вищезазначених Меморандуму та  Протоколу між підрозділами ДСО та банками були підписані договори на отримання послуг охорони на 2008 рік.
У зв’язку з цим АУБ листом від 10.06.2008 року № 08/02-06/0297 звернулася до Міністра юстиції України п.Оніщука М.В. з проханням надати роз’яснення щодо правомірності відклику ДДСО підпису під Меморандумом та наголосивши на відсутності підстав для дострокового розірвання в односторонньому порядку договорів з банками на послуги озброєної охорони, оскільки договори на охорону банків були укладені з розрахунку підвищення тарифів на 13% проти тих, що діяли у 2007 році, тобто так, як це передбачено окремим Протоколом, підписаним керівниками ДДСО та АУБ 29.10.2007 року, і який не є додатком до Меморандуму. Міністерство юстиції на сьогодні не тільки не надало незалежних роз’яснень, а направило лист АУБ  на розгляд МВС України, якому підпорядкована ДСО, тобто “кинули щуку в воду” (лист Мінюсту від 25.06.2008 р. № 6087-0-33-08-20).
ДСО обрала позицію тиску та ультимативних вимог до комерційних банків, користуючись виключно домінуючим правом на зброю, якого інші учасники ринку охоронних послуг не мають, але без якої неможлива охорона банківських приміщень та охорона при супроводі бригад інкасаторів банків.
Разом з тим, банки не можуть здійснити повноцінну заміну послуг ДСО на охорону своїми силами або на послуги недержавних охоронних структур тому, що на сьогодні відсутні основоположні закони у сфері охоронних послуг, незважаючи на їх нагальну необхідність у зв`язку із стратегічною метою України щодо інтеграції до Європейського Союзу та повноцінної у ньому участі. Внаслідок їх нерівного правового становища порівняно із ДСО, останні не можуть створити належну конкуренцію ДСО. 
В Україні дотепер, за 17-річну історію незалежності, законодавчо не урегульована діяльність приватних охоронних підприємств, статус їхніх працівників, право володіння і користування зброєю всіма суб'єктами ринку охоронних послуг. Відсутні ряд важливих для цієї сфери законів: “Про охоронну діяльність”, “Про зброю”. Не прийняті Верховною Радою України зміни до Закону України «Про банки і банківську діяльність», що передбачали б надання банкам права на володіння та користування вогнепальною зброєю для здійснення функції охорони приміщень та забезпечення надійного збереження грошей та цінностей при їх зберіганні та транспортуванні.
Запропоновані до розгляду у Верховній Раді України законопроекти законів про охоронну діяльність та про зброю здебільшого не відповідають основним ринковим принципам конкуренції та рівності всіх форм власності, не враховують досвід країн Західної Європи та наших сусідів: Казахстану, Латвії, Литви, Молдови, Польщі, Росії та ін. У зазначених державах сфера охоронних послуг врегульована на рівні законодавчих актів за ринковими засадами та на принципах рівної конкуренції між державними та недержавними охоронними структурами. І це дало позитивні результати як для користувачів охоронних послуг так і для суб’єктів надання цих послуг, забезпечило цивілізований взаємовигідний порядок функціонування сфери охорони у державі.
Питання удосконалення ринку охоронних послуг в Україні з урахуванням міжнародного досвіду були розглянуті на Міжнародній науково-практичній конференції в м.Києві ще в листопаді 2003 року, організаторами якої виступили Комітет з питань фінансів і банківської діяльності Верховної Ради України, Національний банк України, Асоціація українських банків  та Українська федерація працівників недержавних служб безпеки.
В роботі Конференції взяли участь народні депутати Верховної Ради України, представники законодавчих та виконавчих органів, охоронних структур, банківського бізнесу та представники банківських об`єднань вказаних вище країн.
Матеріали Конференції із зверненням надання дійової підтримки з боку державних органів влади та управління були надіслані всім зацікавленим, але і на сьогодні рекомендації конференції залишаються лише на папері.
Звертаємо увагу на законодавчу неврегульованість ринку охоронних послуг та нагальну необхідність прийняття законів про охоронну діяльність та про зброю, які відповідали б сучасним потребам українського суспільства, створять конкурентний ринок охоронних послуг, забезпечать рівні права всіх її операторів та стануть важливим внеском у реалізацію Закону України “Про концепцію загальнодержавної програми про адаптацію законодавства України до засад Європейського Союзу” від 21.11.2002 року за № 228-IV.XX) абзац 4.
У відповідності до основного документу СОТ “Генеральної угоди по торгівлі послугами” Державна служба охорони при МВС України, що надає охоронні послуги, не повинна бути “при МВС”, тобто належною до державного органу виконавчої влади – Міністерства внутрішніх справ України, а повинна бути від нього відокремлена.


Асоціація українських банків

Лист президента АУБ до президента України про погрози зняття та зняття ДСО охорони з банків

Вих. № 01/02-06/0409
від 04.08.2008

Вельмишановний Вікторе Андрійовичу !

З цим висловлюємо Вам свою повагу та бажаємо успіхів у Вашій діяльності на благо України.
Ситуація, яка складається останнім часом у взаємовідносинах між Державою службою охорони при МВС України та комерційними банками і можливі негативні наслідки її змушує Асоціацію українських банків звернутися до Вас як до представника вищої влади в Україні.
Як відомо, державою на банківську систему України покладені фінансово-економічні функції: забезпечення стабільності національної валюти, своєчасне проведення розрахунків між суб’єктами господарювання, забезпечення потреби економіки кредитними ресурсами, забезпечення суб’єктів господарювання, установ і населення України готівковими коштами шляхом здійснення інкасаторських операцій у державі.
За останні сім років, починаючи з 2001 року, до банківських установ щорічно по декілька разів надходять пропозиції Державної служби охорони при МВС України (надалі ДСО) про суттєве збільшення вартості охорони як банківських приміщень, так і з супроводження інкасаторських бригад банків (послуги озброєної охорони) без виваженого економічного обґрунтування.
Вперше за сім років протистояння між ДСО та банківською спільнотою було досягнуто взаєморозуміння наприкінці 2007 року. Так, між Асоціацією українських банків та Департаментом Державної служби охорони при МВС України (надалі ДДСО) 29 жовтня 2007 року було підписано “Меморандум про співпрацю з питань охорони  між Департаментом Державної служби охорони при Міністерстві внутрішніх справ України і Асоціацією українських банків” (надалі – Меморандум). Це була, без перебільшень, визначна подія.
Але, на превеликий жаль, ситуація кардинально погіршилась уже в середині 2008 року. У травні 2008 року ДСО заявила про одностороннє відкликання свого підпису під Меморандумом. І, вертаючись до ганебної практики минулих років, знову, в середині року, розіслала листи банкам з вимогою переглянути вартість послуг та їх підвищення від 30 до 100% без надання відповідних обґрунтувань всупереч підписаним договорам.
 погрожуючи зняттям охорони. Зазначимо, що кожен банк формує річний бюджет, в якому враховані і витрати на послуги охорони. Даний бюджет є незмінним протягом року, незалежно від економічних показників у державі.
Особливу стурбованість викликає той факт, що у своїх зверненнях до банків ДСО висловлює намір в односторонньому порядку розривати угоди з банками про надання послуг озброєної охорони, якщо банки не погодяться на  пропозиції щодо збільшення вартості послуг, погрожують зняти охорону.
Зараз вже є  факти зняття та зменшення постів охорони в банках.
Така позиція ДСО може призвести до негативних наслідків не лише для банківської системи, а і для держави в цілому.
На жаль, керівництво МВС, посилаючись на госпрозрахунковий статус ДСО, не вживає дієвих заходів щодо втручання у цю ситуацію  та організації нормального діалогу між користувачами та постачальниками послуг охорони.
Переконливо просимо Вас, шановний Вікторе Андрійовичу, звернути увагу на ситуацію, що склалася, та не допустити зняття монополістом охорони з банків.  

Аналогічні звернення направлені Прем'єр-Міністру України п. Тимошенко Ю.В. та Секретареві РНБО п. Богатирьовій Р.В.

Додаток: інформація щодо стосунків ДСО при МВС України
і комерційних банків – на 3 аркушах.


З повагою
Президент Асоціації                                                О. СУГОНЯКО

###

Додаток
до листа №01/02-06/0409
 від 04.08.2008 р.

Деяка інформація щодо стосунків ДСО при МВС України
і комерційних банків

У підписаному Меморандумі сторони погодилися спільно працювати на створення цивілізованого конкурентного ринку охоронних послуг в Україні за європейськими стандартами, у тому числі і ринку послуг охорони, озброєної вогнепальною нарізною зброєю; опрацювання проектів законів та інших нормативно-правових актів, що впливають на сферу забезпечення охорони банківських установ, життя і здоров’я працівників, клієнтів з урахуванням інтересів обох сторін та ін. Також Сторони домовились, що  щорічно обговорюють та виробляють спільні позиції щодо визначення цінової політики на наступний рік для банків – клієнтів ДСО, з урахуванням регіональних особливостей, для чого у жовтні-листопаді кожного року проводять спільні наради та консультації, за результатами яких підписується протокол погодження принципів цінової політики на послуги ДСО для банків на наступний рік.
На підставі Меморандуму АУБ з ДДСО був підписаний “Протокол погодження принципів цінової політики Державної служби охорони при МВС України для банків на 2008 рік” (надалі Протокол), у якому визначено, що з метою недопущення порушення законодавства України щодо захисту економічної конкуренції при наданні послуг з охорони банківським установам, що охороняються підрозділами ДСО, сторони погодили підвищення вартості послуг ДСО з охорони банківських установ та грошових коштів і інших цінностей, що перевозяться представниками банків, у розмірі до 13% від діючих тарифів на момент підписання цього Протоколу по кожному виду окремих послуг, або загальних витрат на всі види послуг, що надаються ДСО, по кожному банку. Ціна послуг для кожного конкретного банку встановлюється шляхом переговорів суб’єктів договірних відносин згідно з вимогами цивільного та господарського законодавства України. Узгоджена на рівні центральних офісів банків і Департаменту ДСО при МВС України ціна по кожному регіону діє з 01.01.2008 по 31.12.2008 року. На початку 2008 року на основі вищезазначених Меморандуму та  Протоколу між підрозділами ДСО та банками були підписані договори на отримання послуг охорони на 2008 рік.
У зв’язку з цим АУБ листом від 10.06.2008 року № 08/02-06/0297 звернулася до Міністра юстиції України п.Оніщука М.В. з проханням надати роз’яснення щодо правомірності відклику ДДСО підпису під Меморандумом та наголосивши на відсутності підстав для дострокового розірвання в односторонньому порядку договорів з банками на послуги озброєної охорони, оскільки договори на охорону банків були укладені з розрахунку підвищення тарифів на 13% проти тих, що діяли у 2007 році, тобто так, як це передбачено окремим Протоколом, підписаним керівниками ДДСО та АУБ 29.10.2007 року, і який не є додатком до Меморандуму. Міністерство юстиції на сьогодні не тільки не надало незалежних роз’яснень, а направило лист АУБ  на розгляд МВС України, якому підпорядкована ДСО, тобто “кинули щуку в воду” (лист Мінюсту від 25.06.2008 р. № 6087-0-33-08-20).
ДСО обрала позицію тиску та ультимативних вимог до комерційних банків, користуючись виключно домінуючим правом на зброю, якого інші учасники ринку охоронних послуг не мають, але без якої неможлива охорона банківських приміщень та охорона при супроводі бригад інкасаторів банків.
Разом з тим, банки не можуть здійснити повноцінну заміну послуг ДСО на охорону своїми силами або на послуги недержавних охоронних структур тому, що на сьогодні відсутні основоположні закони у сфері охоронних послуг, незважаючи на їх нагальну необхідність у зв`язку із стратегічною метою України щодо інтеграції до Європейського Союзу та повноцінної у ньому участі. Внаслідок їх нерівного правового становища порівняно із ДСО, останні не можуть створити належну конкуренцію ДСО. 
В Україні дотепер, за 17-річну історію незалежності, законодавчо не урегульована діяльність приватних охоронних підприємств, статус їхніх працівників, право володіння і користування зброєю всіма суб'єктами ринку охоронних послуг. Відсутні ряд важливих для цієї сфери законів: “Про охоронну діяльність”, “Про зброю”. Не прийняті Верховною Радою України зміни до Закону України «Про банки і банківську діяльність», що передбачали б надання банкам права на володіння та користування вогнепальною зброєю для здійснення функції охорони приміщень та забезпечення надійного збереження грошей та цінностей при їх зберіганні та транспортуванні.
Запропоновані до розгляду у Верховній Раді України законопроекти законів про охоронну діяльність та про зброю здебільшого не відповідають основним ринковим принципам конкуренції та рівності всіх форм власності, не враховують досвід країн Західної Європи та наших сусідів: Казахстану, Латвії, Литви, Молдови, Польщі, Росії та ін. У зазначених державах сфера охоронних послуг врегульована на рівні законодавчих актів за ринковими засадами та на принципах рівної конкуренції між державними та недержавними охоронними структурами. І це дало позитивні результати як для користувачів охоронних послуг так і для суб’єктів надання цих послуг, забезпечило цивілізований взаємовигідний порядок функціонування сфери охорони у державі.
Питання удосконалення ринку охоронних послуг в Україні з урахуванням міжнародного досвіду були розглянуті на Міжнародній науково-практичній конференції в м.Києві ще в листопаді 2003 року, організаторами якої виступили Комітет з питань фінансів і банківської діяльності Верховної Ради України, Національний банк України, Асоціація українських банків  та Українська федерація працівників недержавних служб безпеки.
В роботі Конференції взяли участь народні депутати Верховної Ради України, представники законодавчих та виконавчих органів, охоронних структур, банківського бізнесу та представники банківських об`єднань вказаних вище країн.
Матеріали Конференції із зверненням надання дійової підтримки з боку державних органів влади та управління були надіслані всім зацікавленим, але і на сьогодні рекомендації конференції залишаються лише на папері.
Звертаємо увагу на законодавчу неврегульованість ринку охоронних послуг та нагальну необхідність прийняття законів про охоронну діяльність та про зброю, які відповідали б сучасним потребам українського суспільства, створять конкурентний ринок охоронних послуг, забезпечать рівні права всіх її операторів та стануть важливим внеском у реалізацію Закону України “Про концепцію загальнодержавної програми про адаптацію законодавства України до засад Європейського Союзу” від 21.11.2002 року за № 228-IV.XX) абзац 4.
У відповідності до основного документу СОТ “Генеральної угоди по торгівлі послугами” Державна служба охорони при МВС України, що надає охоронні послуги, не повинна бути “при МВС”, тобто належною до державного органу виконавчої влади – Міністерства внутрішніх справ України, а повинна бути від нього відокремлена.



 

 

Терра Банк увійшов до ТОП-10 банків-партнерів Державної іпотечної установи

ЗАТ «Терра Банк» (раніше ЗАТ «Інвест-Кредит Банк») увійшов до ТОП-10 банків-партнерів Державної іпотечної установи (ДІУ) за обсягом рефінансованих іпотечних кредитів. Рейтинг ДІУ складався за підсумками співпраці установи із 75-ма банками-партнерами станом на 28.07.2008 р.
Як повідомила начальник Управління активних операцій роздрібного бізнесу ЗАТ «Терра Банк» Ельвіра Шидлось, кредити за програмою ДІУ Терра Банк почав видавати з початку поточного року. В рамках Генерального договору про рефінансування і обслуговування іпотечних кредитів, за підсумками півріччя, Банк отримав від ДІУ 38 млн. грн., які були направлені на іпотечне кредитування фізичних осіб. Загалом, за підсумками січня-липня, обсяг іпотечного кредитування в портфелі Банку збільшився в 2,6 рази і, станом на початок серпня, склав 61,1 млн. грн. Як коментує Ельвіра Шидлось, зростання обсягу іпотечного кредитування в кредитному портфелі Терра Банку відповідає новій стратегії розвитку фінансової установи, одним з основних напрямів кредитної діяльності якого є кредитування купівлі житла і землі. Також, за її словами, збільшенню обсягу іпотечного портфелю банку сприяла активізація співпраці з Державною іпотечною установою (ДІУ) і впровадження  програми «Придбання нерухомості за участю ДІУ», яка вигідно вирізняється серед іпотечних програм, що присутні на українському ринку.
За словами начальника Управління активних операцій роздрібного бізнесу, даний вид кредитування цікавий для населення, оскільки надається на довгостроковий період (до 30 років) і під 14% річних в національній валюті. Крім того, позичальники можуть вибрати найбільш зручний для себе спосіб погашення пільгового кредиту: аннуїтетний або щомісячними погашеннями тіла кредиту рівними частинами з нарахуванням відсотків на залишок. «Розмір початкового внеску коливається від 10 до 50% від вартості житла, що купується. Банківські послуги при отриманні кредиту складають 6% від суми кредиту – одноразово, при цьому будь-які комісії впродовж терміну кредитування відсутні», – пояснює пані Шидлось. Кредит надається на купівлю житла на вторинному і первинному ринках, за участі у Фонді фінансування будівництва виду А, на розширення житлових умов, в т.ч. ремонт та будівництво нерухомості.

Довідка: ЗАТ «Терра Банк» (Київ) є правонаступником всіх прав і обов'язків ЗАТ «Інвест-Кредит Банк» (Кривий Ріг). Банк представлений 17-ма структурними підрозділами в Києві, Дніпропетровську, Одесі, Херсоні, Львові, Чернівцях, Івано – Франківську, Кривому Розі і Павлограді.
За підсумками 7-ми місяців 2008 р. чисті активи Банку склали 540,7 млн. грн., кредитно-інвестиційний портфель – 410,7 млн. грн., власний капітал – 49,7 млн. грн.

 

Зовнішні запозичення банків в першому півріччі склали 800 млн. доларів – експерт

  «Об'єми зовнішніх запозичень українських банків та інших комерційних організацій, що розмістили єврооблігації на зовнішніх ринках, за перше півріччя 2008 року склали приблизно 800 мільйонів доларів, що значно менше об'ємів аналогічного періоду 2007 року, коли компанії та фінансові установи змогли взяти у борг більш ніж 2 мільярди доларів», - відзначає начальник відділу фондування і відносин з інвесторами Управління міжнародного бізнесу ВАТ "РОДОВІД БАНК" Ігор Єгоренко. За його словами, дана тенденція свідчить про несприятливу кон'юнктуру на міжнародних фінансових ринках, які характеризуються зниженою ліквідністю та активністю інвесторів, а також збільшеними процентними ставками на цей вид фондування, які в середньому зросли на 2-3% для емітентів першої групи. Унаслідок цих причин можна очікувати достатньо низького зростання об'ємів залучення єврооблігацій і в другому півріччі, тоді як крупні фінансові установи неохоче розміщують боргові зобов'язання на ринку, а для середніх та малих компаній ціни на боргові зобов'язання стануть зовсім непідйомними.

  Що стосується ринку синдикованих кредитів, то, на думку Ігоря Єгоренко, можна сказати, що даний вид фінансування є одним із найбільш поширених серед українських банків та компаній на даний момент. З початку року український банківський сектор залучив близько 1 мільярда доларів - приблизно стільки, що й рік тому. Можна чекати, що в другій половині цього року діяльність в даному сегменті буде досить активною з використанням як публічних, так і приватних залучень.

  «Навіть не дивлячись на уповільнення темпів кредитування, яке зараз помітне на українському банківському ринку, банки хочуть нарощувати об'єми зовнішніх позик, в більшості випадків намагаючись рефінансувати свої міжнародні боргові зобов'язання, взяті в недавньому минулому», - відзначив Ігор Єгоренко.


 

АКБ «ІНДУСТРІАЛБАНК» став принциповим членом МПС MasterCard Worldwide

Международная платежная система MasterCard Worldwide повысила статус АКБ «ИНДУСТРИАЛБАНК» с аффилированного до принципиального члена платежной системы.

"Повышение членского статуса в системе MasterCard Worldwide позволит улучшить сервис по карточным продуктам и расширить продуктовую линейку. Банк также будет иметь право обслуживать в собственном процессинговом центре другие банки, имеющих аффилированное членство в системе MasterCard Worldwide, а также выступать для них спонсором перед платежной системой", отметила Заместитель Председателя Правления ИНДУСТРИАЛБАНКа Ладыженская М.В.

ИНДУСТРИАЛБАНК с 2000 года является членом международной платежной системы MasterCard Worldwide, с 2002 года – платежной системы VІSA International.

По состоянию на 1 июля 2008 года общее количество эмитированных Банком карт превысило 183 054 шт., количество банкоматов Банка на 1 июля 2008 
составило 171 шт. 

 


Справка:

 АКБ «ИНДУСТРИАЛБАНК» (Запорожье) основан в 1990 году. Банк имеет лицензию
НБУ №126 от 04.12.2001г. Телефон круглосуточной клиентской поддержки
8 800 50 353 50. Банком открыто 8 филиалов и 57 отделений.

 

ВІдбулася виплата процентного дохода по облігаціях серії "С" ВАТ АБ "Укргазбанк" за четвертий процентний період

04 августа 2008 года состоялась выплата процентного дохода по облигациям серии "С" ОАО АБ "Укргазбанк" за четвертый процентный период на сумму 4 917 112,64 грн., что составляет 29,92 грн. на одну облигацию.

Выплата процентного дохода проводилась ОАО АБ "Укргазбанк" по адресу: 03087, г. Киев, ул. Ереванская, 1.

ОАО АБ "Укргазбанк" самостоятельно осуществил организацию выпуска и первичное размещение своих облигаций, общим объемом эмиссии 300 млн. грн.

Целью использования финансовых ресурсов от продажи облигаций является кредитование отечественных предприятий в полном объеме выпуска.

Наличие и вид обеспечения. Выпуск облигаций серии "С" обеспечен страховкой.

Эмитентом заключен договор с ЗАО "СК "Украинская страховая группа" №75-0101-0014 от 20 июля 2007 года добровольного страхования ответственности перед третьими лицами на страхование рисков непогашения Эмитентом основной суммы долга и невыплаты дохода по облигациям на общую сумму 479,520 млн. грн., при этом предельная сумма ответственности на одну облигацию – 598,40 грн.

Процентная ставка по облигациям на 1-8 процентные периоды составляет 12 % годовых.

Процентные ставки на 9-20 процентные периоды устанавливаются Эмитентом исходя из рыночной конъюнктуры. Решение относительно новой процентной ставки принимается Правлением Эмитента не позднее, чем за 30 календарных дней до начала 9 процентного периода.

Срок обращения облигаций 1 821 день.

 

 

Фестиваль «Потяг до Яремче», підтриманий Райффайзен Банком Аваль, презентував взірці сучасного українського мистецтва

За підтримки Райффайзен Банку Аваль 2 серпня у місті Яремче Івано-Франківської області відбувся фестиваль «Потяг до Яремче». Захід пройшов під гаслом: «День сучасної української культури — Слухай, Читай, Дивись та просто Живи!».

У рамках свята, окрім традиційного концерту українських музичних виконавців, відбулися літературні читання відомих українських письменників, зокрема — Юрія Андруховича, Юрка Іздрика, Ірени Карпи, Андрія Любка тощо. Повна зала міського будинку культури супроводжувала виступи митців численними бурхливими оплесками.

Після літературної частини фестивальні активності перемістилися на міський стадіон, де відбувся концерт українських гуртів («Рура», «Гуцул Каліпсо», Green silence, «Русичі», «Мертвий півень») та їхніх колег із Італії — гурту La SKARNEMURTA. Музична частина свята української культури завершилася вогняним шоу. Але й це був не кінець фестивалю — найстійкіші прихильники українського мистецтва вночі переглянули ретроспективу українського кіно, підготовлену відомим режисером Олесем Саніним.

Напередодні фестивалю співробітники Івано-Франківської обласної дирекції Райффайзен Банку Аваль разом із головою правління Володимиром Лавренчуком взяли участь у благодійній акції з відновлення території школи-інтернату у с.Микуличин, що постраждав під час нещодавніх природних катаклізмів. До того ж, банк подарував цьому дитячому закладу ігровий майданчик.

Ощадбанк інформує про стан виплат компенсацій постраждалим від стихійного лиха в західних областях України

Відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 28.07.2008 року №1008-р установи ВАТ „Ощадбанк” здійснюють виплату грошової допомоги постраждалим від стихійного лиха у Вінницькій, Закарпатській, Івано-Франківській, Львівській, Тернопільській та Чернівецькій областях.
Станом на 5 серпня 2008 р. матеріальну грошову допомогу через установи Ощадбанку одержали 9 395 сімей на загальну суму 13 837,5 тис. грн.
Зокрема, у Вінницькій області матеріальну допомогу у розмірі 1000 грн. одержала 21 постраждала сім’я, житловий будинок якої пошкоджений.
У Закарпатській області матеріальну допомогу одержала 471 постраждала сім’я. З них 456 сімей, житлові будинки яких пошкоджені, одержали по 1000 грн., 6 сімей, які відселені з житлових будинків, що підлягають капітальному ремонту, - по 2500 грн., 9 власників житлових будинків, які повністю зруйновані,  – по 5000 грн.
У Івано-Франківській області матеріальну допомогу одержала 3801 постраждала сім’я. З них 2988 сімей, житлові будинки яких пошкоджені, одержали по 1000 грн.,  669 сімей, які відселені з житлових будинків, що підлягають капітальному ремонту, - по 2500 грн., 135 власників житлових будинків, які повністю зруйновані,  – по 5000 грн., 9 сімей загиблих – по  100 000 грн.
У Львівській області матеріальну допомогу одержали 3948 постраждалих сімей.  З них 3460 сімей, житлові будинки яких пошкоджені, одержали по 1000 грн., 488 сімей, які відселені з житлових будинків, що підлягають капітальному ремонту, – по 2500 грн.
У Тернопільській області матеріальну допомогу одержали 468 постраждалих сімей. З них 168 сімей, житлові будинки яких пошкоджені, одержали по 1000 грн., 275  сімей, які відселені з житлових будинків, що підлягають капітальному ремонту, - по 2500 грн., 19 власників житлових будинків, які повністю зруйновані,  – по 5000 грн., 1 сім’я загиблого – по 100 000 грн.
У Чернівецькій області  матеріальну допомогу одержали 686 постраждалих сімей. З них 659 сімей, житлові будинки яких пошкоджені, одержали по 1000 грн., 11 сімей, які відселені з житлових будинків, що підлягають капітальному ремонту, – по 2500 грн., 9 власників житлових будинків, які повністю зруйновані, – по 5000 грн., 7 сімей загиблих – по 100 000 грн.

 

Шостий фінансовий форум «Державне регулювання на фінансовому ринку України 2008»

Українське агентство фінансового розвитку
Державна комісія з регулювання ринків фінансових послуг України

проводять  4 - 6 вересня 2008 року
у  м. Одесі  (Аркадія, Міжрейсова база моряків)

Шостий фінансовий форум
«Державне регулювання на фінансовому ринку України 2008»

На Форумі за участю урядовців, вчених, бізнесменів і фахівців  планується розглянути проект  Стратегії розвитку фінансового сектору  України  до 2015 року (підготовлений відповідно до Указу Президента України  № 659/2007)  та практичні питання професійної діяльності на фінансовому ринку у контексті законодавчих новацій та світової фінансової кризи

Запрошуються керівники та спеціалісти банківських установ, страхових, інвестиційних, та промислових компаній, кредитних спілок та  недержавних пенсійних фондів

Заявки на участь у Форумі надсилати факсом  253-57-33, 277-72-43,  332-97-33,
а також електронною поштою (e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її., Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.).

Додаткова інформація та форма заявки на веб-сайтах: www.ufin.ua та www.aub.com.ua

 

 

Лист президента Асоціації українських банків до міністра внутрішніх справ щодо необґрунтованого збільшення вартості послуг ДСО з охорони банків

Міністру внутрішніх справ
України
п. Луценку Ю. В.

Шановний Юрію Віталійовичу !

З цим висловлюємо Вам свою повагу та бажаємо успіхів у Вашій діяльності на благо нашої Вітчизни. Реалізуючи статутні завдання, які покладені на Асоціацію українських банків (надалі - АУБ), а також враховуючи те, що банківські установи є споживачами охоронних послуг, звертаємося до Вас із наступним.
Державою на банківську систему України покладені фінансово-економічні функції: забезпечення стабільності національної валюти, своєчасне проведення розрахунків між суб’єктами господарювання, забезпечення потреби економіки кредитними ресурсами, забезпечення суб’єктів господарювання, установ і населення України готівковими коштами шляхом здійснення інкасаторських операцій у державі.
За останні сім років, починаючи з 2001 року, до банківських установ щорічно по декілька разів надходять пропозиції Державної служби охорони при МВС України (надалі ДСО) про суттєве збільшення вартості охорони як банківських приміщень, так і з супроводження інкасаторських бригад банків (послуги озброєної охорони) без економічного обґрунтування.
Вперше за сім років протистояння між ДСО та банківською спільнотою було досягнуто взаєморозуміння наприкінці 2007 року. Так, між Асоціацією українських банків та Департаментом Державної служби охорони при МВС України (надалі ДДСО) 29 жовтня 2007 року було підписано “Меморандум про співпрацю з питань охорони  між Департаментом Державної служби охорони при Міністерстві внутрішніх справ України і Асоціацією українських банків” (надалі – Меморандум). Це була, без перебільшень, визначна подія.
Але, на превеликий жаль, ситуація кардинально погіршилась уже в середині 2008 року. У травні 2008 року ДСО заявила про одностороннє відкликання свого підпису під Меморандумом. І, вертаючись до ганебної практики минулих років, знову, в середині року,  розіслала листи банкам з вимогою переглянути вартість послуг та їх підвищення на 30-100% без надання відповідних обґрунтувань, всупереч підписаним договорам та  погрожуючи зняттям охорони. Зазначимо, що кожен банк формує річний бюджет, в якому враховані і витрати на послуги охорони. Даний бюджет є незмінним протягом року, незалежно від економічних показників у державі.
Особливу стурбованість викликає той факт, що у своїх зверненнях до банків ДСО висловлює намір в односторонньому порядку розривати угоди з банками про надання послуг озброєної охорони, якщо банки не погодяться на  пропозиції щодо збільшення вартості послуг.
У ситуації, коли ДСО в односторонньому порядку припинить надання послуг озброєної охорони,  виникне затримка з доставкою грошей клієнтам та  виплатою заробітної плати, пенсій та інших соціальних виплат. Також, на тлі загострення криміногенної ситуації у державі, збільшення випадків пограбувань банків, може виникнути соціальне напруження у суспільстві. Дії ДСО будуть створювати передумови для здійснення тяжких злочинів, зростання напруження у суспільстві, недовіри до банківських установ тощо. 
Така позиція ДСО може призвести до негативних наслідків не лише для банківської системи, а і для держави в цілому.
Просимо Вас, шановний Юрію Віталійовичу, втрутитися у цю ситуацію з метою недопущення необґрунтованого збільшення ДСО цін на послуги озброєної охорони для банківських установ та односторонньої відмови від надання послуг, оскільки це призведе як до дестабілізації грошового обігу та дискредитації влади.
Просимо також посприяти організації цивілізованого діалогу ДСО з АУБ для досягнення компромісу по ціні на послуги охорони.

З повагою
Президент Асоціації                                      О. СУГОНЯКО

 


 

Підписка на новини АУБ

aub logo white 70

 

Місія Асоціації українських банків – підтримка розвитку національної банківської системи. АУБ співпрацює з Верховною Радою України з питань удосконалення законодавства, що регулює банківську діяльність, взаємодіє з Національним банком України щодо нормативного забезпечення функціонування банків та небанківських фінансових установ. АУБ дбає про підвищення кваліфікації банківських працівників, розширює міжнародні зв'язки з асоціаціями та банківськими структурами інших країн.

 

Контакти

Підписка на новини АУБ