Новини АУБ

Компанія VAB Життя підвела підсумки першого півріччя 2008 року

Станом на 1 липня 2008 р. основні показники діяльності компанії виглядають таким чином:

Активи 23 781,6 тис. грн.
Статутний капитал 21 500,0 тис. грн.
Страхові резерви 4 846,9 тис. грн.
Обсяг отриманих страхових платежів 1 858,4 тис. грн.
Обсяг страхових виплат 177,0 тис. грн.
Кількість підписаних договорів протягом першого півріччя 2008 року 1 926 шт.
 
У порівнянні з аналогічним періодом 2007 року VAB Життя збільшила обсяг страхових резервів у півтора рази. Середнє зростання за іншими показниками діяльності компанії склало близько 15%.

Коментуючи підсумки півріччя, Голова Правління VAB Життя Наталія Деревянко зазначила, що активному розвитку компанії значною мірою сприяла реалізація проекту крос-продажів з компаніями, що входять до фінансової групи VAB Group. «Основний продукт, який ми просуваємо за допомогою наших партнерів, – це страхування кредитозичальників. Щодня ми підписуємо з фізичними особами-позичальниками VAB Банку понад 200 таких договорів й плануємо довести цю цифру до 500 до кінця поточного року. Сподіваємося, що даний проект дозволить нам не тільки значно збільшити обсяг страхових платежів, але й сформувати солідну базу даних клієнтів нашої компанії, яким ми готові додатково запропонувати всю лінійку якісних накопичувальних страхових продуктів», – зазначає Наталія Деревянко.

VAB Життя входить до першої десятки лайфових страхових компаній України, співпрацює з декількома крупними банками. Компанія пропонує повний спектр послуг із страхування життя: накопичувальне, ризикове, пенсійне страхування, страхування життя кредитопозичальників таі вкладників.

ДОВІДКА:

VAB Життя працює на фінансовому ринку України з 2004 року. У жовтні 2006 року компанія увійшла до фінансової групи VAB Group.
У складі засновників VAB Життя є міжнародний холдинг TBIH Financial Services Group NV (через Ukraine Pension and Insurance Holding B.V.), а також  VAB Банк.
VAB Життя пропонує клієнтам накопичувальне, пенсійне, ризикове та кредитне страхування.

Волинська філія АБ "БРОКБІЗНЕСБАНК" розширює мережу обслуговування населення

           Волынский  филиал  АБ "БРОКБИЗНЕСБАНК" расширяет   сеть обслуживания  населения  региона,  обеспечивая  разнообразный  спектр  услуг  и  высокий  уровень  обслуживания  своих  клиентов.   
           Волынский    филиал  ввел  в  эксплуатацию   банкомат,  расположенный  по  адресу:  г. Владимир-Волынский , ул. Князя  Васылька,2 ( в  центре  города, в помещении  аптеки). Это  второй  банкомат, установленный   АБ”БРОКБИЗНЕСБАНКОМ”  на территории  города.   
          На  территории    Волынского  региона  работают   всего 7  банкоматов и  8 POS-терминалов  АБ”БРОКБИЗНЕСБАНК”.     
         Удачное  расположение  в  регионе банкоматов  и POS-терминалов АБ”БРОКБИЗНЕСБАНК”  помогают  быстро и  качественно  обслуживать клиентов - держателей  пластиковых  карточек  международных  платежных  систем .
        Волынский  филиал  АБ "БРОКБИЗНЕСБАНК" начал работу с 2002 года и расположен по адресу: г. Луцк, ул.Градный спуск, 2.   В Волынском  регионе открыты  и  работают  9  отделений  банка. Филиал предоставляет полный спектр банковских услуг для физических и юридических лиц.

        АБ «БРОКБИЗНЕСБАНК»  активно  работает  на  рынке  финансовых  услуг  по  продвижению  карточных  продуктов,  развивает  сеть  банкоматов,  создает  для  клиентов  благоприятные  условия  для  обслуживания. На 01.07.08 г. банк  установил 380 банкоматов, 371 POS-терминал  и  пункт  выдачи  наличных.

До кінця 2008 р. Home Credit Bank відкриє нові відділеня у семи областях України

Днепропетровск, 07 августа 2008 года – В рамках стратегии развития региональной сети Home Credit Bank планирует открыть до конца 2008 года новые отделения в восьми городах Украины – Харькове, Житомире, Горловке, Макеевке, Запорожье, Херсоне, Днепродзержинске, Луганске.

Сегодня региональная сеть Home Credit Bank представлена в 7 регионах Украины – Днепропетровской, Киевской, Донецкой, Харьковской, Одесской, Запорожской и Полтавской областях.

Расширяя сеть отделений по Украине, Home Credit Bank стремится быть ближе к своим клиентам, чтобы каждый мог получить необходимую ему банковскую услугу и решить свои финансовые вопросы непосредственно в регионе своего проживания или функционирования бизнеса.

Являясь членом международной финансовой Группы «Хоум Кредит», Home Credit Bank в своей ежедневной работе использует уникальный международный опыт операционной деятельности Группы на потребительских и финансовых рынках Центральной и Восточной Европы, а также Центральной Азии и Дальнего Востока.

Создавая комфортные условия обслуживания для клиентов, Home Credit Bank совместно со своим стратегическим партнером ООО «Хоум кредит Файнэнс» (Home Credit Finance), чья региональная сеть превышает 1200 торговых точек по всей территории Украины, предлагает разноплановые банковские продукты, разработанные с учетом запросов самой широкой целевой аудитории – массового потребителя и потребителей микрокредитования, малого и среднего бизнеса.

«При открытии новых отделений Home Credit Bank будет руководствуется не количественными показателями, а качественными параметрами. Мы не будем безоглядно гнаться за количеством, открывая по несколько сот отделений в год. Мы очень жестко соотносим планы по развитию розничной сети с потребностями роста банка и его бизнеса», – отмечает Елена Бондаренко, начальник департамента развития бизнеса Home Credit Bank.


Справка:
ЗАО «ХК Банк» (Home Credit Bank) – универсальный банк, предоставляющий полный спектр банковских услуг для частных и корпоративных клиентов. Региональная сеть банка представлена в 7 регионах Украины – Днепропетровской, Киевской, Донецкой, Харьковской, Одесской, Запорожской и Полтавской областях. На 01.07.2008 размер активов банка составляет 1 569 млн. грн., уставного капитала – 307 млн. грн. С декабря 2006 года банк является членом Группы «Хоум Кредит» (Home Credit Group).

Компании Группы «Хоум Кредит» осуществляют свою деятельность на финансовых рынках Центральной и Восточной Европы, а также Центральной Азии и Дальнего Востока. Общий объем выданных Группой кредитов на конец 2007 года составил 3,3 млрд. долларов США. Группа «Хоум Кредит» является одним из лидеров на рынках потребительского кредитования Чешской Республики (с 1997 года), Словацкой Республики (с 1999 года), Российской Федерации (с 2002 года) и Республики Казахстан (с декабря 2005 года). В 2006 году Группа «Хоум Кредит» вышла также на рынки Украины, Беларуси, в декабре 2007 года – на рынок Китая.

Группа «Хоум Кредит» является членом группы компаний PPF, основанной в 1991 году и занимающейся страхованием и потребительским кредитованием, а также оказывающей комплексные услуги по управлению активами. За 17 лет своей деятельности группа компаний PPF стала ведущим международным финансовым инвестором, управляющим активами объемом около 10,1 млрд. евро на 31 декабря 2007 года.

 

Private Banking «УкрСиббанк» відкрив новий VIP-центр у Києві

 «УкрСиббанк» Private Banking открыл новый VIP-центр в центре Подола на ул. Ильинской, который соответствует всем требованиям самого взыскательного клиента.

«Открытие нового уникального VIP-центра – важное событие для Private Banking «УкрСиббанк». К этому событию мы шли 3 года с момента начала работы бизнеса Private Banking в «УкрСиббанке», - рассказал Алексей Александров, Помощник Председателя Правления, начальник Департамента персональных банковских услуг Private Banking АКИБ «УкрСиббанк». – Надеемся, что наш VIP-центр станет тем самым местом, где клиенты Private Banking будут принимать самые важные финансовые решения».

Будучи лидером на рынке персональных банковских услуг в Украине, основной целью Private Banking «УкрСиббанк» является создание для клиентов и их семей индивидуального банковского обслуживания в условиях наивысшего комфорта и конфиденциальности.

Для справки:
АКИБ «УкрСиббанк» (www.ukrsibbank.com) зарегистрирован 18 июня 1990 года. Банк имеет полную лицензию НБУ № 75 от 24 декабря 2001 года на осуществление банковских операций. По состоянию на 01.07.2008 г.: чистые активы – 41,2 млрд. грн., капитал – 4,7 млрд. грн., кредитно-инвестиционный портфель составляет 36,5 млрд. грн., средства корпоративных клиентов – 5,0 млрд. грн., средства физических лиц – 7,1 млрд. грн. Сегодня региональная сеть насчитывает более 1000 отделений по всей территории Украины. Клиентами «УкрСиббанка» являются 69 тысяч предприятий Украины, количество счетов физических лиц превышает 3,5 млн. В апреле 2006 года была завершена сделка по покупке BNP Paribas 51% акций АКИБ «УкрСиббанк».
BNP Paribas (www.bnpparibas.com) – европейский лидер на международном рынке банковских и финансовых услуг и один из 3 крупнейших банков в мире согласно данным международного рейтингового агентства Standard & Poor’s. Группа представлена в более чем 85 странах, число сотрудников 161 000 человек, включая 125 000 в Европе. Группа занимает ведущие позиции в трёх основных сегментах: корпоративный и инвестиционный бизнес, управление активами и розничный бизнес. Присутствуя в Европе по всем своим направлениям деятельности, основными для банка двумя внутренними рынками в розничном бизнесе являются Франция и Италия. BNP Paribas занимает существенные позиции в США, а также сильнейшие позиции в Азии и на развивающихся рынках.

Банк «Фінансова ініціатива» відкрив чотири регіональних відділення

             ТОВ Комерційний банк «Фінансова ініціатива» відкрив ще чотири відділення у регіонах.
             Відкрито, зокрема, відділення №2 у Луцьку, відділення №2 в Одесі, відділення №4 в Харкові та відділення №1 у місті Мукачеве Закарпатської області.

             Відділення працюють під новим логотипом банку — «the Bank».
 Відділення обслуговують фізичних та юридичних осіб.

             Відділення надають розрахунково-касові послуги, послуги з кредитування, відкриття та ведення поточних рахунків, проводять валютно-обмінні операції, працюють із системами міжнародних переказів Western Union, MoneyGram, Anelik, а також пропонують широкий спектр депозитних операцій.

 Відділення №2 у Луцьку працює за адресою: просп. Волі, 11, телефони відділення: 8 (0332) 770076, 8 (0332) 770071, 8 (0332) 770072.
 Відділення №2 в Одесі працює за адресою: вул. І.Рабина, 23, телефони відділення: 8 (0482 ) 499618, 8 (0482 ) 499678, 8 (0482 ) 499660.
 Відділення №4 в Харкові працює за адресою: вул. Полтавський шлях, 26, телефони відділення: 8 (8057) 7665560, 8 (8057) 7665561.
             Відділення №1 у Мукачевому працює за адресою: пров. Пасажний, 7, телефони відділення: 8 (03131) 22304, 8 (03131) 38583.

             Розпорядок роботи відділень: з 9.00 до 19.00, без обідньої перерви.


Довідка

                   Комерційний банк «Фінансова ініціатива» має 32 відділення в Україні.
                   ТОВ Комерційний банк «Фінансова ініціатива» закінчив 2007 рік з чистим прибутком 25,2 млн грн.
                   Перше півріччя 2008 року банк закінчив з чистим прибутком 7 млн 93 тис. грн. Станом на 1 липня 2008 року активи банку становили 4,981 млрд грн.

                   КБ «Фінансова ініціатива» внесено Національним банком України до групи великих банків.

                  Комерційний банк «Фінансова ініціатива» зареєстровано Національним банком України 19 січня 2005 року у формі товариства з обмеженою відповідальністю. 99,9% в статутному фонді банку належить ООО «Інвест-Сервіс».


 

КРЕДОБАНК знижує відсоткові ставки на іпотеку

З 11 серпня 2008 року ВАТ «КРЕДОБАНК» знижує відсоткові ставки у національній валюті в межах до 3% на нові кредити для придбання, ремонту та реконструкції нерухомості, а також на споживчі кредити під заставу нерухомості.

 ВАТ «КРЕДОБАНК» видає іпотечні кредити на придбання нерухомості на первинному та вторинному ринку, на купівлю земельних ділянок з метою будівництва, на ремонт та реконструкцію нерухомості та на будь-які потреби під заставу нерухомості.
Іпотечний кредит на придбання нерухомості на первинному та вторинному ринку можна отримати на термін до 30 років. А на ремонт, реконструкцію та на будь-які споживчі потреби під заставу нерухомості - на 15 років. Відсутні щомісячні комісії та обов’язкове страхування життя позичальника при умові кредитування до 15 років.

Оцінка валових проблемних активів в Україні покращена, банківська система знову віднесена до групи 10 за рівнем ризиків

Международное рейтинговое агентство Standard&Poors изменило оценку уровня гипотетических валовых проблемных активов (ВПА), которые могут возникнуть в финансовой системе Украины в случае реализации обоснованного (но не катастрофического) сценария экономической рецессии, а также вновь причислило банковскую систему страны к группе 10, исходя из оценки страновых рисков (оценки BICRA).
Об этом сообщается в пресс-релизе агентства во вторник.
Согласно данным пресс-службы, по новой оценке, уровень гипотетических ВПА составит 35-50%.
«Основанием для улучшения оценки ВПА являются снижающаяся (хотя и все еще достаточно высокая) концентрация кредитных портфелей украинских банков на отдельных заемщиках, растущая диверсификация бизнеса, совершенствующаяся (но все еще недостаточно безупречная) практика оценки и принятия рисков. Кроме того, учитываются улучшение качества менеджмента, укрепление и повышение прозрачности украинских компаний, а также рост благосостояния населения страны», — цитируется в пресс-релизе заместитель директора парижского офиса Standard&Poor’s Екатерина Трофимова.
Как отмечается в пресс-релизе, несмотря на неспокойную политическую обстановку и инфляционное давление, макроэкономический рост Украины до сих пор высок, что содействует развитию и поддержанию кредитоспособности ее банков и некоторому снижению предпринимательских и кредитных рисков в банковском секторе, уровень которых оценивается как повышенный.
В то же время эксперты агентства отмечают неопределенность экономического прогноза по Украине ввиду того, что ускоряющаяся инфляция начинает сказываться на уровне располагаемых доходов и бюджета домохозяйств, а растущий дефицит текущего бюджета создает угрозу для стабильности обменного курса.
Они также не исключают вероятности изменения тенденции повышения благосостояния страны в случае снижения цен (особенно на металлы) в сторону снижения.
«Быстрый рост кредитования и резкое повышение уровня долговой нагрузки (в условиях, когда кредитная культура еще недостаточно сформирована, а качество системы риск-менеджмента довольно сомнительно) могут в будущем обернуться значительными проблемами, они делают систему уязвимой к последствиям возможного ухудшения рыночной конъюнктуры, например, в сегментах недвижимости и строительства», — отметила Е.Трофимова.
По мнению эксперта, спрос на кредиты стимулировал рост показателей прибыльности банковского сектора и улучшение коэффициентов по просроченной и проблемной задолженности, однако эти характеристики по-прежнему чувствительны к неблагоприятным изменениям внешней среды и возможному резкому и продолжительному замедлению роста кредитования.
Согласно данным агентства, во втором полугодии 2008 года антиинфляционные меры правительства, направленные на ограничение денежной массы, вызвали сокращение ликвидности межбанковского рынка, однако в начале июля положение несколько стабилизировалось.
В то же время S&P обращает внимание на то, что общий объем привлекаемых вкладов быстро увеличивается, однако не успевает за ростом выдаваемых кредитов, что, в свою очередь, вынуждает банки более активно привлекать рефинансирование из-за границы.
Агентство отмечает: приток иностранного капитала и заемных средств в банковский сектор Украины фрагментарен, но он продолжает поступать благодаря расширению участия иностранных инвесторов в банковском секторе, которым уже принадлежит более 40% активов банковской системы.
«Иностранные стратегические инвесторы не в состоянии полностью защитить банки от высоких кредитных и отраслевых рисков, однако ожидается, что именно их присутствие, поддержка и опыт смогут сгладить негативные последствия потенциальных спадов на рынке и избежать «жесткой посадки», — подчеркивает Е.Трофимова.
По ее мнению, тот факт, что их роль растет, особенно важен ввиду сохраняющихся недостатков нормативно-правовой системы Украины, которая, тем не менее, постепенно укрепляется и демонстрирует определенную устойчивость.
С точки зрения вероятности предоставления государственной поддержки частным банкам, испытывающим финансовые трудности, S&P относит Украину к категории стран, «готовых оказать поддержку».

Фонд “Діамант-дивідендний” випустить 20 тисяч інвестиційних сертифікатів

1 липня 2008 р. дочірня структура Діамантбанку ТОВ «Компанія з управління активами “Діамант Інвест Менеджмент”» отримала свідоцтво Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку України про реєстрацію випуску інвестиційних сертифікатів Пайового закритого диверсифікованого інвестиційного фонду “Діамант-дивідендний” та зареєструвала проспект емісії даного фонду.

Відповідно до проспекту емісії, фонд випустить іменні бездокументарні сертифікати кількістю 20 тис. шт., загальною вартістю 20 млн. грн. Розміщення сертифікатів триватиме з 1 серпня 2008 р. до 21 лютого 2013 р.

Інвестиційні сертифікати фонду “Діамант-дивідендний” розповсюджуються з-поміж інвесторів – юридичних та фізичних осіб – шляхом продажу у відділеннях Діамантбанку.

Детально ознайомитись із текстом проспекту емісії фонду “Діамант-дивідендний” КУА “Діамант Інвест Менеджмент” можна у відділеннях Банку, на сайті Діамантбанку (www.diamantbank.ua), або у виданні “Відомості Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку” №135 від 15.07.2008 р.


Довідка

ТОВ «КУА “Діамант Інвест Менеджмент”» – дочірня структура Діамантбанку, заснована у 2006 р. Компанія здійснює комплексне обслуговування інвесторів при придбанні інвестиційних сертифікатів фондів.
АБ «Діамант» зареєстрований Національним Банком України 17.11.1993 р. Регіональна мережа Банку налічує 52 філії та відділення у 13 містах України, в яких працюють понад 600 співробітників.
«Діамантбанк» має всі ліцензії та дозволи НБУ для роботи на банківському ринку. Статутний капітал «Діамантбанку» становить 100 млн. грн.
Перше півріччя 2008 року Банк закінчив із прибутком 3,5 мільйона гривень. Чисті активи фінустанови на 01.07.2008 року склали 1 374 072 тис. грн., регулятивний капітал – 167 405 тис. грн., кредитно-інвестиційний портфель – 998 669 тис. грн.

 

Лист президента АУБ до Голови ВР України про законодавчу неврегульованість ринку охоронних послуг в Україні

Вих. № 01/02-06/0414
від 04.08.2008


Шановний Арсенію Петровичу !

З цим висловлюємо Вам свою повагу та бажаємо успіхів у Вашій діяльності на благо України.
Ситуація, яка складається останнім часом у взаємовідносинах між Державою службою охорони при МВС України та комерційними банками і можливі негативні наслідки її змушує Асоціацію українських банків звернутися до Вас як до очільника вищої законодавчої влади в Україні.
Як відомо, державою на банківську систему України покладені фінансово-економічні функції: забезпечення стабільності національної валюти, своєчасне проведення розрахунків між суб’єктами господарювання, забезпечення потреби економіки кредитними ресурсами, забезпечення суб’єктів господарювання, установ і населення України готівковими коштами шляхом здійснення інкасаторських операцій у державі.
В Україні дотепер існує законодавча неврегульованість ринку охоронних послуг та нагальна необхідність прийняття відповідних законів, які створять конкурентний ринок охоронних послуг, забезпечать рівні права всіх її операторів та стануть важливим внеском у реалізацію Закону України “Про концепцію загальнодержавної програми про адаптацію законодавства України до засад Європейського Союзу” від 21.11.2002 року за № 228.
За 17-річну історію незалежності, законодавчо не урегульована діяльність приватних охоронних підприємств, статус їхніх працівників, право володіння і користування зброєю всіма суб'єктами ринку охоронних послуг. Відсутні ряд важливих для цієї сфери законів: “Про охоронну діяльність”, “Про зброю”. Не прийняті Верховною Радою України зміни до Закону України «Про банки і банківську діяльність», що передбачали б надання банкам права на володіння та користування вогнепальною зброєю для здійснення функції охорони приміщень та забезпечення надійного збереження грошей та цінностей при їх зберіганні та транспортуванні.
Ті законопроекти, які пропонувалися до розгляду у Верховній Раді України, здебільшого не відповідали основним ринковим принципам конкуренції та рівності всіх форм власності, не враховували досвід країн Західної Європи та наших сусідів: Казахстану, Латвії, Литви, Молдови, Польщі, Росії та ін. У зазначених державах сфера охоронних послуг врегульована на рівні законодавчих актів за ринковими засадами та на принципах рівної конкуренції між державними та недержавними охоронними структурами. І це дало позитивні результати як для користувачів охоронних послуг так і для суб’єктів надання цих послуг, забезпечило цивілізований взаємовигідний порядок функціонування сфери охорони у державі.
Питання удосконалення ринку охоронних послуг в Україні з урахуванням міжнародного досвіду були розглянуті на Міжнародній науково-практичній конференції в м.Києві ще в листопаді 2003 року, організаторами якої виступили Комітет з питань фінансів і банківської діяльності Верховної Ради України, Національний банк України, Асоціація українських банків  та Українська федерація працівників недержавних служб безпеки. І вони досі актуальні.
В роботі Конференції взяли участь народні депутати Верховної Ради України, представники законодавчих та виконавчих органів, охоронних структур, банківського бізнесу та представники банківських об`єднань вказаних вище країн.
Матеріали Конференції (додаються) із зверненням щодо надання дієвої підтримки з боку державних органів влади та управління були надіслані всім зацікавленим, але і на сьогодні рекомендації конференції залишаються лише на папері.
За останні сім років, починаючи з 2001 року, до банківських установ щорічно по декілька разів надходять пропозиції Державної служби охорони при МВС України (надалі ДСО) про суттєве збільшення вартості охорони як банківських приміщень, так і з супроводження інкасаторських бригад банків (послуги озброєної охорони) без виваженого економічного обґрунтування.
Вперше за сім років протистояння між ДСО та банківською спільнотою було досягнуто взаєморозуміння наприкінці 2007 року. Так, між Асоціацією українських банків та Департаментом Державної служби охорони при МВС України (надалі ДДСО) 29 жовтня 2007 року було підписано “Меморандум про співпрацю з питань охорони  між Департаментом Державної служби охорони при Міністерстві внутрішніх справ України і Асоціацією українських банків” (надалі – Меморандум). Це була, без перебільшень, визначна подія.
Але, на превеликий жаль, ситуація кардинально погіршилась уже в середині 2008 року. У травні 2008 року ДСО заявила про одностороннє відкликання свого підпису під Меморандумом. І, вертаючись до ганебної практики минулих років, знову, в середині року, розіслала листи банкам з вимогою переглянути вартість послуг та їх підвищення від 30 до 100% без надання відповідних обґрунтувань всупереч підписаним договорам, погрожуючи зняттям охорони. Зазначимо, що кожен банк формує річний бюджет, в якому враховані і витрати на послуги охорони. Даний бюджет є незмінним протягом року, незалежно від економічних показників у державі.
Особливу стурбованість викликає той факт, що у своїх зверненнях до банків ДСО висловлює намір в односторонньому порядку розривати угоди з банками про надання послуг озброєної охорони, якщо банки не погодяться на  пропозиції щодо збільшення вартості послуг, погрожують зняти охорону.
Зараз вже є  факти зняття та зменшення постів охорони в банках.
Така позиція ДСО може призвести до негативних наслідків не лише для банківської системи, а і для держави в цілому.
На жаль, керівництво МВС, посилаючись на госпрозрахунковий статус ДСО, не вживає дієвих заходів щодо втручання у цю ситуацію  та організації нормального діалогу між користувачами та постачальниками послуг охорони.
Переконливо просимо Вас, шановний Арсенію Петровичу, звернути увагу на ситуацію, що склалася, та докласти необхідних зусиль з боку ВР України для законодавчого врегулювання цієї проблеми.  

Додатки: 1. Інформація щодо стосунків ДСО при МВС України і комерційних банків – на 3 аркушах.
 2. Матеріали конференції - на 145 аркушах.

 
З повагою
Президент Асоціації                                                О. СУГОНЯКО

###

Додаток
до листа № 01/02-06/0414
 від 04.08.2008 р.

 Деяка інформація щодо стосунків ДСО при МВС України
і комерційних банків

У підписаному Меморандумі сторони погодилися спільно працювати на створення цивілізованого конкурентного ринку охоронних послуг в Україні за європейськими стандартами, у тому числі і ринку послуг охорони, озброєної вогнепальною нарізною зброєю; опрацювання проектів законів та інших нормативно-правових актів, що впливають на сферу забезпечення охорони банківських установ, життя і здоров’я працівників, клієнтів з урахуванням інтересів обох сторін та ін. Також Сторони домовились, що  щорічно обговорюють та виробляють спільні позиції щодо визначення цінової політики на наступний рік для банків – клієнтів ДСО, з урахуванням регіональних особливостей, для чого у жовтні-листопаді кожного року проводять спільні наради та консультації, за результатами яких підписується протокол погодження принципів цінової політики на послуги ДСО для банків на наступний рік.
На підставі Меморандуму АУБ з ДДСО був підписаний “Протокол погодження принципів цінової політики Державної служби охорони при МВС України для банків на 2008 рік” (надалі Протокол), у якому визначено, що з метою недопущення порушення законодавства України щодо захисту економічної конкуренції при наданні послуг з охорони банківським установам, що охороняються підрозділами ДСО, сторони погодили підвищення вартості послуг ДСО з охорони банківських установ та грошових коштів і інших цінностей, що перевозяться представниками банків, у розмірі до 13% від діючих тарифів на момент підписання цього Протоколу по кожному виду окремих послуг, або загальних витрат на всі види послуг, що надаються ДСО, по кожному банку. Ціна послуг для кожного конкретного банку встановлюється шляхом переговорів суб’єктів договірних відносин згідно з вимогами цивільного та господарського законодавства України. Узгоджена на рівні центральних офісів банків і Департаменту ДСО при МВС України ціна по кожному регіону діє з 01.01.2008 по 31.12.2008 року. На початку 2008 року на основі вищезазначених Меморандуму та  Протоколу між підрозділами ДСО та банками були підписані договори на отримання послуг охорони на 2008 рік.
У зв’язку з цим АУБ листом від 10.06.2008 року № 08/02-06/0297 звернулася до Міністра юстиції України п.Оніщука М.В. з проханням надати роз’яснення щодо правомірності відклику ДДСО підпису під Меморандумом та наголосивши на відсутності підстав для дострокового розірвання в односторонньому порядку договорів з банками на послуги озброєної охорони, оскільки договори на охорону банків були укладені з розрахунку підвищення тарифів на 13% проти тих, що діяли у 2007 році, тобто так, як це передбачено окремим Протоколом, підписаним керівниками ДДСО та АУБ 29.10.2007 року, і який не є додатком до Меморандуму. Міністерство юстиції на сьогодні не тільки не надало незалежних роз’яснень, а направило лист АУБ  на розгляд МВС України, якому підпорядкована ДСО, тобто “кинули щуку в воду” (лист Мінюсту від 25.06.2008 р. № 6087-0-33-08-20).
ДСО обрала позицію тиску та ультимативних вимог до комерційних банків, користуючись виключно домінуючим правом на зброю, якого інші учасники ринку охоронних послуг не мають, але без якої неможлива охорона банківських приміщень та охорона при супроводі бригад інкасаторів банків.
Разом з тим, банки не можуть здійснити повноцінну заміну послуг ДСО на охорону своїми силами або на послуги недержавних охоронних структур тому, що на сьогодні відсутні основоположні закони у сфері охоронних послуг, незважаючи на їх нагальну необхідність у зв`язку із стратегічною метою України щодо інтеграції до Європейського Союзу та повноцінної у ньому участі. Внаслідок їх нерівного правового становища порівняно із ДСО, останні не можуть створити належну конкуренцію ДСО. 
В Україні дотепер, за 17-річну історію незалежності, законодавчо не урегульована діяльність приватних охоронних підприємств, статус їхніх працівників, право володіння і користування зброєю всіма суб'єктами ринку охоронних послуг. Відсутні ряд важливих для цієї сфери законів: “Про охоронну діяльність”, “Про зброю”. Не прийняті Верховною Радою України зміни до Закону України «Про банки і банківську діяльність», що передбачали б надання банкам права на володіння та користування вогнепальною зброєю для здійснення функції охорони приміщень та забезпечення надійного збереження грошей та цінностей при їх зберіганні та транспортуванні.
Запропоновані до розгляду у Верховній Раді України законопроекти законів про охоронну діяльність та про зброю здебільшого не відповідають основним ринковим принципам конкуренції та рівності всіх форм власності, не враховують досвід країн Західної Європи та наших сусідів: Казахстану, Латвії, Литви, Молдови, Польщі, Росії та ін. У зазначених державах сфера охоронних послуг врегульована на рівні законодавчих актів за ринковими засадами та на принципах рівної конкуренції між державними та недержавними охоронними структурами. І це дало позитивні результати як для користувачів охоронних послуг так і для суб’єктів надання цих послуг, забезпечило цивілізований взаємовигідний порядок функціонування сфери охорони у державі.
Питання удосконалення ринку охоронних послуг в Україні з урахуванням міжнародного досвіду були розглянуті на Міжнародній науково-практичній конференції в м.Києві ще в листопаді 2003 року, організаторами якої виступили Комітет з питань фінансів і банківської діяльності Верховної Ради України, Національний банк України, Асоціація українських банків  та Українська федерація працівників недержавних служб безпеки.
В роботі Конференції взяли участь народні депутати Верховної Ради України, представники законодавчих та виконавчих органів, охоронних структур, банківського бізнесу та представники банківських об`єднань вказаних вище країн.
Матеріали Конференції із зверненням надання дійової підтримки з боку державних органів влади та управління були надіслані всім зацікавленим, але і на сьогодні рекомендації конференції залишаються лише на папері.
Звертаємо увагу на законодавчу неврегульованість ринку охоронних послуг та нагальну необхідність прийняття законів про охоронну діяльність та про зброю, які відповідали б сучасним потребам українського суспільства, створять конкурентний ринок охоронних послуг, забезпечать рівні права всіх її операторів та стануть важливим внеском у реалізацію Закону України “Про концепцію загальнодержавної програми про адаптацію законодавства України до засад Європейського Союзу” від 21.11.2002 року за № 228-IV) абзац 4.
У відповідності до основного документу СОТ “Генеральної угоди по торгівлі послугами” Державна служба охорони при МВС України, що надає охоронні послуги, не повинна бути “при МВС”, тобто належною до державного органу виконавчої влади – Міністерства внутрішніх справ України, а повинна бути від нього відокремлена.


Асоціація українських банків

 

 

Лист президента АУБ до Голови ВР України про законодавчу неврегульованість ринку охоронних послуг в Україні

Вих. № 01/02-06/0414
від 04.08.2008


Шановний Арсенію Петровичу !

З цим висловлюємо Вам свою повагу та бажаємо успіхів у Вашій діяльності на благо України.
Ситуація, яка складається останнім часом у взаємовідносинах між Державою службою охорони при МВС України та комерційними банками і можливі негативні наслідки її змушує Асоціацію українських банків звернутися до Вас як до очільника вищої законодавчої влади в Україні.
Як відомо, державою на банківську систему України покладені фінансово-економічні функції: забезпечення стабільності національної валюти, своєчасне проведення розрахунків між суб’єктами господарювання, забезпечення потреби економіки кредитними ресурсами, забезпечення суб’єктів господарювання, установ і населення України готівковими коштами шляхом здійснення інкасаторських операцій у державі.
В Україні дотепер існує законодавча неврегульованість ринку охоронних послуг та нагальна необхідність прийняття відповідних законів, які створять конкурентний ринок охоронних послуг, забезпечать рівні права всіх її операторів та стануть важливим внеском у реалізацію Закону України “Про концепцію загальнодержавної програми про адаптацію законодавства України до засад Європейського Союзу” від 21.11.2002 року за № 228.
За 17-річну історію незалежності, законодавчо не урегульована діяльність приватних охоронних підприємств, статус їхніх працівників, право володіння і користування зброєю всіма суб'єктами ринку охоронних послуг. Відсутні ряд важливих для цієї сфери законів: “Про охоронну діяльність”, “Про зброю”. Не прийняті Верховною Радою України зміни до Закону України «Про банки і банківську діяльність», що передбачали б надання банкам права на володіння та користування вогнепальною зброєю для здійснення функції охорони приміщень та забезпечення надійного збереження грошей та цінностей при їх зберіганні та транспортуванні.
Ті законопроекти, які пропонувалися до розгляду у Верховній Раді України, здебільшого не відповідали основним ринковим принципам конкуренції та рівності всіх форм власності, не враховували досвід країн Західної Європи та наших сусідів: Казахстану, Латвії, Литви, Молдови, Польщі, Росії та ін. У зазначених державах сфера охоронних послуг врегульована на рівні законодавчих актів за ринковими засадами та на принципах рівної конкуренції між державними та недержавними охоронними структурами. І це дало позитивні результати як для користувачів охоронних послуг так і для суб’єктів надання цих послуг, забезпечило цивілізований взаємовигідний порядок функціонування сфери охорони у державі.
Питання удосконалення ринку охоронних послуг в Україні з урахуванням міжнародного досвіду були розглянуті на Міжнародній науково-практичній конференції в м.Києві ще в листопаді 2003 року, організаторами якої виступили Комітет з питань фінансів і банківської діяльності Верховної Ради України, Національний банк України, Асоціація українських банків  та Українська федерація працівників недержавних служб безпеки. І вони досі актуальні.
В роботі Конференції взяли участь народні депутати Верховної Ради України, представники законодавчих та виконавчих органів, охоронних структур, банківського бізнесу та представники банківських об`єднань вказаних вище країн.
Матеріали Конференції (додаються) із зверненням щодо надання дієвої підтримки з боку державних органів влади та управління були надіслані всім зацікавленим, але і на сьогодні рекомендації конференції залишаються лише на папері.
За останні сім років, починаючи з 2001 року, до банківських установ щорічно по декілька разів надходять пропозиції Державної служби охорони при МВС України (надалі ДСО) про суттєве збільшення вартості охорони як банківських приміщень, так і з супроводження інкасаторських бригад банків (послуги озброєної охорони) без виваженого економічного обґрунтування.
Вперше за сім років протистояння між ДСО та банківською спільнотою було досягнуто взаєморозуміння наприкінці 2007 року. Так, між Асоціацією українських банків та Департаментом Державної служби охорони при МВС України (надалі ДДСО) 29 жовтня 2007 року було підписано “Меморандум про співпрацю з питань охорони  між Департаментом Державної служби охорони при Міністерстві внутрішніх справ України і Асоціацією українських банків” (надалі – Меморандум). Це була, без перебільшень, визначна подія.
Але, на превеликий жаль, ситуація кардинально погіршилась уже в середині 2008 року. У травні 2008 року ДСО заявила про одностороннє відкликання свого підпису під Меморандумом. І, вертаючись до ганебної практики минулих років, знову, в середині року, розіслала листи банкам з вимогою переглянути вартість послуг та їх підвищення від 30 до 100% без надання відповідних обґрунтувань всупереч підписаним договорам, погрожуючи зняттям охорони. Зазначимо, що кожен банк формує річний бюджет, в якому враховані і витрати на послуги охорони. Даний бюджет є незмінним протягом року, незалежно від економічних показників у державі.
Особливу стурбованість викликає той факт, що у своїх зверненнях до банків ДСО висловлює намір в односторонньому порядку розривати угоди з банками про надання послуг озброєної охорони, якщо банки не погодяться на  пропозиції щодо збільшення вартості послуг, погрожують зняти охорону.
Зараз вже є  факти зняття та зменшення постів охорони в банках.
Така позиція ДСО може призвести до негативних наслідків не лише для банківської системи, а і для держави в цілому.
На жаль, керівництво МВС, посилаючись на госпрозрахунковий статус ДСО, не вживає дієвих заходів щодо втручання у цю ситуацію  та організації нормального діалогу між користувачами та постачальниками послуг охорони.
Переконливо просимо Вас, шановний Арсенію Петровичу, звернути увагу на ситуацію, що склалася, та докласти необхідних зусиль з боку ВР України для законодавчого врегулювання цієї проблеми.  

Додатки: 1. Інформація щодо стосунків ДСО при МВС України і комерційних банків – на 3 аркушах.
 2. Матеріали конференції - на 145 аркушах.

 
З повагою
Президент Асоціації                                                О. СУГОНЯКО

###

Додаток
до листа № 01/02-06/0414
 від 04.08.2008 р.

 Деяка інформація щодо стосунків ДСО при МВС України
і комерційних банків

У підписаному Меморандумі сторони погодилися спільно працювати на створення цивілізованого конкурентного ринку охоронних послуг в Україні за європейськими стандартами, у тому числі і ринку послуг охорони, озброєної вогнепальною нарізною зброєю; опрацювання проектів законів та інших нормативно-правових актів, що впливають на сферу забезпечення охорони банківських установ, життя і здоров’я працівників, клієнтів з урахуванням інтересів обох сторін та ін. Також Сторони домовились, що  щорічно обговорюють та виробляють спільні позиції щодо визначення цінової політики на наступний рік для банків – клієнтів ДСО, з урахуванням регіональних особливостей, для чого у жовтні-листопаді кожного року проводять спільні наради та консультації, за результатами яких підписується протокол погодження принципів цінової політики на послуги ДСО для банків на наступний рік.
На підставі Меморандуму АУБ з ДДСО був підписаний “Протокол погодження принципів цінової політики Державної служби охорони при МВС України для банків на 2008 рік” (надалі Протокол), у якому визначено, що з метою недопущення порушення законодавства України щодо захисту економічної конкуренції при наданні послуг з охорони банківським установам, що охороняються підрозділами ДСО, сторони погодили підвищення вартості послуг ДСО з охорони банківських установ та грошових коштів і інших цінностей, що перевозяться представниками банків, у розмірі до 13% від діючих тарифів на момент підписання цього Протоколу по кожному виду окремих послуг, або загальних витрат на всі види послуг, що надаються ДСО, по кожному банку. Ціна послуг для кожного конкретного банку встановлюється шляхом переговорів суб’єктів договірних відносин згідно з вимогами цивільного та господарського законодавства України. Узгоджена на рівні центральних офісів банків і Департаменту ДСО при МВС України ціна по кожному регіону діє з 01.01.2008 по 31.12.2008 року. На початку 2008 року на основі вищезазначених Меморандуму та  Протоколу між підрозділами ДСО та банками були підписані договори на отримання послуг охорони на 2008 рік.
У зв’язку з цим АУБ листом від 10.06.2008 року № 08/02-06/0297 звернулася до Міністра юстиції України п.Оніщука М.В. з проханням надати роз’яснення щодо правомірності відклику ДДСО підпису під Меморандумом та наголосивши на відсутності підстав для дострокового розірвання в односторонньому порядку договорів з банками на послуги озброєної охорони, оскільки договори на охорону банків були укладені з розрахунку підвищення тарифів на 13% проти тих, що діяли у 2007 році, тобто так, як це передбачено окремим Протоколом, підписаним керівниками ДДСО та АУБ 29.10.2007 року, і який не є додатком до Меморандуму. Міністерство юстиції на сьогодні не тільки не надало незалежних роз’яснень, а направило лист АУБ  на розгляд МВС України, якому підпорядкована ДСО, тобто “кинули щуку в воду” (лист Мінюсту від 25.06.2008 р. № 6087-0-33-08-20).
ДСО обрала позицію тиску та ультимативних вимог до комерційних банків, користуючись виключно домінуючим правом на зброю, якого інші учасники ринку охоронних послуг не мають, але без якої неможлива охорона банківських приміщень та охорона при супроводі бригад інкасаторів банків.
Разом з тим, банки не можуть здійснити повноцінну заміну послуг ДСО на охорону своїми силами або на послуги недержавних охоронних структур тому, що на сьогодні відсутні основоположні закони у сфері охоронних послуг, незважаючи на їх нагальну необхідність у зв`язку із стратегічною метою України щодо інтеграції до Європейського Союзу та повноцінної у ньому участі. Внаслідок їх нерівного правового становища порівняно із ДСО, останні не можуть створити належну конкуренцію ДСО. 
В Україні дотепер, за 17-річну історію незалежності, законодавчо не урегульована діяльність приватних охоронних підприємств, статус їхніх працівників, право володіння і користування зброєю всіма суб'єктами ринку охоронних послуг. Відсутні ряд важливих для цієї сфери законів: “Про охоронну діяльність”, “Про зброю”. Не прийняті Верховною Радою України зміни до Закону України «Про банки і банківську діяльність», що передбачали б надання банкам права на володіння та користування вогнепальною зброєю для здійснення функції охорони приміщень та забезпечення надійного збереження грошей та цінностей при їх зберіганні та транспортуванні.
Запропоновані до розгляду у Верховній Раді України законопроекти законів про охоронну діяльність та про зброю здебільшого не відповідають основним ринковим принципам конкуренції та рівності всіх форм власності, не враховують досвід країн Західної Європи та наших сусідів: Казахстану, Латвії, Литви, Молдови, Польщі, Росії та ін. У зазначених державах сфера охоронних послуг врегульована на рівні законодавчих актів за ринковими засадами та на принципах рівної конкуренції між державними та недержавними охоронними структурами. І це дало позитивні результати як для користувачів охоронних послуг так і для суб’єктів надання цих послуг, забезпечило цивілізований взаємовигідний порядок функціонування сфери охорони у державі.
Питання удосконалення ринку охоронних послуг в Україні з урахуванням міжнародного досвіду були розглянуті на Міжнародній науково-практичній конференції в м.Києві ще в листопаді 2003 року, організаторами якої виступили Комітет з питань фінансів і банківської діяльності Верховної Ради України, Національний банк України, Асоціація українських банків  та Українська федерація працівників недержавних служб безпеки.
В роботі Конференції взяли участь народні депутати Верховної Ради України, представники законодавчих та виконавчих органів, охоронних структур, банківського бізнесу та представники банківських об`єднань вказаних вище країн.
Матеріали Конференції із зверненням надання дійової підтримки з боку державних органів влади та управління були надіслані всім зацікавленим, але і на сьогодні рекомендації конференції залишаються лише на папері.
Звертаємо увагу на законодавчу неврегульованість ринку охоронних послуг та нагальну необхідність прийняття законів про охоронну діяльність та про зброю, які відповідали б сучасним потребам українського суспільства, створять конкурентний ринок охоронних послуг, забезпечать рівні права всіх її операторів та стануть важливим внеском у реалізацію Закону України “Про концепцію загальнодержавної програми про адаптацію законодавства України до засад Європейського Союзу” від 21.11.2002 року за № 228-IV) абзац 4.
У відповідності до основного документу СОТ “Генеральної угоди по торгівлі послугами” Державна служба охорони при МВС України, що надає охоронні послуги, не повинна бути “при МВС”, тобто належною до державного органу виконавчої влади – Міністерства внутрішніх справ України, а повинна бути від нього відокремлена.


Асоціація українських банків

 


 

Лист президента АУБ до Голови ВР України Про законодавчу неврегульованість ринку охоронних послуг в Україні

Вих. № 01/02-06/0414
від 04.08.2008

Шановний Арсенію Петровичу !

З цим висловлюємо Вам свою повагу та бажаємо успіхів у Вашій діяльності на благо України.
Ситуація, яка складається останнім часом у взаємовідносинах між Державою службою охорони при МВС України та комерційними банками і можливі негативні наслідки її змушує Асоціацію українських банків звернутися до Вас як до очільника вищої законодавчої влади в Україні.
Як відомо, державою на банківську систему України покладені фінансово-економічні функції: забезпечення стабільності національної валюти, своєчасне проведення розрахунків між суб’єктами господарювання, забезпечення потреби економіки кредитними ресурсами, забезпечення суб’єктів господарювання, установ і населення України готівковими коштами шляхом здійснення інкасаторських операцій у державі.
В Україні дотепер існує законодавча неврегульованість ринку охоронних послуг та нагальна необхідність прийняття відповідних законів, які створять конкурентний ринок охоронних послуг, забезпечать рівні права всіх її операторів та стануть важливим внеском у реалізацію Закону України “Про концепцію загальнодержавної програми про адаптацію законодавства України до засад Європейського Союзу” від 21.11.2002 року за № 228.
За 17-річну історію незалежності, законодавчо не урегульована діяльність приватних охоронних підприємств, статус їхніх працівників, право володіння і користування зброєю всіма суб'єктами ринку охоронних послуг. Відсутні ряд важливих для цієї сфери законів: “Про охоронну діяльність”, “Про зброю”. Не прийняті Верховною Радою України зміни до Закону України «Про банки і банківську діяльність», що передбачали б надання банкам права на володіння та користування вогнепальною зброєю для здійснення функції охорони приміщень та забезпечення надійного збереження грошей та цінностей при їх зберіганні та транспортуванні.
Ті законопроекти, які пропонувалися до розгляду у Верховній Раді України, здебільшого не відповідали основним ринковим принципам конкуренції та рівності всіх форм власності, не враховували досвід країн Західної Європи та наших сусідів: Казахстану, Латвії, Литви, Молдови, Польщі, Росії та ін. У зазначених державах сфера охоронних послуг врегульована на рівні законодавчих актів за ринковими засадами та на принципах рівної конкуренції між державними та недержавними охоронними структурами. І це дало позитивні результати як для користувачів охоронних послуг так і для суб’єктів надання цих послуг, забезпечило цивілізований взаємовигідний порядок функціонування сфери охорони у державі.
Питання удосконалення ринку охоронних послуг в Україні з урахуванням міжнародного досвіду були розглянуті на Міжнародній науково-практичній конференції в м.Києві ще в листопаді 2003 року, організаторами якої виступили Комітет з питань фінансів і банківської діяльності Верховної Ради України, Національний банк України, Асоціація українських банків  та Українська федерація працівників недержавних служб безпеки. І вони досі актуальні.
В роботі Конференції взяли участь народні депутати Верховної Ради України, представники законодавчих та виконавчих органів, охоронних структур, банківського бізнесу та представники банківських об`єднань вказаних вище країн.
Матеріали Конференції (додаються) із зверненням щодо надання дієвої підтримки з боку державних органів влади та управління були надіслані всім зацікавленим, але і на сьогодні рекомендації конференції залишаються лише на папері.
За останні сім років, починаючи з 2001 року, до банківських установ щорічно по декілька разів надходять пропозиції Державної служби охорони при МВС України (надалі ДСО) про суттєве збільшення вартості охорони як банківських приміщень, так і з супроводження інкасаторських бригад банків (послуги озброєної охорони) без виваженого економічного обґрунтування.
Вперше за сім років протистояння між ДСО та банківською спільнотою було досягнуто взаєморозуміння наприкінці 2007 року. Так, між Асоціацією українських банків та Департаментом Державної служби охорони при МВС України (надалі ДДСО) 29 жовтня 2007 року було підписано “Меморандум про співпрацю з питань охорони  між Департаментом Державної служби охорони при Міністерстві внутрішніх справ України і Асоціацією українських банків” (надалі – Меморандум). Це була, без перебільшень, визначна подія.
Але, на превеликий жаль, ситуація кардинально погіршилась уже в середині 2008 року. У травні 2008 року ДСО заявила про одностороннє відкликання свого підпису під Меморандумом. І, вертаючись до ганебної практики минулих років, знову, в середині року, розіслала листи банкам з вимогою переглянути вартість послуг та їх підвищення від 30 до 100% без надання відповідних обґрунтувань всупереч підписаним договорам, погрожуючи зняттям охорони. Зазначимо, що кожен банк формує річний бюджет, в якому враховані і витрати на послуги охорони. Даний бюджет є незмінним протягом року, незалежно від економічних показників у державі.
Особливу стурбованість викликає той факт, що у своїх зверненнях до банків ДСО висловлює намір в односторонньому порядку розривати угоди з банками про надання послуг озброєної охорони, якщо банки не погодяться на  пропозиції щодо збільшення вартості послуг, погрожують зняти охорону.
Зараз вже є  факти зняття та зменшення постів охорони в банках.
Така позиція ДСО може призвести до негативних наслідків не лише для банківської системи, а і для держави в цілому.
На жаль, керівництво МВС, посилаючись на госпрозрахунковий статус ДСО, не вживає дієвих заходів щодо втручання у цю ситуацію  та організації нормального діалогу між користувачами та постачальниками послуг охорони.
Переконливо просимо Вас, шановний Арсенію Петровичу, звернути увагу на ситуацію, що склалася, та докласти необхідних зусиль з боку ВР України для законодавчого врегулювання цієї проблеми.  

Додатки: 1. Інформація щодо стосунків ДСО при МВС України і комерційних банків – на 3 аркушах.
 2. Матеріали конференції - на 145 аркушах.

 


З повагою
Президент Асоціації                                                О. СУГОНЯКО

###

 
Додаток
до листа № 01/02-06/0414
 від 04.08.2008 р.

 

Деяка інформація щодо стосунків ДСО при МВС України
і комерційних банків

У підписаному Меморандумі сторони погодилися спільно працювати на створення цивілізованого конкурентного ринку охоронних послуг в Україні за європейськими стандартами, у тому числі і ринку послуг охорони, озброєної вогнепальною нарізною зброєю; опрацювання проектів законів та інших нормативно-правових актів, що впливають на сферу забезпечення охорони банківських установ, життя і здоров’я працівників, клієнтів з урахуванням інтересів обох сторін та ін. Також Сторони домовились, що  щорічно обговорюють та виробляють спільні позиції щодо визначення цінової політики на наступний рік для банків – клієнтів ДСО, з урахуванням регіональних особливостей, для чого у жовтні-листопаді кожного року проводять спільні наради та консультації, за результатами яких підписується протокол погодження принципів цінової політики на послуги ДСО для банків на наступний рік.
На підставі Меморандуму АУБ з ДДСО був підписаний “Протокол погодження принципів цінової політики Державної служби охорони при МВС України для банків на 2008 рік” (надалі Протокол), у якому визначено, що з метою недопущення порушення законодавства України щодо захисту економічної конкуренції при наданні послуг з охорони банківським установам, що охороняються підрозділами ДСО, сторони погодили підвищення вартості послуг ДСО з охорони банківських установ та грошових коштів і інших цінностей, що перевозяться представниками банків, у розмірі до 13% від діючих тарифів на момент підписання цього Протоколу по кожному виду окремих послуг, або загальних витрат на всі види послуг, що надаються ДСО, по кожному банку. Ціна послуг для кожного конкретного банку встановлюється шляхом переговорів суб’єктів договірних відносин згідно з вимогами цивільного та господарського законодавства України. Узгоджена на рівні центральних офісів банків і Департаменту ДСО при МВС України ціна по кожному регіону діє з 01.01.2008 по 31.12.2008 року. На початку 2008 року на основі вищезазначених Меморандуму та  Протоколу між підрозділами ДСО та банками були підписані договори на отримання послуг охорони на 2008 рік.
У зв’язку з цим АУБ листом від 10.06.2008 року № 08/02-06/0297 звернулася до Міністра юстиції України п.Оніщука М.В. з проханням надати роз’яснення щодо правомірності відклику ДДСО підпису під Меморандумом та наголосивши на відсутності підстав для дострокового розірвання в односторонньому порядку договорів з банками на послуги озброєної охорони, оскільки договори на охорону банків були укладені з розрахунку підвищення тарифів на 13% проти тих, що діяли у 2007 році, тобто так, як це передбачено окремим Протоколом, підписаним керівниками ДДСО та АУБ 29.10.2007 року, і який не є додатком до Меморандуму. Міністерство юстиції на сьогодні не тільки не надало незалежних роз’яснень, а направило лист АУБ  на розгляд МВС України, якому підпорядкована ДСО, тобто “кинули щуку в воду” (лист Мінюсту від 25.06.2008 р. № 6087-0-33-08-20).
ДСО обрала позицію тиску та ультимативних вимог до комерційних банків, користуючись виключно домінуючим правом на зброю, якого інші учасники ринку охоронних послуг не мають, але без якої неможлива охорона банківських приміщень та охорона при супроводі бригад інкасаторів банків.
Разом з тим, банки не можуть здійснити повноцінну заміну послуг ДСО на охорону своїми силами або на послуги недержавних охоронних структур тому, що на сьогодні відсутні основоположні закони у сфері охоронних послуг, незважаючи на їх нагальну необхідність у зв`язку із стратегічною метою України щодо інтеграції до Європейського Союзу та повноцінної у ньому участі. Внаслідок їх нерівного правового становища порівняно із ДСО, останні не можуть створити належну конкуренцію ДСО. 
В Україні дотепер, за 17-річну історію незалежності, законодавчо не урегульована діяльність приватних охоронних підприємств, статус їхніх працівників, право володіння і користування зброєю всіма суб'єктами ринку охоронних послуг. Відсутні ряд важливих для цієї сфери законів: “Про охоронну діяльність”, “Про зброю”. Не прийняті Верховною Радою України зміни до Закону України «Про банки і банківську діяльність», що передбачали б надання банкам права на володіння та користування вогнепальною зброєю для здійснення функції охорони приміщень та забезпечення надійного збереження грошей та цінностей при їх зберіганні та транспортуванні.
Запропоновані до розгляду у Верховній Раді України законопроекти законів про охоронну діяльність та про зброю здебільшого не відповідають основним ринковим принципам конкуренції та рівності всіх форм власності, не враховують досвід країн Західної Європи та наших сусідів: Казахстану, Латвії, Литви, Молдови, Польщі, Росії та ін. У зазначених державах сфера охоронних послуг врегульована на рівні законодавчих актів за ринковими засадами та на принципах рівної конкуренції між державними та недержавними охоронними структурами. І це дало позитивні результати як для користувачів охоронних послуг так і для суб’єктів надання цих послуг, забезпечило цивілізований взаємовигідний порядок функціонування сфери охорони у державі.
Питання удосконалення ринку охоронних послуг в Україні з урахуванням міжнародного досвіду були розглянуті на Міжнародній науково-практичній конференції в м.Києві ще в листопаді 2003 року, організаторами якої виступили Комітет з питань фінансів і банківської діяльності Верховної Ради України, Національний банк України, Асоціація українських банків  та Українська федерація працівників недержавних служб безпеки.
В роботі Конференції взяли участь народні депутати Верховної Ради України, представники законодавчих та виконавчих органів, охоронних структур, банківського бізнесу та представники банківських об`єднань вказаних вище країн.
Матеріали Конференції із зверненням надання дійової підтримки з боку державних органів влади та управління були надіслані всім зацікавленим, але і на сьогодні рекомендації конференції залишаються лише на папері.
Звертаємо увагу на законодавчу неврегульованість ринку охоронних послуг та нагальну необхідність прийняття законів про охоронну діяльність та про зброю, які відповідали б сучасним потребам українського суспільства, створять конкурентний ринок охоронних послуг, забезпечать рівні права всіх її операторів та стануть важливим внеском у реалізацію Закону України “Про концепцію загальнодержавної програми про адаптацію законодавства України до засад Європейського Союзу” від 21.11.2002 року за № 228-IV) абзац 4.
У відповідності до основного документу СОТ “Генеральної угоди по торгівлі послугами” Державна служба охорони при МВС України, що надає охоронні послуги, не повинна бути “при МВС”, тобто належною до державного органу виконавчої влади – Міністерства внутрішніх справ України, а повинна бути від нього відокремлена.


Асоціація українських банків


Лист президента АУБ до президента України про погрози зняття та зняття ДСО охорони з банків

Вих. № 01/02-06/0409
від 04.08.2008


Вельмишановний Вікторе Андрійовичу !

З цим висловлюємо Вам свою повагу та бажаємо успіхів у Вашій діяльності на благо України.
Ситуація, яка складається останнім часом у взаємовідносинах між Державою службою охорони при МВС України та комерційними банками і можливі негативні наслідки її змушує Асоціацію українських банків звернутися до Вас як до представника вищої влади в Україні.
Як відомо, державою на банківську систему України покладені фінансово-економічні функції: забезпечення стабільності національної валюти, своєчасне проведення розрахунків між суб’єктами господарювання, забезпечення потреби економіки кредитними ресурсами, забезпечення суб’єктів господарювання, установ і населення України готівковими коштами шляхом здійснення інкасаторських операцій у державі.
За останні сім років, починаючи з 2001 року, до банківських установ щорічно по декілька разів надходять пропозиції Державної служби охорони при МВС України (надалі ДСО) про суттєве збільшення вартості охорони як банківських приміщень, так і з супроводження інкасаторських бригад банків (послуги озброєної охорони) без виваженого економічного обґрунтування.
Вперше за сім років протистояння між ДСО та банківською спільнотою було досягнуто взаєморозуміння наприкінці 2007 року. Так, між Асоціацією українських банків та Департаментом Державної служби охорони при МВС України (надалі ДДСО) 29 жовтня 2007 року було підписано “Меморандум про співпрацю з питань охорони  між Департаментом Державної служби охорони при Міністерстві внутрішніх справ України і Асоціацією українських банків” (надалі – Меморандум). Це була, без перебільшень, визначна подія.
Але, на превеликий жаль, ситуація кардинально погіршилась уже в середині 2008 року. У травні 2008 року ДСО заявила про одностороннє відкликання свого підпису під Меморандумом. І, вертаючись до ганебної практики минулих років, знову, в середині року, розіслала листи банкам з вимогою переглянути вартість послуг та їх підвищення від 30 до 100% без надання відповідних обґрунтувань всупереч підписаним договорам.
 погрожуючи зняттям охорони. Зазначимо, що кожен банк формує річний бюджет, в якому враховані і витрати на послуги охорони. Даний бюджет є незмінним протягом року, незалежно від економічних показників у державі.
Особливу стурбованість викликає той факт, що у своїх зверненнях до банків ДСО висловлює намір в односторонньому порядку розривати угоди з банками про надання послуг озброєної охорони, якщо банки не погодяться на  пропозиції щодо збільшення вартості послуг, погрожують зняти охорону.
Зараз вже є  факти зняття та зменшення постів охорони в банках.
Така позиція ДСО може призвести до негативних наслідків не лише для банківської системи, а і для держави в цілому.
На жаль, керівництво МВС, посилаючись на госпрозрахунковий статус ДСО, не вживає дієвих заходів щодо втручання у цю ситуацію  та організації нормального діалогу між користувачами та постачальниками послуг охорони.
Переконливо просимо Вас, шановний Вікторе Андрійовичу, звернути увагу на ситуацію, що склалася, та не допустити зняття монополістом охорони з банків.  

Аналогічні звернення направлені Прем'єр-Міністру України п. Тимошенко Ю.В. та Секретареві РНБО п. Богатирьовій Р.В.

Додаток: інформація щодо стосунків ДСО при МВС України
і комерційних банків – на 3 аркушах.

 

З повагою
Президент Асоціації                                                О. СУГОНЯКО


###

Додаток
до листа №01/02-06/0409
 від 04.08.2008 р.

Деяка інформація щодо стосунків ДСО при МВС України
і комерційних банків

У підписаному Меморандумі сторони погодилися спільно працювати на створення цивілізованого конкурентного ринку охоронних послуг в Україні за європейськими стандартами, у тому числі і ринку послуг охорони, озброєної вогнепальною нарізною зброєю; опрацювання проектів законів та інших нормативно-правових актів, що впливають на сферу забезпечення охорони банківських установ, життя і здоров’я працівників, клієнтів з урахуванням інтересів обох сторін та ін. Також Сторони домовились, що  щорічно обговорюють та виробляють спільні позиції щодо визначення цінової політики на наступний рік для банків – клієнтів ДСО, з урахуванням регіональних особливостей, для чого у жовтні-листопаді кожного року проводять спільні наради та консультації, за результатами яких підписується протокол погодження принципів цінової політики на послуги ДСО для банків на наступний рік.
На підставі Меморандуму АУБ з ДДСО був підписаний “Протокол погодження принципів цінової політики Державної служби охорони при МВС України для банків на 2008 рік” (надалі Протокол), у якому визначено, що з метою недопущення порушення законодавства України щодо захисту економічної конкуренції при наданні послуг з охорони банківським установам, що охороняються підрозділами ДСО, сторони погодили підвищення вартості послуг ДСО з охорони банківських установ та грошових коштів і інших цінностей, що перевозяться представниками банків, у розмірі до 13% від діючих тарифів на момент підписання цього Протоколу по кожному виду окремих послуг, або загальних витрат на всі види послуг, що надаються ДСО, по кожному банку. Ціна послуг для кожного конкретного банку встановлюється шляхом переговорів суб’єктів договірних відносин згідно з вимогами цивільного та господарського законодавства України. Узгоджена на рівні центральних офісів банків і Департаменту ДСО при МВС України ціна по кожному регіону діє з 01.01.2008 по 31.12.2008 року. На початку 2008 року на основі вищезазначених Меморандуму та  Протоколу між підрозділами ДСО та банками були підписані договори на отримання послуг охорони на 2008 рік.
У зв’язку з цим АУБ листом від 10.06.2008 року № 08/02-06/0297 звернулася до Міністра юстиції України п.Оніщука М.В. з проханням надати роз’яснення щодо правомірності відклику ДДСО підпису під Меморандумом та наголосивши на відсутності підстав для дострокового розірвання в односторонньому порядку договорів з банками на послуги озброєної охорони, оскільки договори на охорону банків були укладені з розрахунку підвищення тарифів на 13% проти тих, що діяли у 2007 році, тобто так, як це передбачено окремим Протоколом, підписаним керівниками ДДСО та АУБ 29.10.2007 року, і який не є додатком до Меморандуму. Міністерство юстиції на сьогодні не тільки не надало незалежних роз’яснень, а направило лист АУБ  на розгляд МВС України, якому підпорядкована ДСО, тобто “кинули щуку в воду” (лист Мінюсту від 25.06.2008 р. № 6087-0-33-08-20).
ДСО обрала позицію тиску та ультимативних вимог до комерційних банків, користуючись виключно домінуючим правом на зброю, якого інші учасники ринку охоронних послуг не мають, але без якої неможлива охорона банківських приміщень та охорона при супроводі бригад інкасаторів банків.
Разом з тим, банки не можуть здійснити повноцінну заміну послуг ДСО на охорону своїми силами або на послуги недержавних охоронних структур тому, що на сьогодні відсутні основоположні закони у сфері охоронних послуг, незважаючи на їх нагальну необхідність у зв`язку із стратегічною метою України щодо інтеграції до Європейського Союзу та повноцінної у ньому участі. Внаслідок їх нерівного правового становища порівняно із ДСО, останні не можуть створити належну конкуренцію ДСО. 
В Україні дотепер, за 17-річну історію незалежності, законодавчо не урегульована діяльність приватних охоронних підприємств, статус їхніх працівників, право володіння і користування зброєю всіма суб'єктами ринку охоронних послуг. Відсутні ряд важливих для цієї сфери законів: “Про охоронну діяльність”, “Про зброю”. Не прийняті Верховною Радою України зміни до Закону України «Про банки і банківську діяльність», що передбачали б надання банкам права на володіння та користування вогнепальною зброєю для здійснення функції охорони приміщень та забезпечення надійного збереження грошей та цінностей при їх зберіганні та транспортуванні.
Запропоновані до розгляду у Верховній Раді України законопроекти законів про охоронну діяльність та про зброю здебільшого не відповідають основним ринковим принципам конкуренції та рівності всіх форм власності, не враховують досвід країн Західної Європи та наших сусідів: Казахстану, Латвії, Литви, Молдови, Польщі, Росії та ін. У зазначених державах сфера охоронних послуг врегульована на рівні законодавчих актів за ринковими засадами та на принципах рівної конкуренції між державними та недержавними охоронними структурами. І це дало позитивні результати як для користувачів охоронних послуг так і для суб’єктів надання цих послуг, забезпечило цивілізований взаємовигідний порядок функціонування сфери охорони у державі.
Питання удосконалення ринку охоронних послуг в Україні з урахуванням міжнародного досвіду були розглянуті на Міжнародній науково-практичній конференції в м.Києві ще в листопаді 2003 року, організаторами якої виступили Комітет з питань фінансів і банківської діяльності Верховної Ради України, Національний банк України, Асоціація українських банків  та Українська федерація працівників недержавних служб безпеки.
В роботі Конференції взяли участь народні депутати Верховної Ради України, представники законодавчих та виконавчих органів, охоронних структур, банківського бізнесу та представники банківських об`єднань вказаних вище країн.
Матеріали Конференції із зверненням надання дійової підтримки з боку державних органів влади та управління були надіслані всім зацікавленим, але і на сьогодні рекомендації конференції залишаються лише на папері.
Звертаємо увагу на законодавчу неврегульованість ринку охоронних послуг та нагальну необхідність прийняття законів про охоронну діяльність та про зброю, які відповідали б сучасним потребам українського суспільства, створять конкурентний ринок охоронних послуг, забезпечать рівні права всіх її операторів та стануть важливим внеском у реалізацію Закону України “Про концепцію загальнодержавної програми про адаптацію законодавства України до засад Європейського Союзу” від 21.11.2002 року за № 228-IV.XX) абзац 4.
У відповідності до основного документу СОТ “Генеральної угоди по торгівлі послугами” Державна служба охорони при МВС України, що надає охоронні послуги, не повинна бути “при МВС”, тобто належною до державного органу виконавчої влади – Міністерства внутрішніх справ України, а повинна бути від нього відокремлена.


Асоціація українських банків

 

Підписка на новини АУБ

aub logo white 70

 

Місія Асоціації українських банків – підтримка розвитку національної банківської системи. АУБ співпрацює з Верховною Радою України з питань удосконалення законодавства, що регулює банківську діяльність, взаємодіє з Національним банком України щодо нормативного забезпечення функціонування банків та небанківських фінансових установ. АУБ дбає про підвищення кваліфікації банківських працівників, розширює міжнародні зв'язки з асоціаціями та банківськими структурами інших країн.

 

Контакти

Підписка на новини АУБ