Новини АУБ

aub-news-null Новини АУБ | Асоціація українських банків

Наслідки економічної кризи в Угорщині: Країни Центральної і Східної Європи, які мали високі показники економічного зростання і сильну національну валюту, зараз вилаштувалися в чергу по допомогу до МВФ

Одна з таких країн - Угорщина, яка зараз має масивний зовнішній борг, знецінену національну валюту і порожні експортні замовлення.

На першому поверсі колись гарного будинку у сьомому районі Будапешта була розбита капіталістична мрія - тут Іштван Ракітовські п’ять років тому купив двокімнатну квартиру, яку кредитори перепродали, коли він не зміг виплачувати позику. Тепер він з дружиною і двома дітьми, не маючи підтримки ні родини, ні місцевої влади - опиняться на вулиці:

«Я знав про ризик брати позику. Я відчував, що щось може трапитися, але я важко працював. Робив усе, робив якнайкраще, але мені спочатку не платили, а потім я взагалі втратив роботу. Тепер я не можу платити. Я не думаю, що це моя провина. Мені сказали, що коли я увійду до фабрики і не почую звуків станків, от тоді почнуться проблеми...»

Золтан Кашка - працює на швейній фабриці у передмісті Будапешта, де дев’ять років тому свій бізнес започаткувала британська фірма Berwin. Тепер з чотирьох цехів працює лише один - три переведено до Китаю.

Золтан каже, що без урядової допомоги фабрика зупиниться зовсім:

«На мою думку, у компанії не було іншого виходу, ніж перевести операції до Китаю. По споживачах вдарила рецесія. Все менше людей купують товари в магазинах. Їм треба було знайти дешевші місця. Якщо нам дадуть допомогу, щоб стабілізувати ситуацію, а політики вирішать економічні проблеми, тоді, думаю, у нас буде майбутнє. Якщо ні, тоді я не бачу, як компанія може залишатися в Угорщині».

Форинт впав на третину

Рецесія вдарила по країні з усіх боків. Іноземні банки припинили позичати гроші. Іноземні ринки припинили купувати товари, а обмінний курс знецінює національну валюту, форинт, який за останні вісім місяців втратив третину вартості по відношенню до євро.

Петер Акош Бод - колишній міністр і керівник Центрального Банку:

«Настрій дуже поганий. Багато розчарування з ЄС і капіталізмом як таким. Вислів "реформа" в Угорщині зараз - лайливе слово».

За словами пана Бода, дії сусідів ще більш ускладнили позицію Угорщини:

«Ситуацію ускладнила поведінка західноєвропейських урядів і ЄС, тому що коли надаються фонди - німецький уряд - німецьким банкам, австрійський уряд - австрійським банкам, на умовах, що вони поновлюють бізнес у власній країні, тоді, певним чином, потерпають центрально- і східноєвропейські країни, які стали залежними від міжбанківських позичань.

В Угорщині багато людей взяли позики у швейцарських франках під менші відсотки, що свого часу виглядало гарною ідеєю. Але за умов падіння угорського форинта валютні іпотеки стали набагато дорожчими. Як для Яноша Келлера, який зараз змушений утричі більше платити за позику, яку взяв рік тому:

«Я не експерт у цих справах. Я думаю, мене банк не попередив і належно не поінформував. Наприклад, коли я підписував контракт, банк показав мені інший документ про ризик, а коли я запитав, що це таке, вони відповіли - та, це нічого, це просто обмінний курс, він може дещо змінитися, але не переживайте - і змусили мене його підписати».

Джерело: BBC Ukrainian.com

aub-news-null Новини АУБ | Асоціація українських банків

Запорізька філія АБ "БРОКБІЗНЕСБАНК" розширює спектр послуг для пенсіонерів регіону

         Запорожский   филиал  АБ «БРОКБИЗНЕСБАНК»  расширяет  спектр  услуг  для  пенсионеров  региона.
         Запорожский  филиал  АБ «БРОКБИЗНЕСБАНК»  подписал  Договор  с Главным   Управлением  Пенсионного фонда  Украины  в  Запорожской  области,  Главным Управлением труда  и  социальной  защиты  населения  Запорожской  областной  государственной  администрации    исходя  из  которого  Банк:
 «выполняет  функции  выплаты  пенсий  и  денежной  помощи,  предусмотренных  Порядком  выплаты  пенсий  и  денежной  помощи  по  согласию  пенсионеров и  получателей  помощи  через  их  текущие  счета  в  банковских  учреждениях, утвержденных  Кабинетом  Министров  Украины  от  30  августа  1999г. № 1596
Аналогичные  договора  были  заключены  между  Запорожским  филиалом  АБ «БРОКБИЗНЕСБАНК»:
-Управлением Пенсионного  фонда Украины  в  Орджоникидзевском  районе г  Запорожье и Управлением  труда и  социальной  защиты населения Орджоникидзевской районной  администрации Запорожского   горсовета;
-Управлением  Пенсионного  фонда Украины  в  Заводском  районе г  Запорожье и Управлением  труда и  социальной  защиты населения Заводской районной  администрации Запорожского   горсовета;
-Управлением  Пенсионного  фонда Украины  в  Коммунарском  районе г  Запорожье и Управлением  труда и  социальной  защиты населения Коммунарской районной  администрации Запорожского   горсовета.

Пенсионеры,  открывшие  своит  счета  в  АБ БРОКБИЗНЕСБАНК»  также могут  пользоваться специально разработанным Банком льготным  депозитом "Пенсион»", который  предполагает    специальные условия   для  пенсионеров  по этому  вкладу.

           С 22  октября 2002 года  АБ «БРОКБИЗНЕСБАНК»  по  решению  конкурсной  комиссии Пенсионного  фонда  Украины  и  Министерства  труда  и социальной  политики    обслуживает  пенсионеров,  осуществляет  выплаты  пенсий  и  денежной  помощи.
  Запорожский  филиал  АБ «БРОКБИЗНЕСБАНК»  начал  работу в  августе 2006 года, расположен  по  адресу: г. Запорожье, ул. Гагарина, 5.  При  Запорожском  филиале  открыты  и  работают  9  отделений  Банка. Филиал  предоставляет  полный  комплекс  банковских  услуг  для  физических  и  юридических  лиц. 
 
              Справка о банке:  АБ "БРОКБИЗНЕСБАНК" основан в 1991 году. Банк входит в первую группу банков по рейтингу НБУ (крупнейшие банки). Филиалы банка функционируют в Киеве, Белой Церкви, Виннице, Горловке, Днепропетровске, Донецке, Житомире, Запорожье, Ивано-Франковске, Краматорске, Луганске, Луцке, Львове, Мариуполе, Николаеве, Одессе, Ровно, Славуте, Сумах,  Тернополе, Ужгороде, Харькове, Херсоне, Хмельницком, Черкассах, Чернигове, Черновцах. Банк имеет лицензии на все банковские операции в Украине и предоставляет полный комплекс услуг по конкурентоспособным тарифам.

aub-news-null Новини АУБ | Асоціація українських банків

НАДРА БАНК іде назустріч клієнтам, яким особливо необхідні кошти

Враховуючи складне фінансове становище, у якому опинилися клієнти, що втратили роботу як джерело постійного доходу, НАДРА БАНК збільшив ліміти на всі видаткові операції за їхніми рахунками.
Для громадян, які зареєстровані Державним центром зайнятості й отримують допомогу по безробіттю на рахунок, відкритий у НАДРА БАНКУ, ліміт становить 1000 гривень на добу. А для клієнтів, у яких на даний момент є запис про звільнення в трудовій книжці й залишки коштів на поточних рахунках, ліміт збільшений до 500 гривень на добу. У цьому випадку клієнтові слід звернутися у відділення НАДРА БАНКУ із заявою й трудовою книжкою із записом про звільнення.

 

aub-news-null Новини АУБ | Асоціація українських банків

ЕРДЕ БАНК розпочав інкасацію мережі будівельних гіпермаркетів «Нова лінія»

ВАТ «ЕРДЕ БАНК» розпочав інкасацію мережі будівельних гіпермаркетів  «Нова лінія». Як повідомив Начальник управління інкасації В’ячеслав Балан: «перевезення грошових коштів та цінностей здійснюється виключно на спеціальних автомобілях, обладнаних сучасними засобами захисту і безпеки у супроводі озброєної охорони. Послуги служби інкасації надаються щоденно в тому числі  у вихідні та  святкові дні»

ВАТ «ЕРДЕ БАНК» надає послуги з інкасації грошових коштів та перевезення  цінностей більше 200 організаціям та фізичним особам.

Довідка:

ВАТ «ЕРДЕ БАНК», що входить до складу Корпорації UBG, був зареєстрований наприкінці 2006 року, у лютому 2007 року одержав ліцензію №234 Нацбанку України на право здійснення банківських операцій. Станом на 1 січня 2009 року активи склали 300,153 млн. грн, чистий прибуток – 3,227 млн. грн.

 

aub-news-null Новини АУБ | Асоціація українських банків

VAB Банк продав своїм позичальникам більше ніж 1 млн доларів США

VAB Банк бере активну участь у валютних аукціонах, які проводить Національний банк України, надаючи можливість своїм позичальникам купувати валюту за пільговим курсом і своєчасно погашати кредитну заборгованість.

Так, станом на 24.03.2009 р. понад 1400 позичальників придбали в VAB Банку доларів США на суму більше ніж 1 мільйон.
За словами заступника Голови Правління з роздрібного бізнесу VAB Банку Цвєтана Петриніна, участь у валютних аукціонах і продаж валюти за пільговим курсом – це лише одна з можливостей, запропонованих у банку клієнтам для зменшення фінансового навантаження при погашенні валютного кредиту. «VAB Банк взяв участь вже в чотирьох аукціонах і придбав валюту для клієнтів за пільговим курсом НБУ. Крім того, очікуючи на черговий валютний аукціон, клієнти VAB Банку можуть розмістити кошти в національній валюті на поточному рахунку «Безлімітний» і при цьому ще й отримати високу дохідність. Якщо клієнт готовий достроково погасити тіло кредиту в розмірі від 10 і більше відсотків залишку поточної заборгованості, то ми пропонуємо курс купівлі валюти нижчий, ніж виставляє Нацбанк», – говорить Цвєтан Петринін.
До того ж, більш низький курс валюти доступний і клієнтам, які хочуть придбати валюту для подальшого розміщення на депозиті «Строковий пільговий» (термін вкладу – 6 і 12 місяців).

ДОВІДКА
 На фінансовому ринку країни Всеукраїнський Акціонерний Банк (VAB Банк) працює з 1992 року і, згідно з даними НБУ, входить до групи великих фінансових установ. Із жовтня 2006 року – у складі універсальної фінансової групи VAB Group. Регіональна мережа Банку станом на 1.03. 2009 р. представлена 22 філіями та 151 відділеннями в Україні, а також представництвом у м. Будапешт (Угорщина). Серед акціонерів VAB Банку – велика міжнародна компанія TBIF Financial Services BV (Амстердам, Нідерланди).
Станом на 1 січня 2009 року обсяг чистих активів VAB Банку склав 7,7 млрд грн, регулятивний капітал Банку – 925 млн грн.

 

 

aub-news-null Новини АУБ | Асоціація українських банків

АУБ закликала Президента України та Прем`єр-міністра України не допустити знищення української банківської системи

Президент Асоціації українських банків Олександр Сугоняко звернувся до Президента України Віктора Ющенка та Прем`єр-міністра України Юлії Тимошенко щодо недопустимості примусового переведення до державних банків всіх платежів за рахунок коштів державного бюджету та соціальних фондів.

Як наголошують в АУБ: “Посилаючись на Доручення № 53 від 02.03.2009р., міністерства надсилають підлеглим структурам листи, у яких надається команда перевести розрахунки тільки до державних банків. Крім того, в усних заявах пенсіонерам, одержувачам соціальної допомоги, працівникам бюджетної сфери і студентам теж рекомендується перейти на обслуговування до цих банків. Засобами масової інформації активно обговорюється підготовка урядового рішення про примусове переведення всіх державних підприємств та виплат з бюджету громадянам лише у державні банки. При цьому передбачається, що порядок розрахунків через державні банки буде застосовуватися і до недержавних суб’єктів господарювання, оплата товарів та послуг яких здійснюється за рахунок коштів держбюджету”.

“Асоціація українських банків відповідально заявляє, що такі дії Уряду суперечать Конституції та законодавству України, та є небезпечними для банків, економіки, бюджету та суспільства”, – наголошено у листі Президента АУБ до Президента та Прем`єр-міністра України.

На переконання банківських фахівців, бюрократичне рішення з одномоментного переводу до державних банків коштів державних підприємств та всіх платежів, що здійснюються за рахунок держбюджету, призведе до розбалансування активів та пасивів банків, що в умовах підвищеного відтоку депозитів та суттєвого погіршення стану обслуговування кредитів позичальниками (у тому числі фізичними особами) матиме наслідком втрату ліквідності банків та їх банкрутство. Відповідно вкладники та юридичні особи – клієнти банків втратять свої кошти.

За оцінкою АУБ, вимоги щодо термінового переведення коштів держпідприємств та установ торкатимуться перш за все галузевих банків, а також більшості провідних українських банків (банки 1 та 2 групи), що активно запроваджували карткові проекти з виплати зарплати (у тому числі працівникам держпідприємств та бюджетних установ), стипендій, пенсій та інших соціальних платежів. Ці банки є системоутворюючими, і на їх державній підтримці (а не руйнації) наполягає навіть МВФ.

В АУБ відзначають, що турбуючись про безпеку державних коштів, Уряд своїми діями фактично висловлює недовіру до усієї банківської системи, що призведе до нового витку паніки громадян, а тепер ще і підприємств, та відтоку депозитів і поточних коштів із банківських установ. Плата за це буде не менше, ніж 50% ВВП.

Як наголошує у своєму листі до керівників держави Президент АУБ: “Проініційоване Урядом банкрутство значної кількості банків (у тому числі системоутворюючих) призведе до системної банківської кризи, економічного колапсу і суспільно-політичного хаосу у державі. Ми змушені констатувати, що  під благим наміром збереження державних коштів буде проведена згубна політика, направлена на:

- знищення більшості українських банків (української банківської системи);
- повну зупинку легальної економіки, яка наповнює бюджет;
- зубожіння громадян України як через втрату ними своїх вкладів, так і через втрату роботи у зв’язку із зупинкою виробництва”.

За словами Олександра Сугоняка, АУБ з розумінням ставиться до проблем, які виникли у зв’язку з блокуванням державних коштів та соціальних виплат у банках, де введена тимчасова адміністрація. Але запобігати цьому потрібно не шляхом непродуманої політики термінового відкликання коштів держпідприємств з банків, у яких вони обслуговуються, що ставить ці, працюючі на сьогодні банки, поза межею життєздатності. На погляд АУБ, вирішення цього питання має полягати у налагодженні постійного діалогу Уряду з НБУ з метою превентивного визначення банків з високим рівнем загрози неплатоспроможності, а також у прискоренні вирішення питань рекапіталізації банків, які звернулися за державною підтримкою, і ніяким чином не створювати загального негативного фону щодо банків.

З огляду на вищевикладене президент АУБ звернувся до Прем`єр-міністра України з проханням врахувати точку зору АУБ при розробці антикризових заходів КМУ і не допустити прийняття  Постанови про обслуговування державних підприємств/установ лише в державних банках, а також про перехід на здійснення усіх видів соціальних виплат та платежів за рахунок державного бюджету тільки через ці банки.

Окрім цього Президент АУБ звернувся до Президента України з проханням взяти під особистий контроль  ситуацію стосовно примусового переведення грошових розрахунків за рахунок коштів державного бюджету виключно до державних банків, давши відповідне доручення щодо розгляду вказаного питання на найближчому засіданні Ради національної безпеки і оборони України.

Прес-служба
Асоціації українських банків


 

aub-news-null Новини АУБ | Асоціація українських банків

АУБ закликала Президента України та Прем`єр-міністра України не допустити знищення української банківської системи

Президент Асоціації українських банків Олександр Сугоняко звернувся до Президента України Віктора Ющенка та Прем`єр-міністра України Юлії Тимошенко щодо недопустимості примусового переведення до державних банків всіх платежів за рахунок коштів державного бюджету та соціальних фондів.

Як наголошують в АУБ: “Посилаючись на Доручення № 53 від 02.03.2009р., міністерства надсилають підлеглим структурам листи, у яких надається команда перевести розрахунки тільки до державних банків. Крім того, в усних заявах пенсіонерам, одержувачам соціальної допомоги, працівникам бюджетної сфери і студентам теж рекомендується перейти на обслуговування до цих банків. Засобами масової інформації активно обговорюється підготовка урядового рішення про примусове переведення всіх державних підприємств та виплат з бюджету громадянам лише у державні банки. При цьому передбачається, що порядок розрахунків через державні банки буде застосовуватися і до недержавних суб’єктів господарювання, оплата товарів та послуг яких здійснюється за рахунок коштів держбюджету”.

“Асоціація українських банків відповідально заявляє, що такі дії Уряду суперечать Конституції та законодавству України, та є небезпечними для банків, економіки, бюджету та суспільства”, – наголошено у листі Президента АУБ до Президента та Прем`єр-міністра України.

На переконання банківських фахівців, бюрократичне рішення з одномоментного переводу до державних банків коштів державних підприємств та всіх платежів, що здійснюються за рахунок держбюджету, призведе до розбалансування активів та пасивів банків, що в умовах підвищеного відтоку депозитів та суттєвого погіршення стану обслуговування кредитів позичальниками (у тому числі фізичними особами) матиме наслідком втрату ліквідності банків та їх банкрутство. Відповідно вкладники та юридичні особи – клієнти банків втратять свої кошти.

За оцінкою АУБ, вимоги щодо термінового переведення коштів держпідприємств та установ торкатимуться перш за все галузевих банків, а також більшості провідних українських банків (банки 1 та 2 групи), що активно запроваджували карткові проекти з виплати зарплати (у тому числі працівникам держпідприємств та бюджетних установ), стипендій, пенсій та інших соціальних платежів. Ці банки є системоутворюючими, і на їх державній підтримці (а не руйнації) наполягає навіть МВФ.

В АУБ відзначають, що турбуючись про безпеку державних коштів, Уряд своїми діями фактично висловлює недовіру до усієї банківської системи, що призведе до нового витку паніки громадян, а тепер ще і підприємств, та відтоку депозитів і поточних коштів із банківських установ. Плата за це буде не менше, ніж 50% ВВП.

Як наголошує у своєму листі до керівників держави Президент АУБ: “Проініційоване Урядом банкрутство значної кількості банків (у тому числі системоутворюючих) призведе до системної банківської кризи, економічного колапсу і суспільно-політичного хаосу у державі. Ми змушені констатувати, що  під благим наміром збереження державних коштів буде проведена згубна політика, направлена на:

- знищення більшості українських банків (української банківської системи);
- повну зупинку легальної економіки, яка наповнює бюджет;
- зубожіння громадян України як через втрату ними своїх вкладів, так і через втрату роботи у зв’язку із зупинкою виробництва”.

За словами Олександра Сугоняка, АУБ з розумінням ставиться до проблем, які виникли у зв’язку з блокуванням державних коштів та соціальних виплат у банках, де введена тимчасова адміністрація. Але запобігати цьому потрібно не шляхом непродуманої політики термінового відкликання коштів держпідприємств з банків, у яких вони обслуговуються, що ставить ці, працюючі на сьогодні банки, поза межею життєздатності. На погляд АУБ, вирішення цього питання має полягати у налагодженні постійного діалогу Уряду з НБУ з метою превентивного визначення банків з високим рівнем загрози неплатоспроможності, а також у прискоренні вирішення питань рекапіталізації банків, які звернулися за державною підтримкою, і ніяким чином не створювати загального негативного фону щодо банків.

З огляду на вищевикладене президент АУБ звернувся до Прем`єр-міністра України з проханням врахувати точку зору АУБ при розробці антикризових заходів КМУ і не допустити прийняття  Постанови про обслуговування державних підприємств/установ лише в державних банках, а також про перехід на здійснення усіх видів соціальних виплат та платежів за рахунок державного бюджету тільки через ці банки.

Окрім цього Президент АУБ звернувся до Президента України з проханням взяти під особистий контроль  ситуацію стосовно примусового переведення грошових розрахунків за рахунок коштів державного бюджету виключно до державних банків, давши відповідне доручення щодо розгляду вказаного питання на найближчому засіданні Ради національної безпеки і оборони України.

Прес-служба
Асоціації українських банків


 

aub-news-null Новини АУБ | Асоціація українських банків

Лист Президента АУБ до Президента України щодо недопустимості примусового переведення до державних банків всіх платежів за рахунок коштів державного бюджету та соціальних фондів

Шановний Вікторе Андрійовичу !

Сьогодні, в умовах економічної кризи від виваженості дій керівників Держави залежить не тільки вихід економіки з кризи, а і незалежність самої країни.
Розвинені країни світу – США, держави ЄС, Росія, Японія, Китай у  шляхах протидії кризі спрямовують свої зусилля на підтримку банківської системи, а саме: підвищення капіталізації, поповнення обігових коштів, недопущення панічних настроїв серед громадян тощо.
На жаль, Уряд та органи державної влади України не демонструють належної політики підтримки української банківської системи.
Навпаки, посилаючись на Доручення № 53 від 02.03.2009р., міністерства надсилають підлеглим структурам листи, у яких надається команда перевести розрахунки тільки до державних банків. Крім того, в усних заявах пенсіонерам, одержувачам соціальної допомоги, працівникам бюджетної сфери і студентам теж рекомендується перейти на обслуговування до цих банків. Засобами масової інформації активно обговорюється підготовка урядового рішення про примусове переведення всіх державних підприємств та виплат з бюджету громадянам лише у державні банки. При цьому передбачається, що порядок розрахунків через державні банки буде застосовуватися і до недержавних суб’єктів господарювання, оплата товарів та послуг яких здійснюється за рахунок коштів держбюджету.
Асоціація Українських банків відповідально заявляє, що такі дії Уряду суперечать Конституції та законодавству України, та є небезпечними для банків, економіки, бюджету та суспільства.

1. Порушення конституційних норм щодо рівності конкурентних умов та підприємницької діяльності
Згідно статті 19 Конституції України органи державної влади, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Згідно статті 116 Конституції України та ст. 2 Закону України "Про Кабінет Міністрів України" Кабінет Міністрів України забезпечує виконання Конституції і законів України, актів Президента України, забезпечує рівні умови розвитку всіх форм власності.
Отже, приймаючи свої нормативно-правові акти, КМУ повинен неухильно дотримуватись Конституції та законів України. Разом з тим, дії державних органів з примусового переводу  до державних банків коштів держпідприємств, платежів за рахунок держбюджету та соціальних фондів порушують норми Конституції та законів України.
Такі вимоги не відповідають нормам статті 13 Конституції України, згідно якої усі суб'єкти права власності рівні перед законом, держава забезпечує захист прав усіх суб'єктів права власності і господарювання, а також ст. 42 Конституції України, згідно якої держава забезпечує захист конкуренції у підприємницькій діяльності.
Порушуються також норми Закону України "Про захист економічної конкуренції", оскільки породжується ситуація, за якої суб’єктам господарювання з державною формою власності створюються умови, які ставлять їх у привілейоване становище стосовно конкурентів - недержавних банків. Такі норми містять ознаки антиконкурентних дій органів влади, що передбачені у ст. 15 цього Закону.
Не відповідають такі вимоги і ст. 19 Конституції України, згідно з якою правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Виходячи із загальних засад цивільного права (ст. 3 Цивільного кодексу України), яке передбачає свободу договору, суб’єкт підприємницької діяльності є вільним в укладенні договору банківського рахунку, та не може бути примушений до відкриття рахунку лише в установах державного банку. Згідно ст. 14 Цивільного кодексу України, особа не може бути примушена до дій, вчинення яких не є обов’язковим для неї.

2. Економічна сутність реалізації вимог
Банки є фінансовими установами, однією з основних функцій яких є перерозподіл тимчасово вільних фінансових ресурсів, що накопичуються на рахунках їх клієнтів та вкладників. Саме за рахунок коштів клієнтів банки проводять кредитування економіки та фізичних осіб.
Усі кредитні угоди носять строковий характер і надані кредити не можуть бути затребувані для повернення на першу вимогу банку-кредитору. При цьому частка довгострокових кредитів останнім часом у портфелях банків постійно збільшується і становить близько 60% кредитного портфеля.
Бюрократичне рішення з одномоментного переводу до державних банків коштів державних підприємств та всіх платежів, що здійснюються за рахунок держбюджету, призведе до розбалансування активів та пасивів банків, що в умовах підвищеного відтоку депозитів та суттєвого погіршення стану обслуговування кредитів позичальниками (у тому числі фізичними особами) матиме наслідком втрату ліквідності банків та їх банкрутство. Вкладники та юридичні особи – клієнти банків втратять свої кошти.
За оцінкою АУБ вимоги щодо термінового переведення коштів держпідприємств та установ торкатимуться перш за все галузевих банків, а також більшості провідних українських банків (банки 1 та 2 групи), що активно запроваджували карткові проекти з виплати зарплати (у тому числі працівникам держпідприємств та бюджетних установ), стипендій, пенсій та інших соціальних платежів. Ці банки є системоутворюючими, і на їх державній підтримці (а не руйнації) наполягає навіть МВФ.
Турбуючись про безпеку державних коштів, Уряд своїми діями публічно висловлює недовіру до усієї банківської системи, що стане причиною нового витку паніки громадян, а тепер ще і підприємств, та відтоку депозитів і поточних коштів із банківських установ. Плата за це буде не менше, ніж 50% ВВП.

3. Висновки
Проініційоване Урядом банкрутство значної кількості банків (у тому числі системоутворюючих) призведе до системної банківської кризи, економічного колапсу і суспільно-політичного хаосу у державі.
Ми змушені констатувати, що  під благим наміром збереження державних коштів буде проведена згубна політика, направлена на:
- знищення більшості українських банків (української банківської системи);
- повну зупинку легальної економіки, яка наповнює бюджет;
- зубожіння громадян України як через втрату ними своїх вкладів, так і через втрату роботи у зв’язку із зупинкою виробництва.

АУБ з розумінням ставиться до проблем, які виникли у зв’язку з блокуванням державних коштів та соціальних виплат у банках, у яких введена тимчасова адміністрація. Але запобігати цьому потрібно не шляхом непродуманої політики термінового відкликання коштів держпідприємств з банків, у яких вони обслуговуються, що ставить ці, працюючі на сьогодні банки, поза межею життєздатності. На наш погляд, вирішення цього питання має полягати у налагодженні постійного діалогу Уряду з НБУ з метою превентивного визначення банків з високим рівнем загрози неплатоспроможності, а також у прискоренні вирішення питань рекапіталізації банків, які звернулися за державною підтримкою, і ніяким чином не створювати загального негативного фону щодо банків.

З метою недопущення остаточної руйнації банківської системи, що несе за собою реальну загрозу економічній безпеці держави, та забезпечення гарантованих Конституцією України рівних прав всіх суб’єктів власності, просимо Вас, шановний Вікторе Андрійовичу, взяти під особистий контроль  ситуацію стосовно примусового переведення грошових розрахунків за рахунок коштів державного бюджету виключно до державних банків, давши відповідне доручення щодо розгляду вказаного питання на найближчому  засіданні Ради національної безпеки і оборони України.
Сподіваємось на Вашу підтримку зусиль, спрямованих на збереження ліквідності та платоспроможності української банківської системи.

 

З повагою
Президент Асоціації        О. Сугоняко

aub-news-null Новини АУБ | Асоціація українських банків

Лист Президента АУБ до Прем`єр-міністра України щодо недопустимості примусового переведення до державних банків всіх платежів за рахунок коштів державного бюджету та соціальних фондів

Шановна Юліє Володимирівно !

Сьогодні, в умовах економічної кризи від виваженості дій керівників Держави залежить не тільки вихід економіки з кризи, а і незалежність самої країни.
Розвинені країни світу – США, держави ЄС, Росія, Японія, Китай у  шляхах протидії кризі спрямовують свої зусилля на підтримку банківської системи, а саме: підвищення капіталізації, поповнення обігових коштів, недопущення панічних настроїв серед громадян тощо.
На жаль, Уряд та органи державної влади України не демонструють належної політики підтримки української банківської системи.
Навпаки, посилаючись на Доручення № 53 від 02.03.2009р., міністерства надсилають підлеглим структурам листи, у яких надається команда перевести розрахунки тільки до державних банків. Крім того, в усних заявах пенсіонерам, одержувачам соціальної допомоги, працівникам бюджетної сфери і студентам теж рекомендується перейти на обслуговування до цих банків. Засобами масової інформації активно обговорюється підготовка урядового рішення про примусове переведення всіх державних підприємств та виплат з бюджету громадянам лише у державні банки. При цьому передбачається, що порядок розрахунків через державні банки буде застосовуватися і до недержавних суб’єктів господарювання, оплата товарів та послуг яких здійснюється за рахунок коштів держбюджету.
Асоціація Українських банків відповідально заявляє, що такі дії Уряду суперечать Конституції та законодавству України, та є небезпечними для банків, економіки, бюджету та суспільства.

1. Порушення конституційних норм щодо рівності конкурентних умов та підприємницької діяльності
Згідно статті 19 Конституції України органи державної влади, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Згідно статті 116 Конституції України та ст. 2 Закону України "Про Кабінет Міністрів України" Кабінет Міністрів України забезпечує виконання Конституції і законів України, актів Президента України, забезпечує рівні умови розвитку всіх форм власності.
Отже, приймаючи свої нормативно-правові акти, КМУ повинен неухильно дотримуватись Конституції та законів України. Разом з тим, дії державних органів з примусового переводу  до державних банків коштів держпідприємств, платежів за рахунок держбюджету та соціальних фондів порушують норми Конституції та законів України.
Такі вимоги не відповідають нормам статті 13 Конституції України, згідно якої усі суб'єкти права власності рівні перед законом, держава забезпечує захист прав усіх суб'єктів права власності і господарювання, а також ст. 42 Конституції України, згідно якої держава забезпечує захист конкуренції у підприємницькій діяльності.
Порушуються також норми Закону України "Про захист економічної конкуренції", оскільки породжується ситуація, за якої суб’єктам господарювання з державною формою власності створюються умови, які ставлять їх у привілейоване становище стосовно конкурентів - недержавних банків. Такі норми містять ознаки антиконкурентних дій органів влади, що передбачені у ст. 15 цього Закону.
Не відповідають такі вимоги і ст. 19 Конституції України, згідно з якою правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Виходячи із загальних засад цивільного права (ст. 3 Цивільного кодексу України), яке передбачає свободу договору, суб’єкт підприємницької діяльності є вільним в укладенні договору банківського рахунку, та не може бути примушений до відкриття рахунку лише в установах державного банку. Згідно ст. 14 Цивільного кодексу України, особа не може бути примушена до дій, вчинення яких не є обов’язковим для неї.

2. Економічна сутність реалізації вимог
Банки є фінансовими установами, однією з основних функцій яких є перерозподіл тимчасово вільних фінансових ресурсів, що накопичуються на рахунках їх клієнтів та вкладників. Саме за рахунок коштів клієнтів банки проводять кредитування економіки та фізичних осіб.
Усі кредитні угоди носять строковий характер і надані кредити не можуть бути затребувані для повернення на першу вимогу банку-кредитору. При цьому частка довгострокових кредитів останнім часом у портфелях банків постійно збільшується і становить близько 60% кредитного портфеля.
Бюрократичне рішення з одномоментного переводу до державних банків коштів державних підприємств та всіх платежів, що здійснюються за рахунок держбюджету, призведе до розбалансування активів та пасивів банків, що в умовах підвищеного відтоку депозитів та суттєвого погіршення стану обслуговування кредитів позичальниками (у тому числі фізичними особами) матиме наслідком втрату ліквідності банків та їх банкрутство. Вкладники та юридичні особи – клієнти банків втратять свої кошти.
За оцінкою АУБ вимоги щодо термінового переведення коштів держпідприємств та установ торкатимуться перш за все галузевих банків, а також більшості провідних українських банків (банки 1 та 2 групи), що активно запроваджували карткові проекти з виплати зарплати (у тому числі працівникам держпідприємств та бюджетних установ), стипендій, пенсій та інших соціальних платежів. Ці банки є системоутворюючими, і на їх державній підтримці (а не руйнації) наполягає навіть МВФ.
Турбуючись про безпеку державних коштів, Уряд своїми діями публічно висловлює недовіру до усієї банківської системи, що стане причиною нового витку паніки громадян, а тепер ще і підприємств, та відтоку депозитів і поточних коштів із банківських установ. Плата за це буде не менше, ніж 50% ВВП.

3. Висновки
Проініційоване Урядом банкрутство значної кількості банків (у тому числі системоутворюючих) призведе до системної банківської кризи, економічного колапсу і суспільно-політичного хаосу у державі.
Ми змушені констатувати, що  під благим наміром збереження державних коштів буде проведена згубна політика, направлена на:
- знищення більшості українських банків (української банківської системи);
- повну зупинку легальної економіки, яка наповнює бюджет;
- зубожіння громадян України як через втрату ними своїх вкладів, так і через втрату роботи у зв’язку із зупинкою виробництва.

АУБ з розумінням ставиться до проблем, які виникли у зв’язку з блокуванням державних коштів та соціальних виплат у банках, у яких введена тимчасова адміністрація. Але запобігати цьому потрібно не шляхом непродуманої політики термінового відкликання коштів держпідприємств з банків, у яких вони обслуговуються, що ставить ці, працюючі на сьогодні банки, поза межею життєздатності. На наш погляд, вирішення цього питання має полягати у налагодженні постійного діалогу Уряду з НБУ з метою превентивного визначення банків з високим рівнем загрози неплатоспроможності, а також у прискоренні вирішення питань рекапіталізації банків, які звернулися за державною підтримкою, і ніяким чином не створювати загального негативного фону щодо банків.

Сподіваємось, що Ви, шановна Юліє Володимирівно, керуючись державними інтересами України та її громадян, врахуєте точку зору АУБ при розробці антикризових заходів КМУ і не допустите прийняття  Постанови про обслуговування державних підприємств/установ лише в державних банках, а також про перехід на здійснення усіх видів соціальних виплат та платежів за рахунок державного бюджету тільки через ці банки.

 


З повагою
Президент Асоціації        О. Сугоняко

 

aub-news-null Новини АУБ | Асоціація українських банків

Лист Президента АУБ до Президента України щодо недопустимості примусового переведення до державних банків всіх платежів за рахунок коштів державного бюджету та соціальних фондів

Шановний Вікторе Андрійовичу !

Сьогодні, в умовах економічної кризи від виваженості дій керівників Держави залежить не тільки вихід економіки з кризи, а і незалежність самої країни.
Розвинені країни світу – США, держави ЄС, Росія, Японія, Китай у  шляхах протидії кризі спрямовують свої зусилля на підтримку банківської системи, а саме: підвищення капіталізації, поповнення обігових коштів, недопущення панічних настроїв серед громадян тощо.
На жаль, Уряд та органи державної влади України не демонструють належної політики підтримки української банківської системи.
Навпаки, посилаючись на Доручення № 53 від 02.03.2009р., міністерства надсилають підлеглим структурам листи, у яких надається команда перевести розрахунки тільки до державних банків. Крім того, в усних заявах пенсіонерам, одержувачам соціальної допомоги, працівникам бюджетної сфери і студентам теж рекомендується перейти на обслуговування до цих банків. Засобами масової інформації активно обговорюється підготовка урядового рішення про примусове переведення всіх державних підприємств та виплат з бюджету громадянам лише у державні банки. При цьому передбачається, що порядок розрахунків через державні банки буде застосовуватися і до недержавних суб’єктів господарювання, оплата товарів та послуг яких здійснюється за рахунок коштів держбюджету.
Асоціація Українських банків відповідально заявляє, що такі дії Уряду суперечать Конституції та законодавству України, та є небезпечними для банків, економіки, бюджету та суспільства.

1. Порушення конституційних норм щодо рівності конкурентних умов та підприємницької діяльності
Згідно статті 19 Конституції України органи державної влади, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Згідно статті 116 Конституції України та ст. 2 Закону України "Про Кабінет Міністрів України" Кабінет Міністрів України забезпечує виконання Конституції і законів України, актів Президента України, забезпечує рівні умови розвитку всіх форм власності.
Отже, приймаючи свої нормативно-правові акти, КМУ повинен неухильно дотримуватись Конституції та законів України. Разом з тим, дії державних органів з примусового переводу  до державних банків коштів держпідприємств, платежів за рахунок держбюджету та соціальних фондів порушують норми Конституції та законів України.
Такі вимоги не відповідають нормам статті 13 Конституції України, згідно якої усі суб'єкти права власності рівні перед законом, держава забезпечує захист прав усіх суб'єктів права власності і господарювання, а також ст. 42 Конституції України, згідно якої держава забезпечує захист конкуренції у підприємницькій діяльності.
Порушуються також норми Закону України "Про захист економічної конкуренції", оскільки породжується ситуація, за якої суб’єктам господарювання з державною формою власності створюються умови, які ставлять їх у привілейоване становище стосовно конкурентів - недержавних банків. Такі норми містять ознаки антиконкурентних дій органів влади, що передбачені у ст. 15 цього Закону.
Не відповідають такі вимоги і ст. 19 Конституції України, згідно з якою правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Виходячи із загальних засад цивільного права (ст. 3 Цивільного кодексу України), яке передбачає свободу договору, суб’єкт підприємницької діяльності є вільним в укладенні договору банківського рахунку, та не може бути примушений до відкриття рахунку лише в установах державного банку. Згідно ст. 14 Цивільного кодексу України, особа не може бути примушена до дій, вчинення яких не є обов’язковим для неї.

2. Економічна сутність реалізації вимог
Банки є фінансовими установами, однією з основних функцій яких є перерозподіл тимчасово вільних фінансових ресурсів, що накопичуються на рахунках їх клієнтів та вкладників. Саме за рахунок коштів клієнтів банки проводять кредитування економіки та фізичних осіб.
Усі кредитні угоди носять строковий характер і надані кредити не можуть бути затребувані для повернення на першу вимогу банку-кредитору. При цьому частка довгострокових кредитів останнім часом у портфелях банків постійно збільшується і становить близько 60% кредитного портфеля.
Бюрократичне рішення з одномоментного переводу до державних банків коштів державних підприємств та всіх платежів, що здійснюються за рахунок держбюджету, призведе до розбалансування активів та пасивів банків, що в умовах підвищеного відтоку депозитів та суттєвого погіршення стану обслуговування кредитів позичальниками (у тому числі фізичними особами) матиме наслідком втрату ліквідності банків та їх банкрутство. Вкладники та юридичні особи – клієнти банків втратять свої кошти.
За оцінкою АУБ вимоги щодо термінового переведення коштів держпідприємств та установ торкатимуться перш за все галузевих банків, а також більшості провідних українських банків (банки 1 та 2 групи), що активно запроваджували карткові проекти з виплати зарплати (у тому числі працівникам держпідприємств та бюджетних установ), стипендій, пенсій та інших соціальних платежів. Ці банки є системоутворюючими, і на їх державній підтримці (а не руйнації) наполягає навіть МВФ.
Турбуючись про безпеку державних коштів, Уряд своїми діями публічно висловлює недовіру до усієї банківської системи, що стане причиною нового витку паніки громадян, а тепер ще і підприємств, та відтоку депозитів і поточних коштів із банківських установ. Плата за це буде не менше, ніж 50% ВВП.

3. Висновки
Проініційоване Урядом банкрутство значної кількості банків (у тому числі системоутворюючих) призведе до системної банківської кризи, економічного колапсу і суспільно-політичного хаосу у державі.
Ми змушені констатувати, що  під благим наміром збереження державних коштів буде проведена згубна політика, направлена на:
- знищення більшості українських банків (української банківської системи);
- повну зупинку легальної економіки, яка наповнює бюджет;
- зубожіння громадян України як через втрату ними своїх вкладів, так і через втрату роботи у зв’язку із зупинкою виробництва.

АУБ з розумінням ставиться до проблем, які виникли у зв’язку з блокуванням державних коштів та соціальних виплат у банках, у яких введена тимчасова адміністрація. Але запобігати цьому потрібно не шляхом непродуманої політики термінового відкликання коштів держпідприємств з банків, у яких вони обслуговуються, що ставить ці, працюючі на сьогодні банки, поза межею життєздатності. На наш погляд, вирішення цього питання має полягати у налагодженні постійного діалогу Уряду з НБУ з метою превентивного визначення банків з високим рівнем загрози неплатоспроможності, а також у прискоренні вирішення питань рекапіталізації банків, які звернулися за державною підтримкою, і ніяким чином не створювати загального негативного фону щодо банків.

З метою недопущення остаточної руйнації банківської системи, що несе за собою реальну загрозу економічній безпеці держави, та забезпечення гарантованих Конституцією України рівних прав всіх суб’єктів власності, просимо Вас, шановний Вікторе Андрійовичу, взяти під особистий контроль  ситуацію стосовно примусового переведення грошових розрахунків за рахунок коштів державного бюджету виключно до державних банків, давши відповідне доручення щодо розгляду вказаного питання на найближчому  засіданні Ради національної безпеки і оборони України.
Сподіваємось на Вашу підтримку зусиль, спрямованих на збереження ліквідності та платоспроможності української банківської системи.

 

З повагою
Президент Асоціації        О. Сугоняко

 

aub-news-null Новини АУБ | Асоціація українських банків

Лист Президента АУБ до Прем`єр-міністра України щодо недопустимості примусового переведення до державних банків всіх платежів за рахунок коштів державного бюджету та соціальних фондів

Шановна Юліє Володимирівно !

Сьогодні, в умовах економічної кризи від виваженості дій керівників Держави залежить не тільки вихід економіки з кризи, а і незалежність самої країни.
Розвинені країни світу – США, держави ЄС, Росія, Японія, Китай у  шляхах протидії кризі спрямовують свої зусилля на підтримку банківської системи, а саме: підвищення капіталізації, поповнення обігових коштів, недопущення панічних настроїв серед громадян тощо.
На жаль, Уряд та органи державної влади України не демонструють належної політики підтримки української банківської системи.
Навпаки, посилаючись на Доручення № 53 від 02.03.2009р., міністерства надсилають підлеглим структурам листи, у яких надається команда перевести розрахунки тільки до державних банків. Крім того, в усних заявах пенсіонерам, одержувачам соціальної допомоги, працівникам бюджетної сфери і студентам теж рекомендується перейти на обслуговування до цих банків. Засобами масової інформації активно обговорюється підготовка урядового рішення про примусове переведення всіх державних підприємств та виплат з бюджету громадянам лише у державні банки. При цьому передбачається, що порядок розрахунків через державні банки буде застосовуватися і до недержавних суб’єктів господарювання, оплата товарів та послуг яких здійснюється за рахунок коштів держбюджету.
Асоціація Українських банків відповідально заявляє, що такі дії Уряду суперечать Конституції та законодавству України, та є небезпечними для банків, економіки, бюджету та суспільства.

1. Порушення конституційних норм щодо рівності конкурентних умов та підприємницької діяльності
Згідно статті 19 Конституції України органи державної влади, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Згідно статті 116 Конституції України та ст. 2 Закону України "Про Кабінет Міністрів України" Кабінет Міністрів України забезпечує виконання Конституції і законів України, актів Президента України, забезпечує рівні умови розвитку всіх форм власності.
Отже, приймаючи свої нормативно-правові акти, КМУ повинен неухильно дотримуватись Конституції та законів України. Разом з тим, дії державних органів з примусового переводу  до державних банків коштів держпідприємств, платежів за рахунок держбюджету та соціальних фондів порушують норми Конституції та законів України.
Такі вимоги не відповідають нормам статті 13 Конституції України, згідно якої усі суб'єкти права власності рівні перед законом, держава забезпечує захист прав усіх суб'єктів права власності і господарювання, а також ст. 42 Конституції України, згідно якої держава забезпечує захист конкуренції у підприємницькій діяльності.
Порушуються також норми Закону України "Про захист економічної конкуренції", оскільки породжується ситуація, за якої суб’єктам господарювання з державною формою власності створюються умови, які ставлять їх у привілейоване становище стосовно конкурентів - недержавних банків. Такі норми містять ознаки антиконкурентних дій органів влади, що передбачені у ст. 15 цього Закону.
Не відповідають такі вимоги і ст. 19 Конституції України, згідно з якою правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Виходячи із загальних засад цивільного права (ст. 3 Цивільного кодексу України), яке передбачає свободу договору, суб’єкт підприємницької діяльності є вільним в укладенні договору банківського рахунку, та не може бути примушений до відкриття рахунку лише в установах державного банку. Згідно ст. 14 Цивільного кодексу України, особа не може бути примушена до дій, вчинення яких не є обов’язковим для неї.

2. Економічна сутність реалізації вимог
Банки є фінансовими установами, однією з основних функцій яких є перерозподіл тимчасово вільних фінансових ресурсів, що накопичуються на рахунках їх клієнтів та вкладників. Саме за рахунок коштів клієнтів банки проводять кредитування економіки та фізичних осіб.
Усі кредитні угоди носять строковий характер і надані кредити не можуть бути затребувані для повернення на першу вимогу банку-кредитору. При цьому частка довгострокових кредитів останнім часом у портфелях банків постійно збільшується і становить близько 60% кредитного портфеля.
Бюрократичне рішення з одномоментного переводу до державних банків коштів державних підприємств та всіх платежів, що здійснюються за рахунок держбюджету, призведе до розбалансування активів та пасивів банків, що в умовах підвищеного відтоку депозитів та суттєвого погіршення стану обслуговування кредитів позичальниками (у тому числі фізичними особами) матиме наслідком втрату ліквідності банків та їх банкрутство. Вкладники та юридичні особи – клієнти банків втратять свої кошти.
За оцінкою АУБ вимоги щодо термінового переведення коштів держпідприємств та установ торкатимуться перш за все галузевих банків, а також більшості провідних українських банків (банки 1 та 2 групи), що активно запроваджували карткові проекти з виплати зарплати (у тому числі працівникам держпідприємств та бюджетних установ), стипендій, пенсій та інших соціальних платежів. Ці банки є системоутворюючими, і на їх державній підтримці (а не руйнації) наполягає навіть МВФ.
Турбуючись про безпеку державних коштів, Уряд своїми діями публічно висловлює недовіру до усієї банківської системи, що стане причиною нового витку паніки громадян, а тепер ще і підприємств, та відтоку депозитів і поточних коштів із банківських установ. Плата за це буде не менше, ніж 50% ВВП.

3. Висновки
Проініційоване Урядом банкрутство значної кількості банків (у тому числі системоутворюючих) призведе до системної банківської кризи, економічного колапсу і суспільно-політичного хаосу у державі.
Ми змушені констатувати, що  під благим наміром збереження державних коштів буде проведена згубна політика, направлена на:
- знищення більшості українських банків (української банківської системи);
- повну зупинку легальної економіки, яка наповнює бюджет;
- зубожіння громадян України як через втрату ними своїх вкладів, так і через втрату роботи у зв’язку із зупинкою виробництва.

АУБ з розумінням ставиться до проблем, які виникли у зв’язку з блокуванням державних коштів та соціальних виплат у банках, у яких введена тимчасова адміністрація. Але запобігати цьому потрібно не шляхом непродуманої політики термінового відкликання коштів держпідприємств з банків, у яких вони обслуговуються, що ставить ці, працюючі на сьогодні банки, поза межею життєздатності. На наш погляд, вирішення цього питання має полягати у налагодженні постійного діалогу Уряду з НБУ з метою превентивного визначення банків з високим рівнем загрози неплатоспроможності, а також у прискоренні вирішення питань рекапіталізації банків, які звернулися за державною підтримкою, і ніяким чином не створювати загального негативного фону щодо банків.

Сподіваємось, що Ви, шановна Юліє Володимирівно, керуючись державними інтересами України та її громадян, врахуєте точку зору АУБ при розробці антикризових заходів КМУ і не допустите прийняття  Постанови про обслуговування державних підприємств/установ лише в державних банках, а також про перехід на здійснення усіх видів соціальних виплат та платежів за рахунок державного бюджету тільки через ці банки.

 


З повагою
Президент Асоціації        О. Сугоняко

aub-news-null Новини АУБ | Асоціація українських банків

Найближчим часом можливе зростання вартості акцій українських компаній, зокрема, банків


Американский рынок акций очень позитивно воспринял, информацию о выкупе правительством США "токсичных активов" (проблемных долгов банков и других финансовых учреждений) на сумму 1 трлн.  долларов, – отмечает   советник председателя правления Укргазбанка Александр Охрименко.

Как результат, акции американских банков резко выросли в цене.  Акции BofA подорожали на 26%, Citigroup - на 19%, JPMorgan Chase - на 25%. Это реакция рынка на положительный месседж.

 Но,  это только новость, поэтому долго удерживать позитивную тенденцию роста цен на акции ожидать не приходится. Уже сегодня, по результатам торгов, может наблюдаться частичный «откат» цен на акции. Стабильный рост стоимости акций американских компаний можно ожидать только после появления положительных результатов работы мировой экономики.

 Если говорить о влиянии изменений на американском рынке на акции украинских компаний, - продолжает эксперт, - то можно ожидать некоторый рост их стоимости. В данном случае произойдет эффект положительной реакции рынка Украины на новости международного характера.

 Но, рост  стоимости  акций украинских эмитентов будет носить исключительно выборочный характер. Это означает, что могут частично подорожать акции украинских банков, ряда крупных предприятий  металлургии и машиностроения.  В  целом пока еще украинский рынок акций остается в стадии стагнации, так как для выхода из  этой ситуации  рынку необходима политическая стабильность в стране» – подытожил г-н Охрименко.

 Пресс-служба ОАО АБ "Укргазбанк"

Підписка на новини АУБ

aub logo white 70

 

Місія Асоціації українських банків – підтримка розвитку національної банківської системи. АУБ співпрацює з Верховною Радою України з питань удосконалення законодавства, що регулює банківську діяльність, взаємодіє з Національним банком України щодо нормативного забезпечення функціонування банків та небанківських фінансових установ. АУБ дбає про підвищення кваліфікації банківських працівників, розширює міжнародні зв'язки з асоціаціями та банківськими структурами інших країн.

 

Контакти

Підписка на новини АУБ