Financial sector news

Звернення щодо наслідків для банківської системи виконання Закону „Про внесення змін до Закону України „Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти”

У  звя`зку з тим, що   17 березня 2006 року набрав чинності Закон України „Про внесення змін до Закону України „Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти” (далі  – Закон) та інших законодавчих актів України”, згідно з яким внесені зміни, зокрема, до статті 51 Закону України „Про банки і банківську діяльність”, під час оплати за договорами, укладеними за результатами процедур закупівель державними, казенними, комунальними підприємствами та господарськими товариствами, в яких державна частка акцій перевищує 50 відсотків, банки повинні при прийомі розрахункових документів від зазначених  підприємств, перевіряти наявність звіту про результати здійснення процедури закупівлі та інших документів, що підтверджують виконання такими підприємствами та господарськими товариствами вимог Закону.
Враховуючи той факт, що дія Закону розповсюджується на всі  закупівлі товарів, робіт  і послуг, які повністю або частково здійснюються за рахунок державних  коштів,  за  умови,  що   вартість   закупівлі   товару (товарів),  послуги  (послуг)  дорівнює  або  перевищує  30  тисяч гривень,  а  робіт - 300 тисяч гривень, для здійснення належного  контролю  Банк повинен відстежувати оплату по відповідних договорах (контрактах) Клієнта. Виконання таких функцій невластиве банківській установі та вимагає від Банку значного збільшення чисельності та витрат на організацію такого контролю. Для компенсації таких витрат Банки будуть вимушені збільшувати тарифи на розрахунково-касове обслуговування клієнтів. Покладення на банки вищевказаного контролю вимагає  децентралізованої схеми обробки документів. Банківські установи змушені  внести зміни до існуючої технології обслуговування клієнтів, збільшити чисельність відповідних фахівців, що свою чергу призведе до збільшення адміністративних та господарських витрат не тільки Банку, але й підприємства.

Крім того, визначення юридичних осіб, в яких частка державної власності перевищує 50 відсотків, наразі вимагає від обслуговуючого банку здійснення інвентаризації усіх установчих документів клієнтів, що потребує часу та, як наслідок, ускладнює термінове виконання вимог Закону.
Слід окремо зазначити, що введення в дію зазначеного Закону призводить до непорозумінь із суб`єктами господарської діяльності, так як інформацію про необхідність виконання його вимог вони отримують лише від фахівця банківської установи при наданні розрахункових документів. Як наслідок, без надання відповідних документів Банк вимушений відмовити клієнту у виконанні розрахунків, що призводить до порушення договірних умов (порушення термінів оплати товарів, робіт і послуг за державні кошти).
 Враховуючи викладене,  вважаємо за доцільне надати до Верховної Ради України  пропозиції щодо внесення змін до Закону в частині скасування вимог покладення контролю за процедурою закупівель державними, казенними, комунальними підприємствами та господарськими товариствами, в яких державна частка акцій перевищує 50 відсотків, на банківські установи.

 

 

Subscribe to our newsletter

aub logo white 70

 

The mission of the Association of Ukrainian Banks is to support the development of the national banking system. The AUB cooperates with the Verkhovna Rada of Ukraine on improving the legislation governing banking activities, and interacts with the National Bank of Ukraine on regulatory support for the functioning of banks and non-bank financial institutions. The CBA takes care of the professional development of bank employees, expands international relations with associations and banking institutions of other countries.

 

Subscribe to our newsletter