AUB News

Завдяки РОДОВІД БАНКу Національний Ботанічний Сад збагатився алеєю японських сакур

Насадження легендарних сакур як символу обміну традиціями між Україною та Японією відбулося за підтримки РОДОВІД БАНКу. Тридцять саджанців унікального сорту «Канзас» було привезено в Україну з бельгійського розсадника «Альберт». Цей благородний акт є продовженням програми допомоги РОДОВІД БАНКу Національному ботанічному саду ім. М.М. Гришка задля збереження та примноження рідкісних рослин, які є його гордістю. Від тепер наступного року неземне яскраво-рожеве цвітіння нового сорту сакури осяє прихід весни для тисяч киян і гостей столиці.
«Для нас було важливо зробити свій внесок у вічне та допомогти Ботанічному саду зібрати унікальні сорти та види рослин, які стануть ще одним підтвердженням того, що ми маємо один з найкращих в Європі ботанічних садів»,  - сказав Президент РОДОВІД БАНКу, Президент Національного олімпійського комітету Сергій Бубка. Урочиста подія відбулася також за участю Надзвичайного і Повноважного Посла Японії в Україні пана Муцуо Мабучі, Інтерконтинентального чемпіона з версії Всесвітньої Боксерської Асоціації Юрія Нужненка, представників Національного Ботанічного саду, посольств та інших почесних гостей.
За словами Голови Правління РОДОВІД БАНКу Дениса Горбуненка, ми усвідомлюємо нашу відповідальність перед нащадками, нашими дітьми у збереженні прекрасного. Цю благородну місію банк продовжить і у подальшому. Ми хочемо й надалі бути певними того, що результатами нашої щоденної роботи стануть не лише економічні гаразди, а й можливість у майбутньому отримувати естетичне задоволення від милування сакурою, що квітне.
За легендою, той, хто милується цвітінням сакури щовесни, проживе 100 років. Тож відтепер, сподіваємося, що всі українці та гості столиці, які постійно відвідуватимуть Ботанічний сад у цей період, стануть довгожителями, а РОДОВІД БАНК, у свою чергу, і надалі допомагатиме Національному Ботанічному саду, щоб унікальні колекції рослин, якими ми маємо можливість насолоджуватися, було примножено і збережено.

 

АУБ подала до профільного парламентського Комітету зауваження до законопроекту щодо відкритя в Україні філій іноземних банків

Асоціація українських банків подала до Комітету з питань фінансів і банківської діяльності зауваження до законопроекту № 2402, переданого Президентом України до Верховної Ради, яким передбачено внесення змін до Закону "Про банки і банківську діяльність" в частині надання іноземним банкам права відкривати свої філії на території України.

В  листі АУБ до профільного парламентського Комітету, зокрема, сказано:

“Асоціація українських банків вітає євроінтеграційні прагнення вищого керівництва держави та заходи, направлені на залучення в економіку України іноземних інвестицій і спрощення порядку руху через кордон товарів та капіталів. Але ці заходи мають реалізовуватися з обов’язковим захистом національних інтересів.

Банківська система України вже довгі роки повністю відкрита для входження іноземного капіталу. Чинне законодавство дає можливість створювати в Україні банки із 100% іноземним капіталом, але з обов’язковою вимогою – це мають бути дочірні банки, що діють у правовому полі України.

Разом з тим для реалізації однієї з умов вступу до СОТ Президентом України переданий до Верховної Ради України законопроект № 2402, яким передбачено внесення змін до Закону України "Про банки і банківську діяльність" в частині надання іноземним банкам права відкривати свої філії на території України.

У разі прийняття законопроекту у фінансово-економічному просторі України вже найближчим часом можуть з’явитися філії іноземних банків, які не є  самостійними юридичними особами, а лише структурними підрозділами головних банків, які знаходяться за кордоном, і діяльність яких регулюється іноземним законодавством.

Це, на наш погляд, порушить діяльність створеної протягом років незалежності України фінансово-банківської системи, створить кардинальні ризики для економічного розвитку країни.

Наводимо основні зауваження до законопроекту.

І. Загроза економічному суверенітету країни

Законопроект, надаючи право іноземним банкам на відкриття своїх філій на території України, не передбачає жодних обмежень присутності іноземного капіталу в національній банківській системі.
Відповідно до своїх функцій банківська система через перерозподіл фінансових ресурсів по суті визначає розвиток всієї економіки країни. Ця функція набирає ще більшої ваги у зв’язку з низьким рівнем розвитку інших сегментів фінансового ринку. У зв’язку з цим питання збереження національної банківської системи стає питанням національної безпеки країни, що є очевидним.
Особливо небезпечним для комплексного розвитку економіки є необмежений доступ на фінансовий ринок України філій іноземних банків. Враховуючи невисокий (порівняно з банками економічно розвинутих країн) рівень капіталізації українських банків, іноземні банки через свої філії фактично здійснюватимуть вирішальний вплив на характер та пріоритети економічного розвитку в державі, контролюватимуть найбільш ефективні сфери діяльності.

При цьому ці банки реалізовуватимуть свої специфічні, частіше всього не співпадаючі з національними інтересами, стратегічні пріоритети. Більш того, рішення про умови надання кредитів можуть прийматися з урахуванням інтересів міжнародних клієнтів чи акціонерів головного банку, що може означати відмову у фінансуванні конкурентних виробництв.
Така схема розвитку банківської системи призведе до порушення цілісності економічних інтересів  суспільства, гальмуючи національне виробництво, перш за все, малий та середній бізнес. Наслідок – зростання безробіття та інших соціальних проблем, з якими протягом останніх років зіштовхуються країни Східної Європи, зокрема, Польща.
Банки - це своєрідний ланцюг, через який вільні кошти із однієї частини економіки і населення передаються до іншої їх частини, яка в таких ресурсах має потребу. Очевидно, що цей ланцюг має належати не чужим економіці і населенню, а нашим.

ІІ.  Згортання діяльності іноземних філій в умовах загрози фінансової кризи

Вільний доступ на український ринок філій іноземних банків, а також спрощений порядок їх акредитації призведуть до перерозподілу ринку на їх користь та концентрації в цих банківських установах значної частини фінансових потоків.
Разом з тим в умовах загрози фінансової кризи саме іноземні філії стануть найбільш нестабільною складовою фінансового ринку, оскільки головні банки для мінімізації своїх ризиків та втрат будуть згортати їх діяльність в Україні та відкликати кредитні ресурси та інвестиції.
Можливість швидкого згортання діяльності філій іноземних банків при одночасній слабкості іншої частини банківського сектору призведе не тільки до поглиблення фінансової кризи, а і спровокує суцільний колапс економіки, яка залишиться без національної фінансової системи, здатної належним чином виконувати свої суспільні функції і надати необхідну фінансову підтримку.

ІІІ. Нерівні конкурентні умови з українськими банками

Іноземні інвестиції в банківській системі важливі з точки зору надходжень додаткових фінансових ресурсів, нових банківських технологій, підтримки належної конкуренції між банками тощо. Все це виправдано, коли вже склалася національна банківська система, що спирається на власну ресурсну базу, і коли витримана оптимальна міра присутності іноземного капіталу.
Однак, відомо, що рівень монетизації економіки України (близько 40% від ВВП) є значно нижчим від країн з розвинутою економікою, де цей показник наближається до розміру ВВП, або навіть перевищує його. Значно меншим є і сам розмір ВВП нашої країни.
В умовах, коли ці показники не є співставимими, прихід в Україну іноземних філій, діяльність яких буде регулюватися розміром капіталу материнського банку, поставить філії в заздалегідь більш вигідне становище при неможливості зі сторони українських резидентів скласти їм адекватну конкуренцію.
Нерівні конкурентні умови складуться і на ринку залучення кредитних ресурсів та інвестицій. Зрозуміло, що філії іноземних банків матимуть значно більший доступ до дешевих та довгих ресурсів ніж національні банки, які навіть за найкращих умов організації їх діяльності не зможуть отримати кредитний рейтинг вищий, ніж суверенний рейтинг України.
За цих умов порушується принцип “рівних конкурентних можливостей”, який є базовим при формуванні і функціонуванні ринкової економіки.
Для забезпечення рівних умов конкуренції пропонується встановити порядок регулювання діяльності філій іноземних банків, виходячи із розміру їх приписного капіталу, а також передбачити норму перехідних положень щодо вступу в дію ст. 24 законопроекту (в частині надання права на відкриття філій іноземних банків) через шість місяців після надання Україні суверенного рейтингу не нижче, ніж “А”, або через 5 років після вступу України до СОТ (за аналогією з нормою, прийнятою у Законі України “Про страхування”).

ІV. Відток прибутку з території України

Законопроектом не визначена система обліку операцій філій іноземних банків.
Не надає законодавство і чіткої регламентації порядку обрахування податків від діяльності філій іноземних банків.
Законодавча невизначеність цих питань створює умови для ухилення від сплати податків.
Крім того, за специфікою своєї діяльності філії, як структурні підрозділи іноземних банків, не здійснюють формування капіталу.
Таким чином, дохід, отриманий від їх діяльності на території України, після сплати податку буде повністю переведений до іноземного банку.
Тоді як прибутки українських банків (в тому числі і з іноземним капіталом) в значній мірі залишаються в Україні та направляються на капіталізацію банків.

V. Підвищення ризиків клієнтів – резидентів України у зв’язку з неврегульованістю процедури акредитації та функціонування філій іноземних банків

В запропонованому проекті Закону надається право іноземним банкам на відкриття їх філій в Україні. Разом з тим,  з врахуванням того, що  філія не є юридичною особою, практично не визначені механізми функціонування філій іноземних банків, зокрема, порядок їх відкриття, нагляду та регулювання діяльності, застосування у разі необхідності заходів впливу та ліквідації.

1. Капітал.
Для банків, зареєстрованих в Україні, законодавчо встановлені вимоги до розміру статутного та регулятивного капіталу.
Законопроектом для філій іноземних банків вводиться спеціальна категорія капіталу – капітал приписний, правовий статус якого залишається не визначеним.
Проектом Закону не визначений порядок перерахування, зберігання (використання)  та повернення приписного капіталу у разі ліквідації філії.
Враховуючи, що ці кошти повинні бути сформовані у ВКВ, то за специфікою проведення безготівкових розрахунків вони так чи інакше знаходитимуться на коррахунку в одному з іноземних банків, що само по собі ускладнюватиме контроль з боку НБУ за їх наявністю та використанням.
Крім того, законопроект не визначає, кому буде відкритий цей коррахунок:  іноземному (материнському) банку чи безпосередньо його філії (при тому, що українським законодавством заборонено філіям банків відкривати коррахунки в інших банках (крім НБУ).
Відстежити ж фактичну наявність цих коштів на коррахунку материнського банку буде практично неможливо.
За невизначеності порядку перерахування приписного капіталу та контролю за подальшим його зберіганням ризики кредиторів філії іноземного банку (її клієнтів та вкладників) значно зростають.

2. Порядок відкриття, регулювання діяльності та ліквідації  філій
Законом "Про банки і банківську діяльність" врегульовано основні питання створення, отримання ліцензії, порядку діяльності та ліквідації банків, які є юридичними особами.
Законопроектом передбачено, що діяльність філії іноземного банку повинна відповідати вимогам, встановленим цим Законом та нормативно-правовими актами Національного банку України, в тому числі щодо приміщення, обладнання, професійної відповідності керівників філії.
Разом з тим ні діючим Законом, ні законопроектом № 2402 не встановлюються особливості, регулювання та нагляду за діяльністю філії з боку НБУ, порядку застосування заходів впливу у разі порушень законодавства та загрози інтересам вкладників. Не визначає законопроект і особливостей процедури ліквідації філії іноземного банку, зважаючи на те, що філія не є самостійною юридичною особою. Зокрема: 
· не врегульовано питання порядку контролю за виконанням обов’язкових нормативів для окремої філії. За діючим порядком переважна більшість обов’язкових нормативів (адекватності капіталу, кредитних ризиків, інвестиційної діяльності, відкритої валютної позиції) розраховується відносно регулятивного капіталу банку-юридичної особи. При цьому проектом не визначені складові  регулятивного капіталу філії іноземного банку;
· неврегульованими залишаються і питання  застосування до філій іноземних банків заходів впливу у разі порушення ними банківського законодавства або ведення ризикової діяльності. Згідно українського законодавства санкції в аналогічних випадках застосовуються до головних банків. Якщо діяльність основного банку регулюється іноземним законодавством, а філія повинна працювати в Україні за законами України і її діяльність відповідати вимогам щодо банківської системи України, в проекті Закону потрібно визначити можливі заходи впливу з боку НБУ та порядок їх застосування саме до філії іноземного банку;
· законопроектом не передбачені і механізми постійного моніторингу з боку НБУ за фінансовим станом головного (материнського) банку, який на наш погляд, повинен здійснюватися шляхом надання НБУ регулярної інформації про діяльність іноземного банку наглядовими органами держави місцезнаходження цього банку;
· особливої уваги потребує питання порядку ліквідації філії. На наш погляд, це питання обов’язково повинно бути врегульоване законодавчо. Клієнти філій іноземних банків – резиденти України – повинні розуміти, яким чином відбуватиметься процедура ліквідації: за рішенням Головного банку, НБУ, за вимогою кредиторів? Не вирішено питання порядку створення ліквідаційної комісії та задоволення вимог кредиторів. Хто буде контролювати хід проведення ліквідаційної процедури?
Що стосується запропонованого законопроектом письмового зобов’язання іноземних банків про безумовне виконання ними зобов’язань, які виникли у зв’язку з діяльністю їх філій на території України, то незрозумілими залишаються ні форма такого зобов’язання, ні правовий механізм його реалізації відповідно до законодавства іноземної держави.
Необхідно відзначити, що законопроект №2402 є набагато слабшим з точки зору захисту прав кредиторів навіть порівняно з аналогічним законопроектом №7274, який так і не був прийнятий Верховною Радою наприкінці 2005 року.
Зокрема в законопроекті №2402 відсутні норми щодо:
- наявності у іноземного банку кредитного рейтингу не нижче показника “А” за класифікацією однієї з міжнародно визнаних світових рейтингових агенцій;
- першочергового направлення активів філії іноземного банку у разі її ліквідації на задоволення вимог кредиторів – клієнтів цієї філії.
Значно знижені вимоги до статутного капіталу іноземного банку (з 500 млн. ЄВРО (за законопроектом №7274), до 150 млн. ЄВРО (законопроект № 2402).
Також відсутня норма щодо принципу взаємності відкриття філій, тобто надання права українським банкам на відкриття своїх філій  в країні походження іноземного банку, що має намір відкрити філію в Україні.

VI. Висновки і пропозиції

На погляд Асоціації українських банків, законопроект потребує суттєвого доопрацювання і не може бути рекомендований для прийняття Верховною Радою України з наступних причин:
1. Законопроект не забезпечує збереження умов рівної конкуренції для українських банків (резидентів) та філій іноземних банків.
2. Законопроектом не визначені чіткі норми регулювання діяльності, здійснення банківського нагляду, застосування заходів впливу та ліквідації філій іноземних банків, що ставить під загрозу інтереси вкладників та клієнтів цих філій.
3. Законопроект не визначає порядку бухгалтерського обліку операцій та складання фінансової звітності філіями іноземних банків. Ведення бухгалтерського обліку операцій філій на балансі головного банку фактично унеможливить здійснення достовірних розрахунків податків та створить умови для уникнення оподаткування.
Для доопрацювання законопроекту АУБ пропонує:
1. Для забезпечення єдиної системи регулювання і нагляду за діяльністю банківської системи України другого рівня в законопроекті чітко визначити, що:
- регулювання та нагляд за діяльністю філій іноземних банків в Україні здійснює Національний банк України;
- регулювання діяльності філій іноземних банків та розрахунок економічних нормативів здійснюється відповідно до розміру приписного капіталу філій;
- облік операцій філії іноземних банків ведеться на окремому балансі за правилами, встановленим Національним банком України.
2. Для захисту української банківської системи від приходу філій слабких іноземних банків з недостатньо високою репутацією передбачити в законопроекті, що право на відкриття філій мають банки, які відповідають наступним вимогам:
- статутний капітал іноземного банку має бути не менше 1 мільярда Євро;
- кредитний рейтинг іноземного банку має бути не нижче, ніж показник “А” за класифікацією однієї з міжнародно визнаних світових рейтингових агенцій.
3. Для захисту інтересів клієнтів філій іноземних банків передбачити норми щодо:
- особливостей застосування НБУ заходів впливу до філій у разі порушення ними банківського законодавства та ведення ризикової діяльності, що загрожує інтересам їх клієнтів;
- особливостей процедури ліквідації філій іноземних банків;
- першочергового направлення активів філії іноземного банку у разі її ліквідації на задоволення вимог кредиторів – клієнтів цієї філії.
4. Для збереження принципу рівної конкуренції між українськими банками та філіями іноземних банків встановити в законопроекті перехідний період на введення в дію змін щодо відкриття філій іноземних банків, передбачивши, що у цій частині Закон набирає чинності через:
- шість місяців після отримання Україною суверенного рейтингу не нижче, ніж показник “А” за класифікацією однієї з міжнародно визнаних світових рейтингових агенцій або
- через 5 років після вступу України до СОТ (за аналогією із змінами, прийнятими до Закону України “Про страхування”).
Ця пропозиція відповідає чинним нормам міжнародного права. З міжнародно-правової точки зору, вона є цілком правомірною, оскільки пунктом 2 Додатку щодо фінансових послуг до Генеральної Угоди про торгівлю послугами СОТ передбачається здійснення державами заходів, “які диктуються міркуваннями обачливості” або які необхідні “для забезпечення цілісності і стабільності фінансової системи”. А запропоновані заходи підпадають під таку категорію.
Запропонований компромісний варіант поведінки України надав би право на відкриття філій іноземних банків в Україні. Таким чином Україна виконала б свої зобов’язання за Угодою про партнерство і співробітництво з ЄС.
З іншого боку, включення запропонованої умови набуття чинності нормами модифікованого Закону України "Про банки і банківську діяльність" надало б комерційним банкам України час для підготовки до жорсткої конкуренції з філіями іноземних банків і одночасно запобігало б приходу в Україну в цей час філій другорядних іноземних банків.
Також пропонується ввести обмеження на види діяльності філій іноземних банків, зокрема:
- заборонити їм проведення операцій з фізичними особами, у тому числі споживче та іпотечне кредитування;
- ввести територіальні обмеження на відкриття філій, виходячи із насиченості регіонів банківськими установами та реальної потреби у цих послугах;
- передбачити обов’язок філій іноземних банків брати участь у фінансуванні програм розвитку регіонів.
5. Запровадити принцип взаємності при відкритті філій іноземних банків, передбачивши, що іноземний банк набуває права на відкриття філій в Україні за умови, що банкам України надане право відкривати свої філії на території іноземної держави, у якій створений і діє іноземний банк.


З повагою
Президент Асоціації                                  О. СУГОНЯКО

 

Заява Президента АУБ з приводу змін до Держбюджету на 2007 р., які можуть дестабілізувати роботу банківської системи

Асоціація українських банків вважає, що податкова та бюджетна політика є головними системоутворюючими чинниками соціально-економічного розвитку країни та звертає увагу  на те, що народними депутатами України при прийнятті проекту Закону України “Про Державний бюджет України на 2007 рік” у першому  читанні прийнята норма, яка дестабілізує розвиток економіки країни. 

Зокрема, законопроектом призупинено на 2007 рік порядок створення банками страхових резервів, передбачений Законом України “Про оподаткування прибутку підприємств”, а замість цього пунктом 12 статті 9 запропонований  новий порядок їх створення, який суперечить Законам України та її Конституції.
Відповідно до нового порядку при  створенні банками страхових резервів з 01.01.2007 року з переліку активів, за якими банк може створювати такі  резерви, виключені, зокрема, цінні папери, що не буде сприяти розвитку фондового ринку країни. При цьому ігноруються вимоги НБУ щодо обов’язковості, відповідно до міжнародних стандартів,  створення страхових резервів під цінні папери.

Також цим пунктом передбачається перегляд раніше створених банками страхових резервів (станом на 01.01.2007 року), формування яких здійснювалось у попередні  податкові періоди (останні 10 років), за новими нормами законопроекту та  віднесення на валові доходи різниці, яка виникне в результаті таких дій.

Асоціація вважає, що цим  створюється безпрецедентний випадок, коли у зв’язку зі зміною норми закону з 01.01.2007 року платників податку, в даному випадку банки, зобов’язують переглянути свої податкові зобов’язання за попередні 10 років та відповідно збільшити розмір оподаткованого прибутку не внаслідок доходів, отриманих у 2007 році, а за рахунок застосування норм 2007 року до попередніх періодів. Це є порушенням статті 58 Конституції України, якою визначено, що “закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної сили, крім випадків, коли пом’якшують або скасовують відповідальність особи”.

Асоціація звертає увагу Уряду та Верховної Ради України, що прийняття запропонованого законопроектом “Про Державний бюджет України на 2007 рік” нового порядку формування банками страхових резервів збільшить ризиковість банківської діяльності та  призведе до дестабілізації банківської системи, а також економіки в цілому. Наслідком запропонованих змін стане зниження рівня капіталізації банків, можливостей у наданні кредитів та  підвищення їх вартості.
Слід зауважити, що профільним Комітетом ВРУ була підтримана позиція АУБ з цього питання і надані пропозиції щодо виключення вищезгаданих норм із законопроекту, але при розгляді проекту бюджету у першому читанні Верховною Радою України ці пропозиції враховані не були.

Асоціація українських банків вважає, що діюча на сьогодні система створення банками страхових резервів під нестандартну заборгованість за всіма активними операціями за методикою, затвердженою НБУ та погодженою Мінюстом України відповідно до міжнародних стандартів, в тому числі незначної їх частини за рахунок валових витрат (10% від наданих кредитів), відповідає реальним ризикам в економіці країни, враховуючи, зокрема,  значну кількість підприємств–банкрутів. На зростанні банківських ризиків, пов’язаних з кредитуванням, наголошують і експерти МВФ та міжнародних рейтингових агенцій. Тому внесення запропонованих змін до податкового законодавства щодо створення банками страхових резервів є небезпечним для економіки країни.

Зростання впливу банківської системи на економічний і соціальний розвиток країни вимагає від органів державної влади іншого рівня якості управління державою та її фінансами. Методи голого адміністрування фінансового ринку стають недопустимими. Зміни валютної, інфляційної, податкової, бюджетної політики вимагають комплексної підготовки і вивчення їх системного впливу на всі аспекти економічного життя країни.

Асоціація українських банків офіційно заявляє про реальність дестабілізації банківської діяльності через неможливість сформувати належні страхові резерви на покриття ризиків від активних операцій та наполягає на збереженні існуючої системи створення банками  резервів під активні операції.

Асоціація закликає представників Уряду та народних депутатів України проаналізувати згубні наслідки таких дій для всієї української економіки та не допустити зміни порядку формування страхових резервів банків при прийнятті Закону України “Про Державний бюджет України на 2007 рік”.

 

Заява Президента АУБ з приводу змін до Держбюджету на 2007 р., які можуть дестабілізувати роботу банківської системи

Асоціація українських банків вважає, що податкова та бюджетна політика є головними системоутворюючими чинниками соціально-економічного розвитку країни та звертає увагу  на те, що народними депутатами України при прийнятті проекту Закону України “Про Державний бюджет України на 2007 рік” у першому  читанні прийнята норма, яка дестабілізує розвиток економіки країни. 

Зокрема, законопроектом призупинено на 2007 рік порядок створення банками страхових резервів, передбачений Законом України “Про оподаткування прибутку підприємств”, а замість цього пунктом 12 статті 9 запропонований  новий порядок їх створення, який суперечить Законам України та її Конституції.
Відповідно до нового порядку при  створенні банками страхових резервів з 01.01.2007 року з переліку активів, за якими банк може створювати такі  резерви, виключені, зокрема, цінні папери, що не буде сприяти розвитку фондового ринку країни. При цьому ігноруються вимоги НБУ щодо обов’язковості, відповідно до міжнародних стандартів,  створення страхових резервів під цінні папери.

Також цим пунктом передбачається перегляд раніше створених банками страхових резервів (станом на 01.01.2007 року), формування яких здійснювалось у попередні  податкові періоди (останні 10 років), за новими нормами законопроекту та  віднесення на валові доходи різниці, яка виникне в результаті таких дій.

Асоціація вважає, що цим  створюється безпрецедентний випадок, коли у зв’язку зі зміною норми закону з 01.01.2007 року платників податку, в даному випадку банки, зобов’язують переглянути свої податкові зобов’язання за попередні 10 років та відповідно збільшити розмір оподаткованого прибутку не внаслідок доходів, отриманих у 2007 році, а за рахунок застосування норм 2007 року до попередніх періодів. Це є порушенням статті 58 Конституції України, якою визначено, що “закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної сили, крім випадків, коли пом’якшують або скасовують відповідальність особи”.

Асоціація звертає увагу Уряду та Верховної Ради України, що прийняття запропонованого законопроектом “Про Державний бюджет України на 2007 рік” нового порядку формування банками страхових резервів збільшить ризиковість банківської діяльності та  призведе до дестабілізації банківської системи, а також економіки в цілому. Наслідком запропонованих змін стане зниження рівня капіталізації банків, можливостей у наданні кредитів та  підвищення їх вартості.
Слід зауважити, що профільним Комітетом ВРУ була підтримана позиція АУБ з цього питання і надані пропозиції щодо виключення вищезгаданих норм із законопроекту, але при розгляді проекту бюджету у першому читанні Верховною Радою України ці пропозиції враховані не були.

Асоціація українських банків вважає, що діюча на сьогодні система створення банками страхових резервів під нестандартну заборгованість за всіма активними операціями за методикою, затвердженою НБУ та погодженою Мінюстом України відповідно до міжнародних стандартів, в тому числі незначної їх частини за рахунок валових витрат (10% від наданих кредитів), відповідає реальним ризикам в економіці країни, враховуючи, зокрема,  значну кількість підприємств–банкрутів. На зростанні банківських ризиків, пов’язаних з кредитуванням, наголошують і експерти МВФ та міжнародних рейтингових агенцій. Тому внесення запропонованих змін до податкового законодавства щодо створення банками страхових резервів є небезпечним для економіки країни.

Зростання впливу банківської системи на економічний і соціальний розвиток країни вимагає від органів державної влади іншого рівня якості управління державою та її фінансами. Методи голого адміністрування фінансового ринку стають недопустимими. Зміни валютної, інфляційної, податкової, бюджетної політики вимагають комплексної підготовки і вивчення їх системного впливу на всі аспекти економічного життя країни.

Асоціація українських банків офіційно заявляє про реальність дестабілізації банківської діяльності через неможливість сформувати належні страхові резерви на покриття ризиків від активних операцій та наполягає на збереженні існуючої системи створення банками  резервів під активні операції.

Асоціація закликає представників Уряду та народних депутатів України проаналізувати згубні наслідки таких дій для всієї української економіки та не допустити зміни порядку формування страхових резервів банків при прийнятті Закону України “Про Державний бюджет України на 2007 рік”.

 


 

В АУБ відбулася прес-конференція на тему: “Підсумки діяльності комерційних банків України за ІІІ квартал 2006 року”

1 листопада в Асоціації українських банків відбулася прес-конференція на тему: “Підсумки діяльності комерційних банків України за ІІІ квартал 2006 року”. В прес-конференції взяли участь Президент АУБ Олександр Сугоняко та Голова Ради АУБ, народний депутат України Станіслав Аржевітін.

Як повідомили під час прес-конференції її учасники, за дев’ять місяців 2006 року приріст ВВП склав 6,2% (у 2005 році – 3,0%), приріст обсягів промислової продукції становив 5,5% (3,1%). Індекс споживчих цін становив 5,9%, (у 2005р. – 7,1%). Валові валютні резерви Національного банку на кінець вересня 2006 року склали 19,14 млрд. доларів (зниження за 9 місяців на 0,25 млрд. доларів).

За даними НБУ в Україні, станом на 1 жовтня 2006 року, зареєстровано 190 банків проти 185 в аналогічному періоді 2005 року. З початку року зареєстровано 9 комерційних банків: ЗАТ "АКБ "Сигмабанк" , АКБ "Престиж", ТОВ "КБ "Дельта", ТОВ "АІС - банк", ТОВ "Партнер - Банк", ТОВ "Банк Богуслав", ЗАТ "КБ "Конкорд", ВАТ "КБ "Іпобанк", ЗАТ "Фінансбанк"; (в аналогічному періоді 2005 року – 5). В стадії ліквідації перебуває 20 банків (16 - за рішенням НБУ, 3 – за рішенням судів, 1 – за рішенням зборів акціонерів). Ліцензію НБУ на здійснення банківських операцій мають 166 комерційних банків.

Станом на 1 жовтня 2006 р. обсяг чистих активів банківської системи становив 287 459 млн. грн., зростання з початку року склало 34,6%. В основному воно відбулося за рахунок росту обсягів кредитних операцій, частка яких становить 76,6% усіх активів.

За дев’ять місяців 2006 року зобов’язання збільшилися на 34,9% (відповідний період 2005 року – на 39,4%) і  на 1.10.2006 року становили 254 203 млн. грн. Зростання відбулося за рахунок вкладів фізичних осіб на 19,1 млрд. грн.  (на 48,2%), коштів інших банків на 19,7 млрд. грн. (на 62,3 %), коштів суб’єктів господарювання – на 11,0 млрд. грн. (на 38,0 %), субординованого боргу - на 1,7 млрд. грн., або 66,3% (на 70,5%) та кредитів, що отримані від міжнародних та інших фінансових організацій – на 2,4 млрд. грн., або на 69,3% (на 69,4 %).

Балансовий капітал банківської системи України станом на 01.10.2006 року збільшився на 30,67% (проти 20,1% у відповідному періоді 2005 року) і становить 33 256 млн. грн. Слід зазначити, що це зростання відбулося,  в основному, за рахунок збільшення обсягу статутного капіталу на 5 441 млн.грн. та загальних резервів, резервного фонду та інших фондів банку.

За дев’ять місяців банки отримали прибуток у 2 996 млн. грн. (у відповідному періоді 2005 року – 1 508 млн. грн.).

Облікова ставка залишилась на рівні 8,5% (з 10.06.2006р). А кредитні ставки банків у національній валюті зменшилися з 16,4% до 14,6% річних. За цей же період сума кредитів, наданих суб’єктам господарювання, зросла на 35,4%, а фізичним особам на 86,4%.  Довгострокові кредити зросли на 51,9%, і становили 131 044 млн. грн., або 57,1% від наданих кредитів.

*  *  *
      

Для аналізу показників роботи банків Асоціація українських банків використала баланси 148 банків. За одержаними балансами виконано розрахунки ряду показників за станом на 01.10.2006 року, які представлені у 6 таблицях, у тому числі по індикативній групі банків, до якої увійшло 120 банків, зроблені розрахунки у динаміці для з’ясування загальносистемних тенденцій протягом третього кварталу 2006 року.

Як відзначив під час прес-конференції Президент АУБ Олександр Сугоняко, загальний обсяг активів 148 банків за дев’ять місяців року сягнув 264,549 млрд. грн., що становить 92% по банківській системі. По індикативній групі банків активи зросли на 65,15млрд. грн., або на 24,50%

     Структура активів індикативної групи протягом року зазнала певних змін: зросла питома вага кредитів з 61,96% до 68,98% в загальному обсязі активів,  міжбанківських кредитів з 6,49% до 6,61%; зменшилися залишки на коррахунках з 13,87% до 10,20% та вкладень банків у цінні папери з 6,85% до 4,79%.
     За станом на 01.10.2006 р. структура активів мала такий вигляд (у дужках – значення на 01.01.2006 року): 68,98% (61,96%) - кредитний портфель та лізинг; 10,2%(13,87%) -  коррахунки в інших банках; 4,79% (6,85%) - інвестиційний  портфель  (державні  цінні папери та вкладення в акції інших підприємств); 6,61% (6,49%) - депозити та кредити в інших банках; 4,45% (5,38%) - матеріальні та нематеріальні активи; 2,9%(3,56%) - готівка, чеки та банківські метали; 0,21%(0,11%) - інвестиції капіталу; 1,12%(1,05%) – інші активи.
     Структура кредитного портфеля за об’єктами кредитування за станом на 01.10.2006 р. була такою: кредити юридичним особам – 60,68%(66,15%) - склали 116,490 млрд. грн.; кредити фізичним особам – 30,60%(24,39%) – 58,726 млрд. грн.; кредити та депозити іншим банкам – 8,73%(9,47%) – 16,780 млрд. грн.
    Структура зобов’язань у третьому кварталі була такою. Знизилася питома вага коштів до запитання з 28,83% до 25,23%, строкових депозитів з 47,35% до 45,02%; зросла частка залучених коштів банків з 16,4% до 20,22%,  та коррахунків інших банків з 2,12% до 2,67%. Дещо зросла субординована заборгованість банків  - з 1,42% до 1,81%. Цінні папери власного боргу збільшилися на 0,03 п.п. (з 1,22% до 1,25%); на 1,33 п.п. збільшилися інші зобов’язання (з 0,99% до 2,32%).
          Обсяг  капіталу 148 банків на 01.10.2006 року становив 33 202,345 млн. грн., або
5 171,652 млн. ЄВРО. Обсяг сплаченого статутного капіталу  становив 19 959,049 млн. грн., або 3 108,854 млн. ЄВРО.
По індикативній групі банків обсяг капіталу (без субординованого боргу) за станом на 1.10.2006 року становив 26 780,943 млн. грн. Приріст капіталу цих банків з початку року склав 28,35%. Зростання капіталу відбувається в основному за рахунок статутного капіталу, який зріс на 29,89% і дорівнює 17435,949 млн. грн., та фінансового результату.
     Фінансовий результат за третій квартал 148 банків становив 2709,410 млн. грн. проти 1264,126 млн. грн. в аналогічному періоді 2005 року. По банках індикативної групи середня прибутковість активів, станом на 01.10.2006 р. склала 1,07%, проти 0,78% в аналогічному періоді минулого року, а прибутковість статутного капіталу –  15,54%, проти 11,12% станом на 01.10.2005р.
У індикативній групі банків прибуток склав 2709,41 млн. грн., що на 1445,28млн. грн. більше, ніж за відповідний період 2005 року .
     За станом на 01.10.2006 структура доходів (в дужках – значення на 01.01.06 року): 74,04% (70,12%) - процентні, 17,68% (18,74%) - комісійні, 8,28% (11,14%) - інші.
     Структура процентних доходів: 51,81(57,27%) - від кредитів суб’єктам господарювання (юридичним особам); 23,31% (16,85% )- від кредитів фізичним особам; 2,94% (3,83%) - від цінних паперів; 17,91% (18,27%) - від операцій з філіями; 3,91% (3,61%) - від розміщення коштів у інших банках; 0,1% (0,1%) - від інших операцій.
     Структура витрат: 51,79% (49,42%) - процентні витрати, 2,64% (3,1%) - комісійні витрати;32,8% (36,56%) - інші витрати (витрати на утримання персоналу, оренду приміщення, утримання охорони тощо), 10,06 % (8,38%) – створення резервів; 2,72% (2,59%) - податок на прибуток.
     Структура процентних витрат: 36,5% (38,85%) - за коштами фізичних осіб; 28,14% (27,94 %) - за операціями з філіями; 12,09% (8,73%) - за коштами інших банків; 15,43% (15,89%) - за залученими коштами суб’єктів господарювання (юридичних осіб); 1,78% (0,92%) - від цінних паперів; 0,44% (0,75%) - за коштами, залученими від НБУ; 2,11% (2,31%) - від коштів небанківських фінансових структур; 4,36% (4,61%) - за іншими операціями.


Прес-служба
Асоціації українських банків

 

В АУБ відбулася прес-конференція на тему: “Підсумки діяльності комерційних банків України за ІІІ квартал 2006 року”

1 листопада в Асоціації українських банків відбулася прес-конференція на тему: “Підсумки діяльності комерційних банків України за ІІІ квартал 2006 року”. В прес-конференції взяли участь Президент АУБ Олександр Сугоняко та Голова Ради АУБ, народний депутат України Станіслав Аржевітін.

Як повідомили під час прес-конференції її учасники, за дев’ять місяців 2006 року приріст ВВП склав 6,2% (у 2005 році – 3,0%), приріст обсягів промислової продукції становив 5,5% (3,1%). Індекс споживчих цін становив 5,9%, (у 2005р. – 7,1%). Валові валютні резерви Національного банку на кінець вересня 2006 року склали 19,14 млрд. доларів (зниження за 9 місяців на 0,25 млрд. доларів).

За даними НБУ в Україні, станом на 1 жовтня 2006 року, зареєстровано 190 банків проти 185 в аналогічному періоді 2005 року. З початку року зареєстровано 9 комерційних банків: ЗАТ "АКБ "Сигмабанк" , АКБ "Престиж", ТОВ "КБ "Дельта", ТОВ "АІС - банк", ТОВ "Партнер - Банк", ТОВ "Банк Богуслав", ЗАТ "КБ "Конкорд", ВАТ "КБ "Іпобанк", ЗАТ "Фінансбанк"; (в аналогічному періоді 2005 року – 5). В стадії ліквідації перебуває 20 банків (16 - за рішенням НБУ, 3 – за рішенням судів, 1 – за рішенням зборів акціонерів). Ліцензію НБУ на здійснення банківських операцій мають 166 комерційних банків.

Станом на 1 жовтня 2006 р. обсяг чистих активів банківської системи становив 287 459 млн. грн., зростання з початку року склало 34,6%. В основному воно відбулося за рахунок росту обсягів кредитних операцій, частка яких становить 76,6% усіх активів.

За дев’ять місяців 2006 року зобов’язання збільшилися на 34,9% (відповідний період 2005 року – на 39,4%) і  на 1.10.2006 року становили 254 203 млн. грн. Зростання відбулося за рахунок вкладів фізичних осіб на 19,1 млрд. грн.  (на 48,2%), коштів інших банків на 19,7 млрд. грн. (на 62,3 %), коштів суб’єктів господарювання – на 11,0 млрд. грн. (на 38,0 %), субординованого боргу - на 1,7 млрд. грн., або 66,3% (на 70,5%) та кредитів, що отримані від міжнародних та інших фінансових організацій – на 2,4 млрд. грн., або на 69,3% (на 69,4 %).

Балансовий капітал банківської системи України станом на 01.10.2006 року збільшився на 30,67% (проти 20,1% у відповідному періоді 2005 року) і становить 33 256 млн. грн. Слід зазначити, що це зростання відбулося,  в основному, за рахунок збільшення обсягу статутного капіталу на 5 441 млн.грн. та загальних резервів, резервного фонду та інших фондів банку.

За дев’ять місяців банки отримали прибуток у 2 996 млн. грн. (у відповідному періоді 2005 року – 1 508 млн. грн.).

Облікова ставка залишилась на рівні 8,5% (з 10.06.2006р). А кредитні ставки банків у національній валюті зменшилися з 16,4% до 14,6% річних. За цей же період сума кредитів, наданих суб’єктам господарювання, зросла на 35,4%, а фізичним особам на 86,4%.  Довгострокові кредити зросли на 51,9%, і становили 131 044 млн. грн., або 57,1% від наданих кредитів.

*  *  *
      

Для аналізу показників роботи банків Асоціація українських банків використала баланси 148 банків. За одержаними балансами виконано розрахунки ряду показників за станом на 01.10.2006 року, які представлені у 6 таблицях, у тому числі по індикативній групі банків, до якої увійшло 120 банків, зроблені розрахунки у динаміці для з’ясування загальносистемних тенденцій протягом третього кварталу 2006 року.

Як відзначив під час прес-конференції Президент АУБ Олександр Сугоняко, загальний обсяг активів 148 банків за дев’ять місяців року сягнув 264,549 млрд. грн., що становить 92% по банківській системі. По індикативній групі банків активи зросли на 65,15млрд. грн., або на 24,50%

     Структура активів індикативної групи протягом року зазнала певних змін: зросла питома вага кредитів з 61,96% до 68,98% в загальному обсязі активів,  міжбанківських кредитів з 6,49% до 6,61%; зменшилися залишки на коррахунках з 13,87% до 10,20% та вкладень банків у цінні папери з 6,85% до 4,79%.
     За станом на 01.10.2006 р. структура активів мала такий вигляд (у дужках – значення на 01.01.2006 року): 68,98% (61,96%) - кредитний портфель та лізинг; 10,2%(13,87%) -  коррахунки в інших банках; 4,79% (6,85%) - інвестиційний  портфель  (державні  цінні папери та вкладення в акції інших підприємств); 6,61% (6,49%) - депозити та кредити в інших банках; 4,45% (5,38%) - матеріальні та нематеріальні активи; 2,9%(3,56%) - готівка, чеки та банківські метали; 0,21%(0,11%) - інвестиції капіталу; 1,12%(1,05%) – інші активи.
     Структура кредитного портфеля за об’єктами кредитування за станом на 01.10.2006 р. була такою: кредити юридичним особам – 60,68%(66,15%) - склали 116,490 млрд. грн.; кредити фізичним особам – 30,60%(24,39%) – 58,726 млрд. грн.; кредити та депозити іншим банкам – 8,73%(9,47%) – 16,780 млрд. грн.
    Структура зобов’язань у третьому кварталі була такою. Знизилася питома вага коштів до запитання з 28,83% до 25,23%, строкових депозитів з 47,35% до 45,02%; зросла частка залучених коштів банків з 16,4% до 20,22%,  та коррахунків інших банків з 2,12% до 2,67%. Дещо зросла субординована заборгованість банків  - з 1,42% до 1,81%. Цінні папери власного боргу збільшилися на 0,03 п.п. (з 1,22% до 1,25%); на 1,33 п.п. збільшилися інші зобов’язання (з 0,99% до 2,32%).
          Обсяг  капіталу 148 банків на 01.10.2006 року становив 33 202,345 млн. грн., або
5 171,652 млн. ЄВРО. Обсяг сплаченого статутного капіталу  становив 19 959,049 млн. грн., або 3 108,854 млн. ЄВРО.
По індикативній групі банків обсяг капіталу (без субординованого боргу) за станом на 1.10.2006 року становив 26 780,943 млн. грн. Приріст капіталу цих банків з початку року склав 28,35%. Зростання капіталу відбувається в основному за рахунок статутного капіталу, який зріс на 29,89% і дорівнює 17435,949 млн. грн., та фінансового результату.
     Фінансовий результат за третій квартал 148 банків становив 2709,410 млн. грн. проти 1264,126 млн. грн. в аналогічному періоді 2005 року. По банках індикативної групи середня прибутковість активів, станом на 01.10.2006 р. склала 1,07%, проти 0,78% в аналогічному періоді минулого року, а прибутковість статутного капіталу –  15,54%, проти 11,12% станом на 01.10.2005р.
У індикативній групі банків прибуток склав 2709,41 млн. грн., що на 1445,28млн. грн. більше, ніж за відповідний період 2005 року .
     За станом на 01.10.2006 структура доходів (в дужках – значення на 01.01.06 року): 74,04% (70,12%) - процентні, 17,68% (18,74%) - комісійні, 8,28% (11,14%) - інші.
     Структура процентних доходів: 51,81(57,27%) - від кредитів суб’єктам господарювання (юридичним особам); 23,31% (16,85% )- від кредитів фізичним особам; 2,94% (3,83%) - від цінних паперів; 17,91% (18,27%) - від операцій з філіями; 3,91% (3,61%) - від розміщення коштів у інших банках; 0,1% (0,1%) - від інших операцій.
     Структура витрат: 51,79% (49,42%) - процентні витрати, 2,64% (3,1%) - комісійні витрати;32,8% (36,56%) - інші витрати (витрати на утримання персоналу, оренду приміщення, утримання охорони тощо), 10,06 % (8,38%) – створення резервів; 2,72% (2,59%) - податок на прибуток.
     Структура процентних витрат: 36,5% (38,85%) - за коштами фізичних осіб; 28,14% (27,94 %) - за операціями з філіями; 12,09% (8,73%) - за коштами інших банків; 15,43% (15,89%) - за залученими коштами суб’єктів господарювання (юридичних осіб); 1,78% (0,92%) - від цінних паперів; 0,44% (0,75%) - за коштами, залученими від НБУ; 2,11% (2,31%) - від коштів небанківських фінансових структур; 4,36% (4,61%) - за іншими операціями.


Прес-служба
Асоціації українських банків

 

С января 2006 г. прибыль ПУМБ увеличилась на 40,9%

Чистая прибыль Первого Украинского Международного банка (ПУМБ) с начала 2006 года выросла на 40,9% и на 15 октября 2006 года составила 66,7 млн. грн.

Чистые активы банка за аналогичный период выросли на 43,5% и на 15 октября 2006 года составили 5 131,787 млн. грн.

Кредитный портфель банка с начала года увеличился на 57,6% и на 15 октября 2006 года составил 2 989,105 млн. грн., в том числе кредиты юридических лиц – 2 712,529 млн. грн., физических лиц – 275,575 млн. грн.

Собственный капитал банка, по состоянию  на 15 октября 2006 года, составил 853,574 млн. грн.


Справка
ЗАО «ПУМБ» основано в 1991 году.
Банк имеет 10 филиалов и 41 отделение в основных промышленных центрах страны. Акционерами ПУМБ являются ООО «СКМ Финанс» (99%), физические лица (1%).


 

Агентство Moody's Investors Service, Inc. присвоїло Райффайзен Банку Аваль рейтинг Baa1/P-2/Aaa.ua

Міжнародне рейтингове агентство Moody's Investors Service, Inc (Moody’s) присвоїло Райффайзен Банку Аваль рейтинги Baa1/Prime-2 щодо довгострокових та короткострокових депозитів у національній валюті. Прогноз щодо усіх рейтингів – “стабільний”. У той же час, банку також присвоєно рейтинг Aaa.ua  за національною шкалою.

Відповідно до вимог Moody's, рейтинги Baa1/P-2 щодо депозитів у національній валюті за глобальною шкалою відображають глобальний дефолт і втрату очікуваної вигоди і не обмежені ніяким ризиком, пов’язаним з переказом коштів у іноземній валюті, а отже, не обмежені граничним рівнем B2 для депозитів у іноземній валюті, прийнятим в Україні. Крім того, вони не є порівнянними з опублікованими рейтингами щодо депозитів у іноземній валюті інших українських фінансових установ.  Рейтинг Aaa.ua за національною шкалою відображає стан якості банківських кредитів відносно конкурентів на внутрішньому ринку. 

Рейтинги банку щодо довгострокових та короткострокових депозитів у національній валюті та рейтинги за національною шкалою  передбачають елемент підтримки у разі необхідності з боку фінансово потужнішого акціонера - компанії Райффайзен Інтернаціональ, яка володіє 95,32% акцій Райффайзен Банку Аваль і належить до банківської групи Райффайзен (головним банком якої є Райффайзен Центральбанк Остеррайх АГ, що має рейтинг A1/P-1/C+). На цей час Райффайзен Банк Аваль є членом групи Райффайзен і провадить свою діяльність в Україні під егідою цієї компанії. Така підтримка забезпечує можливість присвоювати депозитні рейтинги на граничному рівні, що прийнятий в Україні для таких депозитів, з вірогідним дотримуванням будь-яких майбутніх змін цього рівня. 

Рейтинги Moody's за національною шкалою (NSRs) призначені бути відносним мірилом кредитоспроможності емітентів боргових зобов’язань та позичальників у межах країни, що дає змогу учасникам ринку краще розпізнавати відповідні ризики. NSRs в Україні мають позначку ".ua" . За визначенням Moody's Investors Service, Inc., рейтинги NSRs відрізняються від рейтингів за глобальною шкалою тим, що вони не є порівнянними з рейтингами компаній, присвоєними Moody's у глобальному масштабі, а можуть лише порівнюватися з іншими рейтингами у межах даної країни. 

Райффайзен Банк Аваль, заснований у березні 1992 року як Банк Аваль, є одним із найбільших українських банків, що займає лідируючі позиції на банківському ринку України за низкою основних фінансових показників. Показник загальних активів Райффайзен Банку Аваль, центральний офіс якого знаходиться у Києві (Україна), на кінець 2005 року досягав 3,7 млрд. гривень (близько 730 млн. дол. США). Райффайзен Банк Аваль є дочірнім банком Райффайзен Інтернаціональ, холдингової компанії дочірніх банків Райффайзен Центральбанку (РЦБ) в Центральній та Східній Європі.

Регіональна мережа Райффайзен Банку Аваль складається із 1342 відділень, розташованих у великих містах, обласних та районних центрах, містах обласного підпорядкування і селах в усіх регіонах України.  Переважна частина з них  є повнофункціональними відділеннями, котрі надають приватним та корпоративним клієнтам повний  перелік стандартних та передових банківських послуг.

Щодо більш детальної інформації звертайтеся до Леоніда Зябрева (+38-044-490-8995, This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.  чи Вікторії Михалевської (+38-044-490-8995, This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.).
http://www.aval.ua

 

«УкрСиббанк» открыл новое отделение в Киеве

АКИБ «УкрСиббанк» последовательно реализует политику расширения торговой сети. На минувшей неделе (с 23 по 27 октября 2006 г.) банк открыл новое отделение в Киеве. Торговая точка расположена по адресу пр. 40-летия Октября, 126.

 

«Открывшиеся отделение предоставляет весь спектр современных  банковских услуг: от расчетно-кассового обслуживания до кредитования физических и юридических лиц. Клиенты «УкрСиббанка» могут быстро и выгодно открыть вклады, получить кредит, осуществить денежные переводы, оформить карты международных платежных систем и т.д. Высококвалифицированные специалисты, учитывая интересы каждого клиента,  помогут в решении любого финансового вопроса», - рассказал начальник Киевского регионального департамента АКИБ «УкрСиббанк» Дмитрий Лозовой.

 

За дополнительной информацией
обращайтесь в пресс-службу АКИБ "УкрСиббанк"

тел.: 201-22-71, 537-49-18

С уважением, Татьяна Шикерявая

Укрпромбанк подписал договор о сотрудничестве с ведущим лотерейным оператором Украины: ТОВ “М.С.Л”

Укрпромбанк подписал договор о сотрудничестве с крупнейшим государственным лотерейным оператором Украины ТОВ «Молодьcпортлото» о распространении лотерейных билетов во всеукраинской сети филиалов банка.

26 октября первый специальный терминал  был установлен в отделении Укрпромбанка по адресу г. Киев, Княжый затон, 15.
В ближайшем будущем терминалы, которые обеспечат прием ставок и выплату выигрышей в режиме on-line, будут установлены в структурных подразделениях Укрпромбанка по Украине.      
 
Укрпромбанк реализует билеты:

- Государственной тиражной лотереи    "Лото-Забава“

- Государственной числовой лотереи     "Мегалот“

- Государственной тото лотереи              "Спортпрогноз“

- Государственной мгновенной лотереи  “ХТО ТАМ”

Выигрыши физ-лиц по государственным лотереям  налогами не облагаются.


    Справка: 
Укрпромбанк зарегистрирован в 1989 году. На данный момент филиальная сеть Укрпромбанка состоит из 238 филиалов и отделений; размер эмиссии платежных карточек составляет  около 602 000 тыс. карт, количество банкоматов - 274, количество торговых терминалов 328,  количество терминалов по выдаче наличных - 267.   
Укрпромбанк входит в первую группу банков по рейтингу НБУ (крупнейшие банки).
По состоянию на 1.10.2006 г. активы банка составляют – 5272,49 млн. грн.; кредитно-инвестиционный портфель – 4476,58 млн. грн.; регулятивный капитал банка составляет – 657,547 млн. грн., депозиты физических лиц –3 105,451 млн. грн., депозиты юридических лиц – 916,398 млн. грн.   
                                                                                      
                                                                                                Пресс-служба Укрпромбанка    

 

 

Открывать счет в золоте по-прежнему выгодно

«Характеризуя операции, проводимые на мировом рынке драгоценных металлов, следует прежде всего обратить внимание на особенности самого товара. Ведь золото является исторически монетарным металлом, то есть это товар двойственного назначения, двойственного содержания. С одной стороны, функционируя на рынке как товар, на него есть промышленный спрос и промышленное предложение. С другой стороны, сохраняя свои монетарные функции, представляет объект инвестиций. Из этой двойственности исходит и отчасти двойственность международного рынка золота, который является наиболее представленным с точки зрения спектра проводимых на нем операций. Этот рынок в наибольшей степени абстрагируется от влияния государства, от его вмешательства в правила игры, поэтому это наиболее чистый пример рынка как такового.
        Мировой рынок золота подразделяется на рынок физического металла, на котором обращается золото как товар и который обслуживает продвижение металла в физической форме от его производителей к потребителям, использующим этот металл в высокотехнологичных отраслях, а также в ювелирной промышленности. Кроме того, рынок физического металла отчасти обслуживает инвестиционный спрос и в том случае, когда слитки металла приобретаются инвесторами именно в физической форме.
        Под воздействием рынка физического металла создается рынок безналичного металла, который функционирует среди профессиональных посредников. Главным образом, это рынок межбанковский. И по своей сути, и по видам операций, проводимых на нем, и по функционированию он очень близок к валютному рынку. Объектом торговли на межбанковском рынке является безналичный металл, то есть золото, отраженное в виде записей на металлических счетах, открываемых банками друг у друга, а также на аналогичных счетах обслуживаемых банками клиентов.
        В основном украинские банки, работающие на рынке банковских металлов, предлагают своим клиентам простейшие операции: розничная покупка-продажа или оптовая, хранение банковских металлов, кредитование под залог металла, открытие депозитных и текущих счетов», - говорит начальник отдела по работе с банковскими металлами  Казначейства РОДОВИД БАНКа Владимир Комар.
.
       

З повагою,
PR-спеціаліст
Юлія Мірошник

ВАТ "РОДОВІД БАНК"
вул. П. Сагайдачного, 17,
м. Київ, 04070, Україна
тел.: +38(044)255-86-43
моб.: +38(097)9290126

ООО «Караван» открыла первый региональный супермаркет в Харькове

ООО Караван», открыла первый региональный супермаркет продовольственных и промышленных товаров в Харькове. Новый супермаркет расположился в центральном районе города Харькова по адресу ул. Тарасовская,3. Общая площадь, занимаемая супермаркетом, включая подсобные помещения и склады, составила 5300 кв.м., а площадь торгового зала – 3100 кв.м.

В декабре 2006 ООО Караван» планирует открытие первой линии нового торгово-развлекательного центра «Караван-Харьков», совокупной площадью 85 600 кв. м. А в 2007 году планируется открытие второй и третьей очереди, которая будет состоять из строительного гипермаркета, а также гипермаркета товаров для дома и развлекательной зоны. Развлекательную зону ТРЦ в Харькове будут представлять боулинг-клуб, кинотеатр, каток и рестораны.

Оператором супермаркета является ОО «Караван Харьков плюс», учредителем которого является ООО «Караван», г. Киев. Финансирование открытия супермаркета осуществлено в том числе за счет средств полученных от облигаций, которые были размещены летом этого года. Андеррайтером выпуска облигаций выступил АКИБ «УкрСиббанк». Целями выпуска предусматривалось направление 28 млн. грн. от размещения облигаций, на развитие торговой сети в г. Харьков.

Основные параметры выпуска облигаций ООО «Караван» серии А:

·         Общий объем эмиссии 30 000 000 грн.;

·         Номинал одной облигации 1 000 грн.;

·         Срок обращения 36 месяцев с 10 мая 2006 года по 06 мая 2009 года;

·         Купонный доход для первого-четвертого купонных периодов: 15% годовых в гривне, процентная ставка по остальным купонным периодам устанавливается эмитентом дополнительно, но не может быть ниже 3% годовых в гривне;

Купонный период - 91 день;
Ежегодная возможность досрочной продажи облигаций;
Депозитарий - ОАО «МФС»
Платежный агент – АКИБ «УкрСиббанк»
Андеррайтер – АКИБ «УкрСиббанк»
ГК «Караван» продолжает развивать свою сеть ТРЦ, и уже на конец 2007 года запланировано открытие «Каравана», площадью около 100 тыс. кв.м., в Днепропетровске. А также компания занимается проектированием ТРЦ в Одессе и Запорожье. Начать строительство в этих двух городах планируется в 2007 году.

За дополнительной информацией
обращайтесь в пресс-службу АКИБ "УкрСиббанк"

тел.: 201-22-71, 537-49-18

С уважением, Татьяна Шикерявая

Subscribe to our newsletter

aub logo white 70

 

The mission of the Association of Ukrainian Banks is to support the development of the national banking system. The AUB cooperates with the Verkhovna Rada of Ukraine on improving the legislation governing banking activities, and interacts with the National Bank of Ukraine on regulatory support for the functioning of banks and non-bank financial institutions. The CBA takes care of the professional development of bank employees, expands international relations with associations and banking institutions of other countries.

 

Subscribe to our newsletter