AUB News

АУБ проти збереження радянської практики нехтування принципами ринкової економіки

Президент Асоціації українських банків Олександр Сугоняко звернувся до Голови Антимонопольного комітету України Олексія Костусєва з обгрунтуванням необхідності забезпечення повноцінної конкуренції на ринку охоронних послуг. Зокрема, в листі до Антимонопольного комітету Президент АУБ просить провести дослідження ринку послуг озброєної охорони та ринку послуг охорони (супроводження) бригад інкасації, у тому числі визначити суб’єктів господарювання, які займають монопольне (домінуюче) становище на даних ринках. Окрім цього, в листі АУБ наголошується на потребі перевірки Державної служби охорони при МВС України на дотримання вимог законодавства про захист економічної конкуренції, і в разі виявлення порушень, здійснити заходи щодо їх усунення, а також розглянути питання щодо можливості тимчасового застосування регульованих цін на послуги озброєної охорони.

Таке звернення Президент АУБ здійснив за дорученням комерційних банків – членів Асоціації.

Причина, чому АУБ вдруге підняла це питання, полягає в тому, що в 2005 – на поч. 2006 рр. банки знову стали отримувати вимоги від ДСО при МВС України про збільшення цін на їх послуги.

Як наголошено в листі АУБ до Антимонопольного комітету: “Лише за 2005 рік ціни на послуги Державної служби охорони із супроводження (охорони) бригад інкасаторів виросли у деяких банках до 30 %, що не можна обґрунтувати інфляцією за 2005 рік у 10,3 % та збільшенням окремих витрат ДСО. Зазначимо, що, в той же час, банки України постійно намагаються зменшувати вартість своїх послуг для клієнтів, хоча всі зазначені ДСО збільшення витрат існують і для банків”.

На переконання АУБ та банків, постійне значне підвищення цін на послуги ДСО має місце лише внаслідок домінуючого становища ДСО на ринку озброєних охоронних послуг та наявності у її діях ознак порушення законодавства про захист економічної конкуренції, передбачених статтею 50 Закону України “Про захист економічної конкуренції”.

Зокрема, в АУБ наголошують, що в діях ДСО спостерігаються наступні, визначені в статті 13 Закону України “Про захист економічної конкуренції”, ознаки зловживання домінуючим становищем на ринку озброєної охорони:

– встановлення таких цін придбання послуг, які неможливо було б встановити за умов існування належної конкуренції на ринку;
– застосування різних цін і різних умов до рівнозначних угод із суб’єктами господарювання – споживачами, без об’єктивно виправданих на те причин;
– часткова або повна відмова від надання послуг за відсутності альтернативних джерел придбання.

Як прокоментував Президент АУБ, постійні і невиправдані підвищення цін з боку ДСО є наслідком нехтування в Україні конституційними принципами рівної конкуренції. На його переконання, ринок збройної охорони має бути  побудований за принципово іншими засадами і стандартами, з врахуванням міжнародного досвіду у цій сфері.

“Існуючий ще з радянських часів подвійний правовий режим регулювання охоронної діяльності для суб’єктів: окремо для ДСО і окремо для всіх інших учасників, забезпечує одній структурі – Держслужбі охорони при МВС України – переваги та необґрунтовані преференції на ринку озброєної охорони перед іншими суб’єктами, чим порушується фундаментальний принцип ринкової економіки – конкуренція. Такий рудимент радянського минулого є значним гальмом у справі вступу України до Євросоюзу”, – переконаний Олександр Сугоняко.

 

Прес-служба
Асоціації українських банків

Президент Асоціації українських банків Олександр Сугоняко звернувся до Голови Антимонопольного комітету України Олексія Костусєва з обгрунтуванням необхідності забезпечення повноцінної конкуренції на ринку охоронних послуг. Зокрема, в листі до Антимонопольного комітету Президент АУБ просить провести дослідження ринку послуг озброєної охорони та ринку послуг охорони (супроводження) бригад інкасації, у тому числі визначити суб’єктів господарювання, які займають монопольне (домінуюче) становище на даних ринках. Окрім цього, в листі АУБ наголошується на потребі перевірки Державної служби охорони при МВС України на дотримання вимог законодавства про захист економічної конкуренції, і в разі виявлення порушень, здійснити заходи щодо їх усунення, а також розглянути питання щодо можливості тимчасового застосування регульованих цін на послуги озброєної охорони.

Таке звернення Президент АУБ здійснив за дорученням комерційних банків – членів Асоціації.

Причина, чому АУБ вдруге підняла це питання, полягає в тому, що в 2005 – на поч. 2006 рр. банки знову стали отримувати вимоги від ДСО при МВС України про збільшення цін на їх послуги.

Як наголошено в листі АУБ до Антимонопольного комітету: “Лише за 2005 рік ціни на послуги Державної служби охорони із супроводження (охорони) бригад інкасаторів виросли у деяких банках до 30 %, що не можна обґрунтувати інфляцією за 2005 рік у 10,3 % та збільшенням окремих витрат ДСО. Зазначимо, що, в той же час, банки України постійно намагаються зменшувати вартість своїх послуг для клієнтів, хоча всі зазначені ДСО збільшення витрат існують і для банків”.

На переконання АУБ та банків, постійне значне підвищення цін на послуги ДСО має місце лише внаслідок домінуючого становища ДСО на ринку озброєних охоронних послуг та наявності у її діях ознак порушення законодавства про захист економічної конкуренції, передбачених статтею 50 Закону України “Про захист економічної конкуренції”.

Зокрема, в АУБ наголошують, що в діях ДСО спостерігаються наступні, визначені в статті 13 Закону України “Про захист економічної конкуренції”, ознаки зловживання домінуючим становищем на ринку озброєної охорони:

– встановлення таких цін придбання послуг, які неможливо було б встановити за умов існування належної конкуренції на ринку;
– застосування різних цін і різних умов до рівнозначних угод із суб’єктами господарювання – споживачами, без об’єктивно виправданих на те причин;
– часткова або повна відмова від надання послуг за відсутності альтернативних джерел придбання.

Як прокоментував Президент АУБ, постійні і невиправдані підвищення цін з боку ДСО є наслідком нехтування в Україні конституційними принципами рівної конкуренції. На його переконання, ринок збройної охорони має бути  побудований за принципово іншими засадами і стандартами, з врахуванням міжнародного досвіду у цій сфері.

“Існуючий ще з радянських часів подвійний правовий режим регулювання охоронної діяльності для суб’єктів: окремо для ДСО і окремо для всіх інших учасників, забезпечує одній структурі – Держслужбі охорони при МВС України – переваги та необґрунтовані преференції на ринку озброєної охорони перед іншими суб’єктами, чим порушується фундаментальний принцип ринкової економіки – конкуренція. Такий рудимент радянського минулого є значним гальмом у справі вступу України до Євросоюзу”, – переконаний Олександр Сугоняко.

 

Прес-служба
Асоціації українських банків

Subscribe to our newsletter

aub logo white 70

 

The mission of the Association of Ukrainian Banks is to support the development of the national banking system. The AUB cooperates with the Verkhovna Rada of Ukraine on improving the legislation governing banking activities, and interacts with the National Bank of Ukraine on regulatory support for the functioning of banks and non-bank financial institutions. The CBA takes care of the professional development of bank employees, expands international relations with associations and banking institutions of other countries.

 

Subscribe to our newsletter