Новини АУБ

АБ "БРОКБИЗНЕСБАНК" расширяет сеть банкоматов

Следуя стратегии расширения спектра банковских услуг АБ "БРОКБИЗНЕСБАНК" установил новый банкомат по адресу:

- г. Харьков, Красношкольная набережная, 16 (Харьковский филиал банка).

Банкомат хольный, работает круглосуточно и принимает карты международных платежных систем VISA и MasterCard International.

На 01.10.05 г. АБ «БРОКБИЗНЕСБАНК» установил 92 банкомата.

Банк постоянно расширяет сеть банкоматов и POS-терминалов для улучшения качества обслуживания населения.


www.bankbb.com.ua

Справка о банке: АБ "БРОКБИЗНЕСБАНК" основан в 1991 году. Банк входит в первую группу банков по рейтингу НБУ (крупнейшие банки). На сегодня филиальная сеть АБ "БРОКБИЗНЕСБАНК" насчитывает 118 филиалов и отделений. Филиалы банка работают в Киеве, Виннице, Горловке, Днепропетровске, Донецке, Ивано-Франковске, Луганске, Луцке, Львове, Николаеве, Одессе, Славуте, Сумах, Херсоне, Харькове, Хмельницком, Черкассах и других городах Украины. Банк имеет лицензии на все банковские операции в Украине и предоставляет полный комплекс услуг по конкурентоспособным тарифам.

На 01.10.2005 г.:
Активы банка – 3 844,989 млн. грн.
Регулятивный капитал банка – 477,221 млн. грн.
Кредитный портфель – 2 478,742 млн. грн.
Средства клиентов – 2 727,793 млн. грн.
Прибыль – 5, 015 млн. грн.

З А Я В А Президента Асоціації українських банків Cугоняка О.А.

Асоціація українських банків вимушена виступити із заявою щодо свідомих дій Уряду, спрямованих на збільшення ризиків діяльності українських банків.

Це пов’язано з податковою політикою, яку проводить Міністерство фінансів України по відношенню до банківської системи.

Підтвердженням цього є підготовлений Мінфіном України і направлений Урядом до Верховної Ради України проект Закону “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України”, який носить явно дискримінаційний характер по відношенню до банківських установ.

У разі прийняття законопроекту банкам вдруге за поточний рік буде зменшено норматив створення страхових резервів за рахунок валових витрат, що говорить про цілеспрямовані дії влади.

Далі більше – законопроектом передбачено розформувати створені банками згідно чинного законодавства страхові резерви за попередні роки.

Запропоноване банкам збільшення валових доходів на суму страхових резервів, створених ними відповідно до норм чинного законодавства у попередні роки, у зв’язку із зменшенням нормативу, є порушенням ст.5 8 Конституції України, якою визначено, що “Закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом’якшують або скасовують відповідальність особи”.

З якою метою це робиться? Щоб дестабілізувати роботу банку під час виборчої кампанії?

Варто підкреслити, що 31 березня 2005 року норматив створення банками страхових резервів вже було зменшено вдвічі (з 20 до 10 відсотків) із застосуванням зміненої у кінці звітного податкового періоду норми закону з 1 січня 2005 року, тобто “минулим числом”. Хто в Україні відповідає за те, щоб закони не порушувалися?

А в цей час у вищезгаданому законопроекті Мінфін надає “пільгу” (як він вважає) небанківським установам (страховим компаніям та недержавним пенсійним фондам) у вигляді саме права створювати страхові резерви (норматив створення таких резервів у розмірі 15% від суми всіх сукупних зобов’язань дебіторів такої фінансової установи на останній робочій день звітного податкового періоду) за рахунок валових витрат. Чому, що спонукало авторів?

Формування банками страхових резервів для компенсації можливих втрат по позиках з віднесенням незначної їх частини за рахунок валових витрат є міжнародною практикою і спрямоване воно на зниження ризиковості банківської діяльності. Страхові резерви під нестандартну заборгованість за активними операціями створюються банками за рахунок валових витрат згідно з нормами діючого законодавства за методикою, затвердженою Національним банком України та погодженою Міністерством юстиції України, яка базується на вимогах міжнародних стандартів.

Враховуючи вищенаведене, Асоціація вважає, що заяви у ЗМІ працівників Мінфіну про те, що створення банками страхових резервів є “схемами ухилення від оподаткування” свідчать або про низький рівень їх кваліфікації, або про свідоме формування негативного іміджу української банківської системи. Хто в Україні відповідає за якість державних кадрів?

Підвищує ризиковість банківської діяльності і передбачена законопроектом заборона відносити до складу валових витрат витрати, пов’язані зі страхуванням банками кредитних і фінансових ризиків, що суперечить світовій практиці.

Необхідно при цьому врахувати, що з 1 січня 2005 року віднесення цих витрат до складу валових вже також було обмежено спочатку до 10, а потім до 5 відсотків. Це суперечить суті чинного Закону, яким передбачено, що платник податку відносить до складу валових витрат всі витрати, пов’язані із здійсненням його господарської діяльності.

Запропонований Мінфіном України у законопроекті порядок встановлення звичайної процентної ставки за депозит та кредит не враховує особливості залучення банками вкладів та надання кредитів і практично обмежує право банку на самостійне встановлення депозитної та кредитної ставок.

Не відповідає чинному законодавству і норма законопроекту щодо покладення на банк-резидент, який поставив аваль на податковому векселі клієнта-платника податку, зобов’язань оплатити, крім зазначеної у такому “податковому” векселі суми, “також пеню та штрафи, визначені законом для невчасної або неповної сплати податків, зборів (обов’язкових платежів) у разі його непогашення векселедавцем у строк”.

У разі сплати пені та штрафів за клієнта, у банку не буде можливості відшкодування цих сум з клієнта за договором авалю і банк у цьому випадку понесе збитки.

На сьогодні відповідно до чинного законодавства України не є об’єктом оподаткування до 2010 року процентні доходи від вкладів населення. Вищезазначеним законопроектом Мінфін фактично пропонує ввести оподаткування таких доходів в окремих випадках, що є дискримінаційною нормою по відношенню до фізичних осіб, яким банками надаються кредити під заставу депозиту. Одночасно, при прийняті цієї норми виникне необхідність надання податковим органам інформації по кожному вкладнику, який має депозит та отримав під його заставу кредит. Надання такої інформації є порушенням статті 62 Закону України "Про банки і банківську діяльність" щодо порядку розкриття банківської таємниці. Хто є автором всіх цих безвідповідальних новацій?

За висновками МВФ, в Україні існують надзвичайно несприятливі умови для банківської діяльності. Це і великі ризики економічні, судові та адміністративні, низька доходність та низька прибутковість банківської діяльності (через що гальмується повноцінне надходження капіталу в банківську систему).

На жаль, з викладеного вище видно, що власний Уряд вносить до ВРУ законопроект, який цілеспрямовано посилює ризиковість банківської діяльності в країні.

Хто у нас відповідає за те, щоб Уряд діяв на покращення умов життя і роботи українських громадян і суб’єктів господарювання, а не їх погіршення? Попри все хотілося б вірити, що влада почує голос одного з елементів українського громадянського суспільства – Асоціації українських банків – і залишить діючі норми податкового закону щодо створення банками страхових резервів та страхування фінансових ризиків у редакції діючого на сьогодні Закону України ”Про оподаткування прибутку підприємств” для забезпечення стабільної діяльності українських банків, що потрібно всьому суспільству.

 

Президент Асоціації українських банків
Олександр СУГОНЯКО

З А Я В А Президента Асоціації українських банків Cугоняка О.А.

Асоціація українських банків вимушена виступити із заявою щодо свідомих дій Уряду, спрямованих на збільшення ризиків діяльності українських банків.

Це пов’язано з податковою політикою, яку проводить Міністерство фінансів України по відношенню до банківської системи.

Підтвердженням цього є підготовлений Мінфіном України і направлений Урядом до Верховної Ради України проект Закону “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України”, який носить явно дискримінаційний характер по відношенню до банківських установ.

У разі прийняття законопроекту банкам вдруге за поточний рік буде зменшено норматив створення страхових резервів за рахунок валових витрат, що говорить про цілеспрямовані дії влади.

Далі більше – законопроектом передбачено розформувати створені банками згідно чинного законодавства страхові резерви за попередні роки.

Запропоноване банкам збільшення валових доходів на суму страхових резервів, створених ними відповідно до норм чинного законодавства у попередні роки, у зв’язку із зменшенням нормативу, є порушенням ст.5 8 Конституції України, якою визначено, що “Закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом’якшують або скасовують відповідальність особи”.

З якою метою це робиться? Щоб дестабілізувати роботу банку під час виборчої кампанії?

Варто підкреслити, що 31 березня 2005 року норматив створення банками страхових резервів вже було зменшено вдвічі (з 20 до 10 відсотків) із застосуванням зміненої у кінці звітного податкового періоду норми закону з 1 січня 2005 року, тобто “минулим числом”. Хто в Україні відповідає за те, щоб закони не порушувалися?

А в цей час у вищезгаданому законопроекті Мінфін надає “пільгу” (як він вважає) небанківським установам (страховим компаніям та недержавним пенсійним фондам) у вигляді саме права створювати страхові резерви (норматив створення таких резервів у розмірі 15% від суми всіх сукупних зобов’язань дебіторів такої фінансової установи на останній робочій день звітного податкового періоду) за рахунок валових витрат. Чому, що спонукало авторів?

Формування банками страхових резервів для компенсації можливих втрат по позиках з віднесенням незначної їх частини за рахунок валових витрат є міжнародною практикою і спрямоване воно на зниження ризиковості банківської діяльності. Страхові резерви під нестандартну заборгованість за активними операціями створюються банками за рахунок валових витрат згідно з нормами діючого законодавства за методикою, затвердженою Національним банком України та погодженою Міністерством юстиції України, яка базується на вимогах міжнародних стандартів.

Враховуючи вищенаведене, Асоціація вважає, що заяви у ЗМІ працівників Мінфіну про те, що створення банками страхових резервів є “схемами ухилення від оподаткування” свідчать або про низький рівень їх кваліфікації, або про свідоме формування негативного іміджу української банківської системи. Хто в Україні відповідає за якість державних кадрів?

Підвищує ризиковість банківської діяльності і передбачена законопроектом заборона відносити до складу валових витрат витрати, пов’язані зі страхуванням банками кредитних і фінансових ризиків, що суперечить світовій практиці.

Необхідно при цьому врахувати, що з 1 січня 2005 року віднесення цих витрат до складу валових вже також було обмежено спочатку до 10, а потім до 5 відсотків. Це суперечить суті чинного Закону, яким передбачено, що платник податку відносить до складу валових витрат всі витрати, пов’язані із здійсненням його господарської діяльності.

Запропонований Мінфіном України у законопроекті порядок встановлення звичайної процентної ставки за депозит та кредит не враховує особливості залучення банками вкладів та надання кредитів і практично обмежує право банку на самостійне встановлення депозитної та кредитної ставок.

Не відповідає чинному законодавству і норма законопроекту щодо покладення на банк-резидент, який поставив аваль на податковому векселі клієнта-платника податку, зобов’язань оплатити, крім зазначеної у такому “податковому” векселі суми, “також пеню та штрафи, визначені законом для невчасної або неповної сплати податків, зборів (обов’язкових платежів) у разі його непогашення векселедавцем у строк”.

У разі сплати пені та штрафів за клієнта, у банку не буде можливості відшкодування цих сум з клієнта за договором авалю і банк у цьому випадку понесе збитки.

На сьогодні відповідно до чинного законодавства України не є об’єктом оподаткування до 2010 року процентні доходи від вкладів населення. Вищезазначеним законопроектом Мінфін фактично пропонує ввести оподаткування таких доходів в окремих випадках, що є дискримінаційною нормою по відношенню до фізичних осіб, яким банками надаються кредити під заставу депозиту. Одночасно, при прийняті цієї норми виникне необхідність надання податковим органам інформації по кожному вкладнику, який має депозит та отримав під його заставу кредит. Надання такої інформації є порушенням статті 62 Закону України "Про банки і банківську діяльність" щодо порядку розкриття банківської таємниці. Хто є автором всіх цих безвідповідальних новацій?

За висновками МВФ, в Україні існують надзвичайно несприятливі умови для банківської діяльності. Це і великі ризики економічні, судові та адміністративні, низька доходність та низька прибутковість банківської діяльності (через що гальмується повноцінне надходження капіталу в банківську систему).

На жаль, з викладеного вище видно, що власний Уряд вносить до ВРУ законопроект, який цілеспрямовано посилює ризиковість банківської діяльності в країні.

Хто у нас відповідає за те, щоб Уряд діяв на покращення умов життя і роботи українських громадян і суб’єктів господарювання, а не їх погіршення? Попри все хотілося б вірити, що влада почує голос одного з елементів українського громадянського суспільства – Асоціації українських банків – і залишить діючі норми податкового закону щодо створення банками страхових резервів та страхування фінансових ризиків у редакції діючого на сьогодні Закону України ”Про оподаткування прибутку підприємств” для забезпечення стабільної діяльності українських банків, що потрібно всьому суспільству.

 

Президент Асоціації українських банків
Олександр СУГОНЯКО

АКБ "Укрсоцбанк" розширив мережу банкоматів на Буковині

АКБ "Укрсоцбанк" розширив мережу банкоматів на Буковині. Про це повідомила прес-служба банку.

Чернівецька Обласна Філія встановила 7-й банкомат в районному центрі м.Сторожинець по вул.Чапаєва 11,(режим роботи банкомату-цілодобово).

 

Пресс-служба
АКБ "Укрсоцбанк"

АКБ «Укрсоцбанк» расширил сеть банкоматов в Черниговской области

Черниговский областной филиал АКБ «Укрсоцбанк» расширил сеть своих банкоматов. Об этом сообщила пресс-служба банка со ссылкой на Черниговский областной филиал.

Новый банкомат начал работу по адресу: г. Чернигов, пр-т Победы, 100 (магазин «Смак»). Банкомат работает круглосуточно.

На сегодня в сети Черниговского областного филиала «Укрсоцбанка» насчитывается 7 банкоматов (6 из них находится в г. Чернигове и 1 — в смт. Десна).


Пресс-служба
АКБ "Укрсоцбанк"

АКБ „Укрсоцбанк” расширил сеть банкоматов в Днепропетровской области

АКБ „Укрсоцбанк” расширил сеть банкоматов в Днепропетровской области. Об єтом сообщила пресс-служба банка со ссілкой на Днепропетровский областной филиал.

Очередной банкомат установлен в областном центре по адресу: г. Днепропетровск, ул. 20-летия Победы, 77 (жилмассив «Приднепровск»). Банкомат работает круглосуточно.

На сегодня сеть банкоматов Днепропетровского областного филиала насчитывает более 50 банкоматов, из них 13 — в г. Днепропетровск. 

АКБ «Укрсоцбанк» основан в сентябре 1990 года, входит в группу крупнейших банков Украины. Всего в сети АКБ «Укрсоцбанк» насчитывается 513 операционных точек, из них - 463 безбалансовые точки, 23 подотчетных филиала и 27 областных филиалов. Чистые активы банка на 1 ноября 2005 года составили 9 млрд. 583 млн. грн., кредитный портфель — 6,7 млрд. грн. Объем средств юридических лиц на срочных и текущих счетах составил 4,06 млрд. грн., физических — 3,06 млрд. грн.


Пресс-служба
АКБ "Укрсоцбанк"

В Луганске состоялось торжественное открытие и презентация нового здания Луганского областного филиала АКБ «Укрсоцбанк»

В Луганске состоялось торжественное открытие и презентация нового здания Луганского областного филиала АКБ «Укрсоцбанк» по адресу: ул. Коцюбинского, 3в. Об этом сообщила пресс-служба банка.

В праздничной церемонии приняли участие председатель правления АКБ «Укрсоцбанк» Борис Тимонькин, топ-менеджеры банка, руководители Луганской областной администрации и Луганского городского совета, регионального управления НБУ по Луганской области, клиенты и деловые партнеры «Укрсоцбанка».

«Открытие нового здания нашего областного филиала — это еще один важный шаг на пути совершенствования качества предоставления услуг клиентам банка, — говорит председатель правления АКБ «Укрсоцбанк» Борис Тимонькин, — Здание филиала, расположенное в удобном месте в самом центре города,  вводилось в строй с учетом самых высоких требований к клиентскому обслуживанию. Здесь внедрены самые современные банковские технологии, отведено больше пространства для обслуживания клиентов, учтен стратегический для нашего банка принцип разделения индивидуального и корпоративного бизнесов».

В новом здании Луганского областного филиала АКБ «Укрсоцбанк» воплощена принципиально новая для отечественных банков модель операционного зала. В частности, банк отказался от сохранившейся с советских времен традиции, заключающейся в существовании между клиентом и обслуживающим его банковским менеджером разделительной стойки. Сотрудники «Укрсоцбанка» предоставляют услуги, сидя рядом с клиентами за удобными столами, что обеспечивает высокий комфорт и комплексный учет всех клиентских потребностей и пожеланий, неукоснительное соблюдение принципа банковской тайны и конфиденциальности обслуживания.

Введение в строй нового современного здания Луганского областного филиала АКБ «Укрсоцбанк» с его новыми техническими и технологическими возможностями сделало возможным открытие в ближайшей перспективе  центра финансовых услуг (финансового супермаркета) на базе одного из его отделений. В основе концепции финансового супермаркета лежит объединение банковских, финансовых, страховых, риэлтерских, нотариальных и других услуг в одной точке продаж, что позволяет предоставлять клиентам полный комплекс разнообразных (не только банковских) услуг и существенно экономить их время.

 

Пресс-служба
АКБ "Укрсоцбанк"

АКБ «Укрсоцбанк» расширил сеть банкоматов в Донецкой области

АКБ «Укрсоцбанк» расширил сеть банкоматов в Донецкой области. Об этом сообщила пресс-служба банка со ссылкой на Донецкий областной филиал. Новые банкоматы работают круглосуточно по адресам:

• г. Мариуполь, пр. Ленина, 96 (Торговый центр «Майский»);
• г. Артемовск, ул. Победы, 42 (Здание «Артемтеплосети»);
• г. Часов Яр, ул. Кошевого, 1 (Здание завода «Гидрожелезобетон»).

Кроме того, несколько банкоматов в сети Донецкого областного филиала, кроме наличных гривень и ваучеров операторов мобильной связи, осуществляют еще и выдачу долларов США:

• Донецк, ул. Розы Люксембург, 63 (ДОФ АКБ « Укрсоцбанк»),
• Донецк, ул. 50 лет СССР, 134 (Юзовское отделение),
• Донецк, пр. Ильича, 29 (Левобережное отделение),
• Артемовск, ул. Советская, 37 (Артемовский филиал),
• Горловка, ул. Победы, 58 (Горловский филиал),
• Макеевка, ул. Ленина, 19 (Макеевский филиал),
• Мариуполь, ул. Греческая, 43 (Мариупольский филиал АКБ «Укрсоцбанк»),
• Мариуполь, ул. Ленина, 104 (Стоматологическая клиника),
• Краматорск, ул. Социалистическая, 45 - а (гостиница «Краматорск»),
• Славянск, ул. Свободы, 31 (Славянский филиал),
• Славянск, ул. Революции, 9 (Магазин «Юбилейный»).

Сеть банкоматов Донецкого областного филиала АКБ «Укрсоцбанк» на сегодняшний день насчитывает 93 банкомата, из них 33 – установлены в г. Донецк и 59 — в других городах области.

Справка. На сегодняшний день общий объем эмиссии платежных карт Донецкого областного филиала превышает 166 тыс. штук. Из них эмитировано:

• для физических лиц — 3300,
• пенсионных карточек — 11000, 
• социальных карточек  — 5700,
• депозитных карточек— 7500.

Более 130  тыс. карточек эмитировано для 400 зарплатных проектов, внедренных Донецким областным филиалом. Среди крупнейших клиентов, которые пользуются платежными картами АКБ «Укрсоцбанк» в регионе, — Донецкий Национальный технический университет, Донецкий Национальный университет, шахта «Холодная балка», КП «Макеевтеплосеть», ДГМА, Донэлектроавтотранс, Донецкгорводоканал, Ворошиловское и Калининское РайОО, ЗАО «Феонис», Прокуратура Донецкой области, Судебная администрация Донецкой области, Управление юстиции Донецкой области, Исполнительный комитет Донецкого городского Совета  и ряд других предприятий и организаций Донецка и Донецкой области.

З А Я В А Президента Асоціації українських банків Сугоняка О.А.

Асоціація українських банків вимушена виступити із заявою щодо свідомих дій Уряду, спрямованих на збільшення ризиків діяльності українських банків.

Це пов’язано з податковою політикою, яку проводить Міністерство фінансів України по відношенню до банківської системи.

Підтвердженням цього є підготовлений Мінфіном України і направлений Урядом до Верховної Ради України проект Закону “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України”, який носить явно дискримінаційний характер по відношенню до банківських установ.

У разі прийняття законопроекту банкам вдруге за поточний рік буде зменшено норматив створення страхових резервів за рахунок валових витрат, що говорить про цілеспрямовані дії влади.

Далі більше – законопроектом передбачено розформувати створені банками згідно чинного законодавства страхові резерви за попередні роки. З якою метою? Щоб дестабілізувати роботу банку під час виборчої кампанії?

Також банкам пропонується збільшити валові доходи на суму страхових резервів попередніх років, що є порушенням ст. 58 Конституції України якою визначено, що “Закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом’якшують або скасовують відповідальність особи.”

Варто підкреслити, що 31 березня 2005 року норматив створення банками страхових резервів було зменшено вдвічі (з 20 до 10 відсотків) і здійснено це було з 1 січня 2005 року, тобто теж “минулим числом”. Хто в Україні відповідає за те, щоб закони не порушувалися?

А в цей час у вищезгаданому законопроекті Мінфін надає “пільгу” (як він вважає) небанківським установам (страховим компаніям та недержавним пенсійним фондам) у вигляді саме права створювати страхові резерви (норматив створення таких резервів у розмірі 15% від суми всіх сукупних зобов’язань дебіторів такої фінансової установи на останній робочій день звітного податкового періоду) за рахунок валових витрат. Чому, що спонукало авторів?


 

Створення банками страхових резервів під кредитну заборгованість з віднесенням незначної їх частини за рахунок валових витрат є міжнародною практикою, яка спрямована на зниження ризиковості банківської діяльності. Страхові резерви створюються банками у відповідності з методикою, затвердженою Постановою НБУ та погодженою Мінюстом України, яка базується на вимогах міжнародних стандартів.

Враховуючи вищенаведене, Асоціація вважає, що заяви у ЗМІ працівників Мінфіну про те, що створення банками страхових резервів є “схемами ухилення від оподаткування” свідчать або про низький рівень їх кваліфікації, або про свідоме формування негативного іміджу української банківської системи. Хто в Україні відповідає за якість державних кадрів?

Підвищує ризиковість банківської діяльності і передбачена законопроектом заборона відносити до складу валових витрат витрати із страхування банками кредитних і фінансових ризиків, що суперечить світовій практиці.
Необхідно при цьому врахувати, що з 1 січня 2005 року віднесення цих витрат до складу валових вже також було обмежено спочатку до 10, а потім до 5 відсотків. Це суперечить суті чинного Закону, яким передбачено, що платник податку відносить до складу валових витрат всі витрати, пов’язані із здійсненням його господарської діяльності.

Запропонований Мінфіном України у законопроекті порядок встановлення звичайної процентної ставки за депозит та кредит не враховує особливості залучення банками вкладів та надання кредитів і практично обмежує право банку на самостійне встановлення депозитної та кредитної ставок.

Не відповідає чинному законодавству і норма законопроекту щодо покладення на банк-резидент, який поставив аваль на податковому векселі клієнта-платника податку, зобов’язань оплатити, крім зазначеної у такому “податковому” векселі, “також пеню та штрафи, визначені законом для невчасної або неповної сплати податків, зборів (обов’язкових платежів) у разі його непогашення векселедавцем у строк”.

У разі сплати пені та штрафів за клієнта, у банку не буде можливості відшкодування цих сум з клієнта за договором авалю і банк у цьому випадку понесе збитки.

На сьогодні відповідно до чинного законодавства України не є об’єктом оподаткування до 2010 року процентні доходи від вкладів населення. Вищезазначеним законопроектом Мінфін фактично пропонує ввести оподаткування таких доходів в окремих випадках, що є дискримінаційною нормою по відношенню до фізичних осіб, яким банками надаються кредити під заставу депозиту. При прийняті цієї норми виникне необхідність надання податковим органам інформації по кожному вкладнику, який має депозит та отримав під його заставу кредит. Надання такої інформації є порушенням статті 62 Закону України "Про банки і банківську діяльність" щодо порядку розкриття банківської таємниці. Хто є автором всіх цих безвідповідальних новацій?

За висновками МВФ, в Україні існують надзвичайно несприятливі умови для банківської діяльності. Це і великі ризики економічні, судові та адміністративні, низька доходність та низька прибутковість банківської діяльності (через що гальмується повноцінне надходження капіталу в банківську систему).

На жаль, з викладеного вище видно, що власний Уряд вносить до ВРУ законопроект, який цілеспрямовано посилює ризиковість банківської діяльності в країні.

Хто у нас відповідає за те, щоб Уряд діяв на покращення умов життя і роботи українських громадян і суб’єктів господарювання, а не їх погіршення? Попри все хотілося б вірити, що влада почує голос одного з елементів українського громадянського суспільства – Асоціації українських банків – і залишить діючі норми податкового закону щодо створення банками страхових резервів та страхування фінансових ризиків у редакції діючого на сьогодні Закону України ”Про оподаткування прибутку підприємств” для забезпечення стабільності діяльності українських банків, що потрібно всьому суспільству.


Президент Асоціації українських банків
Олександр СУГОНЯКО

З А Я В А Президента Асоціації українських банків Cугоняка О.А.

Асоціація українських банків вимушена виступити із заявою щодо свідомих дій Уряду, спрямованих на збільшення ризиків діяльності українських банків.

Це пов’язано з податковою політикою, яку проводить Міністерство фінансів України по відношенню до банківської системи.

Підтвердженням цього є підготовлений Мінфіном України і направлений Урядом до Верховної Ради України проект Закону “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України”, який носить явно дискримінаційний характер по відношенню до банківських установ.

У разі прийняття законопроекту банкам вдруге за поточний рік буде зменшено норматив створення страхових резервів за рахунок валових витрат, що говорить про цілеспрямовані дії влади.

Далі більше – законопроектом передбачено розформувати створені банками згідно чинного законодавства страхові резерви за попередні роки. З якою метою? Щоб дестабілізувати роботу банку під час виборчої кампанії?

Також банкам пропонується збільшити валові доходи на суму страхових резервів попередніх років, що є порушенням ст. 58 Конституції України якою визначено, що “Закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом’якшують або скасовують відповідальність особи.”

Варто підкреслити, що 31 березня 2005 року норматив створення банками страхових резервів було зменшено вдвічі (з 20 до 10 відсотків) і здійснено це було з 1 січня 2005 року, тобто теж “минулим числом”. Хто в Україні відповідає за те, щоб закони не порушувалися?

А в цей час у вищезгаданому законопроекті Мінфін надає “пільгу” (як він вважає) небанківським установам (страховим компаніям та недержавним пенсійним фондам) у вигляді саме права створювати страхові резерви (норматив створення таких резервів у розмірі 15% від суми всіх сукупних зобов’язань дебіторів такої фінансової установи на останній робочій день звітного податкового періоду) за рахунок валових витрат. Чому, що спонукало авторів?


 

Створення банками страхових резервів під кредитну заборгованість з віднесенням незначної їх частини за рахунок валових витрат є міжнародною практикою, яка спрямована на зниження ризиковості банківської діяльності. Страхові резерви створюються банками у відповідності з методикою, затвердженою Постановою НБУ та погодженою Мінюстом України, яка базується на вимогах міжнародних стандартів.

Враховуючи вищенаведене, Асоціація вважає, що заяви у ЗМІ працівників Мінфіну про те, що створення банками страхових резервів є “схемами ухилення від оподаткування” свідчать або про низький рівень їх кваліфікації, або про свідоме формування негативного іміджу української банківської системи. Хто в Україні відповідає за якість державних кадрів?

Підвищує ризиковість банківської діяльності і передбачена законопроектом заборона відносити до складу валових витрат витрати із страхування банками кредитних і фінансових ризиків, що суперечить світовій практиці.
Необхідно при цьому врахувати, що з 1 січня 2005 року віднесення цих витрат до складу валових вже також було обмежено спочатку до 10, а потім до 5 відсотків. Це суперечить суті чинного Закону, яким передбачено, що платник податку відносить до складу валових витрат всі витрати, пов’язані із здійсненням його господарської діяльності.

Запропонований Мінфіном України у законопроекті порядок встановлення звичайної процентної ставки за депозит та кредит не враховує особливості залучення банками вкладів та надання кредитів і практично обмежує право банку на самостійне встановлення депозитної та кредитної ставок.

Не відповідає чинному законодавству і норма законопроекту щодо покладення на банк-резидент, який поставив аваль на податковому векселі клієнта-платника податку, зобов’язань оплатити, крім зазначеної у такому “податковому” векселі, “також пеню та штрафи, визначені законом для невчасної або неповної сплати податків, зборів (обов’язкових платежів) у разі його непогашення векселедавцем у строк”.

У разі сплати пені та штрафів за клієнта, у банку не буде можливості відшкодування цих сум з клієнта за договором авалю і банк у цьому випадку понесе збитки.

На сьогодні відповідно до чинного законодавства України не є об’єктом оподаткування до 2010 року процентні доходи від вкладів населення. Вищезазначеним законопроектом Мінфін фактично пропонує ввести оподаткування таких доходів в окремих випадках, що є дискримінаційною нормою по відношенню до фізичних осіб, яким банками надаються кредити під заставу депозиту. При прийняті цієї норми виникне необхідність надання податковим органам інформації по кожному вкладнику, який має депозит та отримав під його заставу кредит. Надання такої інформації є порушенням статті 62 Закону України "Про банки і банківську діяльність" щодо порядку розкриття банківської таємниці. Хто є автором всіх цих безвідповідальних новацій?

За висновками МВФ, в Україні існують надзвичайно несприятливі умови для банківської діяльності. Це і великі ризики економічні, судові та адміністративні, низька доходність та низька прибутковість банківської діяльності (через що гальмується повноцінне надходження капіталу в банківську систему).

На жаль, з викладеного вище видно, що власний Уряд вносить до ВРУ законопроект, який цілеспрямовано посилює ризиковість банківської діяльності в країні.

Хто у нас відповідає за те, щоб Уряд діяв на покращення умов життя і роботи українських громадян і суб’єктів господарювання, а не їх погіршення? Попри все хотілося б вірити, що влада почує голос одного з елементів українського громадянського суспільства – Асоціації українських банків – і залишить діючі норми податкового закону щодо створення банками страхових резервів та страхування фінансових ризиків у редакції діючого на сьогодні Закону України ”Про оподаткування прибутку підприємств” для забезпечення стабільності діяльності українських банків, що потрібно всьому суспільству.


Президент Асоціації українських банків
Олександр СУГОНЯКО

Банк «Аваль» розпочинає продаж британських соверенів та напівсоверенів 2005 р.

Банк «Аваль» ввіз в Україну й приступає до продажу британських соверенів та напівсоверенів 2005 року, повідомляє прес-служба банку з посиланням на начальника відділу дорогоцінних металів та монет АППБ «Аваль» Аллу ІЩЕНКО.

За словами А. ІЩЕНКО, у 2005 році, як і завжди до цього, кожен соверен відкарбовано тієї ж ваги, проби та діаметру, що й перші соверени 1817 р. При цьому нові соверени мають сучасний дизайн — вже втретє за свою 134-річну історію ця монета набуває нового вигляду, однак вперше після Піструччі старовинна історія про поєдинок Святого Георгія з Драконом отримала нове прочитання.

Сучасний дизайн розробив Тімоті Ноад, автор соверена 2002 року, викарбуваного на честь золотого ювілею королеви. Цей досить поважний та визнаний у світі геральдичний художник помістив щит Святого Георгія у центр монети. Навколо щита піднімається кінь, гине дракон і над ним заносить меч Святий Георгій у лицарських латах і шоломі.

Святий Георгій, покровитель Англії, є однією з найвідоміших постатей в християнському світі, його історія надихала митців протягом століть. За легендою він був солдатом шляхетного походження й за наказом Діоклетіана був страчений за віру 22 квітня 303 року нашої ери. Священним Синодом Оксфорду у 1222 році цей день було збережено в історії як День Святого Георгія.

Британські соверени та напівсоверени 2005 року викарбувано із золота 916,7 проби, якість — «пруф». Вага одного соверена — 7,988 г, напівсоверена — 3,994 г; діаметр — 22,05 мм та 19,30 мм відповідно, тираж — 12,5 тис. та 7,5 тис. штук, із яких по 5 тис. штук кожного буде продано у наборах з трьох та чотирьох монет.

Разом із нумерованим сертифікатом справжності та ілюстрованим буклетом кожен соверен поміщений в елегантний футляр чорного кольору, а напівсоверен — червоного кольору, кожен у велюровому футлярі. Футляр, у свою чергу, встановлено в ложементі відповідного кольору шкіряного коробу. Нумерований сертифікат справжності монети має вигляд повноколірної брошури з історією монети та її авторів.

Банк «Аваль» на сьогодні є ексклюзивним постачальником в Україну інвестиційних і колекційних монет Британського королівського монетного двору і Монетного двору м. Перт (Австралія).

Банк «Аваль» також є дистриб’ютором пам’ятних монет України, сувенірної і супутньої продукції НБУ по всій території країни.

Більш детальну інформацію про продаж банком «Аваль» інвестиційних і колекційних монет можна одержати на корпоративному сайті банку (www.aval.ua) у розділі «Послуги приватним особам/Продаж банківських металів».

 

Прес-служба
банку “Аваль”

Банк «Аваль» встановив нові банкомати у різних містах України

Банк «Аваль» встановив нові банкомати у різних містах України, п’ять з них — депозитні, повідомляє прес-служба банку з посиланням на департамент роздрібного бізнесу.

За інформацією департаменту, депозитні банкомати розташовано за наступними адресами:

— м. Енергодар (Запорізька ОД), вул. Центральна, 4 (Банк Аваль), режим роботи — з 8.00 по 20.00;

— м. Джанкой (АР Крим), вул. Кримська, 55/2 (Банк Аваль) режим роботи: понеділок-п’ятниця — з 8.00 по 16.30, субота — з 8.00 по 14.00;

— м. Сімферополь, вул. Набережна, 32 (Банк Аваль), режим роботи — з 9.00 по 19.00;

— м. Миколаїв, пл. Суднобудівників, 3б (Банк Аваль), режим роботи — з 9.00 по 18.00;

— м. Хмельницький, вул. Грушевського, 54 (Банк Аваль), режим роботи — з 9.00 по 18.00,

а також інші банкомати, розташовані за адресами:

— м. Івано-Франківськ, вул. Коновальця, 221 (супермаркет «Велика кишеня»), режим роботи — з 7.00 по 24.00;

— м. Первомайськ (Луганська обл.), вул. Кім, 14 (Банк Аваль), режим роботи

— цілодобово;

— СТ-Луганське (Луганська обл.), вул. 1 Травня, 29 (Банк Аваль), режим роботи — цілодобово;

— м. Херсон, пр. Ушакова, 53 (Банк Аваль), режим роботи — цілодобово.

Банк «Аваль» засновано у 1992 році, на сьогодні є членом міжнародної банківської групи РЦБ (93,5 проц. акцій банку  належать Райффайзен Інтернешнл). Чисті активи банку «Аваль» станом на 1 жовтня 2005 р. склали 17,286 млрд. грн., балансовий капітал — 1,337 млрд. грн., статутний капітал — 1,5 млрд. грн. Послугами банку користуються понад 210 тис. корпоративних і понад 3 млн. приватних клієнтів.

Райффайзен Інтернешнл керує діяльністю підрозділів Райффайзен Центральбанку Остеррайх АГ (РЦБ) у країнах Центральної і Східної Європи. Банківська мережа Райффайзен Інтернешнл у Центральній і Східній Європі включає 16 дочірніх банків і низку лізингових компаній на 16 ринках регіону.  Сума балансу Райффайзен Інтернешнл на кінець червня 2005 р. досягла 32,9 млрд. євро, прибуток до оподатковування за перше півріччя п.р. склав 273,3 млн. євро.


Прес-служба
банку “Аваль”

Підписка на новини АУБ

aub logo white 70

 

Місія Асоціації українських банків – підтримка розвитку національної банківської системи. АУБ співпрацює з Верховною Радою України з питань удосконалення законодавства, що регулює банківську діяльність, взаємодіє з Національним банком України щодо нормативного забезпечення функціонування банків та небанківських фінансових установ. АУБ дбає про підвищення кваліфікації банківських працівників, розширює міжнародні зв'язки з асоціаціями та банківськими структурами інших країн.

 

Контакти

Підписка на новини АУБ