Новини АУБ

У Києві затримана група карткових шахраїв

     5 и 6 февраля 2007 года, при активном содействии персонала одного из торгово-сервисных предприятий г. Киева, с которыми у Банка «Финансы и Кредит» заключен договор эквайринга,  сотрудниками УГСБЭП ГУ МВД Украины в г. Киеве была задержана организованная группа карточных мошенников.

Преступная группа производила покупки дорогостоящих товаров в магазинах города и области по поддельным платежным картам.

     На сегодняшний день задержано 8 человек, выявление и розыск их соучастников продолжается. У мошенников изъято значительное количество поддельных пластиковых карт, изготовленных с использованием элементов настоящих платежных карт ряда украинских и зарубежных банков-эмитентов, а также незаконно приобретенные товары.

     По признакам преступлений, предусмотренных ч.3 ст. 190 (мошенничество, совершенное группой лиц) УК Украины и ч.2 ст. 200 (подделка банковских платежных карт преступной группой) УК Украины возбуждено уголовное дело.

     Руководство Банка «Финансы и Кредит» выразило благодарность сотрудникам милиции и персоналу торговой точки за проявленные бдительность, профессионализм, оперативность и скоординированные действия при задержании мошенников.

      Сотрудники подразделения безопасности карточного бизнеса управления безопасности Банка «Финансы и Кредит» за профессионально грамотную работу по подготовке персонала торговой точки к предотвращению случаев мошенничества и

действия, обеспечившие эффективный результат по пресечению мошенничества и

нанесения Банку материального ущерба, поощрены денежными премиями.

В основі стратегії Укрсоцбанку на ринку рітейлу – прозорість ціноутворення на послуги та оптимізація продуктового ряду

Визначальним принципом Укрсоцбанку в роботі з населенням є прозорість ціноутворення на послуги. «Ми залучаємо клієнтів не уявними низькими відсотковими ставками, а високою якістю обслуговування та простою процедурою одержання кредиту, – зазначає Борис Тимонькін. – Сьогодні одержати кредит можна не тільки на купівлю житла, але й на його ремонт та інші потреби під заставу іпотеки».

 

У 2007 році Укрсоцбанк посилив свої позиції в сегменті роздрібного бізнесу. У січні цього року кредитний портфель населення Укрсоцбанку перевищив 7 млрд.грн.

 

Зі слів Бориса Тимонькіна, успіхи роздрібного бізнесу пов’язані насамперед із вдалою реорганізацією менеджменту банку. Успішно реалізовано велику кількість інноваційних рішень у роботі з роздрібним бізнесом, що сприяло динамічному зростанню клієнтської бази в цьому сегменті. Крім того, досвід західних партнерів, який банк постійно вивчає, свідчить про необхідність оптимізувати продуктову лінійку.

 

«Ми чітко визначили для себе параметри найбільш затребуваних продуктів, що дало нам змогу зменшити витрати на надання послуг, які мають невисокий попит. Крім того, продукт має бути зрозумілий для самого клієнта. Якщо в 2002 році своєю перевагою ми вважали продуктову лінійку з 30-ти різноманітних продуктів в одному напрямку (наприклад, щодо депозитів), то зараз очевидним став той факт, що клієнтові іноді важко зорієнтуватися в усіх нюансах і відмінностях безлічі продуктів. Щоб залучити клієнта, банківська послуга має бути простою для розуміння.

 

Лідери ринку найчастіше не бувають лідерами за якістю обслуговування, високі темпи зростання нерідко супроводжуються довгими чергами клієнтів і більш низькою якістю обслуговування порівняно з маленькими банками. Ми ставимо й досягаємо мети – лідирувати у всьому».  

 

РОДОВІД БАНК – один з лідерів з реалізації ко-брендингових проектів в Україні

РОДОВІД БАНК успішно реалізує ко-брендингові проекти на ринку банківських послуг. Найвідоміші програми: Олімпійська програма, «АМСТОР – РОДОВІД БАНК», програми «Добробут» спільно з ТМ «Быттехника, «Заначка» спільно з ТМ «Велика Кишеня», «РОДОВІД БАНК – НОВА ЛІНІЯ», які набули визнання клієнтів та партнерів банку.

«Олімпійська програма» - один із пріоритетних проектів банку. Щоразу, коли клієнт використовує цю картку, він, не витрачаючи додатково коштів, фінансово підтримує Національну Олімпійську збірну. Оскільки щоразу, коли ви розраховуєтесь карткою  в торговельній мережі, накопичується сума для перерахування Національному Олімпійському комітету України. РОДОВІД БАНК  регулярно проводить нагородження найактивніших клієнтів-власників карток «Олімпійської програми». Фахівці банку вважають результати програми успішними і тому продовжують її розвивати.

Ко-бренди з роздрібними мережами, які реалізував РОДОВІД БАНК у 2006 році, було відпрацьовано фахівцями на ефективних бізнес-моделях з урахуванням індивідуальних потреб клієнтів банку. Кожну ко-брендингову програму було націлено на те, щоб виправдати всі очікування клієнтів. «Наразі у РОДОВІД БАНКу впроваджено і перебуває у процесі впровадження більше десяти подібних програм. Ми не виключаємо можливості впровадження партнерської програми лояльності, в якій будуть об'єднуватися різнопрофільні компанії», - говорить начальник Управління стратегічного розвитку роздрібних продуктів і програм РОДОВІД БАНКу Ірина Мурзаєва. У 2007 році РОДОВІД БАНК планує реалізувати програми з використанням інноваційних технологій та нових бізнес-ідей.

Банки почали відмовлятися від прихованих комісій

 Національний банк тільки-но має намір зобов'язати банки показувати   клієнтам  реальну вартість споживчих кредитів, у той час один з   найбільших гравців роздрібного ринку вирішив випередити регулятора й   відмовився  від стягнення щомісячних комісій за іпотечними і   автомобільними  програмами  кредитування. Про це повідомляє компанія   "Простобанк  Консалтинг" (www.prostobank.com.ua), що регулярно вивчає поведінку фінансових установ  на банківському ринку.

 

  За результатами дослідження, проведеного в лютому, банк Надра   повністю відмовився від стягнення щомісячної комісії в розмірі 0,35 -   0,4%   від суми залишку заборгованості за кредитом і замість неї встановив більш   високу номінальну процентну ставку в своїх кредитних програмах.   В   результаті таких кредитних маніпуляцій вартість позик значно не   зменшилася, але в той же час стала більш зрозумілою та прозорою для   позичальників.

 

  Так, у лютому поточного року гривневі ставки склали 18,49% (у січні -   15,5%), доларові - 12,49% (9,5%). Одноразова комісія в цьому місяці по   гривні й долара - 1,5%, у той час як у січні - 1%. Але від щомісячної   комісії банки відмовилися, у той час як у січні по обох валютах вона   становила 0,35%. У результаті цього ефективна ставка в гривні   становить 18,8% (19,9 % місяцем раніше) і в доларі - 12,8% (13,9%).

 

  Стягнення щомісячної комісії з клієнта забезпечувало банку додатковий   дохід у розмірі 4,2% річних, у той час як номінальна процентна ставка   була значно занижена.

 

  Відмова від прихованих кредитних платежів, які використовувалися протягом   тривалого часу, - це досить сміливий крок для будь-якого банку, -   вважає Олексій Сисоєв, заступник голови правління банку «Українська   фінансова група». - Якщо в банку немає реальних інструментів зниження   вартості своїх кредитних програм, то перехід до прозорості може злякати

 потенційних клієнтів і привести до вповільнення росту кредитного

  портфеля.

 

  Однак, з погляду  просування бренду банку і його іміджу  - це,

 безсумнівно, правильне рішення, оскільки в довгостроковій перспективі, це   принесе більшу вигоду фінансовій установі, ніж короткостроковий дохід від  стягнення  прихованих комсій».

 

  На сьогоднішній день практику стягнення щомісячних комісій за іпотечними   та   автомобільними програмами використовують, як правило, великі банки з   українським капіталом і середні фінансові установи з іноземними   інвестиціями - Приватбанк,  банк «Фінанси та кредит», Укрпромбанк, VAB Банк, Індекс - Банк, Кредобанк   та інші.

 

 

Фонд гарантування вкладів збільшує максимальну суму компенсації до 25 тис. грн

Административный совет Фонда гарантирования вкладов физических лиц (далее — Фонд) решил увеличить максимальную сумму возмещения по вкладам с 15 тыс. грн до 25 тыс. грн.
Соответствующее решение административного совета (№1 от 14 февраля 2007 года) зарегистрировано в Министерстве юстиции Украины и вступает в силу с 26 февраля 2007 года.
«Увеличить размер возмещения средств по вкладам, включая проценты, за счет средств Фонда гарантирования вкладов физических лиц до 25 тыс. грн», — говорится в решении, текст которого размещен на веб-сайте украинского парламента.
В документе отмечается, что данное решение распространяется на вкладчиков ликвидируемых АКБ «Росток банк», АБ «Аллонж», АКБ «Премьербанк», АКБ «Интерконтинентбанк», АКБ «Гарант», ООО «Киевский универсальный банк».
Как сообщалось, административный совет Фонда в конце мая 2006 года решил увеличить размер максимальной компенсации вкладчикам обанкротившихся банков с 8 тыс. грн до 15 тыс. грн.
По данным Фонда, аккумулированные им средства за январь 2007 года возросли на 100,7 млн грн, или почти на 12%, — до 967,7 млн грн. При этом на 1 февраля 2007 года количество банков-участников Фонда составляло 166, количество временных участников — три. За 2006 год аккумулированные Фондом средства возросли на 37,7% — до 867 млн грн.
Ресурсная база Фонда гарантирования формируется за счет начальных взносов банков в размере 1% уставного капитала и единого для всех регулярного взноса — дважды в год по 0,25% суммы вкладов.

Критерієм оцінки ефективності роботи Укрсоцбанку на ринку корпоративних клієнтів є не тільки частка ринку, але й зростання прибутку

«Якщо проаналізувати ситуацію з корпоративними  клієнтами, чітко видно, що перетік клієнтів відбувався в ті банки, які пропонували дешевші продукти. Це, в основному, стосується банків з великим іноземним інвестором, який поставив мету – максимально швидко наростити свою частку ринку. Як правило, прихід нових банків на ринок завжди пов'язаний з демпінгом цін на послуги, – розповідає Борис Тимонькін. – У нас же свої критерії оцінки – крім частки ринку, банківський бізнес повинен приносити прибуток. Саме на таких засадах ми працювали й працюватимемо. Робота побудована на ринкових умовах: дешевші ресурси – нижчі ставки й навпаки».

 

Кількість емітованих РОДОВІД БАНКом карток впродовж 2006 року збільшилася більш ніж удвічі

Наприкінці 2005 – на початку 2006 року РОДОВІД БАНК значно збільшив обсяги карткового портфеля. Упродовж 2006 року кількість емітованих карток збільшилася більш ніж удвічі і складає на сьогодні понад 700 тисяч. «Будучи повноправним членом міжнародних платіжних систем VISA International та MasterCard International, РОДОВІД БАНК приділяє велику увагу розвитку розрахунків за допомогою пластикових карток, які визнані одним із пріоритетних напрямів діяльності банку. Сотні тисяч власників карток виявили зацікавленість та довіру до наших програм кредитування. Для задоволення їхніх потреб, що дедалі зростають, РОДОВІД БАНК постійно впроваджує нові послуги та підвищує якість обслуговування», - говорить заступник Голови Правління РОДОВІД БАНКу Андрій Кайєв.

Надра Банк протягом 2006 року емітував понад 1,3 млн. платіжних карт

Надра Банк, входящий в тройку лидеров рынка платежных карт Украины, в течение 2006 года эмитировал свыше 1 млн. 327 тыс. карт. Таким образом, в прошлом году банк ежедневно выпускал более 3600 карт.

Общее количество платежных карт, выпущенных банком, по данным на начало 2007 года превышает 4 млн. 790 тыс. единиц. При этом кредитные карты международной платежной системы VISA Int., эмитированные Надра Банком, составили около 2 млн. единиц, а общее количество выпущенным банком карт платежной системы MasterCard S.A. – около 1.5 млн. единиц.

До конца текущего 2007 года банк планирует эмитировать еще более 1 млн. 800 тыс. карт, то есть около 5 тысяч карт ежедневно.

По кредитным картам Надра Банка установленные кредитные лимиты на начало 2007 года составили свыше 115 млн. грн., использованные лимиты по кредитным картам превысили 62 млн. грн. На сегодняшний день кредитные карты составляют около половины всех выпущенных банком карт.

Надра Банк выпускает как привычные потребителям дебетные и кредитные карты, так и уникальные карточные продукты: MasterCard Lady’s, MasterCard Electronic, MasterCard Platinum, Visa Electron Credit, «Настоящая кредитная карточка «45 дней кредита без процентов». Карты международных систем Visa и MasterCard, выпущенные банком, принимаются банкоматами и другими устройствами по обслуживанию платежных карт во всем мире.

Укрсоцбанк надає корпоративним клієнтам факторингове обслуговування в якості бонусу

Впродовж 2007 року Укрсоцбанк корпоративним клієнтам, яким встановлені ліміти кредитування (відновлювальні або невідновлювальні кредитні лінії), надані разові кредити на термін більше 1 року або вони звернулись до банку щодо їх встановлення надається, як бонус, факторингове обслуговування.

 

 До факторингового обслуговування входить:

 - облік дебіторської заборгованості покупців;

 - контролювання строків оплати поставок та повідомлення   дебіторів про  настання таких строків;

 - інкасація (збір) платежів від дебіторів;

 - перевірка ділової репутації діючих та нових покупців;

 - юридичний аудит документообігу з дебіторами.

 

 Факторингове обслуговування це готове рішення для того, щоб

  покращити платіжну дисципліну покупців; підвищити обіговість дебіторської заборгованості; знизити трудовитрати бухгалтерії та інших підрозділів підприємства, що відповідають за облік та інкасацію дебіторської заборгованості;  знизити вірогідність виникнення безнадійної дебіторської заборгованості;  отримання достовірної інформації із незалежного джерела щодо платіжної

дисципліни дебіторів.

 

 Таким чином, підприємство отримує подвійний ефект:

 1) поповнення обігових коштів завдяки кредиту з одночасним підвищенням     ефективності використання власних обігових коштів;

 2) зниження витрат, повязаних з обслуговуванням дебіторської

    заборгованості , зниження ризиків, що виникають при наданні товарних     кредитів.

 

 Якщо у якийсь момент підприємство відчує брак коштів, воно може скористатися беззаставним факторинговим фінансуванням, ліміт якого вже встановлено та складає до 10% від суми кредиту (додатково до суми кредиту).

 

Клієнти можуть повернути свої гроші на картковий рахунок у разі шахрайських операцій з їхніми картками

На ринку платіжних карток часом трапляються несанкціоновані транзакції – операції з картками без згоди клієнта. «Якщо клієнт запідозрив, що певна сума зникла з карткового рахунку, треба відразу звернутися до банку. Після чого банк відразу направить запит на підтверджувальні документи. Ці документи покажуть, здійснював дану операцію клієнт чи ні. Якщо з‘ясується, що операцію було здійснено клієнтом, то гроші поверненню не підлягають. У разі, коли клієнт став жертвою шахрайства, банк поверне гроші за мінусом комісії, яку він повинен заплатити за запит документів. Також клієнт має право повторно опротестувати суму», - говорить заступник начальника Управління платіжних карток РОДОВІД БАНКу Андрій Терещенко.

 

У РОДОВІД БАНКу процедура опротестування коштуватиме клієнтові у гривневому еквіваленті близько 10 доларів США за запит документів і триватиме близько 50 днів. Але згідно з правилами та стандартами  платіжних систем  цей термін у деяких випадках  може досягати 180 днів.

 

«Щоб не стати жертвою несанкціонованих транзакцій, потрібно лише виконувати основні вимоги безпеки при користуванні платіжною  карткою: не розголошувати ПІН-код та не надавати можливість користуватися карткою іншим особам», - радять експерти РОДОВІД БАНКу.

 

Економічне середовище – головна відмінність «українського» Private Banking від західноєвропейського

Главное отличие «украинского» Private Banking от аналогичного бизнеса в Западной Европе – экономическая среда. Основные негативные моменты -  закрытость рынка и невозможность инвестирования капитала клиента в зарубежные финансовые инструменты. Важный отрицательный момент - отсутствие возможности работы на срочном рынке (запрещены операции на условиях "форвад", опционы), а это означает невозможность построения схем страхования (хеджирования) валютных рисков клиента, неликвидный рынок деривативов (фьючерсные контракты) и т.п.

С точки зрения классических финансовых инструментов мы не только не уступаем, а в ряде моментов даже технологически более оперативны по сравнению с зарубежными партнерами, например, в области платежных карточных технологий.

Здесь необходимо понимание того, что в Европе опыт работы бизнеса  Private Banking исчисляется столетиями и десятилетиями, в то время как в Украине бизнес начал звучать в конце 2004 года, а стадия формирования началась в 2005 - 2006 годах. Можно только говорить, что мы на весьма перспективном начальном этапе, но стартовый этап уже немного преодолен.

 

“Арсенал” – пропозиція для військових пенсіонерів від Ощадбанку

Державний ощадний банк України запропонував військовим пенсіонерам нову програму комплексного обслуговування “Арсенал”.

Вона складається з наступного:

Рахунок для отримання пенсії. Ощадбанк гарантує своєчасне безкоштовне зарахування пенсії на рахунок, відкритий пенсіонером. Одна з особливостей цього рахунку, в тому, що він може виступати як розрахунковий: крім пенсії, на нього можуть надходити ще й інші грошові кошти – у  вигляді готівки або переказу.  При цьому банк щомісяця капіталізує відсотки, нараховані на залишок грошей на рахунку. Тобто фактично  гроші не тільки зберігаються в банку, але  і «приростають». Крім того, військовим  пенсіонерам пропонується оформити ексклюзивну пластикову картку “Арсенал”.

Кредитування. Кожному держателю пенсійної картки «Арсенал» Ощадбанк надає можливість автоматично скористатися кредитною лінією в розмірі до 10 пенсій під ставку від 14% річних. По суті, в кишені у пенсіонера завжди лежить повноцінний кредитний договір.  При цьому в банку  не вимагають його додаткового оформлення. Маючи платіжну карту «Арсенал», пенсіонер упевнений в завтрашньому дні, адже у нього завжди є свій «нз» - в будь-який момент він зможе скористатися своїм правом на кредит.

Депозитний вклад «Арсенал». Пред'явивши пластикову картку «Арсенал» або посвідчення військового пенсіонера, їх власник може також оформити в Ощадному банку депозитний вклад «Арсенал». Мінімальний його розмір  – 2000 грн. або 500 доларів (500 евро). Строк депозитного договору – два роки. Відсотки  банком виплачуються щомісяця. Протягом цього часу вклад можна поповнювати. Вигідна для пенсіонера особливість цього вкладу полягає  в можливості часткового зняття грошей з депозитного рахунку без зміни процентної ставки.

Ось як прокоментував створення програми «Арсенал» перший заступник голови правління Артемій Єршов: “Багато  військових виходять на пенсію відносно молодими,  сповненими сил та ідей, відкривають власний бізнес. Тому Ощадбанк вирішив розширити рамки співробітництва з цією клієнтської групою, і сьогодні ми пропонуємо їм не тільки вигідне зберігання грошей та проведення розрахунків, а й значні ліміти  кредитування з надзвичайно цікавими умовами”.

На думку пана Єршова, комплекс фінансових пропозицій «Арсенал» для військових пенсіонерів можна назвати справжньою  програмою лояльності, яка сприяє тому, що обидві сторони – і клієнт, і банк - довіряють одна одній. “Такий підхід ми вважаємо справедливим.  Він відповідає стратегії державного банку, важлива складова якої – вибудовування довгострокових партнерських відносин з військовими, що вийшли на пенсію. В рамках цієї стратегії Ощадний банк України реалізовує програми, що базуються на загальних з клієнтами цінностях.  Це взаїмоповага, вигода для обох сторін,  державні гарантії,  соціальна відповідальність. Ми впевнені в тому, що клієнти Ощадбанку  по достоїнству оцінять вигідні пропозиції програми «Арсенал», - повідомив банкір.

Прес-служба Ощадбанку

Підписка на новини АУБ

aub logo white 70

 

Місія Асоціації українських банків – підтримка розвитку національної банківської системи. АУБ співпрацює з Верховною Радою України з питань удосконалення законодавства, що регулює банківську діяльність, взаємодіє з Національним банком України щодо нормативного забезпечення функціонування банків та небанківських фінансових установ. АУБ дбає про підвищення кваліфікації банківських працівників, розширює міжнародні зв'язки з асоціаціями та банківськими структурами інших країн.

 

Контакти

Підписка на новини АУБ