АППБ «Аваль» має намір створити власний корпоративний і відкритий недержавні пенсійні фонди. Про це повідомила прес-служба банку з посиланням на керівника служби з питань організації недержавного пенсійного фонду «Аваль» Віктора ТЕНТЮКА.
За словами В. ТЕНТЮКА, вкладниками корпоративного пенсійного фонду «Аваль» виступатиме банк «Аваль» та будь-які юридичні особи-роботодавці, які бажають створити пенсійні програми для всіх свої працівників і укладуть з банком відповідний договір. Вкладниками відкритого пенсійного фонду «Аваль» стануть роботодавці, які виявили бажання створити пенсійні програми для окремих працівників свого підприємства. Також вкладниками відкритого пенсійного фонду зможуть стати фізичні особи незалежно від їхнього професійного статусу і громадянства. При цьому розмір внесків до недержавного пенсійного фонду не обмежуватиметься як для юридичних, так і для фізичних осіб.
Як повідомив В. ТЕНТЮК, недержавні пенсійні фонди створюватимуться як неприбуткові організації. У зв’язку з цим інвестиційний дохід повністю розподілятиметься між учасниками фондів. За його словами, для контролю за поточною діяльністю цих пенсійних фондів, зокрема за використанням коштів, будуть створені відповідні ради фондів, що складатимуться не менше, ніж з п’яти осіб кожна, включаючи представників роботодавців — платників пенсійного фонду.
Одночасно з підготовкою документів для реєстрації корпоративного і відкритого пенсійних фондів АППБ «Аваль» разом з клієнтами банку — як юридичними, так і фізичними особами, має намір створити згідно з чинним законодавством адміністратора недержавних пенсійних фондів, який після отримання відповідної ліцензії зможе здійснювати діяльність з управління активами фонду. В його обов’язки входять укладення пенсійних контрактів, ведення персоніфікованого обліку, здійснення пенсійних виплат, надання банку-зберігачу розпоряджень щодо перерахування коштів за надані пенсійному фонду послуги, надання передбаченої законом звітності державним органам та радам фондів, подання інформації учасникам про рух коштів на персоніфікованому рахунку тощо. Для реєстрації такого адміністратора, який управлятиме активами фондів, засновники зобов’язані сформувати статутний фонд не менше 500 тис. євро, а також резервний фонд відповідно до законів, що регулюють діяльність господарських товариств.
На сьогодні, як повідомив В. ТЕНТЮК, уже завершується розробка програмного продукту, у т.ч. з обробки інформації зі сплати пенсійних внесків та їх персоніфікації, що буде впроваджено після реєстрації адміністратора. За словами керівника служби з питань організації недержавного пенсійного фонду, наявність цього сертифікованого продукту також є важливою умовою отримання ліцензії адміністратором на проведення своєї діяльності.
При цьому передбачається, що роботодавцям, які визнають статут корпоративного або відкритого пенсійних фондів і запровадять пенсійні програми для своїх працівників, вказане програмне забезпечення буде надано на безоплатній основі. Також передбачається, що адміністратор матиме своїх представників в АР Крим, обласних центрах, містах Києві і Севастополі, які надаватимуть консультації своїм клієнтам та готуватимуть проекти угод на обслуговування і укладення пенсійних контрактів з вкладниками та учасниками фонду.
Як підкреслив В. ТЕНТЮК, послугами адміністратора пенсійного фонду «Аваль» зможуть скористатися й інші корпоративні, відкриті та професійні фонди, засновані як клієнтами банку, так і іншими юридичними особами.
www.aval.ua