Створення служби фінансового омбудсмена не створить конкуренції третейським судам
"Створення служби фінансового омбудсмена - це поширена європейська правова практика", - вважає голова Ради юристів Асоціації українських банків Анатолій Жуков. За його словами, інститут фінансового омбудсмена в Європі існує вже давно, а з недавніх пір створений і в Росії. Мета його діяльності - захист споживача фінансових послуг банків в спорах з банками. "Для звернення за захистом до фінансового омбудсмена не потрібно подання судових позовів. Омбудсмен вирішує нескладні організаційні конфлікти по обслуговуванню клієнтів. І шляхом переговорів і посередництва домагається мирного врегулювання суперечки, без звернення до суду. Таких конфліктів буває дуже багато, і якщо є можливість їх вирішити без судових розглядів, це позитивно. Це не торкається серйозних скарг, які доводиться формулювати у вигляді позову. Тут йдеться про дрібніші, такі як якість обслуговування, неадекватне відношення до клієнта, хамство і тому подібне. Усі ці питання на практиці не є предметом розгляду в судах", - відзначають в Третейському суді АУБ.
За словами Анатолія Жукова, інститут фінансового омбудсмена - ця певна подоба товариства захисту прав споживачів, яке не складає конкуренцію третейським судам.
Разом з тим, в АУБ з певним скепсисом сприймають прагнення саме зараз привернути увагу до цієї ініціативи. Як прокоментував Президент АУБ Олександр Сугоняко: «Вкладники державного «Родовід-банку» чи інших банків не можуть забрати свої кошти. Чи можуть бути захищені вони цим омбудсменом? Чи позичальники валютних кредитів, які отримали зростання їхнього боргу через девальвацію гривні? Чи зможе їх захистити омбудсмен? Ці проблеми не хоче і не спроможна вирішувати держава, не те що якийсь там омбудсмен. Підняття цього питання саме зараз - це така собі «цукерка», щоб відволікти увагу від справжніх кризових проблем споживачів фінпослуг і пошуку реальних шляхів їх вирішення».
Прес-служба
Асоціації українських банків
2011-02-11