Прес-реліз № 09/156
8 травня 2009 р.
Переклад: Валерій Степаненко
Виконавча Дирекція Міжнародного Валютного Фонду (МВФ) сьогодні завершила першу перевірку функціонування української економіки відповідно до 2-річної Угоди “stand-by” (eng:SBA) та схвалила негайну виплату другого траншу кредиту, еквівалентного SDR 1.9 млрд.(близько $2.8 млрд. доларів США). Загальна виплата за Угодою SBA складе SDR 4.9 млрд. (близько $7.3 млрд. доларів США).
Після завершенням перевірки, Виконавча Дирекція погодилася змінити послідовність виплати за Угодою SBA, у т.ч. збільшення другого траншу від початкової суми SDR 1.3 млрд. (близько $1.9 млрд. доларів США). Дирекція також відмовилася від вимог дотримання критеріїв стосовно готівкового дефіциту центрального уряду, ходу виконання бюджету, обмежень обмінного курсу, розрахунків у різних валютах та запровадження імпортних обмежень, які влада погодилася повністю усунути у найближчому майбутньому.
Угода SBA з Україною була затверджена 5 листопада 2008 р. на суму, що еквівалентна SDR 11 млрд. (близько $16.5 млрд. доларів США; див. Прес-реліз № 08/271).
Після обговорення Виконавчою Дирекцією, Перший Заступник Виконавчого Директора пан Джон Ліпськи (John Lipsky) повідомив:
“На українську економіку сильно вплинуло глибоке та тривале сповільненням світової економіки. Послаблення економічної активності призвело до значного зниження фіскальних надходжень, а напруження на глобальних фінансових ринках чинили додатковий тиск на вже і так ослаблену банківську систему. Такий розвиток подій спричинив істотні політичні корегування. Владні структури переглянули економічну програму, підтриману Угодою SBA з Фондом, прагнучи пом'якшити ефекти глобальної кризи, відновити довіру до банківської системи, а також підтримати фіскальні надходження, захищаючи у той же час найуразливіші прошарки населення.
Переглянута економічна програма встановлює урядовий дефіцит у 2009 р. на рівні 4 відсотків ВВП (за початковою програмою передбачався збалансований бюджет). Ця зміна має на меті досягнути балансу між уповільненням економічного спаду та збереженням сталості середньострокових фіскальних надходжень. Виходячи з цього, можна вітати намір влади запровадити важливі структурні реформи, у тому числі пенсійну та податкову реформи, до кінця 2009 р.
Національний Банк України знову підтвердив своє зобов'язання щодо проведення політики гнучкого обмінного курсу. Виконання цього зобов'язання є ключовим для допомоги економіці пристосуватися до зовнішніх потрясінь, відмови від доларизації та надмірного ризику, які беруть на себе незахеджовані позичальники, а також на зосередженні монетарної політики на подоланні інфляції. Беручи до уваги потенційно негативні впливи на баланс, Національний Банк України готовий проводити, у разі потреби, більш жорстку монетарну політику для уникнення надмірного зниження обмінного курсу. Влада повинна без подальших затримок послідовно запроваджувати адміністративні заходи, імпортні обмеження, а також обмеження гнучкості обмінного курсу.
Ключовим пріоритетом влади є відновлення довіри до банківської системи. Діагностична фаза програми банківської рекапіталізації здійснювалася добре і охопила декілька проблемних банків. Влада вважає за необхідне продовжити державну капіталізацію системних проблемних банків, здійснюючи це упорядковано та прозоро, а також, тим часом, вжила заходів для збереження банківських активів. Влада погоджується здійснити внесення необхідних поправок до чинного законодавства для просування банківської рекапіталізації та програми рішучих дій, а також для продовження здійснення реформи у цій області, вдаючись до консультацій з працівниками Фонду”
Джерело: http://www.imf.org/external/np/sec/pr/2009/pr09156.htm