АУБ за відстрочення застосування змін порядку сплати збору за забруднення навколишнього середовища
Асоціація українських банків звернулась до Голови Державної податкової адміністрації України Сергія Буряка з обґрунтуванням існуючих недоречностей, які виникли у зв”язку із набранням чинності змін порядку сплати збору за забруднення навколишнього середовища. Зокрема, мова йде про зміни до Наказу Міністерства охорони навколишнього природного середовища та ядерної безпеки та Державної податкової адміністрації України N162/379 “Про затвердження Інструкції про порядок обчислення та сплати збору за забруднення навколишнього природного середовища”, які набрали чинності з 17 серпня 2009 р. Як відомо, згідно попередньої редакції Наказу №162/379, платниками збору за забруднення були визначені філії, відділення та інші відокремлені підрозділи, що не мають статусу юридичної особи та розташовані на території іншої територіальної громади. Проте тепер, згідно внесених змін, платниками збору визначені вже юридичні особи як такі, що вимагає їх перереєстрації як платників податку в податковій інспекції. Відповідно до вищенаведеного наказу, платники збору складають податкові розрахунки наростаючим підсумком за квартал, півріччя, дев'ять місяців та рік і подають їх протягом 40 календарних днів до податкових органів за місцем знаходження стаціонарних джерел забруднення. У разі ж, якщо місце знаходження стаціонарних джерел забруднення та/або спеціально відведених для розміщення відходів місць чи об'єктів не збігається з місцем перебування платника на податковому обліку, то такий платник збору зобов'язаний подавати окремий податковий розрахунок за здійснення викидів пересувними джерелами забруднення (у разі їх наявності). Як наголошують з цього приводу в АУБ, така норма ставить банки в умови, коли деяким з них, наприклад ВАТ “Ощадбанк”, щоб подати окремий податковий розрахунок, необхідно буде зняти з обліку 341 філію банку та стати на облік платником окремого виду податку у 341 податковій інспекції. Окрім цього, для формування податкового розрахунку на рівні юридичної особи, цьому банку необхідно налагодити передачу звітних даних щодо стаціонарних та пересувних об’єктів забруднення від філій-відділень до юридичної особи з наступним формуванням податкової звітності та подачею її в ДПІ за місцем знаходження стаціонарних об’єктів забруднення та до СДПІ у м.Києві по роботі з ВПП відносно пересувних об’єктів забруднення. Це, у свою чергу, потребує розробки спеціального програмного забезпечення, тому що формування в ручному режимі 341 розрахунку в єдиний звіт практично неможливо. Отже, як наголошують в АУБ, для переходу банків на нову форму сплати збору, тобто формування єдиного звіту по юридичній особі, необхідно надати певний термін часу. З огляду на вищевикладене, АУБ звернулась до ДПА України з проханням розглянути питання щодо переходу на сплату збору за забруднення навколишнього природного середовища юридичною особою починаючи з 1 січня 2010 року на підставі реєстраційної заяви, поданої до відповідних органів державної податкової служби. Прес-служба |
2009-09-21 |