5 лютого, в результаті систематичної роботи Асоціації українських банків та Української федерації працівників недержавних служб безпеки, депутати Верховної Ради України у другому читанні відхилили законопроект “Про охоронну діяльність“ (реєстраційний №-1241), який принципово ігнорував вимоги і стандарти Євросоюзу щодо повноцінної конкуренції.
В процесі розгляду законопроекту Президенти АУБ О.Сугоняко та УФПНСБ Г.Оніщенко неодноразово зверталися до народних депутатів з відповідною аргументацією щодо необхідності його відкликання для доопрацювання.
За словами Президента АУБ Олександра Сугоняка: “Відхилення законопроекту є суттєвим досягненням, оскільки він суперечив базовим принципам конкуренції та рівності всіх форм власності, а також не враховував досвід країн Західної Європи та наших сусідів: Казахстану, Латвії, Литви, Молдови, Польщі, Росії. Про це, зокрема, засвідчили підсумки роботи Міжнародної науково-практичної конференції “Удосконалення українського ринку охоронних послуг з урахуванням міжнародного досвіду”, яку було проведено наприкінці минулого року. Отже, - вважає Президент АУБ, - підстав, щоби не розглядати законопроект в такому варіанті, більш ніж достатньо”.
В результаті проведеної АУБ роботи, до відхилення згаданого законопроекту доклали значних зусиль більшість депутатського корпусу, представники Головного юридичного управління Верховної Ради України, Національного банку України, Головного науково-експертного управління ВРУ, Антимонопольного комітету, Міністерства юстиції тощо, які надали ґрунтовні зауваження до законопроекту щодо невідповідності з багатьма конституційними принципами, зокрема: повноваженнями органів державної та виконавчої влади, рівністю прав господарюючих суб’єктів, незалежно від форм власності, обмеженням участі громадян у охоронній діяльності, позасудової конфіскації майна, віднесенням до спільної компетенції НБУ та МВС прийняття нормативно-правових актів, джерела фінансування органів державної влади, антимонопольного регулювання, недобросовісної конкуренції тощо.
Як прокоментував цей факт Президент АУБ: “Україна чи не єдина країна, де ще й досі зберігається радянська форма монополії на ринку охорони. Проте реакція народних депутатів, результати їх голосування дають підстави сподіватися, що ситуацію таки буде змінено. Зокрема, прийнято такі законодавчі акти, що забезпечили б повноцінний розвиток конкурентоспроможного ринку охорони в Україні”.
Він також висловив впевненість, що в МВС достатньо інтелектуальних ресурсів, аби в короткий термін розробити необхідні законопроекти, які б відповідали інтересам українського суспільства, нормам Євросоюзу і були не гірші ніж у наших сусідів.
Прес-служба
Асоціації українських банків
Тел. 559-31-76
On February 5 regular endeavors of the Association of Ukrainian banks and Ukrainian federation of non-state security guard service yielded the fact that the VR deputies banned “On security guard activity” law project (registration number 1241) that blatantly ignored EU demands and standards of full value competitiveness.
While the project law was being considered AUB president Mr. Suhonyako and UFPNSB president Mr. Onishchenko regularly applied to people’s deputies and forwarded respective grounds to ban its consideration and complete its improvement.
According to Mr. Suhonyako AUB president “The project law ban is a considerable achievement for it contradicted basis principles of competitiveness and equity of all forms of ownership, did not apply expertise of West European countries and that of our neighbors Kazakhstan, Latvia, Lithuania, Moldova, Poland, Russia. The same was also evident as a result of International scientific and applied conference “ Improvement of Ukrainian market granting international expertise” that was held late last year. AUB president regards “there is abundant grounds not to consider the project law in its present edition”.
AUB initiated ban of the said project law the following bodies collaborated: majority of the people’s deputies, representatives of the main juridical office to the VRU, the National bank of Ukraine, Main scientific and expert office, Antitrust committee, Ministry of justice, etc. who dramatically noted the project law being not in compliance with numerous constitutional principles particularly: authorities of state and executive bodies, equity of rights of business entities irrespective to their form of ownership, restriction of individuals activity in security guard service, non-juridical confiscation of property, granting NBU and MIA with joint authority to approve normative and acts, finance sources for state bodies, antitrust regulation, unfair competitiveness, etc.
AUB president commented on this as saying “Ukraine is almost the only country to preserve Soviet monopoly form on security guard market. Though response of people’s deputies and results of their voting give us hope that the situation will at last change. Particularly the following law acts that could ensure competitive security guard market in Ukraine have been adopted.”
He also expressed his assurance that MIA possess enough intellectual resources to in a short time work out necessary project laws that could correspond to interests of Ukrainian society, EU norms and could be not worse than that of our neighbors.