Новини фінансового сектору

РЕЗОЛЮЦІЯ Міжнародної науково-практичної конференції “Удосконалення українського ринку охоронних послуг з урахуванням міжнародного досвіду”

РЕЗОЛЮЦІЯ

 Міжнародної науково-практичної конференції
“Удосконалення  українського ринку охоронних послуг з  урахуванням  міжнародного  досвіду”

21-22 листопада поточного року в місті Києві відбувається Міжнародна науково-практична конференція “Удосконалення українського ринку охоронних послуг  з урахуванням  міжнародного досвіду”, організаторами якої виступили  Національний Банк України, Комітет з питань фінансів і банківської діяльності Верховної Ради України, Асоціація українських банків та Українська федерація працівників недержавних служб безпеки. У роботі Конференції взяли участь також представники законодавчих органів, охоронних структур, банківського бізнесу, керівники  банківських  об’єднань Білорусі, Казахстану, Латвії, Литви, Молдови, Польщі та Росії.

Учасники Конференції відзначають вагомий внесок недержавних служб безпеки України у забезпечення економічної безпеки держави, реальне втілення у життя цивілізованих норм підприємництва, боротьбу із злочинністю та зміцнення правопорядку. Лише минулого року близько 2000 зареєстрованих в Україні недержавних структур охорони надали послуги майже 100 тис. підприємницьких структур різної форми власності по охороні державної, колективної та приватної власності, супроводженню вантажів, здійсненню захисту  конфіденційної інформації  тощо.

Налагоджується конструктивна взаємодія з МВС, СБУ, іншими правоохоронними органами, зарубіжними колегами у протидії діяльності кримінальних елементів.
Одночасно вирішується важливе питання соціальної адаптації звільнених правоохоронців, офіцерів Збройних сил України, які  пішли у запас і відставку . Ці висококваліфіковані фахівці, з яких переважно складаються кадри недержавних служб безпеки, є активними провідниками не тільки правової, але й державницької свідомості у нашому суспільстві.

Ми вважаємо, що держава має бути зацікавлена у подальшому розвитку цього виду діяльності на засадах, які відповідають сучасним міжнародним вимогам і, зокрема, стандартам Європейського Союзу, вступ до якого проголошено пріоритетом зовнішньої політики України. Українська держава має   всіляко підтримувати діяльність недержавних служб безпеки з урахуванням  принципів конкуренції, свободи вибору послуг споживачами та запобігання монополізму, які є одними з головних в умовах ринкової економіки. Вона зобов’язана законодавчо урегулювати права та обов'язки громадян України, які працюють в названих структурах.

На жаль, ще залишаються невирішеними такі проблеми, як статус, права та обов'язки охоронних підприємств, їх працівників. На приватних охоронників, охоронців, детективів та громадян суміжних з ними професій не поширюються існуючі форми соціального захисту. Фактично відсутнє законодавче забезпечення діяльності цього сектору ринку, що стримує його розвиток, а в окремих випадках сприяє порушенням конституційних засад та вимог чинного законодавства.

Декілька років у відповідних державних органах і відомствах опрацьовуються нормативні документи щодо регулювання діяльності недержавних охоронних структур, впродовж семи років в Парламенті розглядаються проекти законів України  “Про охоронну діяльність”, “Про недержавну детективну діяльність”, “Про зброю”, гальмується розгляд ініційованих НБУ та Асоціацією українських банків відповідних поправок до Закону України “Про банки та банківську діяльність” та ін. Аналіз положень існуючих проектів з цих питань дає підстави стверджувати, що деякі з них є неадекватними  очікуванням  як самих охоронних  структур, так і споживачів їх послуг. Тому прийняття цих законів, затвердження відомчих актів у нинішній редакції не лише не вирішить існуючих проблем, а може навіть їх поглибити. З іншого боку, положення законопроектів, які належним чином відбивають сучасні потреби і відповідають європейським стандартам, необґрунтовано блокуються. Прикро констатувати і той факт, що до нормотворчого процесу у цій сфері не залучаються фахівці тих структур, для котрих ці документи готуються.

На  відміну  від  України, як  свідчить досвід  іноземних  гостей  Конференції, в  їх  державах  досягнуто  значного  прогресу  в  галузі  правового  забезпечення  діяльності  недержавного  охоронного  сектору.

Необхідно і в Україні прискорити якнайшвидше прийняття згаданих вище законів, інших законодавчих та нормативних актів, що відповідало б сучасним потребам українського суспільства та курсу держави на вступ до Світової організації торгівлі і до Європейського Союзу. Це стало б важливим внеском в реалізацію Закону України “Про Концепцію загальнодержавної програми про адаптацію законодавства України до засад Європейського Союзу” від 21 листопада 2002 року за № 228-IV.

Ми сподіваємося на дієву підтримку державою інституту недержавних охоронних структур, а також розраховуємо на співпрацю і розуміння наших проблем з боку представників державних органів влади та управління.
Учасники  Конференції  рекомендують  Асоціації  українських  банків  спільно  з  українською Федерацією  працівників недержавних  служб  безпеки  розробити  конкретні  заходи  для  вирішення  згаданих  проблем,  грунтуючись  на  висловлених  на  Конференції  пропозиціях.
 

Прийнято українськими учасниками Конференції
21 листопада 2003 р.  м.Київ


 RESOLUTION

International scientific and applied conference “Improvement of security services market in the light of international expertise”
 


On November 21-22 this year Kyiv hosted International scientific and applied conference “Improvement of security services market in the light of international expertise”, which was held in Kyiv at the initiative of AUB, NBU, VRU committee on finance and banking activity and the Ukrainian association of non-state security workers. Representatives of legislative bodies, banking business, Heads of banking unions of Byelorussia, Kazakhstan, Latvia, Lithuania, Moldova, Poland and Russia partook in the work of the Conference

Participants of the Conference underline considerable contribution of non-state security services to ensuring economic security of the state, implementation of civilized norms of entrepreneurship, delinquency fight and strengthening of law and order. Only last year about 2000 registered in Ukraine security agencies served almost 100 thousand entrepreneurship enterprises of different form of ownership on guarding state, collective and private property, convoying loads, defending confidential information, etc.

Efficient cooperation with MIA, SCU, other law machinery units, foreign colleagues on criminal activity fight. At the same time they are trying to find solution to the matter of social adaptation of dismissed militiamen, officers for Armed forces of Ukraine transferred to the reserves and discharged. These highly qualified professionals who make majority of non-state security services represent zealous conductors of not only juridical but also state conscientiousness in our communion.

We consider that the state has to be interested in further development of this type of activity on the basis that corresponds to modern international standards and particularly those of European Union, entering which is declared as priority of foreign policy of Ukraine.

The Ukrainian state has to support activity of non-state security services taking to account competitiveness principles, free choice of service by customers and prevention of monopolist development that represent the main conditions of market economy. It has to provide legal regulation of rights and obligations of citizens of Ukraine employed in the said structures.

Unfortunately such problems as status, rights and obligations of security enterprises and their employees have no been solved. Private security guards, detectives and citizens of related occupations do not enjoy existing forms of social protection. Legislative regulation of this market segment activity is practically absent, what restrains or sometimes encourages breach of Constitutional provisions and requirements of the legislation in effect.

For several years normative documentation regarding non-state security services regulation have been considering, in the course of 7 years the Parliament is being considering project laws of Ukraine “On security activity”, “On non-state detective activity”, “On armor”, consideration of amendments forwarded by the NBU and Association of Ukrainian banks to the law “On banks and banking activity” and others has been hindered.

Analyses of existing projects on this issue provides grounds to denote some of them as meeting expectations of neither the structures themselves nor their customers. Thus approval these laws and departmental acts in their present edition will not only fail to solve existing problems but also might deteriorate them. On the other hand provisions of the law projects reflect contemporary demands and meet European standards are being groundless blocked. Unfortunately the bodies, which are engaged in developing norms for this field do not employ professionals of the structures they are developing these norms for.

Contrary to Ukraine according to foreign guests of the Conference their countries have made considerable progress in legal support of non-state security service activity/

Ukraine has to try its best to speed up approval of aforesaid laws, other legislative and normative acts that would meet requirements of the contemporary Ukrainian society and the course of the state to enter WTO and EU. It would contribute much to implementation of the Law of Ukraine “On the whole-state program concept on adjustment Laws of Ukraine to EU principles” as of November 21, 2002 #228-IV.

We trust in effective state support of institutes for non-state security guard structures and hope for cooperation and understanding of our problems on the part of state bodies officials.

The conference partakers recommend AUB jointly with the Ukrainian federation of non-state security workers to develop certain means for solving aforesaid problems basing on the propositions made on the conference.
 
Approved by Ukrainian participants of the conference
November 21, 2003 Kyiv.

Підписка на новини АУБ

aub logo white 70

 

Місія Асоціації українських банків – підтримка розвитку національної банківської системи. АУБ співпрацює з Верховною Радою України з питань удосконалення законодавства, що регулює банківську діяльність, взаємодіє з Національним банком України щодо нормативного забезпечення функціонування банків та небанківських фінансових установ. АУБ дбає про підвищення кваліфікації банківських працівників, розширює міжнародні зв'язки з асоціаціями та банківськими структурами інших країн.

 

Контакти

Підписка на новини АУБ