Чи переступить парламент через Закон про свій регламент?
Верховна Рада України 13 січня 2011 року в чергове виноситиме на розгляд законопроект № 0884 “Про внесення змін до деяких законів України (щодо регулювання діяльності банків)”, який у бізнесових й банківських кругах вже охрестили антиукраїнським.
Верховна Рада України 13 січня 2011 року в чергове виноситиме на розгляд законопроект № 0884 “Про внесення змін до деяких законів України (щодо регулювання діяльності банків)”, який у бізнесових й банківських кругах вже охрестили антиукраїнським.Завдяки спільним зусиллям банківської спільноти вдалося тричі відкласти розгляд цього законопроекту у ІІ читанні, норми якого несуть руйнівні виклики для банківської системи України, - впевнений президент Асоціації українських банків Олександр Сугоняко.
В АУБ переконані, що дискримінаційні норми законопроекту № 0884 негативно позначаться на дотриманні конкуренції на ринку банківських послуг, матимуть нищівні наслідки для сегменту «малих» та «середніх» банків, а також збільшать концентрацію фінансових ризиків. «Наразі лише 50 з майже 180 українських банків мають капітал більше 500 млн. грн. Беручи до уваги поточну ситуацію та практику, можна припустити, що сума у 500 млн. грн. (більше 45 млн. євро) буде вимагатися регуляторними органами як мінімальна вимога до капіталу для вже існуючих банків. Зараз регулятор (Постанова №273) вже вимагає, щоб існуючі банки підвищили мінімальний розмір регулятивного капіталу до 120 млн. грн., тобто регулятор вже вимагає більше, ніж встановлений Законом “Про банки і банківську діяльність” мінімальний статутний капітал у розмірі 75 млн. грн.», - каже Сугоняко.
Підготовлений законопроект не відповідає Європейському банківському законодавству оскільки не передбачає гарантій на продовження діяльності для раніше створених банків у разі підвищення вимог до статутного капіталу для новостворених банків та отримання банківської ліцензії.
Згідно висновку Головного юридичного управління Верховної Ради, законопроект не може бути прийнятий навіть з технічних причин, оскільки в проекті закону є грубі порушення статті 116 Регламенту, а саме: проектом закону пропонується внести законодавчі зміни у другому читанні, які не були предметом вивчення при розгляді проекту у першому читанні й тому повинні бути виключені із проекту закону. Законопроект потребує обов’язкового доопрацювання з урахуванням правил законодавчої техніки та нормопроектування.
Про неможливість прийняття законопроекту в чинній редакції наголосив й віце-спікер Адам Мартинюк під час пленарного засідання парламенту, посилаючись на порушення регламентних норм: «Напевно, в зв’язку з тим, що цьому закону років 6, коли його готували до другого читання, абсолютно переступили 116 статтю. Якщо я не помиляюсь, понад 20 поправок сюди внесли таких, які не мають відношення до цього законопроекту», - йдеться в стенограмі Верховної Ради від 14 грудня 2010 року.
Нагадаємо, АУБ та УКБС виступили зі спільною заявою, у якій разом звернулися до Президента України, Голови Верховної Ради України, керівництва Національного банку України та Уряду, народних депутатів України із закликом припинити політику дискримінації малих і середніх банків та відхилити згаданий законопроект.
Як відомо, законопроект № 0884 був знятий з розгляду 14 грудня, оскільки протирічив вимогам статті 116 Регламенту Верховної Ради України. Про це неодноразово наголошувала Асоціація українських банків у своїх листах до народних депутатів України. Прийнявши до уваги зауваження АУБ, згаданий законопроект парламентом було повернуто на доопрацювання у профільному Комітеті з питань фінансів і банківської діяльності. Розгляд законопроекту № 0884, запланований на 23 грудня, також не відбувся через відсутність доопрацьованої таблиці пропозицій до ІІ читання.
Прес-служба
Асоціації українських банків