АУБ вважає запропонований порядок погодження статутів банків та набуття істотної участі у статутному капіталі банку занадто забюрократизованим
Асоціація українських банків надала зауваження до нового порядку погодження статутів банків та набуття істотної участі у статутному капіталі банку, запропонованого в останній версії змін до законопроекту “Про внесення змін до деяких законів України (щодо регулювання діяльності банків)” (реєстраційний №0884), який планується винести на розгляд парламентом у ІІ читанні. З відповідними зауваженнями та пропозиціями АУБ звернулась до профільного парламентського Комітету з питань фінансів і банківської діяльності.
Як наголошують в АУБ, запропонований порядок надання Нацбанку підтверджуючих документів (копій установчих документів, фінансової звітності тощо) опосередкованими власниками істотної участі є занадто громіздким та забюрократизованим, що не відповідає задекларованому вищими державними органами влади курсу на дерегуляцію бізнесу та створення спрощених умов ведення підприємницької діяльності.
За словами Президента АУБ Олександра Сугоняка, Асоціація в цілому підтримує дії НБУ щодо запровадження процедур з розкриття інформації про структуру власності банку. Разом з тим такі процедури, - кажуть в АУБ, - повинні бути максимально спрощені для комерційних банків та передбачати надання мінімального пакету документів (копій) для реєстрації власників істотної участі. Ця позиція, перш за, все стосується опосередкованих власників (крім контролерів), які не беруть безпосередньо участі в управлінні банком. При цьому достовірність наданої інформації про структуру власності може перевірятися НБУ за даними реєстру юридичних осіб, що відповідає міжнародній практиці.
Фахівці АУБ звертають увагу, що надання опосередкованими власниками істотної участі всіх документів, що пропонуються НБУ значно ускладнить та подовжить як процедуру підготовки документів безпосередньо власниками істотної участі, так і процедуру їх розгляду в НБУ. Це в свою чергу ще більше ускладнить процедуру реєстрації в НБУ статутів (змін до статутів) та гальмуватиме нарощення капіталу (та обсягів діяльності) банками.
В АУБ також наголошують, що важливо щоб був встановлений більш короткий строк на розгляд НБУ пакету документів, що надаються власниками істотної участі, який, на погляд банкірів, має становити не більше двох місяців (на сьогодні зазначений строк становить 1 місяць).
Окрім цього, відзначають в АУБ, частиною 18 статті 34 Нацбанк наділяється правом визначення наявності значного чи вирішального впливу на управління або діяльність банку. Проте, законопроект не містить визначення термінів «значний» та «вирішальний» вплив. Таким чином, право на визначення наявності у особи «значного» чи «вирішального» впливу на діяльність банку монопольно передано НБУ. В АУБ вважають, що це є недопустимим, адже таким чином власник істотної участі фактично позбавлений права на обґрунтоване відстоювання власних інтересів щодо цього питання як перед НБУ так і у судових органах.
У зв’язку з цим АУБ подала низку пропозицій з метою врегулювання означених проблемних питань. Зокрема, АУБ запропонувала передбачити у законопроекті вимоги щодо надання підтверджуючих документів тільки для прямих власників істотної участі та для осіб, що здійснюватимуть опосередкований контроль істотної участі у банку
2010-09-30