Зміни, внесені Постановою №273 до розрахунку нормативів ліквідності, гальмуватимуть процеси відновлення кредитування економіки.
Перегляди: 7618
Асоціація українських банків звернулась до Національного банку України стосовно прийнятих Постановою Правління НБУ від 09.06.2010 року №273 змін до Інструкції НБУ “Про порядок регулювання діяльності банків в Україні” (Постанова Правління НБУ від 28.08.2001 року №368) та Положення “Про застосування НБУ заходів впливу за порушення банківського законодавства” (Постанова Правління НБУ від 28.08.2001 року №369), які стосуються порядку розрахунку нормативів ліквідності та порядку накладення штрафів за недотримання банками нормативу миттєвої ліквідності (Н4). Асоціація українських банків звернулась до Національного банку України стосовно прийнятих Постановою Правління НБУ від 09.06.2010 року №273 змін до Інструкції НБУ “Про порядок регулювання діяльності банків в Україні” (Постанова Правління НБУ від 28.08.2001 року №368) та Положення “Про застосування НБУ заходів впливу за порушення банківського законодавства” (Постанова Правління НБУ від 28.08.2001 року №369), які стосуються порядку розрахунку нормативів ліквідності та порядку накладення штрафів за недотримання банками нормативу миттєвої ліквідності (Н4).
Зокрема, при розрахунку нормативів ліквідності із складу активів виключені кошти обов’язкових резервів банку в Національному банку.
У своєму зверненні АУБ відзначила, що виключення цих коштів з розрахунку нормативів ліквідності фактично вимагає від банків збереження обов’язкових резервів у подвійному розмірі. Це суперечить державним очікуванням від банківської системи з відновлення кредитування економіки.
За словами Першого Віце-президента АУБ п. Бондаря В.О. “якщо для нормативу миттєвої ліквідності (Н4) виключення обов’язкових резервів, що зберігаються на окремих рахунках в НБУ, ще має якийсь економічний сенс, то виключення цих коштів із розрахунків Н5 та Н6 може свідчити про факт безповоротного вилучення Національним банком цих коштів, що суперечить визначальній цілі створення обов’язкових резервів – забезпеченню мінімальної ліквідності банку”.
Також АУБ ще раз наголосила на позиції банків щодо недоцільності встановлення щоденного контролю за дотриманням нормативу миттєвої ліквідності (Н4).
“Вважаємо, що одноразове порушення нормативу протягом звітного періоду не є підтвердженням втрати ліквідності банком та підставою застосування до нього заходів впливу” – відзначено в листі АУБ. “Такий підхід не враховує практичних випадків, коли на виправлення ситуації і поповнення коррахунку банку потрібно декілька днів, особливо, враховуючи сучасний стан ринку міжбанківського кредитування”.
АУБ відзначено, що запровадження щоденного контролю за нормативом призведе до збільшення випадків застосування штрафних санкцій до банків, що матиме негативний вплив як на фінансовий результат, так і платоспроможність банків.
Для врегулювання цих питань Асоціація звернулась до НБУ з проханням повернути кошти обов’язкових резервів в НБУ до переліку активів, які приймаються до розрахунку нормативів ліквідності (принаймні Н5 та Н6), а також повернутися до контролю за дотриманням нормативу миттєвої ліквідності (Н4) на підставі середньозваженої величини за місяць.
Позиція щодо порушення умов конкуренції та загального негативного впливу на стабільність банківської системи вимог вказаної Постанови стосовно підвищення мінімального та ліцензійних розмірів регулятивного капіталу викладена у листі АУБ до Голови НБУ п. Стельмаха В.С. 15.07.2010 року.
2010-07-29
Зокрема, при розрахунку нормативів ліквідності із складу активів виключені кошти обов’язкових резервів банку в Національному банку.
У своєму зверненні АУБ відзначила, що виключення цих коштів з розрахунку нормативів ліквідності фактично вимагає від банків збереження обов’язкових резервів у подвійному розмірі. Це суперечить державним очікуванням від банківської системи з відновлення кредитування економіки.
За словами Першого Віце-президента АУБ п. Бондаря В.О. “якщо для нормативу миттєвої ліквідності (Н4) виключення обов’язкових резервів, що зберігаються на окремих рахунках в НБУ, ще має якийсь економічний сенс, то виключення цих коштів із розрахунків Н5 та Н6 може свідчити про факт безповоротного вилучення Національним банком цих коштів, що суперечить визначальній цілі створення обов’язкових резервів – забезпеченню мінімальної ліквідності банку”.
Також АУБ ще раз наголосила на позиції банків щодо недоцільності встановлення щоденного контролю за дотриманням нормативу миттєвої ліквідності (Н4).
“Вважаємо, що одноразове порушення нормативу протягом звітного періоду не є підтвердженням втрати ліквідності банком та підставою застосування до нього заходів впливу” – відзначено в листі АУБ. “Такий підхід не враховує практичних випадків, коли на виправлення ситуації і поповнення коррахунку банку потрібно декілька днів, особливо, враховуючи сучасний стан ринку міжбанківського кредитування”.
АУБ відзначено, що запровадження щоденного контролю за нормативом призведе до збільшення випадків застосування штрафних санкцій до банків, що матиме негативний вплив як на фінансовий результат, так і платоспроможність банків.
Для врегулювання цих питань Асоціація звернулась до НБУ з проханням повернути кошти обов’язкових резервів в НБУ до переліку активів, які приймаються до розрахунку нормативів ліквідності (принаймні Н5 та Н6), а також повернутися до контролю за дотриманням нормативу миттєвої ліквідності (Н4) на підставі середньозваженої величини за місяць.
Позиція щодо порушення умов конкуренції та загального негативного впливу на стабільність банківської системи вимог вказаної Постанови стосовно підвищення мінімального та ліцензійних розмірів регулятивного капіталу викладена у листі АУБ до Голови НБУ п. Стельмаха В.С. 15.07.2010 року.
2010-07-29