Консолідований прибуток зріс на 42% до 841 млн. євро
Показник прибутковості досягнув 25,7%
Доходи на одну акцію зросли на 39% до 5,8 євро
Сформувалася потужна база капіталу завдяки успішному вторинному публічному розміщенню акцій: капітал першого порядку збільшився до 10,5% (приріст на 1,5 п.п.)
Загальні активи зросли на 30% майже до 73 млрд. євро, обсяги кредитування збільшилися майже на 40%
Сегмент роздрібного бізнесу продемонстрував найбільший приріст прибутку — на 85% до 487 млн. євро
Сегмент корпоративного бізнесу забезпечив найбільший внесок у показник прибутку — 669 млн. євро (приріст на 43%)
Частки різних регіонів у прибутку (до оподаткування) варіюються: Центральної Європи — 34%, Південно-Східної Європи — 36%, СНД — 30%
Підвищення ефективності сприяло покращенню показника співвідношення витрат до доходів до 57,6%
Інтеграційні процеси відбувалися за планом
Найпотужніша мережа продажів серед усіх західних банків у ЦСЄ
Клієнтська база зросла на 1,6 млн. до 13,7 млн. клієнтів
Перспективи на 2008 рік: консолідований прибуток заплановано на рівні 1 млрд. євро
Скориставшись перевагами динамічного зростання ринків у Центральній та Східній Європі, компанія «Райффайзен Інтернаціональ Банк-Холдинг АГ», що входить до складу Групи РЦБ з головним банком Райффайзен Центральбанк Остеррайх АГ, вкотре досягла рекордного результату діяльності на тлі потужного розвитку клієнтського бізнесу. Консолідований прибуток (після оподаткування та відрахувань міноритарним акціонерам) зріс на 41,7% до 841 млн. євро (у 2006 р. — 594 млн. євро). Прибуток до оподаткування вперше перетнув межу в 1 млрд. євро й досягнув 1,24 млрд. євро (у 2006 р. — 891 млн. євро). Доход із розрахунку на акцію підвищився з 4,17 євро в 2006 році до 5,8 євро. Правління має намір запропонувати Загальним зборам акціонерів збільшити розмір дивідендів на одну акцію за 2007 фінансовий рік на 0,22 євро до 0,93 євро (у 2006р. — 0,71 євро). При цьому обсяг загальних виплат складе 143,8 млн. євро. (Усі дані наведені згідно з Міжнародними стандартами фінансової звітності (IFRS). Усі дані стосовно 2006 фінансового року наведені без урахування деяких результатів для зручності порівняння).
Голова правління Райффайзен Інтернаціональ Герберт Степіч відзначив: «Попри нестабільність на міжнародних ринках кредитів та капіталів, для нас 2007 рік був надзвичайно успішним. Ми вдало здійснили вторинне публічне розміщення акцій в умовах надзвичайно складного ринкового середовища і вкотре завершили рік із рекордними результатами. Приріст консолідованого прибутку на 247 млн. євро в 2007 році перевищує наш загальний показник консолідованого прибутку в 2004 році, котрий складав тоді 209 млн. євро. Це свідчить про те, що традиційно орієнтований на клієнта банківський бізнес на наших ринках характеризується як потужним зростанням, так і високою прибутковістю. Ми завоювали довіру, досягши усіх стратегічних та фінансових цілей, поставлених під час проведення первинного публічного розміщення акцій у 2005 році».
Потужне зростання обсягів клієнтського бізнесу — загальні активи збільшилися на 30%
У 2007році Райффайзен Інтернаціональ вкотре скористався сприятливими умовами зростання ринків у ЦСЄ і помітно розширив свій клієнтський бізнес. Обсяги кредитів та позик клієнтам зросли на 39,5% до 48,9 млрд. євро (у 2006 р. — 35 млрд. євро), у той час як депозити клієнтів збільшилися на 22% до 40,5 млрд. євро (у 2006р. — 33,2 млрд. євро).
Загальна балансова вартість станом на кінець 2007 року збільшилась майже на 30,2% до 72,7 млрд. євро, і при цьому майже виключно за рахунок органічного розвитку. Для порівняння: станом на кінець 2002 року загальний баланс РІ складав 14,4 млрд. євро. Протягом останніх п’яти років середньорічні темпи приросту загального балансу становили 38%.
Стрімке зростання доходів клієнтського бізнесу — операційний доход збільшився на 32%
Операційні результати діяльності Райффайзен Інтернаціональ у 2007 році знову характеризувалися дуже позитивною динамікою.
Операційний доход зріс на 32,2% до 3,79 млрд. євро (у 2006 р. — 2,87 млрд. євро). Цьому зростанню сприяли дві найважливіші складові клієнтського бізнесу: процентний доход та комісійний доход.
Чистий процентний доход збільшився на 37,1% до 2,42 млрд. євро (у 2006 р. — 1,76 млрд. євро). Чистий комісійний доход зріс на 33,9% до 1,25 млрд. євро (у 2006 році — 0,93 млрд. євро). Внаслідок складних ринкових умов у минулому році, обсяг торгового прибутку знизився на 26.8% до 127,9 млн. євро (у 2006 р. — 174,8 млн. євро).
Рівень зростання загальних адміністративних витрат був дещо нижчим, ніж рівень зростання операційного доходу, що головним чином завдячує наявності чіткої системи управління витратами. Загальні адміністративні витрати зросли на 29% до 2,18 млрд. євро (у 2006 р. — 1,69 млрд. євро). Отриманий прибуток від операційної діяльності зріс на 36,9% до 1,61 млрд. євро (у 2006 р.- 1.17 млрд. євро). Співвідношення витрат до доходів, тобто розмір загальних адміністративних витрат до операційного доходу, покращилося, як і планувалося, з 59,1% до 57,6%.
Успішні результати в IV кварталі 2007 року
У четвертому кварталі 2007 року Райффайзен Інтернаціональ отримав рекордний чистий процентний доход (після відрахувань) у розмірі 600,2 млн. євро, що означає приріст на 38% порівняно з аналогічним періодом минулого року. Чистий комісійний доход у розмірі 354,8 млн. євро також значно перевищив показник за IV кв. 2006 року — на 30%. Консолідований прибуток досягнув 215,6 млн. євро, що на 38% перевищує аналогічний показник четвертого кварталу 2006 року і лише трохи нижчий за результат попереднього кварталу. Незважаючи на специфіку IV кварталу стосовно розподілу прямих витрат, це був другий найкращий квартальний результат в історії компанії.
Найбільша мережа продажів як рушій потужного зростання клієнтської бази
Відділення все ще залишається центром взаємовідносин із клієнтом. Крім того, воно відіграє ключову роль у позиціонуванні бренду. Протягом звітного року розгалужена мережа відділень Райффайзен Інтернаціональ продовжувала зростати. Кількість відділень компанії зросло на 167 одиниць. Станом на звітну дату мережа продажів Райффайзен Інтернаціональ у ЦСЄ нараховувала загалом 3015 відділень на 16 ринках. Тим часом, у Республіці Молдові була відкрита лізингова компанія, що розширило присутність Групи РІ до 17 ринків.
«Ми започаткували нову віху в розвитку нашої компанії, відкривши 3000-не відділення у ЦСЄ. Ми здатні обслуговувати наших клієнтів по всьому регіоні як ніякий інший міжнародний банк. На динамічно зростаючих ринках Росії та України ми маємо набагато більші мережі відділень, ніж усі інші західні банки. Це — наріжний камінь подальшого успіху нашого бізнесу», — сказав
Г. Степіч.
Завдяки подальшому розширенню та оптимізації нашої мережі продажів і високим стандартам обслуговування, а також наявності продуктів, які максимально відповідають вимогам клієнтів, компанії Райффайзен Інтернаціональ знову вдалося залучити численних нових клієнтів. Кількість клієнтів складала 12,1 млн. станом на кінець 2006 року та збільшилася до 13,7 млн. на кінець 2007 року.
Така динаміка знаходить своє відображення і в розвитку персоналу. Станом на звітну дату чисельність персоналу компанії досягала 58 365 осіб, тобто вона зросла на 5 633 особи або 10,7% порівняно з минулим роком.
Перспективи на 2008 рік
Базуючись на успішній стратегії на ринку великих клієнтів, сегмент корпоративного бізнесу знову зробить найбільший внесок у прибуток до оподаткування у 2008 році. У сфері роздрібного бізнесу Райффайзен Інтернаціональ продовжує акцентувати увагу на розширенні регіональної мережі для забезпечення подальшого зростання клієнтської бази. Крім того, у поточному році компанія буде й надалі розширяти перелік своїх продуктів у сфері управління активами та страхування.
Керівництво компанії поставило за мету досягти в 2008 році консолідованого прибутку на рівні майже 1 млрд. євро. Воно також має намір нарощувати загальний баланс щонайменше на 20% на рік протягом періоду до 2010 року при запланованому найбільшому зростанні показників у сегменті роздрібного бізнесу.
Райффайзен Інтернаціональ поставив за мету до 2010 року досягти показника прибутковості (ROE) до оподаткування у розмірі понад 25%. Цей показник не враховує ніяких придбань чи збільшення капіталу компанії. Співвідношення витрат до доходів заплановане на рівні біля 56%. Плановий коефіцієнт ризику (відношення величини можливих збитків до очікуваних доходів) має скласти 15%.
* * * * *
Райффайзен Інтернаціональ управляє однією з найбільших банківських мереж у Центральній та Східній Європі. 17 регіональних ринків Європи, що розвиваються, освоєно за рахунок дочірніх банків, лізингових компаній, двох представництв й інших організацій, що надають фінансові послуги. Близько 13 млн. клієнтів обслуговуються у 3000 відділень банків Групи. Райффайзен Інтернаціональ є повністю консолідованою дочірньою структурою Райффайзен Центральбанк Австрія АГ (РЦБ), що володіє 68,5% акцій холдингу, решта акцій знаходиться у вільному обігу й торгується на Віденській фондовій біржі. РЦБ — головний банк групи Райффайзен, найбільшої банківської групи в Австрії, є провідним корпоративним та інвестиційним банком і лідируючим банком в Австрії.
За подальшою інформацією звертайтеся, будь ласка, до Майкла Пальцера (Michael Palzer) (+43-1-717 07-1504,