РОДОВІД БАНК планує створити колекторську компанію, яка буде надавати повний спектр професійних колекторських послуг зі стягнення простроченої заборгованості. Діяльність компанії буде орієнтована на стягнення простроченої заборгованості фізичних осіб як за кредитами, наданими фінансовими установами, так і за іншими видами зобов’язань фізичних осіб, не пов’язаних безпосередньо з отриманням кредитів (страхові компанії, комунальні платежі, оператори мобільного зв’язку та ін.).
З листопада 2006 року в РОДОВІД БАНКу створено спеціалізоване Управління по роботі з проблемними активами роздрібного бізнесу, яке здійснює повний цикл заходів, спрямованих на погашення простроченої заборгованості за кредитами фізичних осіб, починаючи з першого дня виникнення простроченої заборгованості. Управління діє в усіх напрямах стягнення заборгованості: soft collection (надсилання листів-нагадувань та листів-претензій (вимог), проведення роботи з боржниками в телефонному режимі), hard collection (безпосередні зустрічі та проведення особистих переговорів з боржниками, за потреби з їхніми родичами та роботодавцями, пошук боржників, які змінили адресу або надали недостовірну інформацію, взаємодія з правоохоронними органами), legal collection (стягнення заборгованості в судовому порядку, на підставі виконавчих написів, виконавче провадження).
Управління ефективно працює з простроченою заборгованістю по всіх видах споживчих кредитів, зокрема за картковими проектами, за іпотечними і автокредитами. На сьогоднішній день охоплено понад 15 областей України і планується розширення локальної сфери діяльності з урахуванням місцевих особливостей регіонів.
Зі слів начальника управління по роботі з проблемними активами роздрібного бізнесу РОДОВІД БАНКу Надії Ремізовської, компанія надаватиме повний перелік колекторських послуг, починаючи зі стадії soft collection і закінчуючи стадією legal collection з усіх видів заборгованості, орієнтуватиметься на заборгованість фізичних осіб, але не виключається можливість у подальшому працювати в напрямі стягнення заборгованості також і з юридичних осіб. «Ми приділяємо особливу увагу професійному рівню наших працівників, проводимо спеціалізовані тренінги, постійно вдосконалюємо існуючі методики, намагаємось максимально автоматизувати процеси. Також для забезпечення високої ефективності діяльності компанії розроблено спеціалізоване програмне забезпечення, створено достатню матеріальну базу, яка відіграє не останню роль та значно поліпшує якість послуг. До кінця літа ми плануємо вийти на ринок колекторських послуг як самостійний гравець. Розроблені та апробовані на практиці методики і заходи зі стягнення заборгованості допомагають вибудувати ефективну систему, яка дає змогу результативно працювати з заборгованістю на будь-якій стадії. При цьому накопичений досвід і практика дають можливість з упевненістю говорити про ефективність роботи. Таким чином, власний практичний досвід та конкретні результати роботи зі стягнення простроченої заборгованості, професійність сформованої команди фахівців, чіткі відпрацьовані та автоматизовані механізми роботи, достатня матеріальна база і переконання в тому, що кожну справу треба виконувати на високому професійному рівні, – це основні наші переваги», – повідомила Надія Ремізовська.
Обсяг виданих споживчих кредитів в Україні за останній рік збільшився вдвічі, досягнувши, за різними оцінками, від 16 до 18 млрд. гривень. Частку проблемних кредитів в експрес-кредитуванні оцінюють 10-15% і прогнозують їхнє зростання. Основна причина збільшення частки неповернень – це лібералізація вимог до позичальника, відсутність у позичальника інформації про реальну вартість кредиту, низька кредитна культура і відсутність досвіду споживання банківських послуг. Така негативна статистика збільшення відсотка проблемних кредитів підштовхує банки звертатись до колекторських фірм або створювати свої власні структурні підрозділи, які займаються неплатниками.