Консолідований прибуток за перше півріччя 2006 року зріс на 56% до ? 289 млн. Значно покращився показник прибутковості (ROE) – до 25,7%. Показник співвідношення витрат до доходів знизився до 57,9%. Основна увага зосереджувалася на розширенні мережі через придбання Імпексбанку в Росії та eBanka у Чеській Республіці. Роздрібні клієнти забезпечили надходження значно вищої частки прибутку – 30%. Поліпшились результати діяльності у Південно-Східній Європі та СНД.
Райффайзен Інтернешнл Бенк-Холдинг АГ, котрий входить до складу Групи Райффайзен Центральбанк Остеррайх АГ (РЦБ), досягнув потужного зростання своїх прибутків протягом першого півріччя 2006 року. Консолідований прибуток (після сплати податків та виплат міноритарним акціонерам) за перші шість місяців поточного року досягнув ? 289,2 млн., що означає зростання на 55,6% (1-6/2005: ? 185,8 млн). За звітний період прибуток до оподаткування склав ? 421 млн. (1-6/2005: ? 273,3 млн., зростання - на 54%), у той час як прибуток після оподаткування склав ? 333,5 млн.
(1-6/2005: ? 221,1 млн., плюс 50,9%). Показник доходів на одну акцію виріс на ? 0,61 до ? 2,03 (1-6/2005: ? 1,42). Усі приведені показники базуються на міжнародних стандартах фінансової звітності (IFRS).
Знову найкращий квартальний результат в історії Групи
Отримавши консолідований квартальний прибуток за другий квартал 2006 року (після сплати податків та виплат міноритарним акціонерам) у розмірі ? 165 млн., Райффайзен Інтернешнл досягнув найкращого квартального результату за всю свою історію. Він на 32,9% перевершив результат за перший квартал 2006 року (? 124,2 млн.), котрий був рекордним. За аналогічний період минулого звітного року цей показник склав
? 93 млн., таким чином зрісши на 77,4% за рік. Квартальний показник прибутку до оподаткування склав ? 227,2 млн., що означає зростання на ? 33,3 млн. (плюс 17,2%) порівняно з першим кварталом 2006 року і на ? 87,2 млн. (плюс 62,3%) порівняно з аналогічним періодом минулого року.
Голова правління Райффайзен Інтернешнл Герберт Степіч прокоментував новий рекордний результат так: "Ми послідовно продовжували впровадження нашої стратегії зростання, особливо в країнах СНД та Південно-Східної Європи. Такий гарний результат, досягнутий у середині року, є підтвердженням нашої позиції на цих перспективних ринках. Ми виграємо від того, що на них спостерігається найбільший стримуваний попит на фінансові продукти, і що ми розпочали задовольняти цей попит раніше, ніж інші банки. Це особливо характерно для роздрібного банкінгу, котрий демонструє зростання більш ніж на 120%”.
Протягом першої половини 2006 року Райффайзен Інтернешнл придбав АБ Імпексбанк у Росії, ставши найбільшою міжнародною банківською групою на російському ринку, що має потужний потенціал зростання при чисельності населення понад 140 млн. чол.
Імпексбанк було вперше консолідовано в Групу 1 травня 2006 року. Наприкінці липня було проголошено придбання eBanka a.s. Приєднавши до себе цю фінансову установу, Райффайзен Інтернешнл розширить свою клієнтську базу у Чеській Республіці більш ніж на 70% до майже 300 000. Юридичне завершення цієї угоди (закриття) очікується протягом наступних місяців.
Подальше нарощування обсягів: загальний баланс зріс на 14%
Райффайзен Інтернешнл скористався високим попитом на банківські продукти на ринках Центральної та Східної Європи і значно розширив свій клієнтський бізнес. Кредити та позики клієнтам зросли на 17,4% до ? 29 млрд. порівняно з кінцем 2005 року, а депозити клієнтів продемонстрували зростання на 12,7% до ? 28 млрд. Загальний баланс за перше півріччя 2006 року зріс на 13,9% або ? 5,6 млрд. до ? 46,3 млрд.; на 2/3 це зростання завдячує органічному розвитку бізнесу.
Подальше розширення дистрибуційної мережі, кількість клієнтів перевищує 11 мільйонів
"Протягом першого півріччя 2006 року ми також зробили крок уперед у подальшому розширенні мережі відділень і нарощуванні нашої присутності на локальних ринках ще на 78 нових відділень”, - сказав фінансовий директор Райффайзен Інтернешнл Мартін Грюль. Крім того, ще 204 відділення додав до мережі Імпексбанк. У результаті, загальна кількість відділень досягла 2 725 (2005: 2,443) при зростанні на 282 відділення чи 11,5%.
Чисельність персоналу збільшилася в першу чергу за рахунок придбання Імпексбанку (5 414 чол.) і досягла 50 513 (2005: 43 614). За станом на середину поточного року, група Райффайзен Інтернешнл через свою банківську мережу обслуговувала в загальному 11,3 млн. клієнтів. Це означає зростання на 1,6 млн. у порівнянні з кінцем 2005 року.
Потужне зростання прибутку в сегменті роздрібних клієнтів
Крім поділу за регіонами, Райффайзен Інтернешнл також поділяє свій бізнес за клієнтськими сегментами.
Протягом звітного періоду сегмент роздрібних клієнтів продемонстрував найпотужніше зростання прибутку (122,1%). При показникові ? 128,4 млн. (1-6/2005: ? 57,8 млн.) його внесок у досягнутий результат прибутку до оподаткування склав 30% (1-6/2005: 21%). Показник прибутковості до оподаткування покращився на 25,1% (1-6/2005: 17,1%). Співвідношення витрат до доходів знизилося до 71,2% (1-6/2005: 77,7%).
Сегмент корпоративних клієнтів отримав прибуток до оподаткування за звітний період у розмірі ? 238,7 млн. (1-6/2005: ? 155,8 млн.) при зростанні на 53,2%, і його внесок у загальний результат прибутку до оподаткування склав 57% (1-6/2005: 57%). Прибутковість до оподаткування виросла на 31,5% (1-6/2005: 27%), а показник співвідношення витрат до доходів покращився до 35,8% (1-6/2005: 40,7%).
Трансформація Банку Аваль чітко за планом
1 червня 2006 року Райффайзен Інтернешнл підписав угоду з угорським банком OTP Bank Ltd. про продаж АКБ Райффайзенбанк Україна. Закриття цієї угоди ще попереду, і доходи від цього продажу у розмірі ? 650 млн. ще не включені до цих результатів. Результати діяльності АППБ Аваль, якого Група придбала у жовтні 2005 року, були вперше консолідовані в результати Групи за повний звітний період. Трансформаційні заходи, направлені на досягнення повної інтеграції в Групу (адаптація систем, впровадження єдиних стандартів Групи) одного з провідних роздрібних банків України, проводяться чітко за планом. Банк Аваль нараховує 1342 відділень. Здійснивши продаж Райффайзенбанк Україна, Група не буде нести витрат, пов’язаних із злиттям Банку Аваль, котрі інакше були б неминучими. Крім того, це прискорює процес трансформації Банку Аваль. Бренд “Райффайзен” не був предметом угоди і стане складовою назви Банку Аваль. У майбутньому його назва звучатиме як Райффайзен Банк Аваль.
Поскільки Райффайзен Інтернешнл більше не братиме участі у процесі приватизації румунської компанії Casa de Economii si Consemnatiuni (CEC), він повністю зосередиться на органічному зростанні Райффайзен Банку С.А., загальний баланс якого складає ? 3193 млн., а ринкова частка майже 8%, що робить його третім за величиною банком Румунії. До кінця 2008 року його регіональна мережа, котра наразі нараховує 227 відділень, буде розширена до 350 відділень.
Перспектива
Керівництво Райффайзен Інтернешнл очікує потужного зростання доходів у середньостроковій перспективі в країнах СНД, і перш за все, в Україні та Росії. Проте реструктуризаційні заходи в Україні та Росії, завдяки придбанню Банку Аваль та Імпексбанку, будуть обтяжувати доходи лише нетривалий час. Райффайзен Інтернешнл продовжує оптимістично оцінювати потенціал країн Південно-Східної Європи, проте тепер більш зважено з огляду на обмеження щодо зростання обсягів кредитування, впроваджені контролюючими органами. У Центральній Європі компанія, окрім традиційного бізнесу, ще постійно фокусується на сегменті управління активами та страхових продуктів, що стрімко розвивається.
За оцінками менеджменту, загальний баланс зростатиме щонайменше на 20% на рік протягом періоду до 2008 року. Ми спостерігаємо найстрімкіше зростання у країнах СНД, частково за рахунок зроблених там придбань. З огляду на позитивний розвиток бізнесу за останні кілька місяців, керівництво компанії очікує отримання консолідованого прибутку за 2006 рік у розмірі щонайменше ? 500 млн., за винятком прибутку від продажу Райффайзенбанк Україна.
1 Сегмент роздрібних клієнтів включає обслуговування фізичних осіб, приватних підприємців, а також малих та середніх підприємств з річним обсягом продажів менш ніж ? 5 млн.
2 Сегмент корпоративних клієнтів включає бізнес із середніми та великими компаніями у Центральній та Східній Європі, а також з компаніями з інших країн, особливо транснаціональними групами, що присутні у цьому регіоні.
*****
Райффайзен Інтернешнл управляє однією з провідних банківських мереж у ЦСЄ, що включає дочірні банки та лізингові компанії на 16 ринках. Понад 11 млн. клієнтів обслуговуються через більш ніж 2 700 відділень. Представницькі офіси у Литві та Молдові довершують присутність Групи у цьому регіоні. Райффайзен Інтернешнл є повністю консолідованою дочірньою компанією Райффайзен Центральбанку Остеррайх АГ (РЦБ), котрий володіє 70% її акцій. Решта 30% акцій знаходяться у вільному обігу на ринку і котируються на Віденській фондовій біржі. РЦБ – це провідний корпоративний та інвестиційний банк Австрії та центральна установа найбільшої австрійської банківської групи Райффайзен.