АУБ попереджає: підготовлений Урядом законопроект з метою збільшення податків може призвести до дестабілізації банківської системи
Перегляди: 4839
Асоціація українських банків звернулася до Комітетів Верховної Ради України з питань фінансів і банківської діяльності та податкової і митної політики з пропозицією щодо не допущення введення в дію нового порядку формування банками страхових резервів запропонованого Урядом у проекті Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України” (реєстр. №6337), який може в умовах фінансової кризи різко погіршити умови роботи банків та довести окремі із них до банкрутства. Асоціація українських банків звернулася до Комітетів Верховної Ради України з питань фінансів і банківської діяльності та податкової і митної політики з пропозицією щодо не допущення введення в дію нового порядку формування банками страхових резервів запропонованого Урядом у проекті Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України” (реєстр. №6337), який може в умовах фінансової кризи різко погіршити умови роботи банків та довести окремі із них до банкрутства.
Згідно законопроекту банкам буде заборонено створювати страхові резерви за придбаними цінними папери, заборгованістю на коррахунках у інших банках, наданими гарантіями, поруками та дебіторською заборгованістю. Страхові резерви за цими операціями банки створювали з 1997 року.
Крім того, в результаті введення запропонованого законопроектом заниженого нормативу для створення банками страхових резервів(15% від суми наданих кредитів) та обмеження активів за якими створюються резерви банкам прийдеться зменшити суми вже створених ними у попередні податкові періоди страхових резервів та одноразово включити ці суми до валових доходів з метою оподаткування.
Враховуючи вищенаведене та запропоноване законопроектом обмеження можливості віднесення банками на валові витрати суми накопичених збитків призведе до виникнення парадоксального явища –штучної прибуткової діяльності за даними податкового обліку, та, відповідно сплаті банками значних коштів у вигляді податку на неіснуючі прибутки.
Запропоновані зміни не тільки відміняють дію прийнятого у листопаді антикризового Закону №1533, метою якого було виведення банківської системи із кризи а погіршують навіть норми Закону України “Про оподаткування прибутку підприємств” щодо створення банками страхових резервів які діяли до введення антикризового закону.
АУБ з розумінням ставиться до необхідності наповнення бюджету країни, але вважає, що внесення вищезгаданих змін до податкового законодавства є небезпечним для банківської системи оскільки формування банками страхових резервів забезпечує її стабільність, особливо в умовах фінансової кризи та є світовою практикою.
Асоціація прийняла участь у спільному розширеному засіданні Комітету з питань податкової та митної політики Мінфіну України та Державної податкової адміністрації України при розгляді проекту вищезазначеного законопроекту та з метою недопущення погіршення стійкості банківської системи запропонувала, зокрема, залишити у 2010-2011 роках тимчасові положення антикризового Закону України №1533 щодо формування банками страхових резервів у податковому обліку, а в подальшому ввести норматив створення банками страхових резервів за всіма активними операціями у розмірі 50% від суми всіх боргових зобов'язань. Комітетом ВРУ з питань податкової політики була підтримана точку зору АУБ щодо необхідності вдосконалення вищезгаданої норми законопроекту.
2010-04-29
Згідно законопроекту банкам буде заборонено створювати страхові резерви за придбаними цінними папери, заборгованістю на коррахунках у інших банках, наданими гарантіями, поруками та дебіторською заборгованістю. Страхові резерви за цими операціями банки створювали з 1997 року.
Крім того, в результаті введення запропонованого законопроектом заниженого нормативу для створення банками страхових резервів(15% від суми наданих кредитів) та обмеження активів за якими створюються резерви банкам прийдеться зменшити суми вже створених ними у попередні податкові періоди страхових резервів та одноразово включити ці суми до валових доходів з метою оподаткування.
Враховуючи вищенаведене та запропоноване законопроектом обмеження можливості віднесення банками на валові витрати суми накопичених збитків призведе до виникнення парадоксального явища –штучної прибуткової діяльності за даними податкового обліку, та, відповідно сплаті банками значних коштів у вигляді податку на неіснуючі прибутки.
Запропоновані зміни не тільки відміняють дію прийнятого у листопаді антикризового Закону №1533, метою якого було виведення банківської системи із кризи а погіршують навіть норми Закону України “Про оподаткування прибутку підприємств” щодо створення банками страхових резервів які діяли до введення антикризового закону.
АУБ з розумінням ставиться до необхідності наповнення бюджету країни, але вважає, що внесення вищезгаданих змін до податкового законодавства є небезпечним для банківської системи оскільки формування банками страхових резервів забезпечує її стабільність, особливо в умовах фінансової кризи та є світовою практикою.
Асоціація прийняла участь у спільному розширеному засіданні Комітету з питань податкової та митної політики Мінфіну України та Державної податкової адміністрації України при розгляді проекту вищезазначеного законопроекту та з метою недопущення погіршення стійкості банківської системи запропонувала, зокрема, залишити у 2010-2011 роках тимчасові положення антикризового Закону України №1533 щодо формування банками страхових резервів у податковому обліку, а в подальшому ввести норматив створення банками страхових резервів за всіма активними операціями у розмірі 50% від суми всіх боргових зобов'язань. Комітетом ВРУ з питань податкової політики була підтримана точку зору АУБ щодо необхідності вдосконалення вищезгаданої норми законопроекту.
2010-04-29