КПКВК 1201010 “Керівництво та управління у сфері загальнодержавного планування і прогнозування економіки”
За зазначеною бюджетною програмою здійснюється утримання працівників центрального апарату Міністерства економіки України.
За 2005 рік витрачені кошти в сумі 40361,9 тис.грн. наступним чином: нарахована та виплачена заробітна плата з нарахуваннями працівникам, придбані канцелярські товари, оплачені транспортні послуги, здійснений поточний ремонт приміщень, відремонтоване комп’ютерне обладнання та оргтехніка, оплачені послуги зв’язку та відрядження, відшкодовані видатки з оплати комунальних послуг та енергоносіїв, частково придбана комп’ютерна техніка взамін морально та фізично застарілої, погашена кредиторська заборгованість минулих років.
Основні результативні показники роботи Міністерства характеризуються наступним.
Розроблено 30 прогнозних та програмних документів, спрямованих на підвищення ефективності планування розвитку економіки.
До Верховної Ради України надіслано 21 законопроект, які були розроблені Міністерством, з них 11 законопроектів прийнято в цілому (з них 2 – внесено раніше), 3 – в першому читанні, 1 – відправлено на повторне перше читання, 2 – не набрали необхідної кількості голосів та вважаються відхиленими, 6 – не розглянуто.
Розроблено, опрацьовано та погоджено 65 проектів постанов та розпоряджень Кабінету Міністрів України. Затверджено 30 нормативно-правових актів Кабінету Міністрів України, розроблення яких було покладено на Міністерство економіки України.
Протягом 2005 року Міністерством підготовлено 1200 інформаційно – аналітичних матеріалів, зокрема:
691 – з питань соціально – економічного розвитку регіонів України;
236 – щодо забезпечення стабільної цінової ситуації та розвитку основних товарних ринків, ринків послуг та галузей економіки;
76 – щодо окремих питань соціально-економічного розвитку;
197 – щодо стану, тенденцій та перспектив розвитку зовнішньоекономічного співробітництва.
Підготовлено та підписано 38 угод, меморандумів та протоколів, зокрема: підписано 22 міжнародних договори з техніко-економічного співробітництва, серед яких 20 договорів від імені Уряду України, в т. ч. із ЄК (5), Японією (2), Кореєю (4), КНР (1), США (1), ООН (1), МБРР (6) та 2 договори міжвідомчого характеру з Міністерством закордонних справ Японії та Міністерством економіки, фінансів та промисловості Франції; підписано 10 двосторонніх протоколів з доступу до ринків товарів та послуг, а саме з Норвегією, Індонезією, Японією, Ісландією, Хорватією, Молдовою, Ель Сальвадором, Еквадором, Перу, КНР; 4 угоди щодо торговельно-економічного співробітництва.
Підготовлено та проведено 36 засідань, з яких – 30 щодо розвитку двостороннього торговельно-економічного співробітництва; 3 щодо залучення міжнародної технічної допомоги та 3 засідання Робочої Групи з розгляду заявки України щодо набуття Україною членства у СОТ, а саме, 2 офіційних засідання Робочої групи та 1 неформальне засідання.
За рахунок коштів, передбачених у Державному бюджеті України на 2005 рік за вказаною програмою здійснено погашення кредиторської заборгованості за виконані роботи з капітального ремонту будинку за адресою бульвар Дружби народів, № 28, де розташовані структурні підрозділи Міністерства, а також заборгованість за надані експлуатаційні послуги Управлінням адміністративних будинків Господарсько-фінансового департаменту Секретаріату Кабінету Міністрів України.
За спеціальним фондом здійснювався облік коштів голландського Гранту № TF 0500270, наданого Україні Урядом Нідерландів. Сума витрат за 2005 рік становила 2251,0 тис.гривень, за рахунок надходження коштів Голландського Гранту здійснено наступні заходи:
- укладено два контракти з двома іноземними компаніями, які здійснювали аналіз економічних наслідків вступу України до СОТ (консорціум компаній на чолі з Osteuropa Institut Munchen) та проводили заходи з адаптації українського законодавства до стандартів та вимог СОТ (HTSP Ltd, U.K.). Робота консультантів допомогла досягти Україні значного прогресу у переговорному процесі щодо вступу України до СОТ з країнами-членами СОТ. Підготовлені матеріали широко розповсюджувались серед членів Уряду України, народних депутатів України та громадськості;
- 150 державних службовців Секретаріату Кабінету Міністрів України, Мінфіну, Мінекономіки, ГоловКРУ, Рахункової палати, Національного банку України, Торговельно-промислової палати, облдержадміністрацій, правоохоронних органів пройшли навчання за програмою підвищення кваліфікації з питань законодавства у сфері державних закупівель, економічного моделювання та фінансового контролю;
- проведено дослідження стану окремих секторів промисловості, сільського господарства та сектору послуг, а також здійснено оцінку можливості зміни режиму їх функціонування внаслідок приєднання України до СОТ. Отримані результати досліджень використані для уточнення параметрів моделі розрахунків загальної рівноваги, а також здійснено оцінку загальноекономічних та секторальних наслідків вступу України до СОТ;
- проведено більше 10 конференцій, круглих-столів та семінарів, під час яких обговорювались актуальні питання організації процесу державних закупівель, економічних наслідків для економіки в цілому та окремих її секторів від вступу України до СОТ, адаптації українського законодавства до стандартів СОТ;
- удосконалено систему адміністрування згаданого Гранту;
- надано консультації у сфері дотацій та квазіфіскальних заходів у енергетичній галузі України;
- надано консультаційні послуги для супроводження процесу погашення заборгованості в паливно-енергетичному секторі України;
- проведено експертизу Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" та підготовлено пропозиції щодо подальшого його удосконалення та узгодження з міжнародним законодавством з державних закупівель;
- відібрано консультанта з питань розробки проекту Концепції організації діяльності інвестиційного омбудсмена в Україні, оптимізації інституційного механізму сприяння залученню іноземних інвестицій в економіку України;
- розроблено основні положення впровадження в системі нумерації телефонної мережі загального користування України підсистеми за протоколом ENUM;
- здійснено розробку проекту Концепції діяльності Українського центру сприяння залученню іноземних інвестицій із пропозиціями щодо організаційної моделі роботи Центру;
- підготовлено “Автоматизовану базу даних з підготовки і реалізації проектів економічного та соціального розвитку України, які підтримуються міжнародними фінансовими організаціями”. База буде використана у Департаменті співробітництва з МФО Міністерства економіки України;
- надано консультації у реформуванні законодавства в сфері іпотеки та фінансування житлового будівництва в Україні;
- розроблено рекомендації щодо оптимізації структури тарифів на телекомунікаційні послуги;
- підготовлено пропозиції щодо вдосконалення законодавства України про безпеку харчових продуктів;
- поставлено комп’ютерне обладнання;
- створено сучасну базу даних для здійснення державних закупівель в Україні;
- запроваджено нові критерії у роботі Міністерства фінансів України.
КПКВК 1201020 “Внески України до бюджету ГАТТ/СОТ”
Набуття Україною повноправного членства у Світовій організації торгівлі (СОТ), регламентоване Указами Президента України та Постановами Уряду, інтенсифікує розвиток зовнішньоекономічної діяльності країни завдяки отриманню режиму найбільшого сприяння, який діє в системі СОТ, дозволить вирішити проблему застосування торговельно-обмежувальних заходів по відношенню до української продукції, сприятиме створенню передбачуваного транспарентного середовища для залучення іноземних інвестицій, що в цілому забезпечить стале зростання національної економіки. Крім того, членство України в СОТ є невід’ємною передумовою вдосконалення режиму торгівлі між Україною та ЄС, створення зони вільної торгівлі та забезпечення поступової інтеграції України до Європейського Союзу.
На виконання зазначеної бюджетної програми проводилась робота щодо забезпечення вступу України до СОТ відповідно до зовнішньоекономічної стратегії Уряду - Верховною Радою України було прийнято ряд законів, спрямованих на забезпечення вступу України до СОТ, з них 17 в цілому. Прийняті закони врегульовують такі сфери, як інтелектуальна власність, ввізне мито на сільськогосподарську продукцію, страхування, експортне мито на насіння олійних культур, аудиторська діяльність, автомобільна промисловість, якість та безпека харчових продуктів, антидемпінгове законодавство.
Вищевикладене говорить про те, що Україна протягом минулого року значно наблизилась до набуття повноправного членства у СОТ завдяки інтенсифікації дво- та багатосторонніх переговорів з країнами-членами Робочої групи зі вступу України до СОТ та забезпеченню відповідного фінансування.
У 2005 році Україною вчасно виконано фінансові зобов’язання перед Світовою організацією торгівлі щодо сплати внеску як спостерігача у розмірі 111,2 тис. грн. до бюджету ГАТТ/СОТ у повному обсязі, що сприяє взаємній активній співпраці у рамках набуття Україною членства в СОТ.
КПКВК 1201030 “Забезпечення двостороннього співробітництва України
з іноземними державами та міжнародними організаціями
Мета бюджетної програми – інтеграція України у світовий простір шляхом розвитку дво- та багатостороннього співробітництва з іноземними державами та міжнародними організаціями.
З метою виконання вищезгаданих завдань протягом звітного року у межах напряму „Засідання міжурядових комісій (СМК) з питань торговельно-економічного співробітництва та їх робочих органів (підкомісій, робочих груп, секретаріатів тощо)” здійснювався постійний моніторинг 69 СМК.
Протягом 2005 року проведено 22 засідання Комісій з Грузією, Білоруссю, Монголією, Казахстаном, Туреччиною, Сирією, Німеччиною, Молдовою, Мексикою, Аргентиною, Індонезією, Хорватією, Чехією, Румунією, Баварією, Словаччиною, Ізраїлем, Австрією (Робоча група та Комісія), Йорданією, Таджикистаном, Литвою та засідання комітету Україна - ЄАВТ. З метою належної підготовки цих спільних засідань було проведено 26 засідань українських частин. Одночасно, у рамках засідань СМК підготовлено та проведено 13 бізнес - форумів.
Обсяги зовнішньої торгівлі товарами з країнами, з якими створено СМК, зросли майже на 15,0 % та склали 63,5 млрд. дол. США, у тому числі, експорт збільшився на 4,4 %, а імпорт – на 26,1 %. Найбільші обсяги експортних поставок здійснювалось у Російську Федерацію – 21,9% (від загального обсягу експорту), Туреччину – 5,9%, Італію – 5,5%, Німеччину – 3,8%, Польщу – 2,9%, США – 2,8%, Білорусь – 2,6%, Єгипет – 2,3%. У зовнішньоторговельному балансі України питома вага товарообігу країн, з якими створені СМК, склала 90,2 % (63,5 млрд. дол. США при загальному обсязі торгівлі товарами 70,4 млрд. дол. США).
За напрямом «Забезпечення співробітництва Україна - ЄС» Мінекономіки проведені спільні заходи, у тому числі: засідання підкомітетів Україна -ЄС у м. Києві та м. Брюсселі, П’ятий Міжнародний економічний форум «Україна - ЄС» у м. Львові та ін. Проведення зазначених заходів сприяло поглибленню двостороннього економічного співробітництва, що, у свою чергу, створює сприятливі умови для інтегрування України у світовий економічний простір, забезпечення сталого економічного зростання та соціального зближення.
У рамках напряму «Забезпечення співробітництва Україна-НАТО» проведено засідання спільної робочої групи Україна – НАТО, візит національного координатора співробітництва України з НАТО з питань економіки до Штаб-квартири НАТО та участь в засіданні Економічного комітету НАТО. Проведення зазначених заходів сприяло поглибленню відносин з НАТО в економічній сфері та налагодженню плідної співпраці з структурами НАТО.
За напрямом «Дво- та багатосторонні переговори з країнами –членами Робочої групи СОТ, консультації з Секретаріатом СОТ з розгляду заявки України про вступ до СОТ, Засідання Робочої Групи (м. Женева, Швейцарія), Конференції СОТ» проводилась робота щодо забезпечення вступу України до СОТ відповідно до зовнішньоекономічної стратегії Уряду.
Задля просування переговорного процесу в рамках набуття Україною повноправного членства у СОТ було проведено 2 офіційні засідання Робочої групи з розгляду заявки України про вступ до СОТ (РГ), 1 моніторингове засідання РГ, 4 раунди двосторонніх переговорів в рамках засідань РГ, 2 багатосторонні засідання з питань сільського господарства, консультації з ЄС, консультації з США, багатостороннє засідання з питань технічних бар‘єрів в торгівлі, двосторонні переговори з питань сільського господарства, забезпечено участь української делегації у Конференції Міністрів СОТ у грудні 2005 року. Всього – 14 заходів. Останнє засідання проведено 23 листопада 2005 року. Порядок денний засідання РГ було присвячено розгляду проекту Звіту. Відповідна підготовка матеріалів міністерствами та відомствами, які увійшли до проекту звіту РГ, надала можливість врегулювання ряду питань, які виникали у країн-членів СОТ. Проект звіту РГ на 80% узгоджений. Було підписано 9 двосторонніх протоколів з доступу до ринків товарів та послуг з Китаєм, Хорватією, Еквадором, Сальвадором, Ісландією, Японією, Молдовою, Норвегією та Перу. Завершено переговори з більшістю країн-членів Робочої групи.
Загалом станом на 14.03.06 підписано двосторонні протоколи з доступу до ринків товарів та послуг з 42 країною-членом РГ (включаючи США).
У розрізі напряму «Засідання в рамках ГУАМ» 22 квітня 2005 року у м. Кишиневі відбувся Саміт глав держав ГУАМ, на якому делегація України виступила з ініціативами, спрямованими на розвиток співробітництва в рамках Об’єднання в умовах глобалізації світової економіки. Пропозиції знайшли конкретне відображення у Кишинівській Декларації “В ім’я демократії, стабільності і розвитку”.
Відповідно до плану заходів в рамках ГУАМ 30-31 серпня п. р. в м. Києві проведено четверте засідання спільної галузевої робочої групи з питань економіки та торгівлі.
Особливу увагу було приділено обговоренню шляхів реалізації Угоди про створення зони вільної торгівлі (ЗВТ) між державами-учасницями ГУАМ та підготовки Протоколу про Правила визначення країни походження товару. Наголошено, що важливим чинником в практичній реалізації Угоди про створення зони вільної торгівлі є виконання широкомасштабного Проекту по сприянню торгівлі і транспортуванню (ПСТТ), який в свою чергу базується на положеннях Меморандуму про взаєморозуміння між державами – учасницями ГУАМ по сприянню торгівлі і транспортуванню, підписаному 04.07.2003 в м. Ялті.
У рамках напряму «Забезпечення проведення заходів з питань транскордонного співробітництва» в с. Гута Закарпатської області відбулось друге засідання міжурядової комісії з питань транскордонного співробітництва.
За підсумками засідання сторонами було підписано протокол, згідно з яким Кабінетом Міністрів надано доручення центральним та регіональним органам виконавчої влади здійснити заходи щодо розвитку транскордонного співробітництва в наступних напрямках: реалізації програми сусідства "Угорщина-Словаччина-Україна", розбудови біосферних заповідників, гармонізації правових норм України та СР з правовими нормами ЄС в сфері водного господарства, підписання нової спільної програми в сфері освіти, розбудови спільного кордону та можливого здійснення спільного митного та прикордонного контролю, підписання угоди про надання допомоги при надзвичайних ситуаціях, співробітництва на прикордонних територіях представників пожежних установ, транскордонного співробітництва в сфері охорони природи.
За напрямом «Міжнародні економічні форуми, семінари, презентації економіки України» Мінекономіки здійснило організаційно-технічне та інформаційно-аналітичне забезпечення участі українських офіційних та ділових делегацій в низці міжнародних заходів, таких як: Позачерговий круглий стіл Всесвітнього Економічного Форуму, присвячений Україні; Економічний форум “Україна-Польща” за участю президентів обох держав; Міжнародний економічний форум в м. Криниця; Львівський міжнародний економічний форум; Економічний форум країн Центральноєвропейської ініціативи в м. Братислава.
Участь українських делегацій у зазначених заходах сприяла підвищенню міжнародного іміджу України, налагодженню контактів між діловими колами та офіційними особами держав-учасниць, реалізації ряду інвестиційних проектів, підписанню міжурядових та комерційних угод.
Зокрема, під час форуму "Україна-Польща" було підписано Угоду між компанією Індустріальний союз Донбасу та Міністерством державного майна Республіки Польща про придбання українським інвестором майнових активів польського металургійного комбінату «Гута Ченстохова», Договір між Міністерством державного майна Республіки Польща та АТ «АвтоЗАЗ» про купівлю державного пакету акцій автомобільного заводу FSO, Угоду між Кабінетом Міністрів України та Урядом Республіки Польща про співробітництво у галузі туризму.
Під час форуму країн ЦЄІ було підписано міжурядову Угоду про економічне та науково-технічне співробітництво з Словацькою Республікою.
КПКВК 1201040 “Інформаційне та організаційне забезпечення участі України у міжнародних форумах, конференціях, виставках”
На виконання розпоряджень Уряду Мінекономіки у 2005 році за рахунок коштів бюджетної програми забезпечувалася участь України у наступних виставково-ярмаркових заходах:
- Всесвітня виставка “Експо-2005”
На Виставці Україна була представлена окремим павільйоном, площа якого – 324 кв.м. Національна експозиція України “Від Трипілля до сучасності” відображала національну культуру та традиції, знайомила відвідувачів з сьогоденням українського народу, презентувала світовій спільноті сучасну, молоду, незалежну Україну з древнім історичним корінням. Експозиція складалася з наступних розділів: Трипільська культура, Київська Русь, сторінки героїчної історії становлення українського козацтва, українська писемність, декоративне мистецтво, народні промисли, Помаранчева революція, сучасна Україна, космічна галузь.
З 18 по 24 серпня 2005 року на Виставці було проведено “Тиждень України”.
Павільйон України за час роботи Виставки відвідали понад 2 млн. 750 чоловік, було проведено 15 ділових зустрічей - презентацій.
- Національна експозиція України на 74-му Ізмірському міжнародному ярмарку (Туреччина, листопад)
Виставкова площа національної експозиції становила 120 кв.м., на ній 15 українських підприємств, зацікавлених в просуванні власної продукції на ринки Туреччини, Близького Сходу та Африки, представили 130 експонатів, а також національний стенд, який надавав інформацію щодо основних засад ведення бізнесу в Україні та інвестиційного потенціалу регіонів.
Під час проведення ярмарку було проведено 120 переговорів з представниками іноземних ділових кіл, внаслідок чого підписано 20 протоколів про наміри.
- Інформаційний стенд України під час проведення YIII Економічного форуму в рамках щорічного саміту Глав Урядів країн-учасниць Центрально-європейської ініціативи (Словаччина, листопад)
Виставкова площа інформаційного стенду України становила 6 кв. м., його відвідали понад 100 представників всіх країн-учасниць ЦЄІ.
З метою цілеспрямованого доведення до країн-учасниць ЦЄІ інформаційних матеріалів щодо економічного стану держави та основних інвестиційних проектів підготовлено спеціальні добірки документів (500 друкованих примірників), які були передані керівним особам на стендах країн - учасниць. За оцінками організаторів та відвідувачів стенд України виділявся серед інших національних стендів насиченістю інформаційними матеріалами та колоритним оформленням.
КПКВК 1201050 “Прикладні розробки у сфері розвитку економіки і торгівлі”
З метою підвищення ефективності виконання основних завдань Міністерства економіки, спрямованих на розв'язання актуальних проблем внутрішньої та зовнішньої економічної політики України, у 2005 році за рахунок загального фонду зазначеної бюджетної програми на замовлення Міністерства виконано 25 науково-дослідних робіт на загальну суму 971,0 тис. гривень. Наукові дослідження виконували 7 організацій, у тому числі два підвідомчих інститути - Науково-дослідний економічний інститут та Державний науково-дослідний інститут інформатизації та моделювання економіки.
За результатами проведених досліджень отримано:
4 методології щодо розроблення основних макроекономічних показників та заходів збалансованого соціально-економічного розвитку України, зокрема: методологія моделювання структурних зрушень в основних агрегатах ВВП на короткострокову перспективу; методологія прогнозування показників ВВП за фазами відтворення (виробництво, утворення і розподіл доходів, кінцеве використання) та секторами економіки і видами економічної діяльності на середньо- та довгострокову перспективу;
12 аналітичних матеріалів з питань розроблення державної політики соціально-економічного розвитку України, спрямованої на забезпечення стійкого економічного зростання, зокрема: аналіз та оцінка взаємозв’язків та залежностей показників соціально-економічного розвитку регіонів; наукове обґрунтування основ державної політики України у сфері розвитку спеціальних економічних зон і територій пріоритетного розвитку; аналіз та уніфікація результативних показників виконання державних цільових програм за їх спрямованістю; аналіз законодавства ЄС у сфері державних закупівель та підготовка пропозицій до проекту плану гармонізації національного законодавства у сфері державних закупівель з нормами ЄС; розроблення рекомендацій щодо принципів побудови економічних відносин Україна – ЄС; науково-правовий аналіз двосторонніх угод з питань інвестиційного співробітництва країн ЄС з метою визначення шляхів удосконалення міжнародних договорів України про сприяння та взаємний захист інвестицій;
9 інформаційних систем та вдосконалено програмно-технологічні засоби щодо інформаційно-аналітичного забезпечення роботи Міністерства, зокрема: розроблено та впроваджено сервіс “Форум” веб - порталу Міністерства для вивчення суспільної думки та обговорення актуальних питань соціально-економічного розвитку країни; удосконалено інформаційно-аналітичні системи “Оформлення та реєстрація ліцензій на метал у країни ЄС”, “Система керування квотовими характеристиками експортно-імпортних операцій”, “Формування основних показників державного оборонного замовлення”, інформаційно-довідкову підсистему інформаційно-аналітичної системи “Освіта”; розроблено проект створення апаратної частини та відповідних програмних засобів комплексу автоматизованих інформаційно-аналітичних систем Міністерства; Єдину систему інформаційно-аналітичних баз даних Міністерства розширено новими рубриками статистичної інформації.
Результати досліджень використано під час розробки Державної програми соціально-економічного розвитку України, для підвищення якості макроекономічних прогнозів, аналізу поточних тенденцій та прогнозних оцінок соціально-економічного розвитку України, при розробці заходів щодо забезпечення привабливого інвестиційного клімату в Україні та сприянню інвестиційним процесам у регіонах, при підготовці проекту Указу Президента України “Про систему невідкладних заходів з реалізації інноваційної моделі розвитку економіки України”.
За рахунок бюджетних асигнувань бюджетної програми погашено кредиторську заборгованість у розмірі 788,1 тис. грн. за виконані у 2004 році НДР.
КПКВК 1201060 “Державні науково-технічні програми та наукові частини державних цільових програм загальноекономічного спрямування”
Затверджені бюджетні призначення у сумі 518,8 тис.грн., використано 478,8 тис. грн. з них 190,0 тис.грн. - на погашення заборгованості минулих років.
На замовлення Міністерства економіки за зазначеною бюджетною програмою виконувались наукові частини за наступними державними цільовими програмами, а саме:
- Національна енергетична програма України до 2010 року, за результатами якої проведені аналіз реалізації Програми, зокрема, обсягів використання паливно-енергетичних ресурсів за 2004 рік, уточнення поточних і розроблення програмних об`ємних показників виробництва та споживання паливно-енергетичних ресурсів галузями економіки та країни в цілому до 2015 року; розроблення звітних, поточних та перспективних паливно-енергетичних балансів з окремих видів палива, продуктів їх переробки, електро- та тепло-енергії до 2010 та 2015 років; лонгація інших показників Програми до 2015 року;
- Програма використання відходів виробництва і споживання на період до 2005 року, за результатами якої опрацьовані концептуальні положення щодо визначення перспективних напрямів використання вторинної сировини та відходів виробництва (проект концепції щодо вдосконалення системи поводження з відходами як вторинною сировиною); банк даних утворення, використання та поставки відходів виробництва і споживання, створені комплексна інформаційна система з модульною структурою та комплексні інформаційні системи про види, обсяги, властивості відходів, технології та відповідне обладнання для їх переробки чи утилізації;
- Програма стимулювання експорту продукції, за результатами якої створені система заходів із захисту внутрішнього ринку та інтересів українських товаровиробників на зовнішніх ринках, а також перспективні напрямки стимулювання українського експорту;
- Комплексна програма утвердження України як транзитної держави у 2002 – 2010 роках, за результатами якої проведені аналіз нормативно-правової бази електронної комерції в країнах Європи і СНД та дослідження стану запровадження вимог європейського законодавства щодо електронної комерції в законодавчому полі України, а також надані пропозиції до законопроекту “Про електронну комерцію”.
КПКВК 1201070 “Розробки найважливіших новітніх технологій та фінансова підтримка підготовки наукових кадрів у сфері економіки і торгівлі”
Для проведення науково-дослідних робіт, які виконуються в межах цієї бюджетної програми, Державним бюджетом України на 2005 рік було передбачено видатки на суму 1608,8 млн. грн., з них на підготовку наукових кадрів в аспірантурі та докторантурі на суму 304,2 тис. грн. та на виконання науково-дослідних робіт за пріоритетними напрямами розвитку науки і техніки на суму 1304,6 тис. гривень.
Частину бюджетних коштів (348,2 тис. грн.) було спрямовано на погашення кредиторської заборгованості за виконані у 2004 році науково-дослідні роботи.
За даною бюджетною програмою у 2005 році до виконання запропоновано 28 науково-дослідних робіт на суму 956,4 тис. гривень, з яких фактично виконано 7 робіт на суму 329,9 тис. гривень.
У результаті виконання зазначеної бюджетної програми отримано:
- пропозиції щодо комплексу організаційних, економічних та нормативно-правових заходів формування іноваційно орієнтованої економіки з аналізом потенційних варіантів наслідків прийняття відповідних управлінських рішень, які зумовлять можливість поглибленого аналізу стану і тенденцій розвитку інноваційних процесів, вивчення та узагальнення світового досвіду підтримки інноваційної діяльності;
- аналітичні матеріали стосовно аналізу й узагальнення світового досвіду залучення малого підприємництва до державних закупівель, оцінка можливостей його адаптації і використання в умовах України;
- методи оцінки тіньового сектору в галузях економіки та його впливу на макроекономічні показники, а також прогнозування економічного розвитку з урахуванням впливу тіньової економіки, що забезпечить економічне зростання за рахунок легалізації тіньової діяльності;
- інформаційно-експертна система аналізу конкурентоспроможності вітчизняного виробництва з урахуванням зовнішньоекономічних чинників із відповідними базами даних для оцінки фінансових показників конкурентоспроможності;
- проект стратегії переходу до економіки, що базується на знаннях. Дана стратегія дозволить визначити головні пріоритети та критерії наближення до параметрів економіки, що базується на знаннях, а також сформувати прозорий та ефективний план переходу до цієї економіки, запропонувати результативні важелі та механізми її розбудови, залучити до цього широкі верстви населення, посилити спроможність суспільства генерувати знання та ефективно їх використовувати;
- аналітичні матеріали з пропозиціями щодо економічних стимулів розвитку середнього класу, підвищення рівня заробітної плати та інших видів доходів населення, зокрема підприємців;
- методика прогнозування впливу накопичувальної системи на розвиток економіки, яка надасть можливість здійснити оцінку інвестиційного потенціалу пенсійних фондів другого та третього рівнів пенсійної системи, а також макроекономічну оцінку та прогноз інвестиційного впливу пенсійних фондів на економіку.
Крім того, на підготовку наукових кадрів було передбачено 304,2 тис.грн., які були фактично отримані НДЕІ Мінекономіки у 2005 році.
В 2005 році кількість прийнятих аспірантів склала 15 чоловік (випущених - 12), а прийнятих докторантів - 3 чоловіка (випущених -3). Захистили дисертації на здобуття наукового ступеня доктора економічних наук - 3 докторанта, а на здобуття наукового ступеня кандидата економічних наук захистили дисертації 12 аспірантів.
КПКВК 1201080 “Проведення науково-практичних конференцій і семінарів
з економічних проблем”
Затверджені бюджетні призначення на суму 69,5 тис.гривень. Міністерством проведено науково-практичний семінар з питань соціально-економічного розвитку України. Фактичні видатки на організацію та проведення семінару становили 24,0 тис. гривень.
За результатами проведення семінару визначено першочергові завдання регіональної політики:
забезпечення стабілізації виробництва та відновлення економічного зростання у кожному регіоні, підвищення на цій основі рівня добробуту населення;
прискорення розвитку споживчого сектора економіки і створення фінансових і матеріальних передумов для насичення регіональних ринків товарами народного споживання й продуктами харчування, збільшення обсягів, спектра та поліпшення якості споживчих товарів;
визначення компенсаційних механізмів для впровадження нових інструментів та механізмів по залученню інвестицій, зокрема механізмів надання компенсаційних заходів для інвесторів територій пріоритетного розвитку;
створення умов для відновлення інноваційних процесів, модернізації матеріально-технічної бази виробничої та невиробничої сфери;
розширення співпраці з міжнародними фінансовими організаціями та залучення міжнародної технічної допомоги для реалізації інвестиційних проектів у регіонах.
КПКВК 1201090 "Підготовка та підвищення кваліфікації державних службовців
у сфері економіки"
За зазначеною бюджетною програмою здійснюється утримання керівних, науково-педагогічних, фахівців та інших працівників Української академії зовнішньої торгівлі та Вищих курсів іноземних мов.
За 2005 рік витрачені кошти в сумі 8433,7 тис.грн. наступним чином: нарахована та виплачена заробітна плата з нарахуваннями, стипендії студентам та аспірантам, придбані канцелярські товари, господарські витрати, оплачені транспортні послуги, здійснений поточний ремонт приміщень, відремонтоване комп’ютерне обладнання та оргтехніка, оплачені послуги зв’язку та відрядження, відшкодовані видатки з оплати комунальних послуг та енергоносіїв.
Використання коштів здійснювалось за такими освітньо-кваліфікаційними напрямами діяльності: підготовка фахівців з вищою освітою, підготовка науково-педагогічних кадрів, перепідготовка кадрів і підвищення кваліфікації фахівців.
Виконання державного замовлення за бюджетною програмою здійснюється установами, які перебувають у сфері підпорядкування Мінекономіки - Українською академією зовнішньої торгівлі та Вищими курсами іноземних мов та відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 12.07.2005 № 570 ”Про державне замовлення на закупівлю товарів, виконання робіт, надання послуг для державних потреб у 2005 році” (із змінами) та Плану-графіку підвищення кваліфікації державних службовців Мінекономіки.
За 2005 рік Українською академією зовнішньої торгівлі здійснено виконання державного замовлення щодо прийому на підготовку фахівців за освітньо-кваліфікаційними рівнями, а саме:
- “бакалавр” - 106 осіб, з них за напрямами підготовки: “Міжнародні відносини” – 25 осіб; “Економіка і підприємництво” - 25 осіб; “Менеджмент” – 31 осіб; “Право” – 25 осіб. Випуск за 9 місяців поточного року становить 24 осіб проти 24 осіб за держзамовленням;
- “спеціаліст” - 19 осіб, з них за напрямами підготовки “Міжнародні відносини” – 5 осіб; “Економіка і підприємництво” - 3 осіб; “Менеджмент” – 6 осіб; “Право” – 5 осіб. Випуск становить 22 особи проти 22 особи за держзамовленням;
- “магістр” – 115 осіб, з них за напрямами підготовки “Міжнародні відносини” – 15 осіб; “Економіка і підприємництво” - 38 осіб; “Менеджмент” – 39 осіб; “Право” – 23осіб. Випуск – 210 осіб проти 210 осіб за держзамовленням.
Крім того, здійснено прийом з перепідготовки кадрів в кількості 200 осіб при держзамовленні 200 осіб; випуск з перепідготовки кадрів виконано в повному обсязі та становить 6 осіб.
Також, з метою вивчення або вдосконалення знань найбільш розповсюджених європейських мов (англійська, німецька, французька) виконано прийом з підвищення кваліфікації державних службовців - 100 осіб зараховані до Вищих курсів іноземних мов; випуск за 12 місяців становить 50 осіб. В Академії підвищили кваліфікацію за різними формами навчання 140 осіб, з них: за професійними програмами – 100 осіб, програмами короткотермінових семінарів в Україні – 40 осіб.
Прийом та випуск слухачів до аспірантури УАЗТ становить 14 та 9 осіб відповідно.
КПКВК 1201110 “Перепідготовка управлінських кадрів
для сфери підприємництва”
З метою формування в усіх регіонах України критичної маси молодих управлінців, надання їм можливості набути сучасні економічні знання та практичні навички роботи в умовах ринкової економіки, за зазначеною бюджетною програмою здійснюється перепідготовка спеціалістів у 9 вищих навчальних закладах – виконавцях державного замовлення, відповідно до постанови КМУ від 30.08.2000 р. №1358 “Про реалізацію Указу Президента України від 03.07.2000 р. № 849 ”Про сприяння підготовці управлінських кадрів для сфери підприємництва”, якою затверджено Програму заходів з перепідготовки управлінських кадрів для сфери підприємництва.
У першому півріччі 2005 року на перепідготовку було прийнято 79 осіб, з яких 76 осіб успішно закінчили навчання та одержали документ про освіту. Оскільки переважну кількість договорів укладено у другому півріччі 2005 року, 1033 особи розпочали навчання з перепідготовки за перехідними договорами 2005/2006 р.р. та завершать його у 2006 році.
КПКВК 1201120 “Фінансова підтримка журналу “Економіка України”
Фінансова підтримка журналу “Економіка України” в обсязі 347,8 тис. гривень спрямовувалася на: оплату оренди приміщень, комунальних послу , поліграф/ матеріалів відшкодування вартості паперу.
Журнал “Економіка України” видавався щомісячно.