Ми, учасники фінансового ринку України, працюємо на цьому ринку і намагаємося зробити його таким де підприємства і держава отримують капітал для розвитку, а інвестори — привабливі фінансові інструменти, таким, що працює прозоро та ефективно. Лише у 2004 році завдяки активним операціям на ринку індекс Standard & Poor’s для українських акцій зріс на 170%, встановивши абсолютний рекорд для ринків, що розвиваються.
У сучасній розбудові країни ми вважаємо вкрай важливим не тільки зміну облич і особистостей у владі, а нову, що базується на ЗАКОНІ, систему відносин "Влада-Бізнес" та усунення перешкод для розбудови ефективного ринку.
23 грудня 2004 року був прийнятий Закон України "Про Державний бюджет на 2005 рік". Депутати Верховної Ради дали жорстку обіцянку вже найближчим часом повернутися до цього документу і зробити його менш лобістським та більш професійним. 4 лютого була прийнята програма дій Уряду "Назустріч людям". Уряд пообіцяв перетворити бюджет з "інструменту обслуговування корпоративно-кланових інтересів на інструмент обслуговування всього суспільства", тим самим підтвердивши слова Президента України Віктора Ющенко "що бюджет України до останньої копійки буде слугувати людям".
Просимо Вас звернути увагу на п. 3501340 додатку №3 до бюджету України на 2005 рік щодо виділення 144,5 млн. грн. на фінансування програми розвитку Національної депозитарної системи. Чи є ця програма такою, що служить людям, державі та ринку, і взагалі відповідає Національним інтересам України?
Програма є такою, що:
· протягом 2005-2010 рр. потребує з бюджету України 900 млн. грн., з ринку — 1,1 млрд. грн., але не містить жодного обґрунтування таких видатків;
· пропонує за державні кошти вирішення таких проблем інфраструктури ринку, що, перш за все, є похідними від існуючого законодавства з випуску та обігу цінних паперів та податкового законодавства, валютного регулювання, реалізації іноземних інвестицій, тощо. Тобто для свого рішення потребує не додаткових бюджетних коштів, а належного та ефективного державного регулювання. Пропонує за бюджетні кошти вирішення проблем, що взагалі не існують, або, що вже вирішені та профінансовані учасниками ринку;
· має за мету створити "з нуля" за державні кошти систему обліку прав власності ніяким чином не узгоджену з іншими інфраструктурними елементами ринку;
· пропонує створення за бюджетні кошти великого комплексу елементів високої вартості (окрема національно-інформаційна мережа, окрема система передачі даних, окреме центральне сховище, тощо), що призведе до підвищення вартості трансакцій на ринку та, відповідно, зниження його конкурентноздатності;
· покладає на депозитарну систему невластиві їй функції, наприклад, розвиток ринку нерухомості, хеджування ризиків на товарних ринках, що не відповідає світовій практиці;
· створює за державні кошти ще один державний квазі-регулятор та не містить жодного важеля для запобігання монополізму з його боку;
· не містить критеріїв належного її виконання, тобто не піддається ефективному моніторингу;
· не передбачає залучення учасників ринку до виконання програми;
· визначає центральним виконавцем програми Національний депозитарій України, що неодноразово отримував кошти з бюджету на створення депозитарної системи, отримує мільйони гривень від надання послуг з кодифікації цінних паперів від учасників ринку, у 2004 році отримав фінансування, як генеральний підрядник робіт з підготовки угод по формуванню ЄЕП, та є установою, що для багатьох учасників ринку і є прикладом зрощування влади та бізнесу.
Існує дуже висока вірогідність того, що:
· в результаті виконання програми вартість операцій на ринку України може багаторазово зрости, а українські цінні папери — переміститися в альтернативні облікові системи за кордоном;
· державне фінансування такої програми унеможливить подальший розвиток Національної депозитарної системи за принципом ринкової необхідності та саморегулювання.
Вважаємо, що це не відповідає Національним інтересам України.
Ринок України, в т.ч. фондовий ринок, дійсно потребує вирішення багатьох проблем і вирішувати їх потрібно за допомогою професійних, прозорих механізмів, прийнятних як для держави, так і для ринку.
Просимо зупинити дію Постанови КМУ №1707 від 21.12.04 р. "Про затвердження Державної програми розвитку Національної депозитарної системи України" та виключити з витратної частини бюджету на 2005 рік 144,5 млн грн. на фінансування цієї програми (п.3501340 додатку №3 до Закону України "Про Державний бюджет на 2005 рік").
Станом на 8.02.05 р. звернення вже підписано:
Перша Фондова Торгівельна Система (ПФТС) Асоціація Українських Банків (АУБ)
Міжрегіональний Фондовий Союз (МФС)
· Банками: "Аваль", "АвтоЗАЗбанк", "АвтоКРАЗбанк", "Альфа Банк", "БIГ Енергiя", "ВАБанк", "Демарк", "Донгорбанк", "Iнтеграл-банк", "Київ", "Кредитпромбанк", "Морський транспортний банк", "Одеса Банк", "Перший Український Міжнародний Банк", "Пiвденний", "Прем'єрбанк", "Прикарпаття", "Родовід Банк", "Український Професiйний Банк", "Укргазбанк", "УкрСиббанк", "Укрсоцбанк", "Фiнанси та кредит";
· Компаніями: "Аваль-Брок", "АРТ-Капiтал", "Базис-iнвестмент", "Ваш Выбор", "ДЕКРА", "Драгон Капітал", "Експеримент", "Енергоiнвест", "Iндустрiя цiнних паперiв", "ФК "Iнiцiатива", "ITT-Інвест", "КОМЕКС Цінні папери", "Кримський фiнансовий центр", "ЛФЦ-Брок", "Об’єднана фiнансова група", "Приват-Сток-Сервіс", "Промисловi фiнанси", "Проспект Iнвестментс", "ПФБ", "Сігма Блейзер", СІНКОМ, "Сократ", "Столиця-цiннi папери", "ФК "Славутич-Капiтал", "ДФК "Славутич-Капiтал", "IКК "Славутич-Капiтал", "ТЕКТ", "Український депозитарний центр", "Укрiнвест", "Фаворит", "Фарватер-Iнвест", "Фондовий капiтал", "Фоїл Сек’юрiтiз Нью Юроп".