Вилучення з під “юрисдикції” банківських установ процесу інкасації коштів, ініційоване деякими народними депутатами, не має під собою професійних і законних підстав. В усьому світі зазначений процес відноситься саме до банківських операцій, оскільки є складовою ланцюгу грошового обігу, який забезпечується банківською системою держави. В Україні надання письмових дозволів на здійснення інкасації коштів законодавчо покладено на Національний банк України. Такий підхід створює оптимальні умови для організаційно-технічного забезпечення випуску в обіг та вилучення з обігу готівки. Запропоновані ж новації в проекті Закону України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України з питань ліцензування”, прийнятому ВР України в першому читанні, є спробою розірвати існуючий ланцюг грошового обігу в країні. Законопроектом, порушуючи чинні норми, створюються умови, за яких існуюча монополія ДСО при МВС України може поширюватись тепер не тільки на вітчизняний ринок послуг озброєної охорони, але й на сферу інкасації. Національний банк України не підтримав згаданий законопроект і аргументовано просив Верховну Раду відхилити його. В порушення чинних норм проходження законопроектів у ВР України його було розглянуто в обхід профільного Комітету ВР України з питань фінансів і банківської діяльності. За оцінкою експертів Асоціації українських банків законопроект протирічить Закону України “Про Національний банк України” (стт. 7, 22, 33, 34) та Закону “Про банки і банківську діяльність” (ст. 47), а отже не може бути визнаний легітимним. Президент Асоціації |