В результаті зусиль Асоціації українських банків та Української федерації працівників недержавних служб безпеки депутати Верховної Ради України у другому читанні відхилили законопроекти “Про охоронну діяльність“ (реєстраційний №-1241) та “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв’язку з прийняттям Закону України “Про охоронну діяльність” (реєстраційний №-1242).
Напередодні розгляду законопроектів у другому читанні Президенти АУБ О.Сугоняко та УФПНСБ Г.Оніщенко звернулись до народних депутатів з обґрунтуванням невідповідності багатьох положень згаданих проектів з Конституцією України. “Законопроект, запроваджуючи різні правові режими здійснення підприємницької діяльності у сфері охорони для суб’єктів господарювання державної і недержавної форм власності, не передбачає створення рівних конкурентних умов на ринку охоронних послуг для всіх його учасників. При цьому явна перевага надається одній структурі – Державній службі охорони, що суперечить конституційним принципам рівності суб’єктів господарювання незалежно від форм власності та безумовного обов’язку держави забезпечити відповідний рівень конкуренції на ринках”, – зазначається у зверненні.
Окрім АУБ та УФПНСБ до відхилення згаданих законопроектів доклали значних зусиль більшість депутатського корпусу, представники Головного юридичного управління Верховної Ради України, Національного банку України, Головного науково-експертного управління ВРУ, Антимонопольного комітету, Міністерства юстиції тощо, які надали ґрунтовні зауваження до законопроекту щодо невідповідності з багатьма конституційними принципами, зокрема: повноваженнями органів державної та виконавчої влади, рівністю прав господарюючих суб’єктів, незалежно від форм власності, обмеженням участі громадян у охоронній діяльності, позасудової конфіскації майна, віднесенням до спільної компетенції НБУ та МВС прийняття нормативно-правових актів, джерела фінансування органів державної влади, антимонопольного регулювання, недобросовісної конкуренції тощо.
За словами Президента АУБ, Україна чи не єдина країна, де ще й досі зберігається радянська форма монополії на ринку охорони. Останнім часом МВС активізувало зусилля, аби цей стан закріпити на законодавчому рівні. Проте реакція народних депутатів, результати їх голосування дають підстави сподіватися, що ситуацію таки буде змінено. Зокрема, прийнято такі законодавчі акти, що забезпечили б повноцінний розвиток конкурентоспроможного ринку охорони в Україні.
Прес-служба
Асоціації українських банків
Тел. 559-31-76
E-mail:
Endeavors of Association of Ukrainian banks, Ukrainian federation of non-state security service workers and people’s deputies to the Verkhovna Rada banned in the second reading the bills “On security activity” (registration #-1241) and “On introduction of amendments to some legislative acts of Ukraine connected with approval of the Law of Ukraine “On security activity” (registration #-1242).
Shortly before the bills were to be considered in the second reading Mr. Suhonyako, AUB President and Mr. Onoshchenko, UFNSSW President submitted to people’s deputies materials proving that many provisions under the said bills were not in conformity with the Constitutions of Ukraine. “The bill providing for the state and non-state business entities diverse law modes of performing entrepreneur activity in security field does not provide for equal competition conditions on security service market for all its partakers. The only structure – State security service is evidently granted with privileges, what contradicts to the Constitution principles of equity of business entities irrespective to their property status and to unconditional obligation of the state to ensure corresponding market competition level” reads the statement.
Besides AUB and UFNSSW there were other bodies, which endeavored to deny the bill including: the majority of people’s deputies, representatives of main juridical office to Verkhovna Rada of Ukraine, main research and expertise office to VRU, Antimonopoly committee, Ministry of Justice, etc., which provided grounded notes to the bill regarding its unconformity with numerous Constitution principles particularly: authorities of the state and executive bodies, equity of the rights for business entities irrespective to their property status, restrictions for individual’s activity in security field, non-court property confiscation, referring NBU and MIA to the same jurisdiction, sources of funding the sate authority bodies, anti-monopoly regulation, unfair competition.
According to AUB President Ukraine is almost the only country till now preserving the Soviet form of monopoly on security service market. Recently MIA endeavored to legislatively fix such a status quo. Though response of the people’s deputies and results of their voting encourage hope that the situation will be changed, particularly that they would approve the legislative acts, which could ensure full-value development of competitive security service market in Ukraine.