Новини АУБ

Дослідження АУБ: війна спричинила зростання попиту на мікрокредитування в Україні 

Асоціація українських банків разом з дослідницькою компанією «Рісерч.Юей» та експертами Інституту соціології НАН України провела соціологічне дослідження "Споживче мікрокредитування в Україні під час воєнного стану", яке зосереджується на тенденціях мікрокредитування серед населення України у період війни. Згідно з даними, майже половина користувачів мікрофінансування відзначає зростання потреби в кредитах під час повномасштабної війни, а 23% стверджують, що звернулись за мікрокредитами вперше саме через воєнні дії. Дослідження також виявило, що українці переважно беруть мікрокредити для щоденних побутових потреб.

Мікрокредитування залишається нішевим, але соціально значущим сегментом кредитного ринку, який відіграє важливу роль у задоволенні нагальних потреб громадян під час війни. Дослідження показало, що зросла потреба в мікрокредитах під час воєнного стану. Майже половина (48%) користувачів мікрофінансових послуг відзначає збільшену потребу в кредитах під час воєнного стану, що значно перевищує середні показники по ринку (31%). Для 23% респондентів потреба у кредитуванні з’явилася вперше саме через війну. Переважна більшість респондентів використовує мікрокредити для покриття щоденних потреб і вказує на простоту, швидкість та доступність цих послуг порівняно з традиційними банківськими продуктами. Більшість опитаних (67%) беруть мікрокредити для покриття щоденних витрат та забезпечити термінові витрати до зарплати.

1503_doslid_1 Дослідження АУБ: війна спричинила зростання попиту на мікрокредитування в Україні  | Асоціація українських банків

Більшість користувачів (62%) задоволена рівнем сервісу, який надають мікрофінансові фінтехкомпанії (далі - МФТК або МФО - мікрофінансові організації), хоча вважають, що відсоткові ставки по мікрокредитам варто знизити. Варто зазначити, що опитування було проведено наприкінці минулого року, до зменшення відсоткової ставки по мікропозикам, яка сьогодні, відповідно до чинного законодавства не має бути більшою, ніж 1% на день. В нічний час за мікрокредитами звертається дуже незначна частка користувачів (до 2%). І навіть серед тих, хто оформлює кредит в нічний час здебільше це робить для звичайних щоденних потреб. Наприклад, покупка ліків у невідкладних випадках, оплата комунальних послуг чи оренди житла, щоб уникнути штрафів за прострочення, або невеликі несподівані витрати, які не можуть почекати до ранку. Це може включати потребу в аварійному ремонті автомобіля, оплаті послуг таксі в нічний час, або навіть закупівлю продуктів харчування чи інших необхідних речей в останню мить. Опитування показало, що “нічні мікрокредити” – не є свідченням необдуманих фінансових рішень, а скоріше відображають термінові потреби, які виникають поза звичайним робочим графіком позичальників. Майже 90% стверджує, що ані час доби, ані дні тижня звернення за кредитом ніяк не змінилися під час воєнного стану. 60% має 1-3 активних мікрокредита і 70% користується одночасно 1-3 МФТК. Основна причина використання декількох кредитів – нестача грошей (61%), тобто сума одного кредиту, скоріш за все, замала для покриття всіх необхідних витрат. 30% користувачів не бачать жодних ризиків в отриманні мікрокредитів. 

doslid_1 Дослідження АУБ: війна спричинила зростання попиту на мікрокредитування в Україні  | Асоціація українських банків

Коментуючи підсумки опитування, президент АУБ Андрій Дубас повідомив, що не очікує суттєвої конкуренції від МФО на ринку банківських кредитів через відмінні бізнес-моделі й специфіку кредитних продуктів.Проте президент АУБ зазначив, що фінансові компанії, зокрема мікрофінансові організації, можуть конкурувати з невеликими банками країни в технологічності сервісів, що зі свого боку стимулюватиме останніх швидше розвиватися в цьому напрямі.

«Це дослідження підкреслює соціальну значущість, а подекуди критично необхідну роль мікрокредитування в Україні під час воєнного стану, яке надає тимчасову підтримку тим, хто опинився у фінансовій скруті. Водночас опитування вказує на необхідність забезпечення більш доступних фінансових продуктів для вразливих верств населення. Також дослідження доводить, що переважна більшість компаній, які працюють на мікрофінансовому ринку, повністю дотримуються концепції відповідального кредитування впровадженої Національним банком України», – зазначив Президент Асоціації українських банків Андрій Дубас.

Детальніше з дослідженням можна ознайомитися за посиланням - "Споживче мікрокредитування в Україні під час воєнного стану"

Підписка на новини АУБ

aub logo white 70

 

Місія Асоціації українських банків – підтримка розвитку національної банківської системи. АУБ співпрацює з Верховною Радою України з питань удосконалення законодавства, що регулює банківську діяльність, взаємодіє з Національним банком України щодо нормативного забезпечення функціонування банків та небанківських фінансових установ. АУБ дбає про підвищення кваліфікації банківських працівників, розширює міжнародні зв'язки з асоціаціями та банківськими структурами інших країн.

 

Контакти

    Адреса:
вул. Євгена Сверстюка,
15 Київ 02002 Україна


   Email :
secret@aub.org.ua


    Телефони:
+380 (44) 516-8775

Підписка на новини АУБ