Досвід роботи Єдиного розрахункового центру "МЕГАБАНКУ" пропонується використати в усій Україні
Досвід роботи Єдиного розрахункового центру з оплати житлово-комунальних послуг "МЕГАБАНКУ" (ЄРЦ) буде запропоновано використати в усій Україні. Про це 27 січня в Харкові заявив міністр регіонального розвитку, будівництва і ЖКГ Анатолій Близнюк, ознайомившись із роботою ЄРЦ. Він доручив фахівцям "МЕГАБАНКУ" підготувати відповідні пропозиції, які будуть розглянуті на зустрічі керівників українських міст. Проведення такої зустрічі міністр ініціюватиме найближчим часом.
Начальник ЄРЦ Юрій Сергєєв, презентуючи міністру систему оплати комунальних послуг, зазначив, що сьогодні вона об’єднує понад два мільйони особових рахунків в усіх регіонах України, із них більше 900 тисяч - у Харківській області. Населення може оплатити за єдиною квитанцією ЄРЦ 65 видів послуг. Система також полегшує роботу підприємств, що надають комунальні послуги. "Виявилося, що завдяки нашій інформаційній базі 90% відповідей люди отримують біля віконця платіжного пункту. Тільки 10% запитань ставляться тепер в абонентських залах комунальних підприємств, що дозволило таким підприємствам скоротити персонал абонентських залів і знизити свої витрати", - підкреслив Ю. Сергєєв.
За словами голови наглядової ради ПАТ "МЕГАБАНК" Віктора Суботіна, пропозиції будуть розроблені протягом тижня. "Ми готові невідкладно починати роботу в тих містах, які приймуть рішення запровадити систему ЄРЦ. Протягом цього року ми готові покрити всі білі плями на карті країни", - зазначив В. Суботін.
Довідка. Єдиний розрахунковий центр ПАТ "МЕГАБАНК" (ЄРЦ) - це унікальний програмний комплекс, що дозволяє всім харків'янам оплачувати комунальні послуги за єдиною квитанцією, яка щомісяця приходить поштою до кожної оселі. У квитанції відображені нарахування за основні житлово-комунальні послуги (світло, газ, тепло, гаряча і холодна вода, каналізація, вивезення сміття, квартплата), а також телекомунікаційні та інші послуги (телефон, інтернет, кабельне телебачення, обслуговування домофонів тощо).
За цією квитанцією мешканець міста може оплатити зазначені послуги (усі або частково) в будь-якому з 86 пунктів прийому комунальних платежів "МЕГАБАНКУ", а також через спеціальні термінали m-box, встановлені у великих торгових центрах і супермаркетах Харкова. Єдині квитанції також приймаються до оплати всіма відділеннями Ощадбанку, комерційних банків і пошти. Завдяки ЄРЦ комунальні послуги можна також оплатити через інтернет за допомогою пластикової картки або системи платежів web-money.
При оплаті комунальних послуг в автоматизованому пункті "МЕГАБАНКУ" час прийому платежу займає менше 1 хвилини.
Починаючи з 2002 року, разом із єдиною квитанцією платникам надається єдиний рахунок, який, на відміну від єдиної квитанції, уже містить відомості про платника: його особовий рахунок, ім'я та адресу. Основна відмінність єдиного рахунку від єдиної квитанції - у наявності інформаційної складової: у ній наявні відомості про заборгованість, нарахування, оплату попередніх періодів та про нараховані субсидії. Крім того, після введення єдиних рахунків, у яких, крім прізвища людини, зазначені площа його квартири, кількість прописаних й проживаючих, пільги, виявляються помилки в базі даних. Якщо платник виявляє у відомостях, наведених у рахунку, помилку, він звертається у свою житлову організацію для її виправлення, а житлова організація передає ці відомості в ЄРЦ для внесення змін у базу даних, підвищуючи, таким чином, її достовірність.
Учасниками розрахунків у єдиній системі оплати є: населення, постачальники послуг, банки, що приймають платежі, а також Єдиний розрахунковий центр.
Від використання єдиної системи оплати переваги отримує не тільки населення, але й всі інші учасники розрахунків. Постачальники послуг отримали можливість працювати з усіх питань проходження платежів тільки з "МЕГАБАНКОМ": ідеться про організацію прийому та своєчасне проходження платежів, одержання інформації й коштів, друк і поширення платіжних документів. Постачальники отримують інформацію про платників у вигляді електронних реєстрів, які заносяться в базу даних автоматично. Функціонування єдиної системи оплати забезпечує надходження повністю пізнаних реєстрів платників, що означає зникнення для підприємств такого поняття, як "непізнані платежі". У зв'язку з тим, що до впровадження єдиної системи оплати банки спочатку перераховували грошові кошти, отримані від населення в оплату за послуги, а потім передавали квитанції для оброблення підприємствам, розрив між надходженням коштів і одержанням інформації про осіб, які оплатили послуги, складав від 3 до 14 днів. При функціонуванні єдиної системи перерахування коштів і передача інформації збігаються за часом, що означає збіг інформаційних і фінансових потоків.
Система ЄРЦ розроблена в 1999 р. і запроваджена в 9 регіонах України. Загалом через ЄРЦ "МЕГАБАНКУ" оплачують комунальні послуги понад 2 012 000 українських сімей (12% усіх платників України).