«Кредит-Рейтинг» пропонує встановити етичні стандарти для недопущення недобросовісної конкуренції на ринку рейтингових послуг
Сьогодні агентство «Кредит-Рейтинг» заявило про те, що перші результати діяльності уповноважених рейтингових агентств – «IBI-рейтинг», «Рюрік» і «Експерт-Рейтинг» свідчать про недобросовісну конкуренцію на ринку рейтингових послуг. Протягом останніх 6 місяців трьома згаданими агентствами визначені кредитні рейтинги окремим компаніям і банкам, які раніше мали кредитні рейтинги агентства «Кредит-Рейтинг». У всіх випадках звертаємо увагу на істотне завищення (до 6 рейтингових рівнів) кредитних рейтингів з боку нових учасників ринку рейтингових послуг. У більшості випадків завищення оцінок призвело до того, що компанії та банки, які мали раніше низькі рейтинги спекулятивної категорії, з появою нових уповноважених агентств отримали рейтинги інвестиційної категорії. Агентство «Кредит-Рейтинг» рекомендує інвесторам уважно аналізувати випадки розбіжності рейтингів, шляхом вивчення інформації про рейтинги, що знаходиться на сайтах різних рейтингових агентств.
Агентство «Кредит-Рейтинг» виражає сумнів щодо того, що більш високі рейтинги нових гравців ринку є всього лише наслідком недосконалості їх методологій, які не пройшли перевірку часом. Нові рейтингові агентства намагаються конкурувати з лідером ринку рейтингових послуг за рахунок його публічної дискредитації, а також за рахунок надання потенційним клієнтам гарантій визначення високих рейтингів. Агентство «Кредит-Рейтинг» закликає своїх конкурентів більш виважено підходити як до формування попиту на свої послуги, так і до формування своєї власної репутації. Нові гравці ринку повинні усвідомити, що їх рейтингові оцінки зможуть стати вагомим орієнтиром для національних і міжнародних інвесторів лише у випадку, якщо самі агентства будуть сприйматися як авторитетні організації, що сповідають високі морально-етичні стандарти в своїй діяльності.
З метою недопущення недобросовісної конкуренції та підвищення довіри учасників фінансових ринків до рейтингових агентств в Україні, «Кредит-Рейтинг» пропонує всім учасникам ринку рейтингових послуг негайно прийняти Меморандум про дотримання етичних стандартів, в основу якого покладені ключові положення Кодексу діяльності рейтингових агентств IOSCO. Агентство «Кредит-Рейтинг» вважає наступні етичні стандарти найважливішими для даного етапу розвитку ринку рейтингових послуг в Україні:
• Рейтингове агентство і його співробітники не повинні прямо або опосередковано надавати клієнту гарантії визначення кредитного рейтингу певного рівня (або не нижче певного рівня) до укладання з клієнтом договору та завершення рейтингового аналізу;
• Рівень кредитного рейтингу не повинен бути залежним від існуючих або потенційних комерційних або інших відносин його власника з рейтинговим агентством (або пов'язаними з ним структурами);
• Співробітники рейтингового агентства, причетні до рейтингового аналізу, не можуть брати участь в обговоренні комерційних умов з клієнтами агентства;
• Кредитний рейтинг повинен визначатися рейтинговим комітетом агентства, а не окремим співробітником;
• Пропонуючи рейтингові послуги, рейтингові агентства мають бути упевнені в тому, що мають достатню кількість кваліфікованих співробітників для проведення високоякісного рейтингового аналізу.
Повний текст Меморандуму знаходиться на сайті рейтингового агентства «Кредит-Рейтинг» www.credit-rating.ua, а також направлений для ознайомлення і підписання всім уповноваженим рейтинговим агентствам.
Для одержання детальнішої інформації:
Департамент інформації та комунікації, Марина Проценко, тел.: (044) 490-25-50
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
2010-11-22
Агентство «Кредит-Рейтинг» виражає сумнів щодо того, що більш високі рейтинги нових гравців ринку є всього лише наслідком недосконалості їх методологій, які не пройшли перевірку часом. Нові рейтингові агентства намагаються конкурувати з лідером ринку рейтингових послуг за рахунок його публічної дискредитації, а також за рахунок надання потенційним клієнтам гарантій визначення високих рейтингів. Агентство «Кредит-Рейтинг» закликає своїх конкурентів більш виважено підходити як до формування попиту на свої послуги, так і до формування своєї власної репутації. Нові гравці ринку повинні усвідомити, що їх рейтингові оцінки зможуть стати вагомим орієнтиром для національних і міжнародних інвесторів лише у випадку, якщо самі агентства будуть сприйматися як авторитетні організації, що сповідають високі морально-етичні стандарти в своїй діяльності.
З метою недопущення недобросовісної конкуренції та підвищення довіри учасників фінансових ринків до рейтингових агентств в Україні, «Кредит-Рейтинг» пропонує всім учасникам ринку рейтингових послуг негайно прийняти Меморандум про дотримання етичних стандартів, в основу якого покладені ключові положення Кодексу діяльності рейтингових агентств IOSCO. Агентство «Кредит-Рейтинг» вважає наступні етичні стандарти найважливішими для даного етапу розвитку ринку рейтингових послуг в Україні:
• Рейтингове агентство і його співробітники не повинні прямо або опосередковано надавати клієнту гарантії визначення кредитного рейтингу певного рівня (або не нижче певного рівня) до укладання з клієнтом договору та завершення рейтингового аналізу;
• Рівень кредитного рейтингу не повинен бути залежним від існуючих або потенційних комерційних або інших відносин його власника з рейтинговим агентством (або пов'язаними з ним структурами);
• Співробітники рейтингового агентства, причетні до рейтингового аналізу, не можуть брати участь в обговоренні комерційних умов з клієнтами агентства;
• Кредитний рейтинг повинен визначатися рейтинговим комітетом агентства, а не окремим співробітником;
• Пропонуючи рейтингові послуги, рейтингові агентства мають бути упевнені в тому, що мають достатню кількість кваліфікованих співробітників для проведення високоякісного рейтингового аналізу.
Повний текст Меморандуму знаходиться на сайті рейтингового агентства «Кредит-Рейтинг» www.credit-rating.ua, а також направлений для ознайомлення і підписання всім уповноваженим рейтинговим агентствам.
Для одержання детальнішої інформації:
Департамент інформації та комунікації, Марина Проценко, тел.: (044) 490-25-50
2010-11-22