Новини фінансового сектору

Експерти VAB Банку прогнозують повернення докризового обсягу приросту ринку платіжних карток у 2011 році й високу активність у сегменті інтернет-платежів

У VAB Банку відбувся прес-брифінг «Тенденції та прогнози розвитку ринку платіжних карток в Україні», де було проаналізовано основні ринкові показники за 2008–2010 рр., відмічено перспективи розвитку карткових продуктів у 2011 році й особливості трьох типів користувачів платіжними картками, з урахуванням яких банки сегментують можливості для розвитку додаткового функціонала платіжних карток та мережі банкоматів. 

«На сьогодні в Україні майже 40 мільйонів держателів платіжних карток. Проте недостатня обізнаність як самих споживачів, так і окремих представників торгово-сервісних мереж щодо можливостей цього платіжного інструменту стримує темпи розвитку ринку з величезним невикористаним потенціалом. За показником активності держателів платіжних карток Україна значно відстає від зарубіжних країн. Середня кількість операцій по картці  – менше 1 транзакції, тоді як у сусідній Польщі, наприклад, цей показник перевищує 3 транзакції. При цьому у зарубіжних країнах на частку безготівкових розрахунків припадає, як правило, до 50% операцій за карткою чи навіть більше. А в Україні в цьому портфелі лише близько 16% транзакцій зі здійснення безготівкових розрахунків», – відзначає Юлія Морозова, Директор Департаменту розвитку карткового бізнесу VAB Банку.

За словами експерта, на ринку карткових продуктів у 2011 році можна буде спостерігати одразу декілька трендів. Перший – це активізація банківських пропозицій у сегменті кредитних карток з урахуванням відновлення кредитної активності в цілому по ринку. На сьогодні більше 20 банків обслуговують кредитні картки, при цьому 10 операторів пропонують продукт виключно в межах програми лояльності для хороших клієнтів. За рахунок очікуваних зрушень у даному сегменті, а також збільшення обсягів e-commers (розрахунків в Інтернеті) банки нарощуватимуть портфелі платіжних карток, і до кінця 2011 року ринок повернеться на докризові показники приросту у 5% за кількістю держателів платіжних карток.
«Банки відійдуть від активного просування такого універсального карткового продукту як поточний рахунок з підвищеними відсотками, який було виведено на ринок за період кризи, щоб повернути довіру споживача. З великим надходженням пасивів до банківської системи після виходу такого універсального рішення інтерес операторів до підтримки цього продукту знизився. Таким чином, у 2011 році банки обмежуватимуть прибутковість за цим продуктом за рахунок зниження процентних ставок і тим самим регулюватимуть ринковий попит. Основні зусилля найближчим часом вони зосередять на розвитку функціонала класичних карт і на підвищенні обізнаності населення щодо їх можливостей та рівня захисту від несанкціонованого доступу», – прогнозує Антон Шаперенков, Директор Департаменту маркетингу роздрібного бізнесу VAB Банку.

За його словами, в рамках посилення безпеки операцій за платіжними картками  ринок розвиватиме сегмент чіповых та гібридних карток, щоб забезпечити грошам власника картки максимальний захист. Упродовж 2–3 років збільшення обсягу емісії у цьому сегменті зросте з 6% до 20-30%.

Ще один тренд – розвиток сервісних платіжних карток, не пов'язаних із зарплатними проектами. Їх частка може вирости до 20% у загальному обсязі карток.

«Зміцнення практики проведення безготівкових розрахунків – це світова практика, і Україна обов'язково її розвиватиме, у тому числі і в сегменті інтернет-платежів. Тим паче що буквально на наших очах зростає нове покоління сервісноорієнтованого споживача, який починає активно використовувати Інтернет для оптимізації своїх покупок, оплати послуг, комунальних рахунків, тощо. Враховуючи, що основний споживач все глибше занурюватиметься в Інтернет для пошуку зручних сервісних рішень, і щодо банківських пропозицій теж, ми прогнозуємо активний розвиток послуги інтернет-банкінгу, добре інтегрованою у систему запитів активної сучасної людини. За допомогою інтернет-банкінгу клієнт зможе зробити свій побут комфортнішим, легко контролюючи будь-який рух своїх грошей за картковим рахунком та сплачуючи за допомогою даного сервісу за послуги, які надаються йому різними компаніями», – пояснює Цвєтан Петринін, Заступник Голови Правління, Директор з роздрібного бізнесу та дистрибуції VAB Банку.
Як відзначив пан Петринін, банки формують модель поведінки майбутнього масового споживача карткових продуктів уже сьогодні, проводячи різні промоакції разом із платіжними системами.
«Мета таких сумісних заходів – донести до аудиторії переваги роботи з цим зручним платіжним інструментом, максимально зорієнтувати його на проведення безготівкових розрахунків і розширити круг потенційних клієнтів за рахунок підвищення рівня обізнаності у різних вікових та соціальних групах щодо сучасних можливостей платіжних карток й високого рівня їх захисту», – підсумував Заступник Голови Правління VAB Банку.


Джерело: www.vab.ua

Довідкова інформація
На фінансовому ринку країни Всеукраїнський Акціонерний Банк (VAB Банк) працює з 1992 року і, згідно з даними НБУ, входить до групи великих фінансових установ. Регіональна мережа банку представлена 150 відділеннями в Україні. Акціонери VAB Банку – велика міжнародна компанія TBIF Financial Services B.V. (Амстердам, Нідерланди). Станом на 01.07.2010 р. регулятивний капітал Банку склав 888,7 млн грн, обсяг чистих активів –
7,1 млрд грн.

Підписка на новини АУБ

aub logo white 70

 

Місія Асоціації українських банків – підтримка розвитку національної банківської системи. АУБ співпрацює з Верховною Радою України з питань удосконалення законодавства, що регулює банківську діяльність, взаємодіє з Національним банком України щодо нормативного забезпечення функціонування банків та небанківських фінансових установ. АУБ дбає про підвищення кваліфікації банківських працівників, розширює міжнародні зв'язки з асоціаціями та банківськими структурами інших країн.

 

Контакти

    Адреса:
вул. Євгена Сверстюка,
15 Київ 02002 Україна


   Email :
secret@aub.org.ua


    Телефони:
+380 (44) 516-8775

Підписка на новини АУБ