14 липня в Асоціації українських банків Президент АУБ Олександр Сугоняко та Голова Комітету Верховної Ради України з питань боротьби з організованою злочинністю і корупцією Володимир Стретович провели прес-конференцію.
Тема прес-конференції: “Подання 50-ти народних депутатів України до Конституційного суду про невідповідність Конституції та Законам України окремих пунктів “Положення про Державну службу охорони при МВС України”
Як повідомили Олександр Сугоняко та Володимир Стретович, 50 народних депутатів звернулося до Конституційного суду України з поданням про визнання неконституційним пункту 9 Положення про Державну службу охорони при Міністерстві внутрішніх справ, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10.08.93р. № 615 "Про заходи щодо вдосконалення охорони об'єктів державної та інших форм власності".
У конституційному поданні парламентарі наголошують на невідповідності Конституції та законам України згаданого пункту Положення про ДСО при МВС України, оскільки атестований працівник міліції не може займатися підприємницькою діяльністю.
Так, Положенням передбачено, що ДСО здійснює свою діяльність на засадах госпрозрахунку за рахунок коштів, одержаних її підрозділами охорони, підприємствами та установами за організацію і надання послуг з охорони та безпеки за договорами, та інших надходжень, передбачених законодавством. Вартість робіт, пов’язаних з охороною об’єктів (крім об’єктів, що підлягають обов’язковій охороні підрозділами ДСО) та безпекою громадян, визначається ДСО, виходячи з принципів самоокупності та застосування вільних цін.
За таких умов управління та відділи ДСО фактично займаються підприємницькою діяльністю, тобто господарською діяльністю, спрямованою на досягнення економічних і соціальних результатів та з метою одержання прибутку (пункт 2 ст. 3 Господарського кодексу України), є суб’єктами підприємницької діяльності.
Керівні посади в Департаменті ДСО, його управліннях, відділах та підрозділах займають офіцери міліції. Зазначені особи вирішують всі питання, пов’язані з укладанням та виконанням господарських договорів на організацію та надання послуг охорони, тобто систематично займаються підприємницькою діяльністю.
Посилаючись на законодавство України та аналізуючи господарську діяльность ДСО, народні депутати надали правове обґрунтування необхідності визнання п. 9 Положення про Державну службу охорони при МВС таким, що не відповідає Конституції та законам України.
Як підкреслив Володимиир Стретович, на переконання депутатів, що підписали конституційне подання, існування при МВС України суб’єктів підприємницької діяльності, де працюють офіцери, суперечить вимогам статті 18 Закону України “Про міліцію”, оскільки ця стаття прямо забороняє атестованим працівникам МВС займатись будь-якими видами підприємницької діяльності.
Прес-служба
Асоціації українських банків
Прес-служба
Комітету Верховної Ради України
з питань боротьби з організованою злочинністю і корупцією
On June 14 in premises of the Association of Ukrainian banks Alexander Suhonyako AUB president and Volodymyr Stretovych chairman of committee to the Verkhovna Rada on fight money laundering and corruption spoke at the press conference “Appeal of 50 people’s delegates of Ukraine to Constitutional court as regards certain sections of “Provisions for the State security guard service to MIA of Ukraine”.
As it has been already said Olexander Suhonyako and Volodymyr Stretovuch informed that 50 people’s deputies applied to Constitutional court of Ukraine claiming to declare as non-Constitutional section 9 to Provision on the State security service to ministry of internal affairs approved by decree of the Cabinet of Ministers of Ukraine as on 10.08.93. #615 “On tools for improvement premises of state and other forms of property”.
In their interpretation of Constitution mps emphasize unconformity to the Constitution and laws of Ukraine with the said section of Provision on the SSGS to MIA of Ukraine as certified employee of militia cannot be engaged into entrepreneurial activity.
Thus the Provision presupposes that the SSGS performs its activity on cost accounting basis, at the expense of money received by its security guard subdivisions, enterprises and foundations for ensuring security guard services in compliance with agreements and other earnings stipulated in legislation. Cost of services related to security of premises (except premises that undergo obligatory guarding by SSGS subdivisions) and security of citizens is to be defined by the SSGS reasoning from self-recoupment principles and application market prices.
In such conditions SSGS administrations and subdivisions are actually ingaged in entrepreneral activity that is business activity directed to economic and social results and aming to gaining profit (section 2 provision 3 to the Commercial code of Ukraine) are business entities.
Leading positions in the SSGD, its administrations and subdivisions are ocipied by militia officers. The said officials resolve all the questions reklated with conclusion and performance commercial agreements on ensuring and provision security guard services that is systematically are engaged in this activity.
Allerging to legislation of Ukraine and analyzing commercial activity of the SSGS people’s delegates provoded legal grounding to declaration section 9 of Provision on the State security guard service to MIA being not in conformity with the Constitution and laws of Ukraine.
Volodymyr Stretovuch emphasized to the benefit of the delegates who signed constitutional interpretation existence entrepreneurial foundations to MIA of Ukraine which employ militia officers contradicts to requirements of article 18 to the Law of Ukraine “On militia” as such artcle directly prohibits to certified MIA emploees to be engaged in entreprenearl activity.