Приватбанк заявив про обмеження доступу на ринок еквайрингу при продажу залізничних квитків
Антимонопольний комітет України розглядає заяву ПАТ КБ “Приватбанк” про наявність, на думку заявника, в діях ПАТ “Укрзалізниця”, ДП “Головний інформаційно-обчислювальний центр Державної адміністрації залізничного транспорту України” і ТОВ “Уніт” ознак порушення законодавства про захист економічної конкуренції, які полягають в обмеженні доступу банку на ринок інтернет-еквайрінгу в сфері продажу квитків на залізничний транспорт.
Згідно з повідомленням прес-служби АМКУ, за інформацією банку, співпраця банку-еквайра на пряму з ПАТ “Укрзалізниця” в частині онлайн продажу квитків на залізничний транспорт можлива тільки за умови укладення договору з “Уніт”, який виступає платіжним шлюзом і сплати останньому винагороди в встановленому відсотку від суми прийнятих платежів.
“Метою проведення даного дослідження є визначення стану конкурентного середовища на ринку інтернет-еквайрінгу в сфері продажу квитків на залізничний транспорт, виявлення і визначення наявних проблем, які перешкоджають розвитку конкуренції, зокрема, визначення необхідності використання банками-еквайєрами платіжного шлюзу для забезпечення співпраці з ПАТ “Укрзалізниця”, власником якого є один суб’єкт господарювання, забезпечення контролю за дотриманням законодавства про захист економічної конкуренції та у разі необхідності підготовка за результатами дослідження пропозицій для вжиття відповідних заходів, спрямованих на розвиток конкуренції”, – зазначає АМКУ.
Комітет пропонує при наявності у суб’єктів господарювання/банків, в тому числі у потенційних учасників ринку інтернет-еквайрінгу в сфері продажу квитків на залізничний транспорт, інформації, яка може бути використана органами комітету під час дослідження вищезазначених питань, направити її в комітет до 18 липня 2016 року.
Як повідомлялося, ще в серпні минулого року “Укрзалізниця” заявляла про намір відмовитися від співпраці з компанією “Уніт”, яка розробляла і управляє онлайн-системою продажу залізничних електронних квитків за рахунок своїх програмних комплексів.
Як повідомив тоді журналістам начальник департаменту інформатизації “Укрзалізниці” Богдан Карбань, було виявлено ряд зловживань з боку компанії, спроби отримати додаткову вигоду від продажу квитків, проблеми з керованістю системою, в комунікації з банками.
За словами Б.Карбаня, компанія “Уніт” вимагала від банків додаткові суми за послуги еквайрингу і в результаті незаконно заробляє 10-12 млн грн на рік, які Укрзалізниця могла б направити на свої потреби.