У НБУ попередили про телефонні шахрайства з банківськими картками
Національний банк України попереджає про зростання кількості випадків нового виду шахрайства – крадіжки даних платіжної картки за допомогою зовнішніх систем інтерактивних голосових відповідей (IVR).
Про це повідомляє прес-служба регулятора на своїй сторінці в Facebook.
“У цій схемі держателям платіжних карток дзвонять не шахраї, а запрограмовані ними роботи, які від імені “банку” просять надати інформацію про платіжну картку або логін / пароль від веб-банкінгу, які необхідні для здійснення платежу”, – йдеться в повідомленні.
У НБУ відзначають, що дані платіжної картки (повний номер карти, термін її дії, код CVV / CVC-2, ПІН-код до карти), логін і пароль для входу в веб-банкінг є конфіденційними і клієнти не повинні їх надавати іншим особам (в тому числі працівникам банків, в яких ви маєте відкриті карткові рахунки). Працівники банку ні за яких обставин не будуть і не мають права дзвонити клієнтові із запитом такої інформації.
Повний номер картки, слово-пароль, сума і дата останнього зарахування на карту можуть надаватися виключно під час проходження ідентифікації під час вашого звернення в банк.
Тому в регуляторі попереджають: якщо вам телефонують невідомі особи на ваш мобільний телефон, представляючись співробітниками будь-якого банку, служби безпеки, служби моніторингу, контакт-центру, з вимогою провести “ідентифікацію”, надати або підтвердити дані Вашої картки або надати будь-які інші ваші персональні дані, рекомендуємо негайно припинити таку розмову. “Якщо ви надали шахраям дані своєї платіжної картки, необхідно негайно звернутися до контакт-центру банку, в якому ви обслуговуєтеся (номера телефонів є на зворотному боці платіжної картки), і здійснити її блокування”, – відзначили в НБУ.