Новини партнерів АУБ

Середня вартість кредитів для підприємців за партнерськими програмами складає від 17 тис. грн до 50 тис. грн на місяць: підсумки 2025 року

У 2025 році понад 65% позик для підприємців у межах партнерських програм банків і виробників / постачальників основних знарядь для бізнесу видавалися на суми 1–3 млн грн терміном 3–5 років. Тобто при ставці 15–18% річних та строку 3–5 років орієнтовний щомісячний платіж для позики 1–3 млн грн становить близько 17–50 тис. грн.

Про це розповіла Оксана Шульга, директор департаменту малого та середнього бізнесу ГЛОБУС БАНКУ.
За її словами, впродовж року суттєво зросла частка комерційних банківських кредитів для МСБ — порівняно з 50% у 2024 році, наразі такі позики в кредитних портфелях банків складають вже до 60%.
Вона вважає, що такий суттєвий ривок перш за все пов’язаний з активним розвитком державних програм, що стимулює банки до розробки власних вигідних умов кредитування. Друга причина — це посилена конкуренція банків за позичальника, яка вплинула на розмір ставок. Так, у 2024 році середній рівень ставок коливався в межах 18–21% річних, то вже у 2025 році, залежно від продукту та строку кредиту, рівень ставок знизився до 15–18% річних. А третя причина — гнучкі умови й розрахунки, що мінімізують ризики невчасних виплат за кредитом.

“Сенс кредитних партнерських програм полягає якраз в тому, щоб підприємець на вигідних умовах мав змогу придбати тут і зараз техніку чи устаткування без зайвих витрат. І найважливіше: цей кредит не повинен бути для нього обтяжливим. Наразі кредитування малого та середнього бізнесу перебуває в стадії активного розвитку. Комерційні банки “жваво” конкурують за позичальника: впродовж року середні ставки для МСБ скоротилися до 18%, що є головним стимулом для підприємців брати кредити”, — підкреслила Оксана Шульга.

Які галузі кредитуються найбільше

Банкірка звернула увагу на те, що у 2025 році структура комерційного кредитування за партнерськими програмами банків та виробників / постачальників знаряддя для бізнесу зазнала певних змін. Так, гибкие условия и расчеты, минимизирующие риски несвоевременных выплат по кредиту (ці частки приблизні і округлені; загальна сума дає орієнтовну картину розподілу портфеля).

“Кредитуються саме ті галузі, які попри важкі воєнні умови демонструють сталий розвиток або мають потужний потенціал для розвитку. Крім того, в сегменті кредитування є симбіоз комерційних кредитів та державних програм і грантів від державних фондів і місцевих держадміністрацій, які компенсують частину витрат (відсотків, початкового внеску, вартості обладнання та здійснюваних робіт) залежно від програми”, — пояснила вона.

На що видаються кредити?

Експертка акцентувала, що основна частина попиту в межах партнерських програм банків із виробниками та постачальниками бізнес-обладнання припадає на придбання автотранспорту. На такі кредити сьогодні йде приблизно 45% від усієї кількості заявок підприємців. Найчастіше бізнес бере у кредит саме комерційний транспорт: понад 80% кредитів видається на придбання вантажівок, причепів й напівпричепів, а також для пасажирських перевезень.

Ще одна значуща частка припадає на кредити для закупівлі виробничого оснащення — від невеликих станків і верстатів до спеціалізованого обладнання для невеликих підприємств. Сукупно такі позики становлять до 25%. На третьому місці — кредити на аграрну техніку: сівалки, навантажувачі, райдери та інша сільгосптехніка формують близько 20% від загального обсягу виданих кредитів. Ще близько 15% припадає на придбання вузькоспеціалізованого обладнання.

“Тісна співпраця банків з виробниками / постачальниками техніки, обладнання та транспорту, дозволяє нам пропонувати унікальні умови фінансування. Це формула win-win: клієнт отримує вигідні умови, а постачальники — надійного партнера”, — коментує фахівчиня.

На що звертати увагу при виборі кредитної програми та банку.
Оксана Шульга детально розповіла, на що підприємцю звертати увагу при виборі кредитної програми.

  • По-перше, вона радить зробити оцінку необхідного обладнання чи транспорту за вартістю, якісними характеристиками та частотою майбутнього використання відповідно до реальних потреб підприємця.
  • По-друге, наявність акумульованої (відкладеної) суми на придбання техніки значно спростить вибір кредиту. Ця сума може бути використана, як початковий платіж за кредитом. Тобто позика може бути надана фактично на різницю між вартістю обладнання і початковим внеском: чим менша різниця, тим більше можливостей отримати максимально вигідний для позичальника кредит.
  • По-третє, вартість кредиту (його обслуговування) не повинна перевищувати 15-20% від щомісячного чистого прибутку підприємця. Рекомендується, щоб витрати на обслуговування кредиту не перевищували 15–20% щомісячного чистого прибутку; якщо ж вони перевищують 30–40%, ризики дефолту суттєво зростають.
  • По-четверте, при виборі кредитної програми безпосередньо у банку, варто поцікавитися, чи діють партнерські програми банку з виробниками / постачальниками необхідного позичальнику обладнання. Партнерські програми — це суттєве зменшення кредитного навантаження, а також можуть мати додаткові переваги в сервісному обслуговуванні придбаного товару, його подальшому продажу, а для транспортних засобів — можливість програм trade-in. Крім того, банк може окремо запропонувати вигідні умови обслуговування підприємця в банку.
  • По-п’яте, варто поцікавитися умовами забезпечення кредиту. Вартують уваги гнучкі умови, індивідуальний підхід до клієнта залежно від предмета кредитування.

“Банки зацікавлені в тому, щоб спільні кредитні програми могли задовольнити максимум потреб підприємців. Тому банк може налагодити співпрацю безпосередньо з виробником / постачальником, аби потреби потенційних позичальників в придбанні того чи іншого знаряддя, траспортного засобу були втілені за максимально прийнятними для них умовами”, — підкреслила експертка.

За словами банкірки, У 2026 році розвиток кредитування малого та середнього бізнесу, окрім економічної та воєнної ситуації в країні, може залежати від швидкості “реакції” банків на попит, здатність постійно вдосконалювати умови для клієнтів, адаптуючи їх під специфіку сегментів бізнесу, враховуючи сезонність і нагальні потреби бізнесу.

“Важливим вектором розвитку кредитування МСБ у 2026 році може стати поступове спрощення вимог до оформлення кредитів та диджиталізація процесів, що прискорить розгляд заявок та ухвалення рішень про надання кредитів. Нові партнерські програми можуть охопити буквально всі сфери бізнесу, а відтак кредитування стане ще доступнішим і зручнішим. Для банків дуже важливим є те, щоб кожен підприємець відчував підтримку банку і міг реалізувати свій потенціал навіть у складні часи”, — підсумувала Оксана Шульга.

АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "КОМЕРЦІЙНИЙ БАНК "ГЛОБУС" (ГЛОБУС БАНК) засновано у 2007 році.

Станом на листопад 2025 року регіональна мережа налічує 33 відділення у т.ч. 28 входять до об’єднаної мережі Power Banking, що дає змогу працювати за умов відсутності світла.
ГЛОБУС БАНК підтверджено найвищий кредитний рейтинг за національною шкалою на рівні uaAAA, а також рейтинг депозитів на рівні ua2+ за шкалою рейтингового агентства "Експерт-Рейтинг".

Пріоритетними напрямками діяльності банку є кредитування енергоефективних проєктів, іпотечне кредитування на первинному ринку, автокредитування, кредитування малого та середнього бізнесу.
ГЛОБУС БАНК є акредитованим партнером низки державних програм: державної іпотечної програми “єОселя”, програми пільгового кредитування малого та середнього бізнесу “5-7-9”, “Доступний факторинг”, “Доступний фінансовий лізинг 5-7-9”, “Енергонезалежність фізичних осіб - власників домогосподарств”.

Банк є партнером ДУ “Фонду енергоефективності” за програмами кредитування ОСББ та ЖБК “Енергодім” та “ГрінДІМ”.
Банк є учасником державної програми “Національний кешбек”.
25 червня 2024 року ГЛОБУС БАНК став одним із 17 найбільших українських банків, що підписали Меморандум про кредитування проєктів з відновлення енергоінфраструктури.

Голова правління ГЛОБУС БАНКУ Сергій Мамедов є віцепрезидентом Конфедерації будівельників України та віцепрезидентом Асоціації українських банків.

Підписка на новини АУБ

aub logo white 70

 

Місія Асоціації українських банків – підтримка розвитку національної банківської системи. АУБ співпрацює з Верховною Радою України з питань удосконалення законодавства, що регулює банківську діяльність, взаємодіє з Національним банком України щодо нормативного забезпечення функціонування банків та небанківських фінансових установ. АУБ дбає про підвищення кваліфікації банківських працівників, розширює міжнародні зв'язки з асоціаціями та банківськими структурами інших країн.

 

Контакти

Підписка на новини АУБ