Додаткове пояснення Юридичної служби НАДРА БАНКУ про гарантії вкладникам від Фонду гарантування вкладів
Прес-служба АУБ Перегляди: 5
Згідно зі статтею 28 Закону України “Про Фонд гарантування вкладів фізичних осіб” у разі переведення учасника Фонду до категорії тимчасових учасників Фонду не відшкодовуються гарантовані суми за вкладами фізичних осіб, які залучені саме після переведення банку до категорії тимчасового учасника Фонду. Усі вклади, розміщені на рахунках, що не використовуються вкладником для здійснення підприємницької діяльності, які надійшли до банку до дати переведення учасника Фонду до категорії тимчасового учасника Фонду, підлягають відшкодуванню Фондом згідно зі ст. 1 Закону України “Про Фонд гарантування вкладів фізичних осіб”. Щодо пролонгації (зміни строку дії договору), то ст. 653 Цивільного кодексу України регулює правові наслідки внесення змін до діючих договорів. А саме: у разі зміни договору зобов'язання сторін змінюються відповідно до змінених умов, зокрема щодо строків виконання. Відтак подовження строку дії вкладних (депозитних) договорів не є укладенням нового правочину, а є зміною зобов’язань сторін за діючим договором. Також необхідно зазначити, що зміна статусу НАДРА з учасника Фонду на тимчасового учасника не означає виключення банку з числа учасників Фонду. У ст. 3 Закону України “Про Фонд гарантування вкладів фізичних осіб” чітко зазначено гарантії за вкладами, які полягають у гарантії кожному вкладнику учасника, а також тимчасовому учаснику Фонду відшкодовувати кошти за його вкладами, включаючи відсотки, у розмірі вкладів на день настання недоступності вкладів, але не більше 150 000 гривень за вкладами у кожному із таких учасників.
До відома клієнтів: ст. 4 Закону України “Про Фонд гарантування вкладів фізичних осіб” передбачає виключний список вкладів, за якими Фонд не відшкодовує гарантовану суму, а саме: 1) за вкладами, розміщеними членами Наглядової ради, ради директорів і ревізійної комісії банку, іноземного банку, вклади яких у банку, філії іноземного банку є недоступними; 2) за вкладами, розміщеними працівниками незалежних аудиторських фірм (аудиторами), які здійснювали аудиторські перевірки банку протягом останніх трьох років; 3) за вкладами, розміщеними акціонерами, частка яких перевищує 10 відсотків статутного капіталу банку; 4) за вкладами, розміщеними третіми особами, які діють від імені вкладників, зазначених у пунктах 1, 2, 3 цієї статті; 5) за вкладами, розміщеними вкладниками, які на індивідуальній основі отримують від банку пільгові відсотки та мають фінансові привілеї, що призвели до погіршення фінансового стану банку; 6) за вкладами, розміщеними вкладниками, які не ідентифіковані ліквідаційною комісією.
Підписка на новини АУБ
Місія Асоціації українських банків – підтримка розвитку національної банківської системи. АУБ співпрацює з Верховною Радою України з питань удосконалення законодавства, що регулює банківську діяльність, взаємодіє з Національним банком України щодо нормативного забезпечення функціонування банків та небанківських фінансових установ. АУБ дбає про підвищення кваліфікації банківських працівників, розширює міжнародні зв'язки з асоціаціями та банківськими структурами інших країн.