В Україні акредитовано перший приватний Центр сертифікації ключів електронного цифрового підпису
Прес-служба АУБ Перегляди: 3
17 січня 2006 року Центральний засвідчувальний орган вручив перше в Україні свідоцтво про акредитацію Центру сертифікації ключів електронного цифрового підпису. Ця подія розпочинає в Україні нову еру – еру електронного документообігу, захищеного електронним цифровим підписом.
З сьогоднішнього дня кожна людина, підприємець, посадова особа отримує можливість засвідчувати електронні документи своїм власним цифровим підписом, який має однакову юридичну силу з власноручним підписом чи печаткою.
Першим акредитованим Центром сертифікації ключів електронного цифрового підпису стала Науково-виробнича фірма „Українські національні інформаційні системи” (м. Дніпропетровськ).
Перехід до використання на практиці електронного цифрового підпису є черговим важливим кроком на шляху втілення “електронного урядування”, адже електронний підпис - важливий компонент електронного документообігу, „електронного банкінгу”, електронної комерції, систем захисту інтелектуальної власності тощо.
Що дасть впровадження електронного цифрового підпису?
Це можливість подання різноманітної бухгалтерської, статистичної та іншої звітності до органів влади не на папері, а в електронному вигляді. Відтепер сотні тисяч людей, отримавши електронний цифровий підпис, вже не будуть марнувати час у чергах до податкового чи митного інспектора, працівника органів статистики, реєстрації та інших державних інстанцій.
Це можливість організувати он-лайн закупівлі через систему електронних торгів, що сприяє забезпеченню прозорості діяльності державних суб’єктів господарювання.
Це можливість юридично значимого електронного документообігу між органами державної влади, підприємствами, організаціями.
Для громадян - це можливість на відстані отримати різноманітні офіційно засвідчені документи через мережу Інтернет, що дозволяє уникнути зайвої бюрократії.
Цей перелік можна подовжувати, але наразі навіть важко уявити обсяги застосування електронного цифрового підпису у життєдіяльності держави, приватного сектору, пересічних громадян.
Для юридичних осіб передбачено використання додаткового цифрового підпису – аналога відбитку печатки. Для забезпечення такого рівня захисту використовуються посилені сертифікати ключів, що надаються акредитованими центрами сертифікації ключів.
Підписка на новини АУБ
Місія Асоціації українських банків – підтримка розвитку національної банківської системи. АУБ співпрацює з Верховною Радою України з питань удосконалення законодавства, що регулює банківську діяльність, взаємодіє з Національним банком України щодо нормативного забезпечення функціонування банків та небанківських фінансових установ. АУБ дбає про підвищення кваліфікації банківських працівників, розширює міжнародні зв'язки з асоціаціями та банківськими структурами інших країн.