12 грудня у Києві відбувся STRATEGY FORUM’2024, який об’єднав власників та керівників компаній, менеджерів, відповідальних за потенціал стратегічних рішень, щоб знайти нові стратегічні підходи для переходу від хаотичних спроб до системного зростання. Асоціація українських банків виступила інформаційним партнером форуму
Бізнес-партнерами заходу стали компанії UKRSIBBANK BNP Paribas Group, Нова пошта, МХП, robota.ua, Arkhipova Advisory, резиденти яких поділились експертизою у виступах та дискусії. Світ ускладнюється, і це ускладнення виявляється у трансформації стратегій, сценаріїв, тактичних дій у екшн-планах.
Лейтмотив форуму "Принципи зростання" підкреслив масштаб виклику для власників та керівників бізнесів у процесі стратегування та підготовки команди до реалізації стратегічних планів.
Сценаріїв забагато, туман війни і світової кризи заважає чітко бачити шлях розвитку. І тому важливість зустрічей бізнес-лідерів на просторах обміну думками і досвідом важко переоцінити. Форум відвідали більше 300 учасників більш ніж із 50 компаній різних галузей України. 15 лідерів бізнесу і топ-експертів поділилися рішенням, перевіреними досвідом, практичними порадами та кейсами.
- За 12 років неперервної діяльності ми створили більше двох сотень проєктів. Ми бачимо, як разом з нами зростають компанії, зростають команди, і ми дуже раді, що таким чином можемо служити для українського бізнесу і українського суспільства, - розпочала форум Альона Жупікова, засновниця КА Group.
- Ми будемо говорити про принципи зростання. Strategy Forum фокусує увагу на стратегії, на тому, як стратегувати, як проводити стратегічні сесії, як зустрічатися з різними викликами, планувати довгостроково і короткостроково, як поєднувати довгострокові плани і операційку, - продовжила Лана Мітченко, CEO КА Group.
Як зазначив Андрій Длігач, голова Advanter Group, доктор економічних наук, засновник міжнародної бізнес-спільноти Board, глобальний амбасадор Singularity University, голова Центру соціальних змін та поведінкової економіки:
У 2025 році ми думаємо над чотирма ключовими моментами:
1. Ускладненням власних бізнес-моделей.
2. Реалізацією адаптивності.
3. Переходом до глобального мислення.
4. Перетворенням бізнес-моделей в людиноцентричні.
Наступні важливі тези прозвучали з виступу Оксани Щегельської, керівної партнерки Strategic, співавторки технології LeanBizDev© та авторки технологій стратегування, професорки kmbs.
“Думати як власник – найшвидший шлях втратити компанію”, - на початку виступу Оксана процитувала Білла Кемпбелла, віцепрезидента з маркетингу та директора ради директорів Apple Inc.
Ми дуже швидко ідемо на відпочинок після знаходження потужних рішень. Втілення – це бути як в постійному пеклі. Ти починаєш бути одночасно в трьох реальностях: сьогодні, завтра і післязавтра. The Cynefin Framework потужно використовується в компаніях, які прагнуть інноваційності і адаптивності.
Наступні важливі тези прозвучали від Лорана Дюпуша, Голови правління UKRSIBBANK BNP Paribas Group, на тему: "Стратегія в умовах воєнного часу: як визначити пріоритети і рухатися вперед":
"Спроможність побачити ціле залежить від масштабу мислення особистості, - зазначив на старті свого виступу Володимир Павелко, засновник TransformWISE, стратег, незалежний директор рад директорів. - Трансформація, або стратегування системи, залежить від масштабу мислення лідера".
Особливої уваги і зворотного зв'язку учасників STRATEGY FORUM'2024 набув виступ Вячеслава Климова, співвласника Нової пошти, президента Спілки Українських Підприємців (СУП).
Як ефективно управляти інвестиціями, тримаючи баланс ризиків і стратегічного зростання, обговорили у відвертому та запальному експертному діалозі Дмитро Зозуля, заступник головного виконавчого директора МХП з M&A (з інвестиційної діяльності), і Роман Бондар, керівний директор Korn Ferry Ukraine.
"Зовнішня складова МХП у тому, що ми прагнемо робити наших споживачів щасливими, - зазначив Дмитро. - Ми намагаємось запропонувати рішення, котрі будуть вирішувати їх болі. Друга складова у тому, що люди не хочуть витрачати час на рутину. Світ прискорюється, людям потрібна легкість та зручність. Третя складова – наш засновник усвідомив, що нам тісно".
МХП проводила велике дослідження по методології сервіс-дизайну (у підході визначення розміру входу в актив). Для себе розклали компанії по стадіях життєвого циклу:
“Мрійники” – люди, в котрих є ідея, і вони кажуть, що нам тільки гроші і завтра світ підкоримо.
“Середняки” – ті, у кого є бізнес, він вже щось заробляє і так само мріє підкорити світ, але не може, щось не виходить.
“Зірки” – це компанії, котрі знають, що робити, їм не треба нічого розповідати, їм можуть бути потрібні ресурси.
“Фіналісти” – це люди, котрі створили бізнеси в 90-х, нульових, які вже напрацювались, грошей заробили, але немає кому передати бізнес.
Як об’єднати різні стратегічні бачення - HR, маркетингу, продажів, клієнтського досвіду, біздеву - у єдину візію компанії?
Про це дискутували у експертній панелі Наталя Галунко, начальниця департаменту менеджменту персоналу UKRSIBBANK BNP Paribas Group, Марина Авдєєва,співвласниця “Арсенал Страхування», фаундерка Easy Peasy Insurtech, Валерій Решетняк, CEO robota.ua, Геннадій Карлінський, CMO мережі АЗК WOG, а модерував дискусію Дмитро Козлов, член правління Суспільного Мовлення.
Ділимося з вами кількома цінними тезами розмови:
Треба знати тих людей в команді, які не згодні. Зрозуміти, чому вони не згодні. Вони не можуть або не хочуть? Якщо не можуть, це один набір дій. Якщо не хочуть, - інший набір дій, і він дуже складний. Ви маєте включити вашу лідерську харизму або переконати їх через постійну взаємодію, через відкритий діалог, або прийняти непопулярне управлінське рішення – відсунути цих людей від змін, які ви впроваджуєте, або розірвати з ними відносини.
Про особливе розуміння бізнес-реальності через "Ландшафт доступності" говорила на форумі Наталя Треніна, партнерка з розвитку, засновниця програми "Простір смислотворення", співзасновниця "Вдосконалення в дії", фахівчиня в області складних систем і організаційних змін.
Є 3 типи середовища: впорядковані, хаотичні і складні. Хаос – це не безлад. Це відсутність ефективних обмежень. Це означає, що може статися абсолютно будь-що. Немає зв'язку між причиною і наслідком. Немає жодної можливості їх виявити.
Олеся Архіпова, стратегиня, фаундерка Arkhipova Advisory, на прикладі 7 головних пасток у виборі стратегії висвітлила шлях від хаотичних спроб до ясності стратегічних рішень.
70% формування стратегії – це психологія. Це робота з внутрішнім розумінням, навіщо мені це. Це як для великого, так і для маленького бізнесу. Щоб постратегувати і знайти рішення, нам спочатку треба зрозуміти, із чого складається наша голова, які конфлікти там сидять, у мене персонально або між власниками.
Людмила Мельник, фасилітаторка, бізнес-тренерка, авторка навчальних програм з переговорів та складних комунікацій, експертка з Теорії обмежень, роз'яснила логіку і тактику сценарного планування - як частину стратегічного планування для керування невизначеністю майбутнього.
Навіщо розробляти негативний сценарій? Для того, щоб розглянути, що треба зробити, щоб не "вляпатись" в цей небажаний, але можливий обіг подій. Тобто зробити дії, завдяки яким ми зможемо з негативного сценарію швидко і з меншими ресурсами перейти у базовий сценарій.
Хедлайнером STRATEGY FORUM'2024 став діалог з Андрієм Крючковим, експертом зі стратегування в умовах невизначеності, модератором стратегічних сесій, про головні "вузькі місця" у впровадженні стратегії. Адже світові дослідження показали, що середньостатистично відсоток реалізації стратегії в світі десь близько 15%.
Андрій визначив 5 ключових чинників гальмуванні у реалізації стратегії: слабке стратегічне мислення управлінських команд, розуміння "що таке стратегія", погане розуміння реальності, відсутність розуміння того, що стратегія – це проєкт, а точніше, портфель проєктів в складному середовищі. А також - неправильний розподіл ресурсів.
Серед трьох речей, які Андрій порадив не робити у стратегуванні:
Відмовитись від схильності впадати в систему один по Даніелю Канеману.Це швидка система прийняття рішень на автопілоті. Замість цього шукайте можливість витримати когнітивну напругу, щоб виробляти конструктивні рішення.
ДОВІДКОВО:
Якщо обставини не дозволили вам бути на форумі, підтримайте себе і свою команду важливою інформацією про нові правила гри у бізнесі та нові підходи адаптації й розвитку у 2025 році. Придбайте запис трансляції і повний конспект із тез всіх виступів події за контактами нижче чи на сайті.
KA Group - драйвери трансформацій і розвитку компаній через надання актуальної експертизи на бізнес-івентах.
За додатковою інформацією, будь-ласка, звертайтеся:
Віталіна Марунич, продюсерка бізнес-подій KA Group