Фінтех одна з небагатьох галузей, що продовжує розвиватися і досить швидко - Ігор Фісун
Український фінтех після завершення війни стане одним із найпопулярніших напрямів для інвестицій в Україну. Таку думку в інтерв’ю Delo.ua висловив Ігор Фісун, власник процесингового центру Укркарт та акціонер Оксі Банку. За словами підприємця фінтех розвивається навіть в умовах війни.
Ігор Фісун, власник Укркарт та акціонер Оксі Банку
«Фінтех якраз зараз є однією з небагатьох галузей, що продовжує розвиватися і досить швидко. За даними УАФІК, 96% компаній продовжили свою операційну діяльність в Україні після 24 лютого. Інвестиції в цю галузь не припинялися навіть з початком повномасштабного вторгнення, хоча їхній об’єм і значно скоротився. Основа ж фінтеху — IT-розробка, а українські IT-фахівці відомі в усьому світі своїм талантом, креативністю та швидкістю роботи. А тепер вони ще й продемонстрували, що можуть якісно працювати навіть в таких непростих умовах, які нам старанно створює сусідня країна. Я переконаний, що після перемоги саме фінтех стане одним із найпопулярніших напрямів для інвестицій в Україну. Ті, хто виїжджав за кордон, повернеться з новим досвідом, що конвертується в нове бачення та ідеї для бізнесу. Помножені на невичерпний український потенціал, ці ідеї точно перетворяться на привабливі проєкти для інвестицій. Тип паче, Україна в усьому світі стала загальновідомим брендом — і для інвесторів у тому числі», – розповів Ігор Фісун.
Також він назвав три етапи пошуку іноземного інвестора під час війни. За його словами, найперше і найголовніше — підготувати детальний бізнес-план, презентацію своєї ідеї та промову до неї.
«План має бути максимально конкретним. Всіх інвесторів цікавлять в першу чергу цифри — необхідні кошти, час на запуск проєкту, фінансові цілі, кількість людей в команді. Другий крок — це власне пошук інвесторів. Гарний спосіб — проаналізувати ринок і знайти тих, хто вже інвестував у подібні проєкти. Зараз можливостей для зв’язку з ними безліч — соцмережі, електронна пошта, але я завжди за очні зустрічі. Завжди раджу відвідувати профільні заходи і намагатися особисто презентувати свою ідею. Звісно, не зайвим буде розміститися і на краудфандингових платформах. Третє — презентація свого стартапу. Тут головне підсвітити іноземним інвесторам, що попри війну немає ризиків для зупинки проєкту. Потрібно підкреслити, що команда в безпеці, а також є запасний план на випадок форсмажору (ті ж блекаути). Додаткову перевагу дасть реєстрація бізнесу за кордоном. Зараз "європейську" прописку для бізнесу можна зробити віддалено онлайн», – підкреслив Ігор Фісун.